loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 34 دوشنبه 22 شهریور 1400 نظرات (0)

تفاوت در سطح تحصیلی نباید شما را از بودن با شخصی که دوستش دارید باز دارد ، اما می تواند چالش های منحصر به فردی ایجاد کند. بسیاری از زوج ها باعث آشنایی و حتی ازدواج با زمینه های مختلف تحصیلی می شوند. با گفتگوهای صادقانه و صادقانه درباره موضوعاتی مانند پول و اهداف شخصی ، چالش ها و نگرانی ها را زود برطرف کنید ، برای لذت بردن از علایق مشترک وقت بگذارید و در مواقع ضروری به دنبال کمک خارجی باشید. با انجام این کار و با کمی تلاش ، می توانید رابطه خود را بدون توجه به سطح تحصیلات به ثمر برسانید.


1
زودتر درباره نگرانی های مالی صحبت کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای سطح تحصیلی متفاوت به طور قابل توجهی رویکردهای متفاوتی نسبت به امور مالی روزانه و همچنین اهداف اقتصادی و اجتماعی دارند. زودتر در مورد انتظارات مالی صحبت کنید تا بتوانید رابطه خود را بر ارتباط خود متمرکز کنید ، نه به اعداد.
به عنوان مثال ، وقتی برای شام یا نوشیدنی بیرون می روید ، از قبل با شریک خود در مورد اینکه آیا یکی از شما قبض را اداره می کند ، آیا آن را به طور مساوی تقسیم می کنید یا می خواهید آن را بر اساس مورد تقسیم کنید ، صحبت کنید.
اگر با شریک زندگی می کنید ، سالی چند بار با او بنشینید تا درباره وضعیت مالی فعلی خود صحبت کنید. بحث کنید که هر دو از نظر مالی کجا هستید ، در چه زمینه ای کار می کنید و هر کدام چه اهدافی را در آینده دارید.
درک کنید که مواردی وجود دارد که ممکن است شما و شریکتان در مورد آن به توافق نرسید. هدف از گفتگو این است که بفهمید شریک زندگی شما از کجا آمده است ، نه اینکه مجبور شوید اوضاع را همانطور که شما دوست دارید ببیند.
2
اهداف فردی را تعیین کنید. تفاوت در سطح تحصیلات پایین تر ممکن است بخواهد تحصیلات بیشتری را ادامه دهد یا از تحصیلات فعلی خود راضی باشد و تمایل بیشتری برای تمرکز بر اهداف شغلی یا شخصی داشته باشد. هر شریک باید اهداف فردی را برای زندگی خود تعیین کند که بتوانند در مورد آینده خود به وضوح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
به شریک خود اطلاع دهید ، "من نمی خواهم تحصیلات بیشتری را ادامه دهم ، اما می خواهم برای توسعه شغلی که به مردم کمک می کند بیشتر کار کنم."
به وضوح بیان انتظارات خود از خود به شریک زندگی شما کمک می کند تا بفهمد شما چه می خواهید و چگونه از شما به بهترین نحو حمایت کند.
برای همسرتان اهداف و انتظارات تعیین نکنید. کسانی که به شرکای خود اجازه می دهند راه خودشان را انتخاب کنند و از آنها حمایت کنند همانطور که هستند بهترین شانس را برای خوشبختی طولانی مدت در روابط خود دارند.
3
همدلی را تقویت کنید اختلاف در سطح تحصیلی با همسر و تفاوت در شغل به احتمال زیاد ایده های متفاوتی در مورد موفقیت و شکست ایجاد می کند. به جای مقایسه شریک زندگی خود با معیارهای شخصی خود ، همدلی را در درون خود تقویت کنید و هر طور که صلاح می دانید با او جشن بگیرید یا ناراحت شوید.
به عنوان مثال ، اگر شریک شما در حین کار به دنبال تحصیلات عالی است ، به موفقیت های خود مانند نمرات بالا در امتحان افتخار کنید و اجازه دهید ناراحتی خود را از یک روز دشوار با یک استاد نشان دهند.
به رابطه خود با این ایده نزدیک شوید که ممکن است مشکلات شما دو نفر متفاوت باشد ، اما شادی ها و نگرانی های آنها کمتر از شما نیست. به موفقیت های شریک زندگی خود، هر چه که هستند ، افتخار کنید.

4
احساسات منفی خود را بررسی کنید. اگر احساس ناراحتی یا ناراحتی ناشی  اختلاف در سطح تحصیلی با همسرخود دارید ، ممکن است مفید باشد که در مورد آنها علنا ​​و صادقانه با شریک زندگی خود صحبت کنید. اما قبل از اینکه این گفتگو را انجام دهید ، از خود بپرسید چرا فکر می کنید این احساسات را نسبت به شریک زندگی خود دارید. به یاد داشته باشید که سطح تحصیلات افراد نشان دهنده ارزش او نیست. اگر احساس می کنید تفاوت در تحصیل مسئله ای است که در رابطه شما وجود دارد و منجر به نارضایتی می شود ، شما و شریک زندگی خود باید سعی کنید بفهمید که چرا چنین است.

هنگام صحبت با شریک خود ، از عبارات "من" برای تایید احساس خود استفاده کنید ، اما سعی کنید از استفاده از جملات "شما" و سرزنش خودداری کنید.
آشکارا و کامل به پاسخهای شریک خود گوش دهید. اجازه دهید این یک بحث باشد نه یک بحث.
به شریک خود اطلاع دهید که شما به دنبال درک و سازش هستید. به دنبال این باشید که در میانه این موضوعات با هم ملاقات کنید ، در حالی که آنها اعتراف می کنند که احساسات شما معتبر است و تمایل خود را برای حل این مشکلات با هم نشان می دهید.


منبع:familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 1,070
  • بازدید سال : 6,895
  • بازدید کلی : 21,050