loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 121 جمعه 19 شهریور 1400 نظرات (0)

بزرگتر بودن زن از همسرش، خوب یا بد!!

به طور کلی آنچه که بیشتر در جامعه رخ می دهد ازدواج پسران با دختران کوچک تر از خود است و ازدواج پسر با دختر بزرگ تر، نه تنها در جامعه ما بلکه در اکثر جوامع اتفاق معمول و جا افتاده ای نیست. چرا که مردان، اغلب نیاز دارند که به اصطلاح “مرد خانواده” باشند و همسرشان به آن ها تکیه کند و تصمیمات کلی خانواده بر دوش آن ها باشد. اما به مرور زمان و با پیشروی جوامع به سمت مدرنیته، امر بزرگتر بودن زن از همسرش شایع تر شده و بیشتر به چشم می خورد.

شما با بررسی کوچکی در اطراف خود در می یابید که عملا قبح این مسئله در میان اطرافیانتان ریخته شده و دیگر مثل زمان پدربزرگ و مادربزرگ هایتان این نوع از ازدواج اتفاقی عجیب و نامتعارف تلقی نمی شود. در ادامه این مقاله ازدواج با دختران بزرگتر در میان پسر ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

چرا ازدواج با دختر بزرگتر از خود برای برخی مردان جذاب شده است؟

بزرگتر بودن دختر در ازدواج از لحاظ روانشناسی و تحقیقات انجام شده مشکلات زیادی را در ازدواج پدید خواهد آورد و بهترین حالت این است که زن و مرد با یکدیگر هم سن باشند. اما همانطور که قبل تر بیان کردیم ازدواج با دختران بزرگتر در میان پسر ها رواج بیشتری پیدا کرده. درست است که عشق قبل از ازدواج می تواند تا حد زیادی معادلات را بر هم بزند. اما جذب شدن مردان به دختران بزرگتر دلایل دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها  می پردازیم.

ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟
ازدواج با دختر بزرگتز

1. هیجانات جنسی

روانشناسان بر این عقیده اند که اغلب مردان در دوران نوجوانی و در انتهای دهه دوم زندگی خود اوج هیجانات جنسی خود را تجربه می کنند. در حالی که این سن برای زنان در ابتدای دهه چهارم زندگی آن هاست. چنین تمایلات جنسی و غریزی ای می تواند یکی از دلایل ازدواج با دختر بزرگتر از خود در میان پسر ها باشد.

2. بلوغ فکری

هر چه سن افراد بالاتر می رود میل آن ها به داشتن روابط مستحکم و جدی تر بیشتر می شود. این اتفاق هم در مورد زنان و هم مردان صدق می کند. در نتیجه مردان ترجیح می دهند با زنانی ازدواج کنند که تجربیات بیشتری در زندگی دارند و دغدغه هایی فراتر از دغدغه های سطحی ای که ممکن است در میان دختران با سنین پایین تر دیده شود، داشته باشند.

هم چنین از آنجایی که دختران با سن بالاتر اغلب به بلوغ در رابطه ی خود رسیده اند، کمتر به سمت مسائلی مثل خیانت کشیده می شوند و در نتیجه ازدواج با دختر بزرگتر خطر مواجهه با خیانت از جانب همسرتان را کاهش می دهد.

3. مسئولیت پذیر بودن

حتما می دانید که ازدواج برای شما زندگی کاملا متفاوتی به نسبت زمان مجردیتان برای شما رقم خواهد زد. پس از ازدواج باید مسئولیت های زیادی را به همراه همسرتان بپذیرید و به کمک همدیگر به حل مشکلات بپردازید. ازدواج با دختر بزرگتر از خود می تواند این اطمینان را به شما بدهد که همسرتان مسئولیت های خودش را در زندگی متاهلیتان به درستی انجام می دهد و شما را در هنگام رویارویی با مشکلاتتان تنها نمی گذارد.

آیا ازدواج با دختر بزرگتر از روانشناسان ایرادی دارد؟
نکات ازدواج با دختر بزرگتر خود

4. وضعیت درآمدی

با توجه به این که امروزه اداره خانواده از لحاظ اقتصادی کار دشوارتری نسبت به چندین سال قبل است. استقلال مالی زنان در این زمانه بیشتر معنا یافته است، ما در جوامع امروزی کمتر خانم های خانه دار را در خانواده ها می بینیم. واضح است که معمولا با افزایش سن، وضعیت شغلی و درآمدی افراد رو به بهبود می رود. به طبع آن ازدواج با دختران بزرگتر می تواند به مردان در امر تامین مالی خانواده کمک کند و کمی از مشکلات را از دوش آن ها خالی کند. نکات مهمی در مورد ازدواج با تفاوت سنی زیاد که حتما باید بدانید. 

مشکلات بزرگتر بودن زن از شوهر

البته که باید بدانید که بزرگتر بودن زن از همسرش همانطور که خوبی های خودش را دارد، می تواند مشکلات بزرگی برای ازدواج شما پدید آورد. برای داشتن انتخابی مناسب برای آینده تان و تشکیل خانواده، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید.

1. عدم پذیرش از جانب جامعه

همانطور که در بالا ذکر شد بزرگتر بودن دختر در ازدواج مورد پذیرش جامعه نیست و خیلی از اطرافیانتان ممکن است مدام شما را بابت این ازدواج سرزنش کنند و یا با نگاه هایشان شما را آزار دهند. تحت چنین شرایطی اگر شما فردی هستید که به حرف مردم و طرز فکر آن ها در رابطه با خودتان اهمیت زیادی می دهد بهتر است از این ازدواج پرهیز کنید. ولی از نظر روانشناسان بزرگ تر بودن دختر نمی تواند مانع ازدواج موفق شود و مسائل مهم تری نیز وجود دارند.

ازدواج پسر با دختر بزرگتر چه مزایا و معایبی دارد؟
ازدواج با دختر بزرگتر از خود – مزایا و معایب و آسیب ها

2. مشکلات بچه دار شدن

کاملا درست است که هر چه سن مادر و پدر بیشتر می شود احتمال به دنیا آوردن فرزندی همراه با اختلالات ژنتیکی هم در آن ها بالاتر می رود. اما باید بدانید که امروزه با پیشرفت علم پزشکی و بهتر شدن مراقبت های مادر در دوران بارداری و قبل از بارداری چنین احتمالی بسیار کاهش یافته است. اگر که این موضوع یک نمونه از مشکلات بزرگتر بودن زن از شوهر از دید شما می باشد، دیگر نگران آن نباشید.

3. تصمیم گیرنده بودن زن

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد، مردان از دید رواشناسی اغلب تمایل به هدایت خانواده و گرفتن تصمیمات کلی خانواده دارند. اما ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی ممکن است موجب شود تا این امر برای مردان محقق نشود. از آنجایی که زن در ازدواج مرد با زن بزرگتر، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله داشتن تجربیات بیشتر نسبت به مرد و یا مشاهده ی عدم آمادگی مرد برای قبول مسئولیت های زندگی، افسار زندگی را خودش به دست بگیرد. و برای زندگیشان به تنهایی تصمیم گیرنده شود، که البته این موضوع در اغلب موارد مخالف خواسته مردان است، و ممکن است مشکلات بزرگی را در زندگی آن ها پدید آورد.

4. بی تجربگی مردان

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در ازدواج پسر با دختر بزرگتر وجود دارد، کمبود تجربه پسر در ازدواج و در برخورد با مشکلات زندگی مشترک است. درست است که تجربه بالای زن و بلوغ فکری او می تواند از خیلی از مجادلات و ناراحتی های زندگی جلوگیری کند، اما ممکن است عدم وجود تجربه کافی در مرد و آماده نبودن او برای انجام مسئولیت های زندگی به حدی باشد که زن را از اهداف ازدواجش و خواسته هایی که برای زندگی متصور بوده، دلسرد کند. 

ازدواج با دختر بزرگتر چه پیامدها و عواقبی خواهد داشت ؟
ازدواج با دختر بزرگ‌تر، درست یا غلط؟

میزان تفاوت سنی مهم است

ازدواج با دختر بزرگتر زمانی مشکل ساز خواهد بود که این فاصله ی سنی زیاد باشد و بتوان گفت که دختر و پسر عملا از دو دنیای متفاوت اند. اما در ازدواج هایی با اختلاف سنی کمتر مثل یک تا سه سال اینگونه نیست و شباهت رفتاری آن ها به قدر کافی هست. در این موارد اختلاف سنی چیزی نیست که شما بخواهید به آن بی اندیشید و بهتر است روی خصوصیات رفتاری همسرتان تمرکز کنید تا فاصله سنیتان.

حواستان باشد که اگر فاصله ی سنیتان با دختری که دوستش دارید زیاد است، حتما به خصوصیات رفتاری وی توجه داشته باشید و سعی کنید که مشاوره ی ازدواج کمک بخواهید و تنها به عشق قبل از ازدواج اکتفا نکنید.

سوالات متداول

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی چگونه است؟

باید بدانید که از نظر روانشناسی آنچه که اهمیت دارد وجود سازگاری بین زن و شوهر است و نه اختلاف سنی. اما طبیعی است که ازدواج مرد با زن بزرگتر، اگر اختلاف سنی به قدری باشد که قابل چشم پوشی نباشد، احتمال دارد مشکلات خاصی بوجود بیاید.

آیا امکان دارد ازدواج مرد با زن بزرگتر ازدواج موفقی شود؟

بله، همانطور که ذکر شد چنین ازدواج هایی علی رغم تمامی مشکلاتی که می توانند داشته باشند، خوبی های خاص خود را هم دارند و آنچه اهمیت دارد وجود تعادل بین این خوبی ها و بدی ها و توانایی سازش با آن هاست.

دیدگاه ازدواج با زن برزگتر از خود کار درستی است؟

همانطور که ذکر شد بهتر است به جای اهمیت به سن همسر خود به خصوصیات رفتاری وی توجه داشته باشید و به یادگیری راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج بپردازید.

منبع: familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 1,253
  • بازدید سال : 7,078
  • بازدید کلی : 21,233