loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 66 شنبه 23 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

در دنیای امروز که پر از مشکلات و اختلافات است، چگونه می توانیم همیشه شاد و پرانرژی باشیم؟ چه راهکارهایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم یک زندگی شاد داشته باشیم؟ طبیعی است که در زندگی زمان های خاصی احساس شادی بیشتری نسبت به زمان های دیگر داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید الگوی ثابتی از رضایت و شادی را در زندگی خود بیابید. شما باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه خوشحال باشید. مثبت اندیشی و شکرگذاری را در زندگی روزمره خود تمرین کنید. اما مهم این است که برای شاد بودن باید چه کرد؟

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی روش هایی برای شاد بودن در زندگی و امید به زندگی پرداخته اند. برای داشتن یک زندگی شاد، عادت ها و رفتاری را به شما معرفی می کنند که می توانید خلق و خوی مناسب و شادی داشته باشید. اگر شما نیز می خواهید یک زندگی شاد و بدون غم و اندوه را داشته باشید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

شاد بودن در زندگی

راهکارهایی برای داشتن احساس شادی و خوشبختی در زندگی

مواردی که در این قسمت گفته شده است، به شما کمک می کند تا شادی و احساس خوب را به زندگی خود هدیه بدهید.

خودتان را دوست داشته باشید

برای خوشبختی، یاد گرفتن دوست داشتن خود بسیار مهم است. زیرا به این معنی است که شما خودتان را همان گونه که هستید پذیرفته اید. دوست داشتن خودتان و داشتن احساس رضایت نسبت به خود می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

سعی کنید لیستی از چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید بنویسید. این لیست می تواند شامل ویژگی های فیزیکی، مهارت ها و یا ویژگی های شخصیتی شما باشند. زمانی که عزت نفس شما پایین است، این لیست را بخوانید.

جلوی آینه بایستید و دوست داشتن را به خودتان ابراز کنید. مثلا می توانید بگویید من عاشق خودم هستم. هیچ چیز نمی تواند من را تغییر دهد.

به خودتان بگویید که توانا هستید بر هرچیزی غلبه کنید

به یاد داشته باشید که مردم اغلب همان چیزی می شوند که خودشان باور دارند. اگر شما باور داشته باشید که نمی توانید کاری را انجام دهید، مسلما از انجام دادن آن ناتوان خواهید شد. در عوض سعی کنید به خودتان یاد آوری کنید که از عهده هر کاری بر می آیید. ایمان به توانایی های خود می تواند به شما کمک کند تا بر هر مشکلی غلبه کنید. اگر با مشکلی روبه رو شدید، به جای تسلیم شدن، به خود بگویید من می توانم این کار را انجام بدهم. به مشکل به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید فکر کنید. از شکست نترسید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، سعی کنید به دنبال راهی برای جبران باشید. دوباره امتحان کنید. به یاد داشته باشید که هر شکست فقط یک فرصت یادگیری جدید برای شما است.

هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

به یاد داشته باشید که زندگی هر کسی متفاوت است. پس از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب کنید. موفقیت ها، فرصت ها و استعدادهای خود را به یاد بیاورید. این یادآوری به شما کمک می کند تا شاد باشید. سعی کنید برای آنچه که هستید إحساس شادی داشته باشید. زمان خود را صرف مقایسه کردن نکنید. زیرا در نهایت افسوس و حسرت های بیهوده برای شما باقی خواهد ماند.

رسانه های اجتماعی می توانند باعث شوند که افراد خود را با دیگران مقایسه کنند. اگر إحساس می کنید که درگیر مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید، سعی کنید از رسانه های اجتماعی دوری کنید. یا زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی را کاهش دهید.

شاد و انرژی در زندگی

وقتی اشتباه می کنید خودتان را ببخشید

هنگامی که کار اشتباهی انجام می دهید، با خودتان همان طور رفتار کنید که در آن موقعیت با یک دوست رفتار می کنید. روی اشتباهات خود تمرکز نکنید. سعی کنید متعهد شوید که در آینده بهتر عمل می کنید. اگر بخواهید دائم به خاطر اشتباهات خود، ناراحت باشید و خود را سرزنش کنید دیگر زمانی برای شاد بودن و شاد زندگی کردن پیدا نمی کنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا به کار، زندگی اجتماعی، فعالیت های خانوادگی، علایق شخصی رسیدگی کنید.

اگر با ایجاد تعادل بین کار و زندگی مشکل دارید. سعی کنید یک برنامه روزانه داشته باشید. زمان را برای استراحت و فعالیت های اجتماعی محدود کنید. اگر شما بتوانید برای زندگی خود برنامه مناسبی داشته باشید، مسلما استرس و اضطراب های شما در زندگی کاهش یافته و می توانید یک زندگی بدون استرس را تجربه کنید. کاهش استرس و اضطراب در زندگی به شما کمک می کند تا زندگی شادی را داشته باشید.

ورزش کنید

ورزش کردن به شدت باعث افزایش شادی و انرژی در زندگی شما می شود. سعی کنید یکی از رشته های ورزشی مورد علاقه خود را ادامه بدهید. مراقبت های جسمی مانند ورزش کردن و رسیدگی به بهداشت فردی می تواند باعث شود انرژی خوبی در زندگی شما روانه شود.

مثبت اندیشی را تمرین کنید

هنگامی که ذهن شما به سمت تفکرات منفی رفت، مانند من نمی توانم این کار را انجام دهم یا چه روز بدی است و ... جلوی خود را بگیرید. سعی کنید فکر خود را به چیز مثبتی تغییر دهید. مانند من می توانم این کار را انجام دهم. برای اینکه به خودتان یادآوری کنید که مثبت اندیش باشید، می توانید پیام های انگیزشی را روی تلفن، رایانه، آینه یا کیف پول خود بچسبانید. مثلا بنویسید من عالی هستم، من به اهدافم خواهم رسید و ... .  اگر اغلب با افکار منفی دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید فهرستی از دلایلی که باعث شده چنین احساسی داشته باشید را تهیه کنید. به راه هایی فکر کنید که می توانید زندگی خود را تغییر دهید یا بهبود بخشید تا احساس خوش بینی بیشتری داشته باشید.

از خودتان تعریف کنید

خودتان را به خاطر تلاش ها و موفقیت هایتان، حتی برای موفقیت های کوچک، تحسین کنید. به خود یادآوری کنید که چقدر قوی، با استعداد یا سخت کوش هستید. مثلا به خود بگویید: امروز خیلی خوب کارهایت را انجام دادی، تو عالی بودی. هنگامی که کار بزرگ و عالی را انجام دادید به خودتان جایزه بدهید. می توانید خودتان را برای شام در یک رستوران دعوت کنید و یا با عزیزانتان کاری سرگرم کننده انجام دهید.

وقتی احساس ناراحتی کردید لبخند بزنید

گاهی أوقات تنها لبخند زدن می تواند حال شما را بهتر کند. وقتی استرس دارید، مضطرب یا ناراحت هستید، سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند و یا خندیدن از ته دل می تواند خلق و خوی شما را تغییر بدهد. همچنین تنش ها را از بین ببرد.

سپاس گزاری را فراموش نکنید

برای اتفاقات خوب و افرادی که در کنار شما هستند، سپاس گزاری کنید. هر روز، چند چیز را شناسایی کنید و بابت این نعمت ها سپاس گزار باشید. خاطرات مورد علاقه، دوستان، خانواده شاد، کار مورد علاقه و ... می توانند مورد سپاس گزاری قرار بگیرند. افکار خود را هرروز در یک دفتر یادداشت کنید. هنگامی که إحساس ناراحتی یا إحساس منفی دارید، دفترچه خود را بخوانید تا بتوانید شادی را به روز خود برگردانید. به خانواده و دوستان خود بگویید که چقدر دوستشان دارید. این کار باعث می شود که هر دوی شما إحساس شاید بهتری در زندگی داشته باشید.

زندگی شاد

سخن آخر

شاد بودن و داشتن احساس خوشبختی، با تلاش و کوشش خودتان به دست می آید. شما باید بخواهید و برای به دست آوردن این شادی، تفکرات منفی و بدبینی و ... خود را کنار بگذارید. با هر انرژی منفی مبارزه کنید و به دنبال راهی برای شاد زندگی کردن و لبخند زدن باشید. اگر احساس می کنید در زندگی خود شادی و انرژی را کم دارید و یا نمی توانید تفکرات منفی را از خود دور کنید، می توانید از مشاوره خانواده تلفنی در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

زینب بازدید : 79 شنبه 09 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

مسلما همه ما از تاثیر روابط بین پدر و دختر بر آینده دختران آگاه هستیم. در این رابطه مقاله های زیادی نوشته شده است و مطالعات بسیاری صورت گرفته است. واضح است که نحوه برخورد دختر با روابط عاشقانه به شدت تحت تاثیر رفتار پدر او و یا شخصیت پدرش قرار دارد. اگر شما به عنوان یک پدر بتوانید مهر و محبت و عطوفت را به دختر خود هدیه دهید، مسلما او دیگر محبت را از مردان دیگر گدایی نمی کند. شما می توانید کمک کنید تا دخترتان برای آینده خود انتخاب مناسبی داشته باشد. روابط پدر و دختر اگر سالم و مفید باشد می تواند از ایجاد روابط نامشروع و نامناسب دختر با سایر مردان جلوگیری کند.

اگر شما به عنوان یک پدر نتوانسته اید رابطه مناسبی با دختر خود ایجاد کنید. یا نمی دانید چگونه می توانید یک پیوند قوی و مفید با دختر خود داشته باشید نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده و روانشناسی آویژه به بررسی راهکارهایی برای ایجاد یک رابطه سالم بین دختر و پدر پرداخته اند. شما با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که چگونه با دختر خود یک رابطه سالم ایجاد کنید.

رابطه دختر با پدر

رابطه سالم پدر و دختر چه تاثیراتی دارد؟

مسلما تاثیر داشتن یک رابطه عالی بین پدر و دختر تنها برای داشتن یک رابطه عاشقانه و مناسب برای دختر ختم نمی شود. اگر شما با دختر خود رابطه مناسبی داشته باشید و پیوند قوی ایجاد کنید، می توانید باعث شوید که او در مراحل مختلف زندگی موفق تر باشد. پیوند بین پدر و دختر تاثیر مثبتی بر موراد زیر خواهد گذاشت:

افزایش اعتماد به نفس دختر

ارزش دادن به خود

إحساس رضایت از ظاهر و بدن خود

بالا رفتن سلامت عاطفی دختر

موفقیت های بیشتر در تحصیلات و اهمیت دادن به ادامه تحصیل

کسب موفقیت های شغلی

موفقیت در انتخاب همسر

داشتن رابطه سالم با همسر

ایجاد روابط مناسب با فرزندان مخصوصا پسرها

نکات مهم برای داشتن یک رابطه سالم بین پدر و دختر

پدران چگونه باید با دختران خود ارتباط برقرار کنند؟ به یاد داشته باشید که هیچ پدری نمی تواند کامل باشد. همچنین بچه ها نیز به پدران کامل نیاز ندارند. آنها نیاز دارند تا پدرانشان به اندزاه کافی خوب باشند و بتوانند روابط سالمی با آنها داشته باشند. اگر شما نکاتی را که در این قسمت گفته شده است، رعایت کنید می توانید یک پدر نمونه برای دختر خود باشید. همچنین می توانید روابط سالمی با دختر خود برقرارکنید.

به او بگویید دوستش دارید

شما به عنوان یک پدر مهربان و نمونه، باید هرروز به دختر خود بگویید که دوستش دارید. هرروز به دختر خود بگویید که باهوش، زیبا، دوست داشتنی، توانا و ... است. تعریف و تمجید از او باعث می شود که دخترتان عشق، احترام و ایمان به شما را از ته دل احساس کند.

نگفتن دوستت دارم به دخترتان و تعریف و ستایش نکردن از او باعث می شود که دخترتان در برابر افراد غریبه و نامناسب که این کلمات را به او می گویند و او را مورد ستایش قرار می دهند، آسیب پذیر باشد. اما اگر شما به موقع از دختر خود تعریف کرده باشید و عشق را به او هدیه داده باشید. هنگامیکه او با تعریف و تمجید افراد غربیه روبه رو می شود با خود می گوید: من همه این موارد را می دانستم و پدرم به اندازه کافی از من تعریف کرده است. به جز تعریف کردن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

راه صحبت کردن دخترتان با شما را هموار کنید

مطمئن شوید که دخترتان می تواند هر مشکلی را به راحتی با شما مطرح کند. اجازه دهید راه ارتباطی و صحبت کردن دخترتان با شما هموار باشد. مهم نیست که او چه میخواهد بگوید، مهم این است که شما حتی اگر از او عصبانی و یا ناراحت شدید به او نشان دهید که دوستش دارید. شما باید علاوه بر اینکه پدر او هستید یک دوست امن و مطمئن برای دخترتان باشید. به او گوش دهید. نه برای اینکه راه حل پیدا کنید بلکه به این منظور که او را درک کنید و متوجه شوید چه نیازهایی دارد. آرام باشید حتی اگر او می خواهد یک موضوع نامناسب را مطرح کند. بر روی صحبت های او تمرکز کنید. با عصبانی شدن، داد و فریاد زدن و ... کاری درست نمی شود و تنها دخترتان از شما دور خواهد شد.

اگر بتوانید بدون قضاوت عجولانه به حرف های دخترتان گوش دهید گام مهمی برای برقراری ارتباط مناسب با او برداشته اید.

از عذرخواهی کردن نترسید

اگر إحساس می کنید رفتار اشتباهی با دخترتان داشته اید، سعی نکنید از او دور شوید. بلکه به شروع دوباره فکر کنید. از اینکه غرور خود را کنار بگذارید و از او عذرخواهی کنید نترسید. شما اگر بتوانید از اشتباهات خود درس بگیرید، می توانید یک پدر خوب شوید. پس اگر اشتباهی صورت گرفته نباید باعث شود که بین شما و دخترتان فاصله ایجاد شود. بلکه باید کمک کنید که رابطه شما و دخترتان مجددا مانند قبل شود.

پدر و دختر

به آموزش و تحصیل دخترتان اهمیت بدهید

مرتبا با دخترتان در مورد مدرسه و آنچه که مربوط به تحصیلاتش می شود صحبت کنید. در مورد مسائل مطرح شده در مدرسه بحث کنید. تکالیف او را بررسی کنید. با او به کتابخانه بروید. به هر نحوی که می توانید به دخترتان نشان دهید که به تحصیلات او اهمیت می دهید و برای شما مهم است. در مورد آرزوها و رویاهای او برای آینده اش با او صحبت کنید. البته سعی نکنید که رویاهای خود را به او تحمیل کنید. مثلا او را مجبور کنید که رشته ای را انتخاب کند که خودش أصلا دوست ندارد.

در اکثر موارد وظایف والدین که مربوط به تحصیل می شود بر دوش مادر است. این کار بسیار اشتباه است. پدران نیز باید تا حد امکان خود را درگیر مسائل تحصیلی و مدرسه فرزندان نشان دهند. این کار به دختر شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتر به تحصیل و کسب موفقیت در مدرسه بپردازد.

برای دخترتان وقت بگذارید

اختصاص دادن زمان خاصی به دخترتان به او می فهماند که برای شما بسیار مهم است. سعی کنید زمان با کیفیتی را با دختر خود سپری کنید. به گونه ای که وقتی دخترتان به زندگی خود با شما نگاه می کند، خاطره های جذاب و شیرینی را از با شما بودن و حضور شما در زندگی خود به یاد بیاورد. اگر شما بتوانید زمان مناسبی را در روز و یا هفته با دخترتان باشید، او کمتر احساس می کند که احتیاج دارد با فرد جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند. زیرا شما به عنوان یک پدر نمونه زمان مناسبی را در کنار او بوده اید و او نیازی به روابط با جنس مخالف خود ندارد.

حد و مرزی برای روابط او تعیین کنید

هنگامی که دختران به سن نوجوانی و جوانی می رسند، دوست دارند که استقلال بیشتری در زندگی خود داشته باشند. آنها تلاش می کنند که مستقل باشند و خودشان برای زندگی خود تجربه کسب کنند. در این زمان، آنها اغلب از والدین خود دور می شوند و این موضوع می تواند به شدت آسیب رسان باشد. سعی کنید در این موقعیت با عصبانیت به او واکنش نشان ندهید. این کار نه تنها سودی ندارد بلکه باعث می شود که او بیشتر از شما دور شود. حد و مرزی برای روابط او با دوستان و خانواده تعیین کنید. رشد و پیشرفت او را گاهی از دور تماشا کنید. سعی کنید دیگر مانند سابق انتظار نداشته باشید همیشه کنارش باشید. او را از دور حمایت کنید و هنگامی که به شما نیاز دارد حضور داشته باشید.

گاهی برای دخترتان خرج کنید

گاهی هنگام برگشت به خانه با دخترتان به مرکز خرید بروید و یا او را برای خوردن قهوه یا بستنی مهمان کنید. خرج کردن شما در چنین لحظاتی بهترین سرمایه گذاری است که تا به حال انجام داده اید. زیرا باعث می شود دخترتان إحساس کند که شما همیشه و در همه حال مراقب او هستید و برای خوشحال شدن او تلاش می کنید.

رابطه عاطفی پدر با دخترش

سخن آخر

اگر شما بتوانید رابطه عاطفی مناسبی با دختر خود برقرار کنید مسلما او دیگر تشنه محبت و مهربانی فرد دیگری نخواهد بود. شما می توانید رابطه خوبی با دختر خود داشته باشید اگر سعی کنید صبور باشید و در تمام لحظات آرامش خود را حفظ کنید. همانطور که می دانید دختران به شدت به پدران خود علاقه مند هستند. پس سعی کنید با رفتار صحیح و گفتار نیکو آنها را به سمت خود جذب کنید و همیشه مورد حمایت خود قرار دهید. 

مشاوره خانواده تلفنی مرکز آویژه

زینب بازدید : 79 جمعه 08 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

شروع سال جدید و آغاز یک سال دیگر برای زندگی در هر کشور سنت و آداب و رسوم خاص خود را دارد. مسلما در هر گوشه از جهان برای آغاز سال نو برنامه های مختلفی را خواهند داشت که متناسب با آداب و رسوم آن منطقه است. غذاهای سنتی سال نو و یا شرکت در جشن های مختلف برای سال نو نمونه ای از شور و هیجان مردم برای شروع سال جدید را به نمایش می گذارد. سنت های جالب و شیرینی در جهان وجود دارد که باعث می شود شروع سال را برای افراد جذاب و لذت بخش کند. این سنت ها و آیین ها از گذشته ها وجود داشته است. برخی از آنها حفظ شده و همچنان مردم به آنها پایبند هستند، برخی دیگر به مرور فراموش شده و دیگر کسی به آن توجه نخواهد داشت.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی سنت های جالب برای شروع سال نو در سراسر جهان پرداخته اند و مقاله جامع و کامل زیر را نگارش کرده اند. اگر شما نیز کنجکاو هستید که در مورد جشن ها و برنامه ها و سنت های شروع سال جدید در کشورهای مختلف بدانید، به شما توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آداب و رسومات شروع سال نو در کشورهای مختلف

متناسب با فرهنگ و نوع نگرش و اعتقادات مذهبی هر کشوری آداب خاص خود را برای شروع سال جدید دارد. برخی از مهم ترین این آداب و رسومات عبارتند از:

ایالات متحده

در ایالات متحده هنگام شروع سال جدید، از به صدا درآوردن توپ سال نو  استفاده می کنند. این سنت را نخستین بار آدولف اوکس اجرا کرد. او از این کار برای جلب توجه مقر جدید تایمز استفاده کرد. از آن زمان تا کنون این موضوع یک نمایش سالانه و برای شروع سال جدید شناخته شده است. به صدا درآوردن توپ یکی از محبوب ترین رسومات در شب اول سال جدید است.

برزیل

در برزیل مردم معمولا برای شروع سال جدید خود به ساحل می روند. آنها بعد از آنکه سال جدید شروع شد از روی هفت موج دریا می پرند و هفت چیز آرزو می کنند.  این سنت ریشه در ادای احترام به یمانجا که الهه آب است دارد. به یاد داشته باشید که مردم برزیل قبل از آنکه وارد آب شوند، باید کاملا لباس سفید پوشیده باشند. زیرا سفید نماد پاکی و صداقت برزیلی ها است.

اسپانیا

در اسپانیا مردم سال جدید خود را با خوردن 12 عدد انگور آغاز می کنند. تعداد انگورها به اندازه تعداد ساعات شبانه روز است. هر کدام از انگورها نماد هر یک ساعت شبانه روز خواهد بود. این سنت در أواخر قرن نوزدهم شروع شد و اعتقاد مردم اسپانیایی بر این است که خوردن انگور در سال جدید باعث می شود که شرارت ها دفع شود. همچنین شانس افراد را برای شروع یک سال جدید همراه با موفقیت و خوش شانسی را افزایش می دهد. البته باید شما بتوانید همه این انگورها را در عرض چند ثانیه بخورید. باید هنگامی که سال نو آغاز می شود تمام انگورهای شما نیز به پایان رسیده باشد.

هند

در بمبئی، مردم مجسمه ای از یک پیرمرد می سازند. این پیرمرد برای مردم هند نشانه سال قدیم است. سپس این مجسمه را در نیمه های شب می سوزانند. سوزاندن در هند نمادی از گذشتن از نارضایتی ها و روزهای سخت است. همچنین نشانه شروع جدید و تولد مجدد نیز می تواند باشد. هنگام شروع سال جدید مردم هند همه دور هم جمع می شوند و با یکدیگر سرود محلی می خوانند.

 ژاپن

در ژاپن مردم سال نو خود را با خوردن یک کاسه گرم نودل سوبا آغاز می کنند. قدمت این سنت بسیار زیاد است و به دوره کاماکورا برمی گردد. از آنجایی که نودل ها رشته های نازک، بلند، سفت هستند و در عین حال با گاز گرفتن از بین می روند، اعتقاد ژاپنی ها بر این است که خوردن آن نمادی از دور شدن از سال قدیمی است.

فرانسه

در فرانسه از نوشیدن شراب برای استقبال از سال نو استفاده می کنند. معمولا رقص و مهمانی های زیادی در شب سال نو در فرانسه وجود دارد. اما هر کدام از آنها حدودا انتخاب های یکسانی برای غذاهای سال نو دارند. مهم ترین غذاهایی که در فرانسه برای سال نو سرو می شود عبارتند از: بوقلمون، شراب، صدف، غاز یا مرغ کورنیش و ...

هائیتی

در هائیتی روز اول سال نو را روز استقلال می دانند. به همین دلیل یک وعده غذایی مهم در سال نو دارند که سوپ کدو تنبل است. زیرا این غذای لذیذی بوده که سیاه پوستان و برده ها مجاز به خوردن آن نبودند. به همین دلیل برای نشان دادن استقلال و آزادی سوپ کدو تنبل و یا سوپ جومو صصرف می کنند. همچنین هر خانواده مقداری از سوپ های خود را با خانواده های دیگر و دوستان عوض می کند. زیرا هر خانواده ای سوپ ها را کمی متفاوت درست می کند.

دانمارک

یکی از سنت های قدیمی که در دانمارک برای سال نو وجود دارد، پرتاب کردن بشقاب های قدیمی است. مردم دانمارک معتقدند که پرتاب بشقاب های قدیمی برای افراد شانس می آورد. اعتقاد آنها بر این است که هرچه بشقاب های شکسته بیشتری در حوالی خانه شما وجود داشته باشد، وضعیت بهتری در این سال جدید خواهید داشت.

فیلیپین

در فیلیپین خانواده ها باید در شب سال نو دوازده مدل از میوه های گرد را سرو کنند. میوه هایی مانند سیب، آلو، انگور و ... . مردم فیلیپین اعتقاد دارند که به دلیلی اینکه شکل این میوه ها مانند سکه گرد است، می تواند رفاه زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. دلیل اینکه تعداد میوه ها باید دوزاده عدد باشد هم این است که هر کدام از آنها نشاندهنده یکی از ماه های سال است.

مکزیک

در مکزیک خانواده ها برای سال نو گرد هم می آیند. آنها با کمک یکدیگر یک نوع غذای محلی به نام تامال که تشکیل شده است از خمیر ذرت پر از گوشت، پنیر و سبزیجات، را درست می کنند. سپس آنها را در شب سال نو به عزیزان خود می دهند. در روز سال نو اغلب مکزیکی ها از یک غذای گرم به نام منودو می خورند که یک سوپ سنتی مکزیکی است و از گوشت گاو درست شده است.

یونان

یونانی ها برای آغاز سال جدید، یک عدد پیاز را بیرون از درب خانه خود آویزان می کنند. آنها علاوه بر اینکه پیاز را جز اصلی مواد غدایی خود می دانند، اعتقاد دارند که پیاز می تواند برای سال جدید آنها خوش شانسی را به ارمغان آورد. پیاز در یونان نماد باروری و رشد است. آویزان کردن پیاز بیرون در خانه پس از مراسم کلیسا در روز سال نو انجام می شود.

سخن آخر

برای شروع سال جدید هر کشور و منطقه ای سنت ها و آداب و رسوم خود را دارد. اما مهم این است که می توان گفت هدف همه یکسان است و آن شروع یک سال عالی، همراه با نشاط، سلامتی و شادی است. آیین مردم برای سال نو در نهایت به این ختم می شود که آنها میوه، غذا و یا انجام دادن کاری را راهی برای جذب خوش شانسی و خوشبختی می دانند. همه ما به دنبال این هستیم که هر سال بهتر از سال قبل باشیم. انسان به دنبال تکامل است و برای رسیدن به آن تلاش می کند. حفظ این سنت ها می تواند یکی از باارزش ترین ثروتی باشد که رای آیندگان خود به جا خواهید گذاشت.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 

زینب بازدید : 66 جمعه 08 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تجربه تولد و به دنیا آمدن هر کسی منحصر به فرد است. در هر کجای جهان آیین و سنت های خاصی برای تولد نوزاد وجود دارد. آداب و رسوم های مختلف همگی می توانند بر روی زندگی افراد تاثیر گذارند. مردم هر کشور و منطقه ای متناسب با رسومات خود هنگام بدنیا آمدن نوزادان مراسمات خاصی را دارند. حتی در برخی از کشورها اعتقادات و باورهای مردم نسبت به نوع زایمان که طبیعی باشد و یا سزارین نیز متفاوت است. در اکثر کشورهای توسعه یافته، به طرز شگفت آوری، آمار سزارین بالا رفته است. اما در برخی از کشورها نیز هنوز مردم بر این باوراند که تولد نوزاد باید از طریق زایمان طبیعی باشد.

به هرحال، تولد و به دنیا آمدن در هر کجای جهان یکسان است، اما فرهنگ ها، اعتقادات و آداب و رسوم هستند که می توانند این مناسبت را منحصر به فرد و متفاوت کنند. بسیاری از آیین های تولد در سراسر جهان وجود دارند که جذاب هستند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه جذاب ترین و تعجب برانگیزترین آیین ها و سنت های مردم در کشورهای مختلف را در این مقاله نگارش کرده اند. برای آشنایی بیشتر با رسومات مردم جهان هنگام بدنیا آمدن نوزاد، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

آداب و آیین تولد نوزاد در کشورهای مختلف

تنها شیوه های زایمان نیستند که بر تولد نوزاد در سراسر جهان تاثیر می گذارند. فرهنگ و سنت ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. به عنوان مثال در ایالات متحده، داروهای ضد درد به عنوان بخش طبیعی از زایمان پذیرفته شده است. در صورتیکه در ژاپن بسیاری از زنان بدون مسکن زایمان می کنند. یک باور سنتی ژاپنی وجود دارد که می گوید درد زایمان به آمادگی زنان برای مادر شدن کمک می کند و باید درد زایمان را تحمل کرد. جالب ترین و عجیب ترین سنت ها و اعتقادات مردم برای تولد نوزاد عبارتند از:

توگو

در این کشور که در غرب آفریقا است، اعتقاد مردم بر این است که زنان هنگام زایمان باید سر و صدای خود را به حداقل برسانند. مردم توگو معتقدند که فریاد و صداهای بلند باعث جذب أرواح شیطانی می شود. پس زنان را تشویق می کنند که هنگام زایمان تا حد امکان ساکت بمانند.

مکزیک

در مکزیک از یک شال بافته شده بلند که طول آن چهار یا پنج فوت است برای زایمان استفاده می کنند. این شال را ریبوزو می نامند. یک سنت و اعتقاد قدیمی در مکزیک وجود دارد که می گوید استفاده از این شال هنگام تولد نوزاد می تواند کمک کند که زن زایمان راحت تری داشته باشد. زیرا ریبوزو به تحمل وزن زن هنگام زایمان کمک می کند و همچنین عضلات لگن را در حین زایمان شل می کند.

کومانچ

قبیله کومانچ از مردمان بومی هستند که زمانی در محلی به نام کومانچریا زندگی می کردند. در این قبیله زنان هنگام زایمان روی سنگ های داغ چمباتمه می زدند. اعتقاد مردم کومانچ بر این بود که داغی و سوزاننده بودن و دردناک بودن سنگ های داغ می تواند درد زایمان را کاهش دهد. همچنین اعتقادات بر این بود که این کار می تواند به آنها کمک کند تا راحت تر زایمان کنند و یک نیروی کمکی داشته باشند.

پاکستان

مردم کاناش در پاکستان معتقدند زنان باردار هنگام زایمان ناپاک هستند. به همین دلیل، زنان چند روز قبل از تولد نوزاد، باید خانه های خود را ترک کنند. آنها باید به کلبه ای به نام باشلنی نقل مکان کنند. در این کلبه ها از نقاشی حیوانات برای تزئین دیوارها استفاده شده است. همچنین فقط زنان حائض مجاز به عیادت زنی که در کلبه باشلنی است، هستند. همچنین تنها زنان حائض می توانند به زن هنگام زایمان کمک کنند.

هند

در بیهار هند، سنتی وجود دارد که می گوید زنان اگر هنگام زایمان موفق نشدند و یا نمی توانند زایمان کنند، یک لیوان آب بنوشند. البته نه آب سرد و گوارا، بلکه یک لیوان آبی که مادرشوهر انگشت پایش را در آن فرو کرده است. این کار می تواند زایمان آنها را راحت کرده و موفق شوند.

هلند

در هلند حدود 20 در صد از زایمان ها در خانه ها انجام می شود. این نشان می دهد که این کشور نسبت به سایر کشورها توسعه یافته مانند استرالیا، بهتر زایمان در خانه را پذیرفته است. در این کشور حتی اگر قصد داشته باشید که در بیمارستان زایمان کنید، احتمالا یک ماما قبل از مراجعه شما به بیمارستان، به خانه شما می آید تا درمورد زمان زایمان شما مشاوره بدهد.

کره

در کره سنتی وجود دارد که می گوید مادر شوهر باید در طول زایمان نقش فعالی داشته باشد. او باید به عروس خود کمک کند تا زایمان کند. همچنین پدر بچه، بیرون از اتاق زایمان منتظر می ماند. او با دیگر اعضای خانواده خود در انتظار خبر تولد نوزادش خواهد ماند.

جامائیکا

پس از تولد در جامائیکا، جفت و بند ناف را در مکان ویژه ای در زمین دفن می کنند. سپس دوستان و یا اقوام درختی بر روی محل دفن آن، می کارند. این درخت مشخص کننده محل دفن جفت و بند ناف است. همچنین از این درخت برای آموزش اهمیت مسئولیت به کودک استفاده می کنند. کودک هنگامی که راه رفتن و حرف زدن را یاد گرفت از همان کودکی مسئولیت نگه داری از این درخت را به عهده می گیرد.

مصر باستان

در مصر باستان اعتقاد مردم بر این بود که خون زایمان زن دارو و نگه دارنده مفیدی است. به همین منظور پس از تولد کودک، خون روی پوست کودک مالیده می شود. باور مردم بر این بوده که این خون می تواند کودک را در برابر أرواح بد محافظت کند.

یونان

در زمان های خیلی دور در یونان، هنگام زایمان، ماماها را احضار می کردند. مادر را روی تخت میخواباندند. سپس اتاق را بررسی می کردند که هیچ گره ای وجود نداشته باشد. زیرا یونانیان در این باور بودند که گره ها دارای قدرت های بد هستند. آنها می توانند از تولد نوزاد جلوگیری کنند و یا آن را به تاخیر بیاندازند. همچنین بعد از زایمان، نوزاد و مادر باید پاک می شدند. زیرا اعتقاد یونانیان بر این بود که خون تولد نوزاد و زایمان بدشانسی می آورد. آنها همچنین برای حفاظت از چشم زخم، علامتی بر روی پیشانی نوزاد می زدند.

سخن آخر

در هر کجای جهان رسومات و اعتقادات فراوانی وجود دارد. در عصر جدید، برخی از مردم همچنان بر این رسومات که گاهی برخی از آنان به شدت خرافاتی است، پایبند هستند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که علم پیشرفت کرده است و آنها نیز باید بروز شوند. برخی از این رسومات جالب و هیجان انگیز هستند. اما برخی از آنها نیز می توانند بر سلامت مادر و نوزاد تاثیرات منفی بگذارند. مثلا این موضوع که یک زن هنگام زایمان نباید از داروهای مسکن و تسکین دهنده درد استفاده کند، بسیار باور اشتباه و غلطی است.

زینب بازدید : 70 جمعه 25 فروردین 1402 نظرات (0)

سال اول ازدواج شما می تواند سخت ترین سال زندگی شما باشد. زیرا زندگی شما تغییرات زیادی را خواهد داشت و شما قرار است راه های جدیدی را همراه با همسرتان تجربه کنید. شما هنوز به طور کامل با خلقیات، افکار و آنچه که برای همسرتان مهم است آشنا نشده اید. به گفته محققان، نحوه مدیریت این دوره سازگاری، برای طول عمر ازدواج شما بسیار مهم و حیاتی است. پس شما باید بدانید که چگونه از این دوران به خوبی عبور کنید و اگر با مشکلاتی روبه رو شده اید چگونه آنها را رفع کنید تا زندگی مشترک شما بیش از اندازه درگیر مشکلات نشود.

بسیاری از زوجین هستند که به دلیل نداشتن تجربه و همچنین ناتوانی در کنارآمدن با سختی ها، در سال اول ازدواج خود با مشکلاتی مواجه می شوند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی اهمیت سال اول ازدواج و نحوه کنار آمدن با مشکلات و سختی ها پرداخته اند. اگر شما نیز در سال اول ازدواج خود با مشکل روبه رو شده اید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

حل مشکلات سال اول ازدواج

چرا اولین سال ازدواج مهم است؟

زندگی مشترک همراه با شادی ها و نشاط خود می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. مخصوصا در سال های اول ازدواج. اما نگران نباشید زیرا این مشکلات و مسائل بسیار طبیعی هستند. شما با درک برخی از گذارها و موانع و تجربه عبور از مشکلات و سختی ها یاد می گیرید که چگونه در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کنید. همچنین برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده تجربه کسب می کنید.

محققان دریافته اند، کاهش عشق، محبت، افزایش دوسوگرایی در دو سال اول ازدواج می تواند پیش بینی کننده طلاق پس از13 سال زندگی باشد. زوج هایی که در دو سال اول زندگی مشترک طلاق گرفته اند، نشانه هایی از سرخوردگی را نشان داده اند. آنها در دو ماه اول ازدواجشان نسبت به یکدیگر احساس منفی داشته اند. زوج هایی ک ازدواج موفقی داشته اند، آنهایی بوده اند که توانسته اند در این دوره اولیه رابطه احساسات مثبتی نسبت به همسر خود داشته باشند.

تازه ازدواج کرده ها به دلیل انتظارات غیر واقعی و یا کم بودن تجربه هایشان، از ازدواج خود ناراضی باشند. انتظارات غیر منتظره رایج که فرد ممکن است نسبت به آنها تجربه کافی نداشته باشد عبارتنداز:

وفاداری و تعهد

ناامیدی در بحران های مالی

پذیرش مسئولیت های جدید و خطیر

پذیرش نقش های خود در زندگی

ارتباط جنسی

ناتوانی در خوش گذرانی باهم

فقدان احترام

فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت

کم سن بودن یا به دلایل اشتباه ازدواج کردن

بیش از حد خرج کردن

خودخواهی

مشکلات جنسی

وابستگی بیش از حد به والدین

و ...

به دلیل مواردی که در بالا گفته شد و نداشتن تجربه کافی زوجین، سال اول ازدواج بسیار مهم است. کنار آمدن با یکدیگر و کمک برای حل مشکلات می تواند کمک کند این سال را به خوبی و موفقیت آمیز پشت سر بگذارید. اگر نتوانید با هم به تفاهم برسید و آنچه که گفته شد را حل کنید، پس نمی توانید ازدواج موفقی داشته باشید.

مهم ترین سال ازدواج

اگر در سال اول ازدواج خود دچار مشکل هستید چه کاری باید انجام دهید؟

برای گذراندن سال اول ازدواج به صورت موفق و سالم، بهترین کار این است که با همسرتان به صورت آزادانه و صادقانه صحبت کنید. شاید احساس کنید که شما و همسرتان نتوانسته اید به خوبی در کنار یکدیگر ظاهر شوید و دچار مشکل شده اید. اگر می خواهید زندگی مشترک طولانی مدتی داشته باشید و به خوبی با هم زندگی کنید پس بسیار مهم است که اجازه ندهید این مشکلات ادامه یابد. سریعا به فکر حل آنها باشید. بهترین راهکارها هنگام برخورد با مشکلات در سال اول ازدواج عبارتند از:

سرزنش کردن همسر ممنوع

از سرزنش شریک زندگی خود بپرهیزید. بازی سرزنش فقط باعث تشدید مشکلات شما و شریک زندگیتان می شود. در عوض، درباره آنچه احساس می‌ کنید نباید اتفاق می افتاد و اینکه چگونه می‌ توانید به عنوان یک زوج برای پر کردن شکاف و اختلافات با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

انتظارات نا به جا اصلی ترین سم برای شروع زندگی مشترک است. توقعات نادرست می تواند رابطه شما را بدتر کند. برخی از این توقعات و انتظارات غیر واقع بینانه ممکن است برگرفته از فیلم ها و سریال های عاشقانه باشد. شما نمی توانید از همسرتان انتظار داشته باشید که مانند آنچه که در فیلم ها رخ می دهد، رفتار کند. سعی کنید با دیدگاه منطقی به زندگی مشترک نگاه کنید و از همسرتان متناسب با شرایط، موقعیت مالی و ... او انتظار داشته باشید.

به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید

برای سازگاری بیشتر و قبول تغییرات بوجود آمده در زندگی خودتان و همسرتان، باید زمان بدهید. ازدواج و شروع زندگی مشترک برای هر دو شما تازگی دارد. پس بسیار مهم است که برای داشتن یک زندگی عالی، هنگام تطبیق با نقش ها و مسئولیت های جدید خود، صبر داشته باشید و تلاش کنید.

برای رشد و موفقیت تلاش کنید

به یاد داشته باشید که می توانید به رشد همسرتان کمک کنید تا در زندگی رشد کند. همچنین خودتان نیز باید تلاش کنید تا نقاط قوت بیشتری را در وجود خود تقویت کنید. تلاش برای رسیدن به بهترین ها و رشد کردن بسیار خوب و پسندیده است. اما به یاد داشته باشید که نمی توانید شخصیت همسرتان را تغییر دهید. در حالی که نمی توانید شریک زندگی خود را تغییر دهید، می توانید واکنش ها و پاسخ های خود را تغییر دهید، که ممکن است باعث شود همسرتان نیز رویه و عادت های خود را تغییر دهد.

برای همسر خود ارزش قائل شوید

اکثر مشکلات در سال اول ازدواج نشات گرفته از این موضوع است که زوجین برای یکدیگر ارزش قائل نمی شوند. هرگز همسرتان را بدیهی نگیرید و برای لحظاتی که در کنار یکدیگر هستید برنامه مناسبی داشته باشید. شما با قدردانی کردن از همسرتان و احترام گذاشتن به او می توانید مشکلات و تعارضات را برطرف کنید. تلاش برای گفتن متشکرم و نشان دادن قدردانی میتواند کمک زیادی به ایجاد احساس خوب در مورد خود و رابطه شما به شریک زندگیتان بدهد.

زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید

اگر با همسرتان به مشکل خوردید، هرگز سعی نکنید از یکدیگر فاصله بگیرید. فاصله گرفتن از یکدیگر هرگز نمی تواند روابط شما را بهبود بخشد. بلکه برعکس باعث می شود که شما به مرور از یکدیگر فاصله بگیرید. لذت بردن از یک به یک ساعت های کنار هم بودن می تواند به تقویت پیوند شما، ایجاد صمیمیت و ایجاد خاطرات ارزشمند در ازدواج شما کمک کند. پسی سعی کنید زمان با کیفیتی را در کنار یکدیگر سپری کنید. برای لحظات خود برنامه ریزی کنید و سرگرمی هایی که برای هر دو نفرتان جالب و جذاب است را امتحان کنید.

حل کردن مشکلات ازدواج

سخن آخر

درست است که سال اول ازدواج می تواند به شدت سخت و گیج کننده باشد. اما در کنار تمام این سختی ها می تواند بهترین سال زندگی شما نیز باشد. شما می توانید بهترین لحظات و خاطرات را در این سال برای خود ثبت کنید. مهم این است که بدانید چگونه باید رفتار کنید و چه بایدها و نباید هایی را در زندگی رعایت کنید. برای ساختن یک زندگی عالی صبور باشید و تلاش کنید. از خودگذشتگی و پذیرش مسئولیت ها و فداکاری در مقابل همسرتان می تواند به شما کمک کند تا زندگی مشترک خود را از لبه پرتگاه نجات دهید. اگر احساس می کنید که مشکلات زیادی در زندگی مشترک دارید و نمی توانید آنها را حل کنید بهتر است از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی

 

 

زینب بازدید : 85 جمعه 25 فروردین 1402 نظرات (0)

آیا به تازگی ازدواج کرده اید و نمی دانید چگونه باید رفتار کنید تا زندگی موفق و روابط سالمی داشته باشید؟ مسلما سال های اول ازدواج مخصوصا اولین سال آشنایی و شروع زندگی مشترک می تواند هم شیرین ترین سال زندگی شما باشد وهم پر استرس ترین سال. شروع زندگی مشترک آن هم بدون تجربه قبلی و پذیرش تغییرات اساسی در زندگی می تواند این دوران را کمی سخت و استرس آور کرده باشد. حتی گاهی برخی از زوجین در سال اول زندگی خود با مشکلاتی در زمینه افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند. پس بسیار مهم است که بدانید چگونه باید این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت و اولویت های مهم در سال اول ازدواج کدام اند؟

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به دلیل  اهمیت بالای سال اول ازدواج در زندگی شما، به تحقیق و بررسی این موضوع پرداختند. اگر شما نیز به تازگی ازدواج کرده اید و به دنبال ساختن یک زندگی آرام و روابط سالم هستید پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

اولویت های سال اول ازدواج

اولویت ها در سال اول ازدواج

اگر بعد از عروسی و شروع زندگی مشترک احساس کردید کمی افسرده شده اید، اشکالی ندارد. این موضوع کاملا طبیعی است. درگیر تدارکات عروسی بودن، استرس برگزاری مراسم به نحو احسن، وضعیت مالی و ... همگی می تواند در ایجاد افسردگی برای شما نقش داشته باشد. مهم این است که اجازه ندهید این افسردگی کوچک به یک هیولا تبدیل شود و زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر زنده نگه داشتن عشق، اولویت های دیگری نیز وجود دارد که زوجین باید با آنها روبرو شوند. مهم ترین اولویت های سال اول ازدواج عبارتند از:

تصمیم بگیرید که پول خود را چگونه مدیریت کنید

در رابطه با اینکه می خواهید أمور مالی خود را جداگانه، مشترک و یا ترکیبی از حساب های جداگانه و مشترک مدیریت کنید، صحبت کنید. در هر صورت، هرگز دروغ نگویید. صداقت در اجتناب از درگیری بر سر پول کلیدی است.

نحوه انجام کارها و تقسیم وظایف را جدی بگیرید

تقسیم عادلانه کارهای خانه می تواند استرس را در خانه شما از بین ببرد و ازدواج شادی را برای شما تضمین کند. به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هر از چند گاهی لیست کارها را دوباره ارزیابی کنید.

راه هایی برای گذراندن اوقات فراغت پیدا کنید

به یاد داشته باشید که زمان با هم بودن و وقت گذراندن با یکدیگر مهم است. به دنبال راه های سرگرم کننده ای باشید. که بتوانید با آن أوقات فراغت خود را پر کنید. شما باید راهکارهایی را بیابید که هم خودتان و هم همسرتان از انجام آن لذت ببرند.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

حتی زمانی که زندگی شلوغ و پرمشغله می شود، حفظ سلامت زندگی جنسی شما باید در اولویت باقی بماند. در حالی که اکثر زوج ها معمولاً هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند. مهم است که بفهمید چه چیزی برای حفظ صمیمیت برای شما مفید است.

با همسرتان حد و مرز تعیین کنید

با همسرتان در مورد اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی خط قرمز شما است، صحبت کنید. به عنوان مثال، آیا آنها می توانند بدون اطلاع قبلی جایی بروند؟ یا انتظار دارید ابتدا با شما تماس بگیرند و سپس برای رفتن به مهمانی و .. برنامه ریزی کنند.

تفاوت ها را درک کنید

در حالی که ارزش های اصلی شما احتمالاً یکسان است. افکار و عقاید همسرتان ممکن است با شما متفاوت باشد. درک و احترام به این تفاوت ها به شما کمک می کند از قضاوت دوری کنید و رابطه خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید که هیچگاه دو نفر نمی توانند از نظر تمام جنبه ها با یکدیگر یکسان باشند. پس انتظار نداشته باشید همسرتان همیشه آنگونه باشد که شما می خواهید. درک تفاوت ها و احترام گذاشتن به خواسته ها و نظرات همسرتان می تواند به ما کمک کند زندگی عالی داشته باشید.

مدیریت تعارضات را یاد بگیرید

در حالی که تعارض اجتناب ناپذیر است. نحوه برخورد شما با تعارضات می تواند تفاوت در ازدواج شما ایجاد کند. تمام تلاش خود را برای حفظ یک نگرش سازنده و احترام متقابل انجام دهید و مایل باشید که دیدگاه شریک خود را بشناسید. برای خواسته ها و نظرات او نیز احترام قائل شوید. سعی کنید بدون تعارض و کشمکش مشکلات را حل کنید.

در مورد انتظارات از یکدیگر صحبت کنید

از مسئولیت های خانه گرفته تا صمیمیت جنسی، مهم است که در مورد آنچه از شریک زندگی خود انتظار دارید صحبت کنید. همچنین به انتظارات و خواسته های همسرتان نیز متقابلا گوش دهید. به یاد داشته باشید که، انتظارات برآورده نشده یا غیر واقعی می تواند استرس قابل توجهی در رابطه شما ایجاد کند.

مهم ترین وظایف در سال اول ازدواج

سوالات متداول در مورد سال اول ازدواج

برخی از مهم  ترین سوالاتی که ممکن است در رابطه با سال های اول ازدواج برای افراد بوجود بیایند عبارتند از:

چرا سال اول ازدواج اینقدر سخت است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سال اول ازدواج می تواند سخت باشد. با این حال، اغلب به دلیل تغییرات زیاد در نحوه زندگی و تغییرات غیرمنتظره ای است که با نقش و مسئولیت جدید شما همراه است. همچنین به دلیل نبودن تجربه کافی برای گذراندن این دوره و انجام دادن مسئولیت های خود به نحواحسن این دوران می تواند سخت و همراه با مشکل باشد.

در سال اول ازدواج چه انتظاری باید داشته باشید؟

البته سال اول ازدواج برای هر زوج منحصر به فرد است. در حالی که همه ممکن است انتظار داشته باشند که سال اول ازدواج چیزی جز شادی و نشاط و عشق نباشد، گاهی اینگونه نیست. شما همچنین با یاد گرفتن زندگی جدید و نقش‌ های جدید، فراز و نشیب ‌هایی را نیز تجربه خواهید کرد.

در سال اول ازدواج چه چیزی یاد می گیرید؟

باز هم تجربه هر کسی در ازدواج متفاوت است. با این حال، برای بسیاری از زوج ها، سال اول ازدواج زمانی است که می توانید چیزهای زیادی درباره خود و همسرتان بیاموزید. این یادگیری از کار با یکدیگر برای مدیریت امور مالی، تقسیم کارها، درک تفاوت ها، مدیریت درگیری ها، تعیین مرزها، مدیریت انتظارات و موارد دیگر حاصل می شود.

چند زوج در سال اول ازدواج طلاق می گیرند؟

آمار روشنی از میزان طلاق در سال اول ازدواج وجود ندارد. اما بر اساس جدیدترین داده ها، متاسفانه بیش از 20 درصد از اولین ازدواج ها در پنج سال اول به طلاق ختم می شود.

اهداف واقع بینانه برای سال اول ازدواج چیست؟

تعیین اهداف ازدواج در نهایت به شما و شریک زندگیتان بستگی دارد. با این حال، هر چه که باشند، مهم است که به وضوح تعریف شده و واقع بینانه باشند تا بتوانید با هم به عنوان یک تیم روی آنها کار کنید.

داشتن یک ازدواج عالی

سخن آخر

اگرچه گفته می شود که یکی دو سال اول ازدواج سخت ترین سال ها است. اما اغلب به عنوان شادترین سال ها نیز یاد می شود. این سال ها می توانند زمان فوق العاده ای برای صمیمیت و کشف یکدیگر باشند. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد یکدیگر وجود دارد و چیزهای زیادی برای بیان به یکدیگر وجود دارد. شما در سال اول ازدواج خود می توانید پایه و اساس یک شراکت مادام العمر و معنادار را بسازید. پس از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید و عاشقانه زندگی کنید.

مشاوره تلفنی رایگان خانواده

زینب بازدید : 191 چهارشنبه 02 فروردین 1402 نظرات (0)

هدف از مشاوره نوجوان چیست ؟

مشاوره نوجوانان امروزه یکی از پر تقاضاترین خدمات روانشناسی در جامعه ماست .  کمتر خانواده ای را می توان یافت که از مشکلات نوجوان خود ، گله نکنند . حتی معلمان و دبیران نیز از بی انگیزگی آن ها شکوه می کنند . غالباً والدین و بزرگترها اعتقادات کلیشه ای در مورد نوجوانان دارند . مانند اینکه آن ها به تحصیل علاقه ندارند . حرمت بزرگترها را رعایت نمی کنند و به دنبال خوش گذرانی هستند . از سوی دیگر نوجوانان نیز غالباً معتقدند که بزرگترها آن ها را درک نمی کنند . در مقابل خواسته های آن ها مثل کوه می ایستند . در مشاوره نوجوانان هر جا مشکلات به خوبی ریشه یابی شده باشد امکان بروز مشکلات بعدی کاهش می یابد . مشکلات دوره نوجوانی حلقه هایی بهم پیوسته هستند ، بدون در نظر گرفتن همه آن ها درک مشکل نوجوانان دشوارتر می شود . نباید نسبت به مشکلات نوجوانان بی توجه بود .

هدف از مشاوره نوجوان چیست ؟

نوجوانان ، آینده سازان جامعه هستند در صورتی که مشکلات آن ها بر روی هم انباشته شود نتایج تاسف باری برای خانواده و جامعه در پی خواهد داشت . در مشاوره نوجوانان می بایست ابعاد مختلف زیستی و روانی در اولویت قرار گیرند . در مشاوره نوجوانان سعی بر این است که خانواده ها و مدارس با مسائل مختلفی که برای نوجوانان به وجود می آید ، آشنا شوند . مرکز مشاوره نوجوانان آویژه با درنظر گرفتن اینکه بسیاری از انحرافات فردی و اجتماعی از این دوره آغاز می گردد ، خدماتی را در این حوزه ارائه می دهد . زیرا با شناخت لازم و کافی مشکلات نوجوانان می توان آن ها را اصلاح کرد . به این ترتیب انسان های شایسته تحویل جامعه داد . تمرکز مرکز مشاوره نوجوانان آویژه در پیشگیری از مشکلات نوجوانان است ، تا به موقع اقدامات لازم در مواجهه با این مشکلات انجام شود . از همه مهم تر نوجوانان نیز با مشکلاتی که در این دوره از مسیر زندگی خود مواجه می شوند ، آشنا گردند . در این صورت احتمالاً خود نوجوان بهتر از دیگران از بروز مشکل جلوگیری می کنند .

مشاوره نوجوان

چرا مشاوره تلفنی نوجوانان مهم است ؟

مشاوره نوجوانان تلفنی زمانی که مشکل به صورت ناگهانی و حاد روی می دهد ، بسیار راهگشاست . در این روش معلمان و والدین می توانند پکیج ها و بسته های مربوط به مشکل خود را دریافت می کنند . عده ای نوجوانی را تولدی دوباره در نظر می گیرند . در این مرحله دگرگونی های زیادی در ابعاد جسمی ، عقلی ، هیجانی به وجود می آید . روی هم رفته این تغییرات ، شخصیت نوجوان را شکل می دهد . به همین ترتیب مشکلات نوجوانان نیز ابعاد گوناگونی دارد و نباید به صورت سطحی به آن ها نگریست . برخورد با نوجوانان نیازمند مهارت خاصی است . در این دوره نوجوانان به رفتارهایی که جنبه عقلانی داشته باشد بیشتر علاقه نشان می دهند . همه چیز از دیدگاه آن ها با صمیمیت و دوستی قابل پذیرش است . از همین جهت در این دوره حرف هایی را که از راه تحکم ، امر و نهی و نصیحت باشد نمی پذیرند . مشاوره نوجوانان تلفنی می تواند شما را در شناخت رفتارها و افکار نوجوانان یاری رساند . مشاوره نوجوانان تلفنی آویژه سعی بر این مهم دارد که بر بحران های دوره ی نوجوانی تمرکز کند . حل این بحران ها تاثیر غیرقابل انکاری بر آینده نوجوانان دارد .

مشاوره نوجوانان راه حلی برای رفع مشکلاتی نوجوانی

یکی از بحران هایی که نوجوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند بحران هویت است . نوجوانان برای اینکه حس هویت داشته باشند باید در طول زمان تداومی را در شخصیت خود حس کنند . وی باید این یکپارچگی را در خود احساس کند . هویت عبارت است از تفاوتی که فرد بین خود و دیگران می گذارد . نوجوان برای شناخت هویت خود با دو مسئله مهم روبروست :

1 – تطابق با دگرگونی های جسمانی و شناخت درون .

2- برخورد با مجموعه ای از نظام های محیطی بیرونی .

دلایل اهمیت مشاوره نوجوان

خدمات مرکز مشاوره نوجوانان آویژه

مرکز مشاوره نوجوانان آویژه می تواند به والدین در بحران هویت که نوجوانان را شدیداً دچار اضطراب و درگیری ذهنی می کند ، یاری رساند . مشاوره نوجوانان تلفنی آویژه این هدف مهم را در طی مشاوره های خود دنبال می کند که نوجوانان به بلوغ روانی برسند . یعنی پخته شدن از لحاظ روحی که انسان توانایی تمیز مسائل و مصلحت زندگی شخصی را پیدا کند . به عبارت دیگر نوجوان با برخورداری از بلوغ روانی قادر به قبول مسئولیت های پذیرش شغل ، تشکیل خانواده و تحصیل و ... .

مرکز مشاوره نوجوانان می تواند خدماتی در مورد مشکلات نوجوانان ارائه دهند مانند :

  • مشکلات جسمانی – آموزشی – روانی – عاطفی
  • آشفتگی هویت
  • مسائل مربوط به از خودبیگانگی نوجوانان
  • بی تفاوتی و دروغ گویی نوجوانان
  • کم رویی و اعتماد به نفس پایین نوجوانان
  • دزدی
  • مشکلات و انحرافات جنسی
  • بزهکاری و پرخاشگری نوجوانان
  • عوامل موثر در افسردگی نوجوانان
  • اعتیاد و برنامه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر
  • ترس و اضطراب و پیامدهای مربوط به آن در نوجوانان
  • مشکلات تحصیلی و راه حل های مربوط به آن در نوجوانان

مشاوره تلفنی خانواده

زینب بازدید : 61 یکشنبه 28 اسفند 1401 نظرات (0)

مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی باید به دنبال مشاوره خانواده باشید؟

یکی از بزرگترین نشانه هایی که پیش بینی کننده این است که شما در زندگی خود موفق هستید و خوشبختی از شما فراری نیست، کیفیت ارتباط  شما با خانواده و دوستان تان است. اگر زمانی شما احساس کردید با خودتان یا نزدیکان تان رابطه خوبی ندارید و حس بیگانگی دارید یا با عزیزان خود تنش و درگیری دارید. دیدن این شرایط نشان دهنده این است که سلامت روان شما در خطر است و باید کاری کنید!!

این مشکلات حتی اگر عمیق هم نباشد می تواند به طور مستقیم بر سلامت روان، عزت نفس، کارامدی شغلی یا تحصیلی و رضایت کلی شما از زندگی تأثیر بگذارد.

استفاده از مشاوره خانواده رایگان برای بهبود روابط خانوادگی می تواند به شما کمک کند زندگی طولانی تری داشته باشیم. البته همچنین با کیفیت بیشتر و تنش کمتر. پس جای هیچ بحثی نیست که باید سلامت و تندرستی روابط خانوادگی خود را در اولویت قرار دهیم.

اکثر افراد خواهان این هستند که روابط خانوادگی مثبت و پویایی داشته باشند. اما چرا بسیاری از خانواده ها دچار درگیری، دعواهای سخت و روابط ناکارآمد می شوند. البته این را هم باید در نظر داشت که حتی بهترین خانواده‌ها نیز می‌توانند روزهای سختی را پشت سر بگذارند. در نتیجه همه ما باید به دنبال منبعی باشیم که به ما کمک کند تا بر این دردسرها و مشکلات غلبه کنیم. در این حالت بهترین گزینه استفاده از مشاوره خانواده است. حال که مشکلات اقتصادی گریبان گیر خانواده ها شده است. افراد می توانند از مشاوره خانواده تلفنی رایگان استفاده کنند.

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواه می تواند به عنوان یک رویکرد درمانی برای درمان طیف گسترده ای از نگرانی ها، مشکلات یا ناامیدی ها و دردسرهای خانواده ها و زوجین استفاده شود. با این حال، خوبی مشاوره خانواده این است که به جای اینکه هر یک از اعضای خانواده تک به تک با یک مشاور ملاقات کنند. مشاور خانواده می تواند با چندین عضو خانواده مشاوره داشته باشد. در این شرایط همه افراد درگیر در مشکل در فرآیند درمان شرکت خواهند داشت. در این حالت مشاوره خانواده رایگان به صرفه تر هم خواهد بود.

در برخی مواقع اولویت یک مشاوره خانواده در درجه اول کمک به درمان یک نفر در خانواده است. اما در مواقع دیگر، هدف روانشناس کل سیستم خانواده است. مشاوران خانواده در این حالت می خواهد کل خانواده تحت درمان باشند تا نحوه عملکرد واحد خانواده را به طور کلی تنظیم کنند.

مشاوره خانواده تلفنی

جلسات مشاوره خانواده رایگان

جلسات مشاوره خانواده می تواند شامل کل واحد خانواده باشد یا می تواند شامل زوج های کوچکتر مانند مادر و دختر، برادر و خواهر، یا پسر و نامادری باشد.

در جلسات اولیه مشاوره خانواده، همه اعضای خانواده که در فرایند خانواده درمانی شرکت می کنند. آنها با مشاور ملاقات می کنند تا در مورد تاریخچه مشکلاتشان در خانواده صحبت کنند. افراد اهداف خود را با مشاور برای درمان مطرح می کنند، تا بدانند اتظاراتشان از درمان چیست؟؟. در طول جلسات اولیه مشاوره ، به ندرت پیش می آید که اعضای خانواده در مورد سابقه مشکل توافق داشته باشند. اغلب آنها نتایج و دلایل متفاوتی در ذهن خود برای درمان دارند. اما با این حال اشکالی ندارد!

تضاد در مورد اینکه مشکل خانواده چیست و تضاد در مورد اینکه بهترین راه حل برای حل این مشکل چیست؟ رایج ترین اخلافات در جلسه مشاوره خانواده است. البته این موضوع همیشه مانعی برای حرکت رو به جلو ایجاد نمی کند. با پیشرفت درمان، مشاور به خانواده کمک می کند تا با روش های جدید با یکدیگر ارتباط برقرار کند و حرف همدیگر را گوش دهند. این طرز برخورد با مشکلات به آنها کمک می‌کند تا دیدگاه‌های یکدیگر، آسیب‌ها و دشواری‌های حال و گذشته خودشان را بهتر درک کنند.

اکثر مشاوران خانواده رایگان خوب می دانند که مشکلات درون خانواده اغلب ساده نیستند. اگر این مشکلات ساده بودند، خانواده ها خودشان احتمالاً از مدتها قبل راه حلی برای آن پیدا کرده بودند و به جلو حرکت می کردند.

برای مشاوره خانواده رایگان می توانید در ابتدا با شماره ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی تماس بگیرید.

باید توجه داشت که در حالی که مشکلات مطرح شده در مشاوره خانواده اغلب خسته کننده و پیچیده هستند. اما مشاوران و روانشناسان خانواده این استعداد و تجربه را دارند که به خانواده کمک کنند تا از چرخه پریشانی خود خارج شود و الگوها و مرزهای سالم و جدیدی را شکل دهد. این جاست که اهمیت مشاوره خانواده رایگان مشخص می شود.

دلایل مراجعه به مشاوره خانواده رایگان چیست؟

مشاوره خانواده می تواند یک رویکرد مفید برای تقریباً هر زمینه پریشانی، تعارض، یا نگرانی سلامت روان در خانواده شما باشد. با این حال، معمولاً افراد به دلایل زیر به مشاوره خانواده مراجعه می کنند:

🟢🟢تعارض والدین و فرزندان بر سر مسائل مختلف

🟢🟢تضاد خواهر و برادر ها و دعواهای بی پایان آنها

🟢🟢مشاوره فوری پس از یک رویداد تروماتیک مانند تجاوز و قتل

🟢🟢از دست دادن یکی دیگر از اعضای خانواده که شوک روانی زیادی را ایجاد می کند

🟢🟢برنامه ریزی برای والدین سالخورده یا مشکلات پزشکی که اغلب افراد را از نگهدای آنها درمانده می کند

🟢🟢اختلافات زوجین در مورد یک سبک فرزندپروری موثر و کارامد

🟢🟢داشتن والدین مشترک / نامادی و ناپدری و مشکلات فرزندخواندگی

🟢🟢مشکلات رفتاری یا خلقی در کودکان

🟢🟢مشکلات ارتباطی با نوجوانان و دردسر های مربوط به بلوغ دختران و پسران

🟢🟢مشکلات خانواده ها در مورد فرزندپروری بعد از فرایند طلاق

مزایای مشاوره خانواده رایگان

مزایای مشاوره خانواده رایگان چیست؟

از مهمترین مزایای مشاوره خانواده رایگان این است که در هزینه های خانواده صرفه جویی بسیار زیادی می کند. در همین حال حاضر که این مقاله نگارش می شود هزینه مراجعه به مشاوره خانواده برای هر جلسه ۴۵ دقیقه ای بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ تومان است. که البته اگر مدرک مشاور خانواده دکتری یا استاد دانشگاه باشد یا مرکز مشاوره خانواده در شمال شهر باشد این هزینه بیشتر هم خواهد شد!!. به همین خاطر در این شرایط اقتصادی حال حاضر مشاوره خانواده رایگان از خدماتی محسوب می شود که برای خانواده ها بسیار جذاب است.

یکی از این مشاوره های خانواده رایگان سامانه ۲۴ ساعته بهزیستی است که با شماره ۱۴۸۰ شناخته می شود. شما می توانید با این شماره با مشاوران خانواده ارتباط برقرار کنید البته گویا برای روزهای تعطیل فعال نیست. از طرفی شما نمی توانید با مشاوری که قبلا مشاوره داشتید ادامه مشاوره خود را داشته باشید. محدودیت این مشاوره ۳۰ د قیقه است. با این وجود در این شرایط این مشاوره خانواده رایگان می تواند مفید باشد و باری از روی دوش مشکلات خانواده ها بردارد.

مزایای مراجعه به روانشناس و مشاوره خانواده

مشاوره خانواده نسبت به مشاوره فردی سنتی دارای نکات مثبت زیادی است. گاهی اوقات خانواده ها در شرایطی قرار می گیرند که مشاوره خانواده رایگان تلفنی می تواند مزایای بیشتری نسبت به مشاوره حضوری با یک روانشناس داشته باشد. این مزایا می تواند شامل موارد زیر باشد:

تسهیل درک بهتر از الگوها و هنجارهای ارتباطی:

زمانی که ما در تمام طول زندگی توسط خانواده‌هایمان محاصره شده‌ایم. درک کردن عینی الگوهای منفی که در طول زمان ایجاد شده‌اند دشوار است. مشاوره خانواده هم به افراد و هم به مشاور این امکان را می‌دهد که از طریق شناخت این سیستم‌های معیوب. با همکاری هم راه‌حل‌هایی را که واقعاً ممکن است برای خانواده مفید باشد را بیابند.

ایجاد مکانی امن برای خانواده ها برای بحث در مورد موضوعات تنش دار:

بسیاری از اوقات ما گفتگوهای حساس و سخت خود را با اعضای خانواده به تعویق می اندازیم زیرا نگران این هستیم که برخی موضوعات ممکن است منجر به آسیب بیشتری شود. با این حال، در این مواقع مشاوره خانواده، برای طرح این موضوعات دشوار ظرفیت بسیار بالا و ایمنی دارد. زیرا مشاور می تواند به واسطه ارتباط و مدیریت تنش اعضای خانواده کمک کند.

اجازه دادن به خانواده برای التیام زخم‌های قدیمی و شکستن چرخه‌های منفی پریشان و دردناک:

برخی خانواده‌ها سال‌ها بدون راه‌حل واقعی از درگیری‌ها و دردهای گذشته زندگی می‌کنند و رنج می کشند. مشاوره خانواده می تواند به کل سیستم خانواده کمک کند تا بر موانعی غلبه کنند که در طول تاریخ رابطه آنها را در همان چرخه منفی گیر کرده اند. در نهایت با کمک مشاور خانوداه می توانند به یک الگوی جدید ارتباطی دست یابد.

دریافت راهنمایی های یک مشاور متخصص خانواده برای کمک به حل مشکلات پیچیده:

بسیاری از اعضای خانواده گام های "درست" برای کمک به والدینی که مبتلا به زوال عقل هستند یا عزیزی که ممکن است دیگر نتواند از خود مراقبت کند را نمی دانند. تصمیمات پیچیده ای مانند این می تواند برای یک خانواده طاقت فرسا باشد که منجر به درگیری، اضطراب و بلاتکلیفی شود. گرفتن این تصمیمات پیچیده با کسی که بتواند راهنمایی و دیدگاه تخصصی را ارائه دهد، می تواند منبع ارزشمندی برای خانواده باشد. فراموش نکنید که شما تجربه روبه رو شدن و حل مسائل دردناک را نداشته اید. اینجا تجربه مشاوران خانواده به کمک شما می آید.

به دنبال مشاوره خانواده خوب هستید؟

در مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه کارشناسان مشتاق کمک به خانواده ها و افراد برای درمان پریشانی خود و یافتن سازگارترین و بهترین راه ها برای غلبه بر سختی هایی هستیم که این عزیزان با آن روبرو هستند. ما مشاوان خانواده به خوبی درک می کنند که روابط سالم چقدر برای سلامت روان فردی شما مهم است. این افتخار بزرگی بسیار زیادی است که ما مشاوران و مشاوران متعهد فرصت کمک به خانواده ها را می یابیم که دوباره منبع حمایت و امنیت برای هر یک از اعضای خانواده باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه هر یک از روانشناسان و مشاوران آویژه می توانند به خانواده شما در زمان پریشانی کمک کنند، به سایت psychology.avije.org مراجعه کنید .

زینب بازدید : 71 سه شنبه 11 بهمن 1401 نظرات (0)

می توان گفت اکثر زنان دوست دارند که شوهرانشان حرف آنها را گوش دهند و به نظراتشان احترام بگذارند. برخی به دنبال این هستند که شوهرشان از آنها حساب ببرد و بترسد. البته باید گفت در زندگی مشترک سالم ترسیدن از یکدیگر اصلا معنایی ندارد. بهتر است بگوییم که زن و شوهر به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و برای هم ارزش قائل می شوند. اما سوال این است که چگونه باید کاری کنیم که شوهرمان حرف ها و نظرات ما را محترم دانسته و به عبارتی از ما حساب ببرد؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به دلیل سوالات مکرر زنان در مورد حساب بردن همسرشان از آنها، به بررسی و تحقیق در رابطه با این مومضوع پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی هستید که شوهرتان از شما حساب ببرد و یا عامیانه تر اینکه شوهرتان از شما بترسد، پس مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

آیا حساب بردن شوهر از زن و یا ترسیدن از همسر درست است؟

قبل از اینکه راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از همسرش را بیان کنیم. در ابتدا سعی کردیم که به این سوال پاسخ دهیم آیا ترسیدن مرد از زن درست است؟ ما آنچه که در روانشناسی وجود دارد را بیان می کنیم. تصمیم نهایی با شما است که بخواهید شوهرتان از شما حساب ببرد، بترسد یا خیر.

به طور کلی افرادی که زندگی شاد و روابط عاطفی سالمی دارند، همیشه سعی کرده اند که جوانب را رعایت کرده و به همسر خود اهمیت بدهند. افرادی که می توانند با مشورت با یکدیگر تصمیم بگیرند و یا تعادل را در زندگی خود رعایت کنند مسلما موفق تر از افرادی بوده اند که می خواستند همیشه حرف آنها تصمیم نهایی باشد و یا مدام تابع همسر خود بوده اند. اینکه بگوییم مرد باید از زن بترسد و حساب ببرد و یا برعکس آن زن باید از شوهرش بترسد، به نظر منطقی و زیبا نیست. البته مهم است که شما بعنوان یک زن سیاست زنانه خوبی داشته باشید و بتوانید در سخت ترین شرایط نیز زندگی و همسر خود را کنترل و مدیریت کنید. پس حساب بردن از یکدیگر اگر به معنی احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر باشد، به نظر منطقی و درست خواهد بود.

در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید همسرتان از شما حمایت کرده و به نظراتتان احترام بگذارد و یا عمیق تر از آن از شما حساب ببرد و بترسد؟ برای گرفتن تصمیم مناسب و درست می توانید از مشاور یا روانشناس نیز کمک گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از زن

اگر می خواهید شوهرتان همیشه از شما حساب برده و بترسد، باید سیاست های زنانه قوی داشته باشید. بدانید که چگونه رفتار کنید، چه گفتار و لحن بیانی داشته باشید و چگونه از زبان بدن خود برای جدی به نظر رسیدن استفاده کنید. مهم ترین و کاربردی ترین رفتارها و عملکردها برای حساب بردن شوهر از زنش و ترسیدن از همسر عبارتند از:

به خودتان اهمیت داده و از سلامتی و رفاه خود غافل نشوید

اگر می خواهید دیگران به شما احترام بگذارند و شما برایشان مهم باشید. اولین قدم این است که خودتان به خود احترام گذاشته و خود را ارزشمند بدانید. در این صورت همسرتان نیز به شما اهمیت می دهد و از حرف های شما حساب می برد. برای این منظور سعی کنید به سلامتی جسم و روان خود رسیدگی کنید. ورزش کنید، به برنامه تفریحی خود اهمیت بدهید و سعی کنید خودتان را مهم جلوه بدهید.

شوخی های بی جا و بی مورد ممنوع

برخی از زنان از همان ابتدا سعی می کنند که دائم با شوهر و خانواده او شوخی کرده و بخندد. سعی کنید این رفتار را هرگز از خود نشان ندهید. حد و مرزهای خاصی را برای روابط خود چه با همسر و چه خانواده او مشخص کنید. هرگز خارج از این حد و مرزها رفتار نکنید. اگر شما دائم با شوهرتان شوخی کنید و یا کارها و اشتباهاتش را مدام نادیده بگیرید، هرگز شوهرتان از شما حساب نمی برد. دائم همه مسائل حتی مسائل مهم را با خنده و بی خیال بودن رد نکنید. این رفتار شما در دراز مدت می تواند به شما و روابطتان آسیب برساند.

از دائم غر زدن و گله کردن خودداری کنید

زنان فکر می کنند هرچه بیشتر غر بزنند و از شرایط ناراضی باشند، شوهرشان بیشتر از آنها حساب می برد. در صورتیکه اصلا این گونه نیست. غر زدن مداوم و یا حتی گریه کردن و گله مند بودن می تواند این رفتار را به یک رفتار معمولی و همیشگی تبدیل کند. همچنین دیگر برای همسرتان مهم نباشد که شما ناراحت هستید. یا از موضوعی گله مند هستید. پس سعی کنید به موقع و به جا گله مند باشید. مدام به شوهرتان غر نزنید. اجازه ندهید آنچه که در ذهنش از شما دارد خراب شده و دیگر به شما اهمیت ندهد. زنانی که صبور هستند و همیشه با آرامش نیاز خود را بیان می کنند. بیشتر از بقیه زنان می توانند برروی شوهرشان تاثیر گذاشته و باعث شوند مرد از آنها حساب ببرد.

به شوهرتان اهمیت بدهید

بر خلاف تصور برخی از زنان که می گویند نباید شوهر را لوس کرد وگرنه از ما حساب نمی برد. باید به شوهرتان به اندازه کافی محبت کرده و اهمیت بدهید. این کار شما می تواند باعث شود که شوهرتان بیشتر از قبل به شما اهمیت داده و او نیز دائم به فکر خوشحال کردن شما باشد. به همین دلیل برای اینکه ناراحت نشوید و یا بتواند به شما نشان دهد که برایش مهم هستید، به حرف های شما گوش داده و از شما حساب می برد. پس کم محلی کردن و یا اهمیت ندادن به شوهر نه تنها باعث نمی شود که او از شما بترسد. بلکه او را نسبت به شما بیخیال تر کرده و به شما آسیب می رساند.

شوهرتان را وابسته خود کنید

شما می توانید با محبت کردن، مهربانی و داشتن روابط عاطفی سالم و قوی، کاری کنید که شوهرتان همیشه شیفته شما بوده و دائم بخواهد در کنار شما باشد. وابسته بودن شوهر به زنش باعث می شود که او در تمام شرایط مطیع بوده و از شما حرف شنوی داشته باشد. زیرا می داند که نمی تواند ناراحتی شما را تحمل کند و یا با بی محلی های شما به شدت مخالف است. او می داند که اگر به حرف شما گوش ندهد، محبت شما به او کم می شود و یا ممکن است با او قهر کنید. چون وابسته شما است نمی تواند از شما دور شده و قهرتان را قبول کند. پس از شما حساب می برد.

سخن آخر

در بسیاری از شرایط حساب بردن شوهر از زنش می تواند مفید باشد. هنگامی که همسر شما کار اشتباهی را می خواهد انجام دهد، حرف های منطقی و حساب شده شما می تواند او را منصرف کند. همچنین خانواده را از خطر و آسیب دور کند. اما به یاد داشته باشید که در زندگی مشترک هنگامی که تصمیمات و انتخاب ها را همیشه یک نفر انجام دهد. زندگی آسیب دیده و ممکن است طرف مقابل احساس کند که همسرش به شدت خودخواه است. پس ترسیدن شوهر از زن و یا حساب بردن مرد از زنش اگر اصولی بوده و افراط نشود خوب است. در غیر این صورت می تواند به زندگی شما لطمه بزند.

منبع: آویژه

مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

 

زینب بازدید : 76 یکشنبه 09 بهمن 1401 نظرات (0)

شوهرم نمیذاره برم گواهینامه بگیرم، چکار کنم؟ همه زن های فامیل می توانند ماشین سواری کنند اما من بلد نیستم چون همسرم اجازه نمیدهد. شاید شما نیز از همسر شود گله مند باشید زیرا نمی گذارد به کلاس آموزش رانندگی بروید و یا گواهینامه بگیرید. برخی از مردان اجازه نمی دهند همسرانشان رانندگی را یاد بگیرند و یا رانندگی کنند. امروزه نیاز به وسیله نقلیه و داشتن مهارت برای ماشین سواری یکی از مهمترین نیازهای بشریت به حساب می آید. در بسیاری از شرایط زنان می توانند با رانندگی کردن بسیاری از کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهند. اما برخی از مردان معتقداند که زن نباید گواهینامه بگیرد و یا رانندگی کند. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهای مختلفی را برای شما عزیزان ارائه داده است. تا بتوانید شوهران خود را راضی کنید به کلاس رانندگی بروید و رانندگی کردن را یاد بگیرید. اگر شما نیز دائم با همسر خود بر سر گواهینامه گرفتن بحث و جدل دارید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

 

راهکارهایی برای جلب رضایت همسر در گرفتن گواهینامه

مسلما راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها شما می توانید شوهران خود را راضی کنید و به کلاس رانندگی بروید. خانم ها بهتر از هرکسی می دانند همسرانشان چگونه می توانند قلبی مهربان داشته و رضایت آنها را جلب کنند. هر کسی ویژگی های رفتاری و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. شما بهتر می دانید چگونه باید همسرانتان را برای گواهینامه گرفتن راضی کنید. اما شاید عصبانیت، ناراحتی، ناامیدی و ... به شما اجازه فکر کردن و راه چاره پیدا کردن را نداده باشد. پس بهتر است راهکارهای زیر را مطالعه کنید تا بتوانید راه حل مناسبی را برای گواهینامه گرفتن بدون دردسر و مخالفت شوهر پیدا کنید.

دلایل این رفتار و اجازه ندادن همسرتان برای گواهینامه گرفتن را جویا شوید

در ابتدا نیاز است در مورد دلایل منع کردن همسرتان و راضی نبودنش برای دریافت گواهینامه را بپرسید. سعی کنید هنگامی این سوال را مطرح کنید که همسرتان روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد. ناراحت، عصبانی، نگران، بداخلاق و ...نباشد. شما می توانید هنگامی که با یکدیگر به رستوران رفته اید و یا در پارک قدم می زنید. این موضوع را بیان کرده و به دنبال دلایل منطقی از سوی شوهرتان باشید.

اگر او برای این رفتار و عدم رضایت خود دلیل منطقی نداشته باشد، به احتمال زیاد خودش هم از رفتار و کردار اشتباه خود پشیمان خواهد شد. اگر دلیل او منطقی بود، پس به دنبال راه حل برای حل مشکل و دلیلش باشید. بعد از آنکه مشکل را حل کردید، او دیگر نمی تواند با گواهینامه گرفتن شما مخالفت کند. مثلا ممکن است شوهرتان پول کافی برایرفتن به کلاس رانندگی شما را نداشته باشد و یا شرایط اقتصادی او به گونه ای باشد که نتواند این خواسته شما را برآورده کند. در این شرایط شما باید به فکر پس انداز کردن و جمع کردن پول باشید تا بتوانید گواهینامه بگیرید.

بد اخلاقی نکنید

یکی از بهترین راه ها برای راضی کردن شوهرتان خوش رفتاری است. اکثر خانم ها هنگامی که با مخالفت های شوهرشان مواجه می شوند. شروع به غر زدن، بهانه گرفتن های الکی، عصبانیت و ... می کنند. باید گفت داشتن این رفتارها می تواند کار را سخت تر کرده و همسرتان را به یک مرد لجباز و یک کلام تبدیل کند. پس بهتر است نسبت به عدم رضایت او واکنش منفی نشان ندهید. سعی کنید با خوش رویی رفتار کنید. این رفتار شما می تواند دل او را نرم کرده و از مخالفت دست بردارد.

یک شام عالی بپذید و او را در رودربایستی قرار دهید

مردان عاشق این هستند که همسرانشان به زندگی، خانواده و آنها اهمیت بدهند. پس سعی کنید همسر مورد علاقه او باشید. می توانید یک میز شام عالی را تدارک ببینید. غذاهای مورد علاقه همسرتان را بپذید. هنگامی که او از سرکار بیاید و با میز شام چیده شده مواجه شود مسلما نسبت به شما و خواسته هایتان حساس تر شده و صحبت های شما را بهتر قبول می کند. این راهکار خوبی است تا کمک کند او دست از مخالفت و لجبازی بردارد و به دنبال این باشد که شما را خوشحال کند.

در مورد خواسته ها و دلیل اینکه می خواهید گواهینامه بگیرید با او صحبت کنید

دلایل منطقی را در مورد اینکه چرا می خواهید گواهینامه بگیرید و رانندگی بلد باشید را بیان کنید. از ویژگی های مثبت گواهینامه داشتن برای او بگویید. مثلا به او بگویید: ممکن است روزی بخواهید به خرید بروید و یا کار ضروری در بیرون از خانه داشته باشید. اما شوهرتاننباشد. در این شرایط اگر خودتان رانندگی بلد باشید می توانید به راحتی کار ضروری خود را انجام دهید. یا به او بگویید ممکن است او بیمار شود و نتواند رانندگی کند. شما می توانید او را به بیمارستان برسانید قبل از آنکه نیاز به آژانس و یا کسی دیگری باشد. شوهرتان ممکن است مجبور شود به مشافرت کاری برود و نتواند نیازهای خانواده را تامین کند. اما اگر شما بلد باشید رانندگی کنید می توانید به خوبی هنگام نبودن آنها خانواده را حمایت کنید. این دلایل نمونه هایی از دلایل منطقی و حسن های داشتن گواهینامه برای زنان هستند.

خواسته خود را هنگامی بگویید که دوستان و یا آشنایان حضور دارند

مردان همیشه دوست دارند در جمع فامیل، دوستان و آشنایان این گونه بنظر برسند که همیشه برای همسر خود بهترین بوده اند و برای رفاه، آرامش و خواسته های آنها هر کاری کرده اند. این خصوصیت مردان می تواند به شما کمک کند تا او را راضی کنید و گواهینامه بگیرید. هنگامی که جمعی از دوستان نزدیک، آشنایان خاص و کسانی که مورد اعتماد شما هستند، حضور دارند. خواسته خود را با زبانی نرم و آرام بیان کنید. این کار شما می تواند همسرتان را در تنگنا قرار دهد و او مجبور به پذیرش این موضوع شود که شما گواهینامه بگیرید.

البته در برخی از شرایط نیز ممکن است همچنان مخالفت کند. که با دخالت دوستان و آشنایان می تواند راضی شود. پس دقت کنید این موضوع را در جمعی بیان کنید که موافق گواهینامه گرفتن شما هستند و با رانندگی کردن زنان مخالفتی ندارند. چون در غیر اینصورت شرایط می تواند از آنچه که هست سختتر شده و با تحریک و صحبت های دیگران، شوهرتان نسبت به تصمیمش مصمم تر شود.

از مشاوره خانواده کمک بگیرید

مشاور خانواده یا روانشناس بهتر از هر فرد دیگری می تواند مشکل شما را حل کند. او در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات مردان و زنان اطلاعات علمی و کامل تری دارد. پس می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از خصوصیات شوهرتان، راه نفوذ به تصمیم او را پیدا کرده و شوهرتان را راضی کنید تا با گواهینامه گرفتن شما مخالفتی نکند. مشاور می تواند در صورت لزوم به طور مستقیم از همسرتان بخواهد از مخالفت دست بردارد و دلایل منطقی را برای او بیان کند که نرم تر شده و متوجه شود که اشتباه می کرده است.

سخن آخر

زندگی مشترک گاهی ممکن است با چالش ها و یا تصمیمات و مخالفت های زیادی روبه رو شود. مهم این است که شما و شوهرتان بتوانید این چالش ها را به خوبی رد کرده و اجازه ندهید روابط و زندگ مشتکرتان صدمه ببیند. یکی از این چالش ها می تواند گواهینامه گرفتن و رانندگی کردن خانم باشد. سعی کنید نسبت به این موضوع با آرامش و صبر عمل کنید و به دنبال راهکارهایی برای حل آن باشید. مطمئنا شما م توانید همسرتان را راضی کنید که دست از مخالفت بردارد. مهم این است که صبور بوده و دست از تلاش برندارید.

منبع: مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 

 

 

 

زینب بازدید : 59 یکشنبه 09 بهمن 1401 نظرات (0)

آیا شوهرتان مدام به اندام، لباس ها، ظاهر و یا بدن شما ایراد می گیرد؟ آیا به تازگی همسرتان از داشتن رابطه با شما دوری می کند؟ شوهرتان دیگر بدن شما را دوست ندارد؟ برخی از زنان بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، می گویند که همسرم دیگر ظاهر، اندام و یا بدن من را دوست ندارد. مسلما شنیدن این حرف از شوهر که بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری بسیار ناراحت کننده است. زنان همیشه دوست دارند که شوهرانشان از ظاهر، زیبایی، اندام آنها تعریف کنند. هنگامی که با عکس این موضوع روبه رو می شوند، ممکن است افسرده، ناراحت، عصبانی شده و یا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

هنگامی که شوهرتان می گوید بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری باید چه کرد؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و شما را با راهکارهای مناسبی در این مقاله آشنا خواهند کرد. پس اگر شما نیز با این جملات ناراحت کننده از سمت همسرتان مواجه شده اید، مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

چرا شوهرم میگه بدنت زشته؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث می شود شوهر شما بدون مراعات به شما بگوید که بدنت زشت است و یا از اندام، ظاهر و ... شما به وجد نیاید. برخی از مهم ترین دلایل این موضوع عبارتند از:

خیانت و داشتن رابطه با فردی دیگر

شاید بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، شما متوجه تغییر رفتار شوهرتان شده باشید. احساس کنید او دیگر تمایلی به داشتن رابطه جنسی با شما ندارد و یا دائم می خواهد از شما ایراد بگیرد. او حتی از جملاتی مانند: بدنت زشته، تو دیگر مثل قبل نیستی، از ظاهر تو ناراضی هستم و ... را استفاده کند. یکی از دلایل این موضوع می تواند خیانت و داشتن رابطه با دیگری باشد. البته بهتر است عجولانه قضاوت نکرده و تصمیم نگیرید. سعی کنید رفتار و گفتار او را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید آیا واقعا کسی دیگری وجود دارد یا نه.

از بین رفتن رابطه عاطفی سالم بین زن و شوهر

روان به شدت بر نظرات و انتخابات زوجین تاثیر گذار است. هنگامی که رابطه عاطفی بین شما و همسرتان کمرنگ شده باشد و دیگر مانند قبل اشتیاقی نداشته باشید. تضادها و آنچه که باب میل نیست بیشتر به چشم می خورد. پس ممکن است با کمرنگ شدن روابط سالم شما جملاتی مانند آنچه در بالا گفته شد را از شوهرتان بشنوید.

عدم توجه با ظاهر و بهداشت

گاهی واقعا مقصر همسر شما نیست، بلکه خودتان هستید. عدم توجه به ظاهر و رعایت نکردن بهداشت فردی می تواند باعث شود که شوهرتان از شما دور شده و یا دیگر تمایلی به بودن در کنار شما نداشته باشد. رسیدگی نکردن به بهداشت و یا استفاده نکردن از لباس های زیبا می تواند همسرتان را خسته کرده و او را از شما دور سازد.

نداشتن تناسب اندام

برخی از زنان ممکن است بعد از زایمان، دچار چاقی و عدم تناسب اندام شوند. ورزش نکردن و یا پرخوری های زیاد نیز می تواند تناسب اندام شما را از بین ببرد. اکثر مردان از چاقی افراطی همسر خود شکایت می کنند. مخصوصا هنگامی که شما در ابتدا اندام عالی داشته باشید اما بعد از گذشت مدتی به شدت چاق شوید. این موضوع نیز یکی از مهم ترین دلایل دوری شوهر از همسرش است.

شوهرم به من میگه بدنت زشته، چه کنم؟

شنیدن جملاتی از عدم رضایت و یا تعریف شوهر از زن می تواند برای زنان بسیار ناراحت کننده باشد. اما موضوع مهم این است که هنگامی که با این جملات مواجه شدیم و یا احساس کردیم که همسرمان دیگر مانند قبل از بدن و ظاهرمان خوشش نمی آید. چه باید کرد؟ چگونه مانند قبل جذاب بوده و مورد پسند شوهر باشیم؟ در این قسمت مهم ترین راهکارها را برای شما عزیزان نگارش کرده ایم. این راه حل ها می تواند کمک خوبی برای شما باشد. مهم ترین راهکار برای مقابله با جملات منفی همسر در مورد بدن زن عبارتند از:

دلیل را پیدا کنید

چرا شوهرتان به شما می گوید از بدنت خوشم نمی آید، چرا از ظاهر شما ناراضی است؟ اولین قدم این است که دلیل نارضایتی و یا جملات منفی همسرتان در مورد بدن خود را بدانید. این به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل را به نحو احسن حل کرده و دیگر این جملات ناراحت کننده و افسرده کننده را نشنوید. اگر دلیل همسرتان منطقی بود پس به دنبال راهکار مناسب برای حل آن باشید. اگر دلیل منطقی برای حرف های خود ندارد باید به این شک کنید که آیا او به شما خیانت کرده است یا خیر؟

به تناسب اندام و ورزش کردن اهمیت بدهید

ورزش کردن علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید، یک راه عالی برای کسب اعتماد به نفس و روحیه بالا و همچنین شادی است. پس هرگز به خانه نشینی و تنبل بودن عادت نکنید. حتی بعد از بچه دار شدن نیز به ورزش کردن و تناسب اندام خود اهمیت بدهید. سعی کنید بهترین اندام را داشته باشید و با ورزش کردن انرژی زیادی جمع آوری کرده و سلامت بمانید.

بهداشت فردی را رعایت کنید

مسواک زدن، حمام کردن به طور منظم، استفاده از عطر و ادکلن و ... می تواند باعث شود که همسرتان به سمت شما و بدنتان کشیده شود. اگر زنی به بهداشت فردی خود اهمیت ندهد. دائم بدنش بوی نامطبوع می دهد و باعث می شود که شوهر از بدن او خوشش نیاید. پس سعی کنید تا حد معمول به مسائلی که مربوط به بهداشت شما می شود اهمیت داده و آنها را رعایت کنید.

به ظاهر خود رسیدگی کنید

اگر شوهرتان مانند قبل از شما تعریف نمی کند، شاید به این دلیل است که مانند قبل به ظاهر خود و حتی نحوه لباس پوشیدنتان اهمیت نمی دهید. سعی کنید از رسیدگی به ظاهر، لباس ها و اندام خود غافل نشوید. لازم نیست که همیشه لباس های جدید و نو بپوشید. مهم این است که ظاهری آراسته و منظم داشته باشید.

به پوست خود اهمیت بدهید

مراقبت از پوست جز یکی از مهم ترین مسائل برای خانم های خوشگل و خوشتیپ است. اگر بدنتان پر از جوش و یا کک و مک است ایرادی ندارد. این جوش ها و یا مسائلی شبیه به آن جز بدن شما بوده و نباید از آن خجالت بکشید. در عوض می توانید به دنبال راهکارهایی برای درمان و از بین بردن آنها باشید. البته اگر به سلامتی شما آسیب نرساند و قابل حل باشد. شوهری که می گوید بدنت زشته، گاهی منظورش اندام و یا چاقی و لاغری شما نیست. بلکه دوست دارد شما بیشتر به خودتان اهمیت بدهید و به پوست، مو و ظاهر خود رسیدگی کنید.

سخن آخر آویژه

هر زنی دوست دارد که مورد تعریف و تمجید و ستایش همسر خود قرار بگیرد. پس شنیدن جملات منفی شوهر در مورد بدن، اندام و ظاهر زن می تواند به شدت آسیب زننده باشد. سعی کنید هنگامی که با این جملات رو به رو شدید. عصبانی نشوید و یا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در ابتدا به این فکر کنید که آیا شوهرتان دلایل منطقی برای حرف های خود دارد یا بهانه تراشی می کند. سپس به دنبال راهکارهایی باشید تا مشکلاتی که از منظر شوهرتان وجود دارد را حل کنید. شما با تلاش، اهمیت دادن به خود و مراقبت و صبوری می توانید مورد دلخواه همسرتان باشید.

منبع: مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

 

زینب بازدید : 61 جمعه 07 بهمن 1401 نظرات (0)

هنگامی که به مشاوره و درمان فکر می کنیم، خانواده درمانی جز اولین کلماتی است که به ذهن ما خطور می کند. همانطور که می دانید راهکارها و نظریه های مختلفی برای درمان هر گونه مشکل و یا بیماری روانی و ... وجود دارد. بستگی به اینکه شما در چه زمینه ای مشکل دارید و چه راهکارهایی مورد نیاز شما است، مشاور خانواده نوع درمان شما را مشخص می کند. گفتار درمانی نیز یکی از رویکردهای درمان است که در خانواده درمانی تجربی یا خانواده درمانی ویتاکر مورد استفاده قرار می گیرد. نظریه خانواده درمانی ویتاکر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نظریه ها در شاخه مشاوره خانواده است که می تواند به شما و خانواده شما کمک زیادی بکند.

در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواد آویژه سعی کرده اند که در رابطه با خانواده درمانی تجربی اطلاعات کامل و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر به دنبال راهکار و رویکرد مناسب برای حل مشکلات خانواده خود هستید، اما نمیدانید که باید از کدام نظریه و یا راهکار درمانی استفاده کنید، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

نظریه خانواده درمانی تجربی چیست؟

خانواده درمانی تجربی همانطور که از نامش پیدا است، نوعی درمان است که شامل غوطه ور شدن در یک تجربه خاص است. مشاوره خانواده درمانی تجربی با نام های خانواده درمانی ویتاکر یا خانواده درمانی تجربه نگر نیز شناخته می شود. این شکل از درمان از ابزارهایی مانند سایکودارم، موسیقی، نقش آفرینی، هنر، وسایل، تعامل با حیوانات و گشت و گذار در فضای باز برای درمان استفاده می کند. در خانواده درمانی تجربی اقدام و عمل بسیار مهم است. زیرا هنگامی که فردی درگیر بدن و انجام کاری است، به عناصر روانی دسترسی دارد. سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی، می گوید: اقدام و عمل همچنین می تواند پیش روی تغییر باشد. با عمل و انجام دادن، فرد می تواند به روش های جدیدتر نیز فکر کند.

پس خانواده درمانی تجربی همراه با کارهایی است که فرد باید آنها را انجام دهد و تجربه کند. تا بتواند نتیجه مطلوبی بگیرد. این رویکرد درمانی به زوج درمانگر یا مشاور خانواده این امکان را می دهد که اعمال و احساسات شما را در حین شرکت در فعالیت های جدید به شیوه ای واقعی ببیند.

انواع خانواده درمانی ویتاکر

مشاوران خانواده انواع مختلفی از خانواده درمانی ویتاکر را برای درمان و بهبود وضعیت افراد مورد استفاده قرار می دهند. برخی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع خانواده درمانی تجربه نگر عبارتند از:

درام درمانی

این نوع خانواده درمانی تجربی به عنوان رواندرام نیز شناخته می شود. نمایش درمانی رایج ترین شکل خانواده درمانی تجربی است. در این نوع از درمان مشاور خانواده سعی می کند تا با بازآفرینی یا ایجاد مجدد موقعیت های متضاد در یک محیط امن، به فرد کمک کند هرگونه احساسات منفی یا سرکوب شده مرتبط با آن موقعیت را رها کند.

موسیقی درمانی

مشاوران خانواده از موسیقی هایی متناسب با فرد، برای ایجاد تغییرات مثبت در رفتار و عملکرد او استفاده می کنند.

هنر درمانی

در مشاوره خانواده از هنر درمانی که یکی از انواع خانواده درمانی تجربی است، استفاده می شود تا به فرد کمک کند از طریق تضادها کار کند و از خودآگاهی بیشتری بهره مند شود. در هنر درمانی از ابزارهای مختلفی مانند نقاشی، مجسمه سازی و طراحی برای درمان بهتر و موثرتر استفاده می شود.

بازی درمانی

این نوع از خانواده درمانی ویتاکر معمولا هنگامی استفاده می شود که مراجعه کننده و یا بیمار کودک باشد. مشاور خانواده از بازی درمانی استفاده می کند تا مشکلات روان شناختی را که کودکان نمی توانند از طریق کلمات بیان کنند، تشخیص داده و برطرف سازند.

درمان در فضای باز

درمان در فضای باز شامل بیابان درمانی، درمان ماجراجویی و ... است. این نوع از خانواده درمانی تجربی ترکیبی از گشت و گذار در طبیعت، فعالیت های ماجراجویی و جلسات درمانی است. درمان در فضای باز به افراد کمک می کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهند و بهتر بتوانند با مشاور خانواده ارتباط برقرار کنند.

درمان به کمک حیوانات

گاهی اوقات و متناسب با شرایط، تعامل با حیوانات و مراقبت از آنها می تواند یک راهکار درمانی باشد. جلسات درمانی با حیوانات می تواند شامل حیواناتی مانند اسب یا سگ باشد.

معرفی مهم ترین تکنیک در خانواده درمانی تجربی

تکنیک هایی که در خانواده درمانی تجربی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند بسته به نوع درمان و مشکل فرد، متفاوت باشند. سایکودرام رویکردی است که مردم بیشتر آن را با درمان تجربی مرتبط می دانند. سایکودرام شامل بازسازی موقعیت های حیاتی از روابط گذشته است و هدف آن کار بر روی نتایج درمانی مشخص در قالب یک نمایش است.

در سایکودرام، فرد مراجعه کننده موقعیتی را که در زندگی او رخ داده است، به نمایش تبدیل می کند. ممکن است مشکل یا شرایطی در گذشته برای فرد وجود داشته باشد که همچنان برروی روان و زندگی او تاثیر منفی می گذارد. فرد با استفاده از سایکودرام این موضوع را به زمان حال و همان موقعیت مکانی می آورد. جایی که می توان به طور فعالانه با آن برخورد کرد و برای همیشه این مشکل را حل کرد. مشاوره خانواده با استفاده از سایکودرام به فرد این فرصت را می دهد تا در فضایی امن نقش خود را به خوبی بازی کند و موقعیت ها را مجدد به نمایش بگذارد.

مشاور خانواده سعی می کند فضایی بین خیال و واقعیت ایجاد کند که به فرد این امکان را می دهد راه های جدیدی را برای واکنش به موقعیت ایجاد کند. با هر بار اجرای مجدد آن، فرد به سمت درک و پیدا کردن روشی سازگارتر برای نشان دادن واکنش به آن موقعیت می رسد. استفاده از نمایش به فرد این امکان را می دهد که هنگام انجام نمایش و بازی در یک موقعیت، مکث کند تا آنچه را که اتفاق افتاده پردازش کند.

خانواده درمانی تجربه نگر می تواند برای چه افراد و شرایطی مفید باشد؟

بیماری های روانی و شرایط بسیار زیادی هستند که می توان با استفاده از نظریه درمانی ویتاکر آنها را حل کرد. برخی از مهم ترین بیماری های روانی و شرایط سلامت روان که می توان با استفاده از درمان ویتاکر به آنها پاسخ مناسب داد، عبارتند از:

♥ مدیریت خشم برای افرادی که نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و حتی بخاطر مسائل کوچک و پیش پا افتاده عصبانی و خشمگین می شوند.

♥ برای درمان اضطراب و استرس افرادی که بیش از اندازه اضطراب دارند و نمی توانند آن را مدیریت کنند.

♥ برای درمان اختلال کمبود توجه بیش فعالی نیز می توان از نظریه درمانی ویتاکر استفاده کرد.

♥ درمان اختلالات رفتاری

♥ بیماری های روانی مانند افسردگی، ناامیدی و پریشانی نیز با خانواده درمانی تجربی قابل درمان هستند.

♥ درمان اختلالات اشتها

♥درمان اختلالات رفتاری مخصوصا در کودکان و نوجوانان

♥ از بین بردن غم و اندوه و ایجاد شادی و نشاط در خانواده

♥مقابله با ترس ها و فوبیاها

♥ رفع اختلافات خانوادگی و بهبود روابط خانواده

♥ مقابله با مصرف مواد مخدر یا لکل

♥ درمان افرادی که از یک سانحه و یا موقعیت به شدت آسیب دیده اند.

مزایای خانواده درمانی تجربه گر چیست؟

مسلما هر رویکرد درمانی مزایای منحصر به فرد خود را دارد. بعد از بررسی ها و تحقیقات انجام شده، مشاوره خانواده تلفنی مهم ترین مزیت های خانواده درمانی تجربه گر را موارد زیر دانسته اند:

حل وضعیت

نظریه درمانی ویتاکر می تواند به شما کمک کند موقعیت های آسیب زا یا متضاد در گذشته را کشف و بازسازی کنید. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا هرگونه احساسات منفی را که در خود نگه می داشتید و از بروز آن خودداری می کردید، رها کنید و وضعیت خود را بهبود بخشید.

پردازش عاطفی

در خانواده درمانی تجربی مشاوران خانواده به گونه ای عمل می کنند که شدت احساسات فرد ظاهر شود. این کار کمک می کند تا امکان پردازش عاطفی عمیق تر فراهم شود.

کاهش اجتناب

مسلما شما ممکن است موقعیت ها و خاطرات تلخی را پشت سر گذاشته باشید. این خاطرات باعث می شود که شما تمایل داشته باشید از افکار، افراد، مکان ها یا مکالمات مربوط به آن موقعیت های دشوار که تجربه کرده اید، اجتناب کنید. خانواده درمانی تجربه نگر به شما کمک می کند تا با این رویدادها یا افراد روبه رو شوید و مشکل خود را برای همیشه حل کنید.

دیدگاه های تغییر یافته

نمایش و سایکودرام به فرد این امکان را می دهد که به جای دیگران خودش را قرار دهد و از دیدگاه های مختلف به موضوع بپردازد. این موضوع می تواند به شما کمک کند دیدگاه دیگران را ببینید و انگیزه آنها را درک کنید. نظریه درمانی ویتاکر کمک می کند تا افراد با گذشت زمان، خاطرات و رویدادها را بپذیرند، ببخشند و فراموش کنند.

بیان خلاق

انواع مختلف از خانواده درمانی تجربی مانند: موسیقی درمانی، هنر درمانی و نمایش درمانی، می توانند به شما کمک کنند تا خود را خلاقانه بیان کنید.

سخن آخر

نظریه درمانی ویتاکر یک شکل درمانی فراگیر و عملی است. که از ابزارها و روش های بیانی مختلفی استفاده می کند. این نوع از درمان می تواند به شما کمک کند موقعیت های دشوار را کشف کنید، احساسات خود را پردازش کنید و هر موضوع و مشکلی را از منظری متفاوت ببینید. مشاوره خانواده با استفاده از این نوع درمان به افراد کمک می کند تا دیدگاه های خود را گسترش دهند و هنگام مواجه با مشکلات و یا تصمیم گیری های سخت، بهترین عملکرد را داشته باشند. شما با استفاده از خانواده درمانی تجربی می تواند حتی بیان خلاق خود را نیز ارتقاء بدهید.

اگر از نظر فردی و یا خانوادگی، زناشویی و ... دچار مشکل شده اید و احساس می کنید که می توانید از نظریه درمانی ویتاکر برای بهبود شرایط و وضعیت خود، کمک بگیرید. پس باید به سراغ مشاور خانواده ای بروید که در این زمینه مهارت دارد. شما ممکن است ترجیح دهید از موسیقی درمانی و یا درام درمانی برای بهبود خود و یا توضیح مسائل و مشکلات استفاده کنید. پس باید به دنبال مشاوره خانواده ای باشید که در این زمینه خبره بوده و تخصص دارد. با آرزوی موفیت برای شما مرکز مشاوره آویژه.

زینب بازدید : 60 جمعه 07 بهمن 1401 نظرات (0)

افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یک نگرش در مورد مهارت ها و توانایی هاست . بدین معنی که فرد به خود اعتماد دارد و در زندگی احساس کنترل دارد یعنی نقاط قوت و ضعف خود را میداند و دیدگاه مثبتی از خود دارد  ، انتظارات و اهداف واقع گرایانه را تعیین میکند ، به طور متقابل ارتباط برقرار میکند و میتواند انتقادات را تحمل کند.

اعتماد به نفس در زندگی فرد متناسب با شرایطی که در ان قرار دارد و پاسخ های فرد به اتفاقات اطراف قابل تغییر است یعنی کاملا عادیست که در بعضی شرایط افراد بسیار با اعتماد به نفس باشند و گاهی نه . همچنین اعتماد به نفس تحت تاثیر رویداد های گذشته و نحوه یاداوری انها نیز میباشد مثلا یاداوری یک موفقیت تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد به نفس دارد .

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس را میتوان مشاوره تلفنی خانواده در سه بعد دسته بندی کرد که میتوانند به یکدیگر مرتبط باشند مانند هرمی سه طبقه:

پایه هرم عزت نفس است یعنی این که آیا خود را ارزشمند میدانم ؟ و ارزش خود را بر اساس عملکردهایم و روابطم با دیگران زیر سوال نمیبرم

میانه هرم اعتماد به نفس است و مربوط به قابلیت های شخصی است که میتواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند .

نوک هرم ارتباط با دیگران است که نقش تعیین کنده ای در افزایش اعتماد به نفس دارد ، یعنی اثبات خود و این که ایا روابطم با دیگران خوب است ؟ به این موارد میباست نگاهی آموزشی داشت زیرا در اعتماد به نفس در کودکان و همچنین اعتماد به نفس در زندگی بسیار موثر است . به طور مثال عدم اعتماد به نفس در محیط کار قطعا پیشرفت کاری را مختل میکند .

کمبود اعتماد به نفس

تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

اعتماد به نفس و عزت نفس دو مبحث هستند که گاهی به جای هم استفاده میشوند در حالی که تفاوت های ظریفی بین این دو مشاهده میشود . افرادِ دارای اعتماد بنفس بالا لزوما از عزت نفس بالا برخوردار نیستند . اعتماد به نفس دیدگاه ما در مورد خود و توانایی هایمان است اما عزت نفس یعنی این که چقدر خود را ارزشمند میشماریم . به طور کلی میتوان گفت که داشتن عزت نفس سالم باعث ایجاد اعتماد به نفس میشود . این در مورد اعتماد به نفس کودکان و بزرگسالان صادق است .

اهمیت و فواید اعتماد به نفس 

  • فرد ریسک های بیشتری را میپذیرد در نتیجه فرصت های بیشتری در اختیارش قرار میگیرد .
  • انتقادات اثر کمتری برفرد میگذارند و احساس بد پیدا نمیکند .
  • اعتماد به نفس باعث کاهش اضطراب میشود زیرا نگرانی و اضطراب زمانی ایجاد میشود که به توانایی خود در حل مسئله ای اعتماد نداریم .
  • اعتماد به نفس در محیط کار ترفیع شغلی رل تضمین میکند .
  • اعتماد به نفس باعث میشود مردم شما را بیشتر دوست داشته باشند .
  • اعتماد به نفس باعث کاهش احتمال افسردگی ، حسادت و حس ناامنی در روابط میشود .
  • اهمیت اعتماد به نفس

بیماری های مرتبط با اعتماد به نفس

کمبود اعتماد به نفس در زندگی میتواند منجر به بیماری هایی مانند افسردگی ، اضطراب یا هراس اجتماعی ، اختلال اضطراب فراگیر یا GAD ، اعتیاد به الکل ، بی اشتهایی ، ضربه روحی و ... شود . همچنین اعتماد به نفس بالا نیز گاهی مشکلاتی در پی دارد مانند خود شیفتگی و اختلال شیدایی یا مانیا که فرد فکر میکند میتواند دست به هر کاری بزند .

راه های افزایش اعتماد به نفس

  • یاد بگیرید که بیشتر قاطع باشید و هنگام نه گفتن احساس گناه نکنید
  • با افراد موفق و با انگیزه ارتباط بگیرد
  • بیش از حد بر خود تمرکز نکنید
  • نقاط قوت خود را بشناسید و هنگام پیشرفت به خود پاداش دهید
  • اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی تعیین کنید ، عالی بودن در تمام جنبه های زندگی غیرممکن است
  • احساسات ، عقاید و نیازهای خود را به طور مستقیم و با احترام بیان کنید
  • به ظاهر خود اهمیت بدهید ، خواب کافی و تغذیه مناسب و ورزش را فراموش نکنید
  • فعالیت های اجتماعی خود را افزایش دهید و در زندگی هدف داشته باشید

منبع: آویژه

زینب بازدید : 36 جمعه 07 بهمن 1401 نظرات (0)

آیا شوهرتان با کار کردن شما بیرون از منزل مخالف است؟ آیا همسرتان به طور ناگهانی به شما می‌ گوید که با وجود اینکه مادری شاغل با درآمد عالی هستید، در خانه بمانید؟ ترک شغل یا دست از کار کشیدن برای زن مستقل و کسی که همیشه درآمد خوبی برای خود داشته است، می تواند سخت و خسته کننده باشد. پس متقاعد کردن شوهرتان برای رفتن به سرکار بسیار مهم است. البته باید به گونه ای رفتار کنید که زندگی مشترکتان به خطر نیفتد. مخصوصا هنگامی که تمام شرایط درست و عالی است و فقط شوهرتان اجازه نمی دهد شما به سرکار بروید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی شرایط و راهکارهایی برای کنترل و مدیریت این مشکل پرداخته اند. اگر شوهر شما نیز اجازه نمی دهد به سرکار بروید و یا بعد از بچه دار شدن به شما گفته است دیگر نباید بیرون از خانه کار کنید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

راهکارهایی برای مقابله با شوهری که نمی گذارد سرکار بروید

مسلما مخالفت شوهر در رابطه با سرکار رفتن زن، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی این دلایل منطقی بوده و گاهی هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. مهم این است که شما بتوانید این شرایط را کنترل کرده و نظر همسرتان را تغییر بدهید. اگر نمی ‌دانید چگونه مشکل را کنترل کنید، در زیر 5 راهکار برجسته برای چنین موقعیتی وجود دارد. می توانید از این راهکارها برای بهبود شرایط استفاده کنید.

تمام گزینه های ممکن را در نظر بگیرید

تصمیم شریک زندگی شما برای ماندن در خانه ممکن است ناشی از مشکلات پیرامون خانواده باشد. برای مثال، این تصمیم می‌ تواند ناشی از عدم صرف وقت کافی با کودکان باشد، یا شاید شغل فعلی ‌تان باعث استرس شما شده است و شما نمی توانید در خانه به بهترین شکل عمل کنید. در چنین مواردی، مهم است که سناریوهایی را شناسایی کنید که می توانند این مشکل را مهار کنند. البته راهکارهایی جدای از ترک شغل خوب و ماندن در خانه. اگر مشکل استرس در محل کار و زمان ناکافی با خانواده است. شما باید مواردی مانند انتخاب شغل بهتر را در نظر بگیرید که ممکن است مشکل شما را کاهش دهد و به شما کمک کند زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانید.

در مورد تصمیمات خود با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که آیا او به غیر از راه حلی که اشاره کرد، راه حل های دیگری هم دارد یا خیر. به دنبال راهکارهایی باشید که هم شما کار کردن بیرون از منزل را از دست ندهد و هم همسرتان مخالف کار کردن شما نباشد.

در مورد درآمد ناکافی یک نفر برای اداره خانواده صحبت کنید

متاسفانه امروزه شرایط اقتصادی به گونه ای است که در بسیاری از خانواده ها کار کردن مرد به تنهایی جوابگو نبوده و نمی تواند حتی نیازهای ضروری خانواده را برطرف سازد. شاید زندگی با درآمد همسرتان به تنهایی سخت بوده و گاهی حتی غیر ممکن باشد. پس در این رابطه با او صحبت کنید. از دشواری ها و مشکلاتی که بعد از ترک کار شما خانواده را درگیر می کند مانند عدم رفاه و مشکلات اقتصادی با او صحبت کنید. بهترین کار این است که تمام هزینه های خانه را هر چقدر هم که اندک باشد، بنویسید و سعی کنید آنها را در بودجه همسرتان بگنجانید. اگر نقاط تنگی وجود دارد و بسیاری از چیزها را نمی توان به درستی مدیریت کرد، پس او باید در تصمیم خود برای ترک شغل تجدید نظر کند.

آمار شما ثابت می کند که پولی که از شغل خود به دست می آورید، کمک زیادی به خانواده می کند. پس می تواند راهی باشد تا همسرتان از تصمیم خود صرف نظر کرده و اجازه کار کردن را به شما بدهد.

مشخص کنید که خودتان چه می خواهید

برای بسیاری از زنان، تصمیم آنها برای ماندن در خانه احتمالاً توسط همسر، دوستان یا همکارانشان تحریک شده است. بسیاری از زنان اعتراف کرده اند که بدون کار کردن یا کسب درآمد احساس خوبی نسبت به زندگی خود ندارند. به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری، آنچه را که واقعاً می خواهید در نظر بگیرید.

ممکن است همسرتان به دلایل خاصی مانند مراقبت از فرزندتان یا به طور کلی گذراندن وقت بیشتر با او به عنوان یک زوج متاهل به شما پیشنهاد کند که یک همسر خانه نشین شوید. سعی کنید قبل از تصمیم گیری نهایی در ابتدا خودتان، معیارها و آرزوهایی که دارید را بسنجید. آیا می توانید از کار کردن دست بکشید در صورتیکه ناراحت نباشید و احساس نارضایتی در زندگی نداشته باشید.

 تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد؟

اگر همسرتان مدام در مورد خانه ماندن شما اظهار نظر می کند، به این فکر کنید که تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد. حتی اگر ممکن است کارهایتان را انجام دهید، نظافت منزل را انجام دهید، یا کارهای خاصی را برای خانه انجام دهید، آیا می توانید بیشتر اوقات از پس تنهایی برآیید؟ آیا شریک زندگی شما آنجا خواهد بود تا تنهایی را کاهش دهد؟ بدانید که همسر شما به عنوان تنها تامین کننده، ممکن است آنقدر شلوغ باشد که نیازهای شخصی یا عاطفی شما را برآورده نکند. وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت و برخی از دوستانتان نیز وقت کافی برای همراهی با شما ندارند. علاوه بر این، حتی اگر شما یک مادر هستید، فرزندانتان مشغول فعالیت های مدرسه خواهند بود.

اگر نمی توانید از عهده تعاملات اجتماعی کمی برآیید و به شدت نیاز به تعامل با مردم دارید، پس باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. علاوه بر این، باید نگرانی های خود را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید در خانه ماندن می تواندد شما را از نظر روحی و روانی ضعیف کرده و مشکل ایجاد کند.

به استرس و اضطراب ها فکر کنید و در رابطه با آنها صحبت کنید

شاید همسر شما و یا حتی خودتان إحساس کنید که در خانه ماندن بسیار بهتر از کار کردن است. زیرا زمان آزاد زیادی خواهید داشت و مسئولیت های کمتری نیز به عهده شما خواهد بود. اما خانه داری هم میتواند به اندازه کار کردن بیرون از خانه سخت باشد و استرس های زیادی همراه خود داشته باشد. خانم هایی که زمانی شاغل بوده اند نمی توانند در خانه ماندن را طاقت بیاورند. آنها استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند و ممکن است فردی افسرده، ناراحت و ناامید شوید. پس در این باره فکر کنید و با شوهر خود نیز مشورت کنید. به او بگویید که در خانه ماندن می تواند برای شما مشکل ایجاد کند و باید از تصمیم خود تجدید نظر کند.

سخن آخر

مسلما مستقل بودن زن می تواند در بسیاری از شرایط راهگشا بوده و خانواده را از بن بست ها و مشکلات نجات دهد. اما نباید اجازه دهید سرکار رفتن شما به فرزندان و مسائل مربوط به زندگی مشترک شما آسیب برساند. اگر همسرتان احساس می کند که شما نمی توانید هم مسئولیت خانه و هم سرکار را باهم به خوبی اجرا کنید. باید در این باره با یکدیگر بحث و گفتگو کنید. سعی کنید با رفتار و صحبت های منطقی همسرتان را راضی کنید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید هم به مسائل خانه و هم به مسائل کار خود رسیدگی کنید.

منبع:

شوهرم نمیزاره برم سر کار چیکار باید بکنم؟

 
زینب بازدید : 34 چهارشنبه 14 دی 1401 نظرات (0)

معیارهای اصلی ازدواج

معیارهای اصلی ازدواج جوامعی مانند کشور ما معمولا از نسل های گذشته و پدر و مادرهایمان به ما میرسد . ما گمان میکنیم که چون پدر و مادرهای ما تا به این مدت با یکدیگر به خوبی زندگی کرده‌ اند و تا الان از یکدیگر جدا نشده اند . می توانیم معیارهای مهم ازدواج را از آنها الگوبرداری کنیم . آیا این دیدگاه صحیحص است؟ اما حقیقت این است که با این که ما در ماه عسل زندگی مشترک آنها هستیم . امکان دارد به دلایل وراثتی در بسیاری از چیزها شبیه آنها باشیم .

می‌توانیم در بسیاری از امور و نظر ها راجع به زندگی با آنها متفاوت باشیم . یعنی معیارهای مهم ازدواج که معمولا توسط والدین به ما یادآوری و گوش زد میشود و پیشنهاد میکنند . ممکن است که از آنها الگوبرداری کنیم و  با معیارهای ازدواج ما تفاوت آشکار و فاحشی داشته باشد . از مواردی که در این زمان برای تصمیم گیری در مورد معیارهای ازدواج مهم است، مشاوره روانشناسی می باشد.

مهمترین معیارهای ازدواج

مهمترین معیار های ازدواج از فردی به فرد دیگر متغیر است . امکان دارد یک ویژگی اگر در طرف مقابل ما باشد از جمله معیارهای ازدواج ما محاسبه شود . اما همان ویژگی برای فرد دیگر اگر در فهرست خصیصه‌های همسر آینده اش قرار داشته باشد آسیب زا خواهد بود ‌. از مهمترین معیار های ازدواج می توان به استقلال طرف مقابل اشاره کرد . این استقلال باید به صورت استاندارد بیشتر  در بعد های روانی ،  اجتماعی و مالی و ... مشاهده شود .‌ باید در نظر داشت که اغلب استقلال در بعد های مختلف با یکدیگر ارتباط دارند و روی یکدیگر تاثیر گذار هستند .  مثلا فردی که استقلال مالی داشته باشد به احتمال زیاد و به دلیل عدم احتیاج مادی نسبت به خانواده و والدین خود می تواند به استقلال فکری نیز نزدیک تر شود. افراد قبل ازدواج حتما بادی در مورد مهمترین معیارهای مهم ازدواج از نظر یکدیکر به توافق برسند .

 

معیارهای اصلی ازدواج موفق,معیارهای اصلی ازدواج پسران,

معیارهای اصلی ازدواج موفق

معیارهای اصلی ازدواج  موفق در زمان ها و شرایط متفاوت امکان دارد تغییر کند .  انسان در کل مجموعه ای از نیازهاست که از لحظه تولد تا مرگ به دنبال ارضای آنهاست . اگر این نیازها به خوبی برطرف شود انسان شاداب و کامیاب خواهد بود . در غیر این صورت انسان دستخوش تغییرات منفی و استرس‌های ناشی از ناکامی در ارضای نیازهای خود خواهد بود . در مقوله ازدواج نیز به همین منوال و روند باید دقت کرد .

اگر فردی با توجه به معیارهای مهم ازدواج که متناسب با روحیات و نیازهای او باشد . اگر فرد مورد نظر خود را پیدا کند طبیعتاً علاوه بر رفع نیاز ها به آرامش نیز دست خواهد یافت . اما اگر به هر دلیلی از جمله انتخاب اشتباه در مورد فرد مقابل مورد هجوم استرس ها و جو منفی قرار بگیرد .  قطعاً سلامت  روان او تحت تأثیر آسیب‌های این انتخاب مختل خواهد شد .

معیارهای اصلی ازدواج پسران

معیارهای ازدواج پسران باید با توجه به جنسیت آنها در نظر گرفته شود . شرایط سنی برای پسران از مهمترین معیارهای ازدواج می باشد . اگر پسر با فردی ازدواج کند که از لحاظ سنی بسیار پایین‌تر یا بالاتر باشد قطعاً در مسائل زیادی در زندگی زناشویی احتمالی به مشکل یا بن بست می خورد .  از معیارهای ازدواج موفق دقت به موضوع مهم روانی جنسی می تواند باشد . رابطه جنسی برای هر دو طرف لذت بخش می باشد . خوب یا بد بودن کیفیت رابطه جنسی می تواند تاثیر مستقیم روی زندگی زوجین بگذارد . این نکته برای پسران از جمله مسائلی است که می تواند آنها را بیش از پیش به سمت تعهد و زندگی مشترک جذب کند . پس قطعا می تواند از مهمترین معیارهای ازدواج پسران برای انتخاب و تشکیل یک زندگی مشترک سالم و خوب باشد .

معیارهای اصلی ازدواج دختران

معیارهای اصلی ازدواج دختران باید از راه ترکیب کردن نیازهای مربوط به جنس مونث و معیارهای ازدواج موفق از دید دختر و راهنمایی‌های خانواده مشخص شود .  در نهایت باید همه اینها را با یک مشاور خانواده و روانشناسی مطرح کرد تا به یک نتیجه خوب رسید . اما مهمترین معیارهای ازدواج دختران می توانند در بعضی ملاک ها مشترک باشند . مثلا ملاک سلامت روان که در روزگاری که ما در آن زندگی می کنیم باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد . قطعا اختلال‌های روانی چیزی نیست که با عدم احتیاط آن را نادیده گرفت . چون می تواند آثار تخریبی زیادی  داشته باشد . این مسئله ای نیست که بتوان آن را در زندگی زناشویی حل کرد یا آن را به خاطر گذشت و فداکاری نادیده گرفت .

تاثیر مشاوره  ازدواج

شاید بعضی از افراد حتی با وجود اطلاع رسانی و شنیدن از دیگران کاملاً با مشاوره ازدواج و فواید آن آشنا نباشند . دختر و پسری که با یکدیگر قصد ازدواج و تشکیل خانواده را دارند .  میتوانند زندگی مشترک آینده خود را با مراجعه به یک مشاوره خانواده و روانشناسی تضمین کنند . کار مشاور این است که با توجه به مطالعات و نیز تجربه هایی که در این زمینه دارد به زوجین کمک کند . زوجینی که درگیر مسائل ازدواج هستند امکان دارد مسائلی را نتوانند ببینند که موثر بر رابطه آنها است . یک مشاور به عنوان فرد سوم آگاهی که از بیرون به این قضیه نگاه می‌کند . کاملاً بی طرف است در  این رابطه درگیر مسائل عاطفی نمیشود . او می تواند زاویه هایی از زندگی را برای جوانان در شرف ازدواج روشن کند که بسیار حیاتی هستند .

مهم ترین معیارهای اصلی ازدواج,معیارهای اصلی ازدواج موفق,

اهمیت معیار وفاداری در انتخاب همسر

اهمیت معیار وفاداری برای مردان و زنان بسیار مهم است .  دختری که به ازدواج با فردی نزدیک می شود می تواند خود را در زندگی با این مرد تصور کند . این از خصلت‌های جنس مونث است در نظرش مرد باید از نظر های زیادی مناسب ازدواج باشد تا مرد زندگی یک زن شود . اما تصور مردی که به او و خوب و بد زندگی شان در هر شرایطی پایبند است بسیار برای او مهم و آرامش بخش خواهد بود .

در مقابل برای همه مردان ازدواج با زنی که جسم و جانش را به آنها متعهد کرده باشد از اولویت های اصلی میباشد . زنی که پاکدامن باشد و برای رفع نیازهایش فقط به شوهر خودش تکیه کند . او می تواند فضای آرامش بخش و پر از لطافت زنانه را در خانه و در زندگی زناشویی فراهم کند . این شرایط نه تنها روی خود زوج بلکه روی فرزندان آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود .

عوارض انتخاب های هیجانی

انتخاب های هیجانی که توسط دختر و پسر ها به صورت ناپخته انجام میگیرد . تصمیماتی که با پافشاری و درگیری در صورت مخالفت خانواده ها انجام می شود کم نیستند . حال بیاییم کمی به آسیب‌های این نوع ازدواج بپردازیم . زمانی که دختر و پسری از روی ناآگاهی یا سبک شمردن امور مهم و حساس ازدواج با یکدیگر زندگی زناشویی را آغاز میکنند در اکثر مواقع محکوم به شکست هستند . در شرایط بهتر در زندگی مشترک خود خوشحال نیستند و احساس ناکامی می‌کنند .

این نوع ازدواج‌ها معمولاً به دلیل انتخاب با معیارهای اصلی ازدواج سطحی با گذشته مدت کمی به سردی و بی تفاوتی گرایش پیدا میکند . معمولا هر دو زوج به این فکر میکنند که چرا طرف مقابل من دیگر جذابیت گذشته را ندارد ؟ معمولا اینگونه ازدواج ها خیلی زود به جدایی و طلاق می انجامد . البته که آسیب های وحشتناک روحی و روانی تا مدت‌ها گریبانگیر هردوطرف ازدواج خواهد بود . احساس سرخوردگی ،  سردی نسبت به زندگی و افسردگی از آسیب های رایج بعد از شکست در ازدواج میباشند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:    Essentials for a Successful Marriage

زینب بازدید : 34 چهارشنبه 14 دی 1401 نظرات (0)

هفت روش افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس قبل از تعریف آن ، به این سوالات پاسخ دهید؟ تا به حال فکر کرده­اید افزایش اعتماد به نفس؟ به چه­کاری می­آید؟ چه میزانافزایش اعتماد به نفس  داری؟ زیاد یا کم؟ اگر اعتماد به نفس پائینی داری برای تقویت آن کاری کرده­ای؟ آیا نتیجه­ای داشته است؟ ما در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ داده­ایم.

اهمیت افزایش اعتماد به نفس

اهمیت افزایش اعتماد به نفس را قبل از ارائه راهکارهای تقویت اعتمادبه­نفس قرار داده­ایم تا به کاربرد آن در زندگی آگاه­تر شوید. همان­طور که در مفهوم اعتماد به نفس آوردیم، هر فردی برای کسب موفقیت و بهبود کیفیت زندگی با فرصت­ها و تجاربی مواجه می­شود، در این میان فردی که به خود و توانمندی­هایش ایمان داشته باشد یا به زبانی ساده­تر اعتماد به ­نفس بالایی داشته باشد شانس بیشتری در  موفق شدن و رسیدن به مدارج بالاتر را دارد.؛ چرا که این جسارت را در خود می­بیند و برای زندگی تلاش می­کند و به پیروزی می­رسد؛ در مقابل فردی که اعتماد به­ نفس پائینی دارد مانند دونده­ای که تمرین کافی و برنامه منظم نداشته است  مدام در ادامه مسیر به نفس­ نفس زدن می­افتد و به قول امروزی­ها کم می­آورد.

از طرفی اعتماد به ­نفس اصولی دارد که مانع از ایجاد یکنواختی زندگی و حس ناامیدی در فرد می­شود، و انرژی ازدست­رفته فرد را جبران و ذخیره می­کند. از دیگر دلایل اهمیت افزایش اعتماد به نفس این است که  افراد با اعتماد به ­نفس بالا در موفقیت­ ها و کسب تائید و آرامش ­درونی شاد و سرحال می­شوند و با شور بیشتری مسیر زندگی را طی می­کنند. حال­که به اهمیت افزایش اعتماد به نفسدر زندگی پی بردید وقت آن رسیده است تا با گام­های اصلی افزایش آن آشنا شوید.

افزایش اعتماد به نفس در زنان

افزایش اعتماد به نفس در زنان مسئله­ ای است که طرفداران زیادی در بین خانوم ­ها پیدا کرده است. افزایش اعتماد به نفس زنان، در بین خانوم­ های متاهل با تجربه زندگی زناشویی بیشتردیده می­شود. اگر پای صحبت های دوستان خانوم یا اطرافیانی که ازدواج کرده ­اند نشسته باشید حتما این موارد رو از آن­ها به وفور شنیده اید:

"خسته شدم از اینکه نمی­توانم حرفم رو به همسرم بگم، از اینکه به من توجه ندارد و نیازهای مرا نادیده میگیرد از دستش دلخورم، اصلا انگار من موجود اضافی هستم و مرا نمی­بیند، همیشه وقتی مشکلی را نمی­توانم حل کنم قهر می­کنم و میرم تو اتاق، خونواده همسرم در زندگی و رابطه من با همسرم دخالت می­کنند اما نمی­توانم چیزی بگوی، ممکن است فکر کنند من بی­ ادب و گستاخ هستم  و مرا طرد کنند؛ بنابراین ترجیح می­دهم سکوت کنم. پیشنهادی که شما به این افراد می­دهید چیه؟ اینکه به قهر و جدایی فکر کنند؟ قدر تو را نمی­دانند و لیاقت تو بیشتر از ایناست؟ "ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است"، پس تا دیر نشده فکر جدایی باش و خودت را راحت کن.

افزایش اعتماد به نفس در زنان

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در زنان

در این مقاله ما به زنانی که درگیر این مشکلات افزایش اعتماد به نفس یا مسائل مشابه هستند پیشنهاد می­دهیم روی مهارت های زندگی که به کمبود آن­ها در خود  واقف نیستند تمرکز کنند و جهت پرورش و ارتقای آن­ها در خود با مشاور و روانشناس صحبت نمایند. یکی از مهارت­های اساسی اعتماد به ­نفس و پرورش و تربیت آن  میباشد، در بالا به تفصیل به آن پرداختیم. این نکته را به یاد داشته باشید که در مشاوره روانشناسی هر دو طرف به مشاوره خانواده نیاز دارند. و زوجین نباید یکدیگر را مقصر بدانند و انگشت اتهام را به سمت یکدیگر نشانه روند. در مورد مشکل کمبود اعتمادبه­نفس خانوم­های متاهل آقایان حتما باید به همسر خود کمک نمایند و آن ها را  در روند درمان و بهبودی و افزایش اعتماد به ­نفس­ در زنان مورد حمایت خود قرار دهند.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس به روش­هایی اشاره دارد که با کاربرد و تمرین آن­ها در زندگی  می­توان شاهد افزایش چشمگیر اعتماد به­ نفس درخودتان باشید. این نکته را به­ یاد­ داشته باشید، اعتماد به ­نفس ذاتی و ارثی نیست و از اجداد و پدران ما به ارث نرسیده ­است؛ بلکه کاملا اکتسابی و قابل پرورش می­باشد. فقط کافیه فعل­ خواستن را صرف کنید و با تقویت اراده و پشتکار به فردی سرشار از اعتماد به­ نفس تبدیل شوید. الان دیگر نوبت آن شده با راهکارهای افزایش اعتماد به نفس رودررو شوید.

مهمترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

  • به خود محبت کنید: این کار خیلی ساده است فقط کافیه خود را دوست داشته باشید، برای هر قدم کوچک در مسیر موفقیت خود را با یک شاخه گل، صرف شام در رستوران تشویق و تحسین کنید.
  • آراسته باشید: از جمله راهکارهای افزایش اعتماد به نفس ارزش و احترام قائل­ بودن به خود است. برخی افراد خیال می­کنند فقط وقتی به یک مهمانی یا جلسه رسمی دعوت می­شوند باید به خود برسند، باید بگویم این کاملا اشتباه­ است. هر فردی نیاز دارد آراسته باشد. هر روز قبل از رفتن به بیرون از منزل، موهای­تان را مرتب کنید، مسواک بزنید، ادکلن خوش­بویی بردارید و به خود بزنید، لباس­ های اتو شده را بپوشید، کفش­ های واکس­زده را از جا­کفشی انتخاب و پا کنید، لبخند بزنید، در را باز کنید و به امید روزی سرشار از لذت و موفقیت راهی شوید.
  • ورزش کنید: محال است افراد موفق و شاد روزی چند دقیقه پیاده­ روی و نرمش ساده نداشته باشند. این آسان­ترین و کم­هزینه­ترین کاری است که برای سلامتی و داشتن حال خوب می­توانید انجام دهید. در کلاس­ های یوگا و مراقبه شرکت کنید.
  • به مسافرت بروید: منظور ما این نیست هر روز کلی خرت­و­پرت با خودتان بردارید و به دورترین نقطه شهرسفر کنید، داشتن یه بطری آب و یه کوله ­پشتی و چند لقمه کوچیک بردارید و به دامن کوه و جنگل و طبیعت بروید و از زیبایی ­های خداوند لذت ببرید.
  • بیان و قدرت صحبت کردن را تقویت کنید: جلوی آینه بایستید و با خود حرف بزنید، به ادای واژه ها و نحوه تلفظ­تان دقت کنید. شمرده­ شمرده صحبت کنید. سعی کنید مطلبی با داشتن نقطه شروع و پایان برای مرور و تمرین انتخاب کنید.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس چیست؟

  • مطالعه کنید: یکی از ویژگی­ های افراد موفق داشتن ذهنی پر از اطلاعات مفید و اختصاص زمانی از روز به مطالعه کردن است. افراد وقتی چیزی بلد باشند حرفی برای گفتن دارند و در جمع سخنوری میکنند که در نهایت توجه مخاطبین را به خود جلب می­کند و دیده می­شوند. فردی که اهل مطالعه نباشد نمی­تواند حرفی برای زدن داشته باشد؛ بنابراین در جمع سکوت می­کند و فرصتی برای دیده شدن ندارد.
  • تغذیه سالم: هر چی جلو دستتون یا توخونه هست را نخورید. فرد موفق فردی است که به سلامت جسم و تندرستی خود اهمیت می­دهد. می­توانید در این مورد از کارشناس تغذیه مشاوره بگیرید.
  • افراد منفی­ باف و بدبین را از زندگی خود حذف کنید: به­قول شاعر "افسرده ­دل، افسرده کند انجمنی را". اطراف فرد با اعتمادبه­ نفس پر است از اشخاص شاد و خوش­بین.
  • به دیگران کمک کنید: اگر دقت کرده باشید وقتی با افراد خیرخواه و بخشنده صحبت می­کنید از یک آرامش درونی و حال­خوب حرف می­زنند. فرقی ندارد چه کمکی و به چه کسی می­کنید، مهم القای حس مفید­ بودن در خودتان است.
  • معنویات خود را تقویت کنید: ارتباط با خدا، انجام واجبات، ادای نماز و خواندن دعا از جمله روش هایی است که آرامش خاصی به فرد هدیه می­دهد و حال دورنی او را دگرگون و سرشار از انرژی مثبت می­کند.
  • اهدافتان رابشناسید: لیستی از اهداف کوتاه­مدت و بلند­مدت خود تهیه کنید و راه­های رسیدن به آن را نیز یادداشت کنید و نزد خود نگه­ دارید. این مورد کمک میکند هدفمند قدم بردارید.

سوالات متداول

افزایش اعتماد به نفس چیست؟

در بحث افزایش اعتماد به نفس معمولا برخی افراد به غلط آن را با عزت ­نفس اشتباه می­گیرند. اینکه خود را فردی باهوش، جسور، نترس، موفق و منظم بدانید یا بالعکس عجول، احمق، خجالتی و نامنظم، تعریف اعتماد به ­نفس نیست بلکه عزت­ نفس یا همان تصور و نگاهی است که به خود دارید و از تجارب دوران کودکی و ارزیابی های دیگران نسبت به شما شکل گرفته است.

تفاوت عزت نفس با اعتماد به نفس چیست؟

عزت­ نفس در واقع مبنای اعتماد به­ نفس می­باشد؛ اینکه شما تا چه حد به خود و توانمندی­ هایتان در انجام کاری ایمان و باور درونی دارید، معنای اعتماد به ­نفس خواهدبود. ارتباط مستقیمی بین عزت­ نفس و اعتماد به­ نفس وجود دارد، فردی با عزت ­نفس منفی که خود را احمق و بازنده می­بیند مسلما از اعتماد به ­نفس پائینی برخوردار است، بر عکس فردی که اعتماد به­ نفس بالایی دارد خود را منظم، موفق، جسور و باهوش می­بیند.

چگونه با اهداف زندگی اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

شما میبایست لیستی از اهداف کوتاه­ مدت و بلند­مدت  خود تهیه کنید و راه­های رسیدن به آن را نیز یادداشت کنید و نزد خود نگه­ دارید. این مورد کمک می­کند هدفمند در زندگی قدم بردارید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:7 Ways to Improve Your Confidence 

 

زینب بازدید : 29 سه شنبه 13 دی 1401 نظرات (0)

تقویت اعتماد به نفس در کودکان

تقویت اعتماد به نفس در کودکان از این جهت حائز اهمیت است که دوران قبل از نوجوانی است  . ابتدا ببینیم اعتماد به نفس در کودکان چیست  برخی خجالتی بودن یا ادب به خرج دادن بیش از اندازه را عدم اعتماد به نفس میدانند  یا بعضی بچه ها با صبوری بیش از اندازه ابراز وجود یا فضل میکنند  اینگونه موارد شاید با اعتماد به نفس مرتبط باشد اما دلیل بر داشتن یا نداشتن آن نمیتواند باشد  زمانی میتوان از تقویت اعتماد به نفس در کودکان گفت که بر آن اشراف داشته باشیم اعتماد به نفس یعنی مطمئن بودن از توانایی انجام کار .  کودکی که میداند ، اعتماد به نفس دارد اما اگر آموزش دیده باشد که نباید روی حرف بزرگتر حرف بزند صبر پیشه میکند  یا کودکی که عاقل است گوش میکند تا بسنجد ونتیجه بگیرد هیچکدام از اینها دلیل بر عدم اعتماد به نفس در کودکان نیست

تقویت اعتماد به نفس در کودکان بستگی به داشتن مهارت های زندگی دارد مراجعه به مرکز خانواده و روانشناسی میتواند به خانواده ها در جهت تشخیص مشکلات رفتاری کودک کمک کند  جهت تقویت رفتار کودک نیز مشاوران آگاه میتوانند کمک خوبی باشند  تقویت اعتماد به نفس در کودکان بستگی به استعداد و توان کودک و شناخت خانواده دارد . کودک بیشترین زمان خود را با خانواده میگذراند  خانواده بیشترین نقش را در تقویت اعتماد نفس در کودکان دارد . تقویت اعتماد به نفس در کودکان زمانی شکل میگیرد که کودک به خود اعتماد پیدا کرده باشد تقویت اعتماد به نفس کودک با اعتماد داشتن به محیط اطراف سازماندهی میشود  تقویت اعتماد به نفس کودک با والدین شکل میگیرد  به هر حال باید اعتماد به نفسی وجود داشته باشد که تقویت شود پدر، مادر و خانواده هستند که اعتماد به نفس را در کودک بوجود آورده ونهایتا تقویت میکنند .

و پیشرفت تحصیلی

ایجاد و تقویت اعتماد به نفس در کودکان

ایجاد و تقویت و اعتماد به نفس در کودکان بحثی زیر ساختی است ایجاد رعب و وحشت در کودک اعتماد به نفس را در او میکشد تقویت اعتماد به نفس کودک با تنبیه و خشونت امری غیر ممکن است ایجاد و تقویت واعتماد به نفس در کودکان در محیطی که با مشاجره مدیریت میشود امری نا ممکن است  از کودکی که توانمندیهای خود را برای والدین نمیتواند بروز دهد توقع اعتماد به نفس نمیتوان داشت . تقویت اعتماد به نفس کودک در جایی ممکن است که برای استعدادهایش ارزش قائل میشوند کودکان بسیار هوشمند ، حساس و دقیق هستند  کوچکترین رفتار شما را زیر ذره بین میگذارند پدر و مادر عبوس نمیتوانند فرزندی متکی به نفس داشته باشند والدین افسرده فرزندانی افسرده و سردر گم خواهند داشت این خانواده در باره تقویت اعتماد به نفس کودک حرفی برای گفتن ندارند آنها نمیتوانند فرزندی متکی به خود بار بیاورند .

برای ایجاد و تقویت واعتماد به نفس در کودکان اول باید روحی سالم و با نشاط داشته باشیم  ایجاد و تقویت واعتماد به نفس در کودکان در محیطی سالم و آرام امکان پذیر است داشتن چهره شاداب تاثیر خوبی بر مخاطب گذاشته و باعث میشود برای کودک شما وقت بگذارند  رابطه اعتماد به نفس و نشاط متقابل است  تقویت اعتماد به نفس کودک باعث شادی و سرزندگی کودک میشود .

کودک در همان کودکی باید خود را بشناسد  با تواناییهایش آشنا شود  به آینده اش امیدوار باشد و با نگاهی روشتن و باز به فرداهایش چشم بدوزد به اتفاقات خوبی که در زندگیش خواهد افتاد بتواند بیاندیشد  به طبیعت عشق بورزد و از آن به عنوان یک پدیده خوب یاد کند پدیده ای که به نیازهایش پاسخ میدهد و زندگی را زیباتر میکند  تقویت اعتماد به نفس کودک در گرو زیبا بینی و زیبا اندیشی است  اینهمه زیبایی برای ما آفریده شده  است .

اهمیت تقویت اعتماد به نفس در کودکان

اهمیت تقویت  اعتماد به نفس در کودکان برای اینست که در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند اگر حرفی برای گفتن دارند بتوانند آنرا به راحتی و بدون استرس بیان کنند اهمیت تقویت اعتماد به نفس در کودکان برای اینست که بتوانند برای آرزوهایشان برنامه ریزی کنند راحتتر به اهدافشان برسند به آرزوهایشان جامه عمل بپوشانند اگر برنامه ریزی دارند بتوانند به آن عمل کنند بدون دغدغه از اطرافیان کمک بگیرند و از مشکلات نهراسند با دیدی باز به افق های روشن زندگی چشم بدوزند و به خود ایمان داشته باشند که میتوانند نه اینکه در همان ابتدای راه نگران نتوانستن باشند تقویت اعتماد به نفس کودک به او کمک میکند نهراسد و پا پیش بگذارد قدمهایش را بدون ترس از شکست محکم بردارد این کودک نور امید و نشاط بر چهره دارد و لبخندهایش کذایی نیست چهره ای شفاف و روشن دارد وهیچگاه ماسک بر چهره نمیگذارد

اهمیت تقویت اعتماد به نفس در کودکان نه الان که در آینده روشن میشود زمانی که کودک ما که اکنون جوان شده است بتواند کنفرانس بدهد بتواند طرح بدهد  پروژه هایش را با موفقیت به پایان برساند  تقویت اعتماد به نفس کودک زمانی به منسه ظهور میرسد که جوان شود و بی پروا به پیش برود  زمانی که صبح با امید و برنامه از خواب برخیزد و بداند امروزش را قراراست چگونه بگذراند هر لحظه خوشحال است که به بیشتر ارزو هایش رسیده است و یا در حال رسیدن است نه از پدر و مادر گلایه میکند  نه به جامعه برچسب میزند  وقتی از او میپرسد اگر به گذشته برگردی دوباره همین را را میروی؟ بلند بگوید « با کمی اصلاح بله » این جوان کودکی است که با اعتماد به نفس بزرگ شده در خانواده ای که برای آینده کودکشان اهمیت قائل شده اند .

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در کودکان

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در کودکان شفا ف و روشن است پدر ومادر مسئولیت پذیر ابتدا خود را آماده میکنند که کودکی متکی به نفس داشته باشند  کودک شما وقتی به چهره شما نگاه میکند غم یا شادی شما را دریافت میکند پس برای اینکه به کودکتان بتوانید انرژی مثبت منتقل کنید خود از درون شاد باشید  با زندگی کنار بیایید مدام در گذشته های تلخ و نا بهنجار سیر نکنید از کودکتان مانند یک وسیله برای حق به جانب نشان دادن خود استفاده نکنید در خانه عده کشی نکنید تا گروهانتان در مقابله با پدریا مادر  سربازان بیشتری داشته باشد تقویت اعتماد به نفس کودک در گرو دانایی و توانمندی شماست  خودتان را در جنگهای کوچک خانوادگی کوچک نکنید بلکه از خود دژمحکمی بسازید که در مقابل باد و بوران پابرجاست چنین پدر و مادری در تقویت اعتماد به نفس کودک خود موفق خواهند بود

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در کودکان از بیشترین اهمیت برخوردار است کودک بیشترین وقت خود را با پدر و مادر میگذراند کودک از هر کسی بیشتر به والدینش اعتماد دارد از هر کسی بیشتر از والدینش  حرف شنوی دارد والدین فرقی نمیکند پدر و مادر و یا سرپرست کودک ، برایش بهترین الگوی عملی هستند والدینی که با فرزندشان بازی میکنند به او آموزش زندگی جمعی میدهند والدینی که به نقاشی کشیدن و یا ساز زدن کودکشان توجه نشان میدهند به او میگویند که کار تو ارزشمند است  والدینی که به حرفهای کودک با دقت گوش میدهند به او میگویند حرفهای تو با اهمیت است انها وسط حرف کودک نمیپرند انها کودکشان را با بردن به پارک یا پیک نیک با طبیعت آشنا میکنند از طریق فیلم یا کتاب معلومات عمومی اورا در سطح سنش افزایش میدهند در این خانه کودک متکی به نفس بار می آید .

و پیشرفت تحصیلی

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس کودکان دبستانی

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس کودکان دبستانی از چند جهت مهم است  اولویت اول : حفظ زیبایی و تمییزی ظاهر کودک است  کودکی که ظاهری آراسته دارد در جمع کودکان و اولیا مدرسه از احترام و توجه بیشتری برخوردار است دیگر مرتب بودن کتاب ها و داشتن لوازم تحریر در سر کلاس اموزش های نظافت فردی و جمعی در مدرسه به کودک اولویت دوم : حمایتهای حضوری اولیا در مدرسه میباشد اولیا باید هر از گاهی به مدرسه بروند از وضعیت درسی ، رفتاری و بهداشتی فرزندشان مطلع شوند  با معلم ، دوستان وهمکلاسی های فرزندشان صحبت کنند نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس کودکان دبستانی فقط به مدرسه اختصاص پیدا نمیکند این نقش در خانه حساستر است در واقع پایه تحکیم اعتماد به نفس در خانه گذاشته میشود

والدین در خانه به تکالیف او اهمیت میدهند به او طرز صحیح و مودبانه گفتگو را می اموزند  طرز بر طرف کردن استرس و هیجان هنگام پاسخ دادن به سوالات و امتحانات را به او یاد میدهند اعتماد به نفس کودک وقتی تقویت میشود که بداند والدینش انقدر آگاهی و سواد دارند که اورا در یادگیری درسهایش یاری دهند برخی از والدین که خود سواد ندارند از دیگران کمک میگیرند ولی این اطمینان را به فرزندشان میبخشند که در یادگیری اورا حمایت میکنند حمایت والدین بهترین اعتماد و اطمینان را برای کودک ببار می آورد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تقویت اعتماد به نفس در کودکان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 10 ways to boost your child's academic potential 

بهترین رویکردهای مشاوره خانواده کدام است؟

زینب بازدید : 25 دوشنبه 12 دی 1401 نظرات (0)

درمان اعتماد به نفس پایین

اعتماد به نفس پایین در نوجوانان مانند غل و زنجیر است بر دست و پای قدرت تفکر و ابتکار آدمی . وقتی کسی اعتماد به نفس پایین دارد نمیتواند خوب عمل کند  مانند کسی که گرسنه است دندان دارد ، غذا دارد اما جرات خوردن ندارد . اعتماد به نفس پایین اجازه نمیدهد ابتکار ذهنی به منسه ظهور برسد حتی اگر نابغه باشید اما اعتماد به نفس پایین داشته باشید هیچگاه نبوغ شما بروز نخواهد کرد اعتماد به نفس پایین شما را از اریکه قدرت پایین میکشد اعتماد به نفس پایین مانند یک دشمن مدام در گوش شما نجوا میکند تو نمیتوانی نداشتن اعتماد به نفس مانند سنگی است که بر فانوسهای تفکر شما میخورد وآنها را میشکند نداشتن اعتماد به نفس مانند کوله باری سنگین از نادانیست که همیشه قامت شما را خم میکند. نداشتن اعتماد به نفس از شما فردی نآگاه میسازد .

نداشتن اعتماد به نفس چیست؟

نداشتن اعتماد به نفس اجازه تجربه کردن را از انسان میگیرد نداشتن اعتماد به نفس باعث میشود شما علایق خود را تغییر دهید و هرگز لباس دلخواهتان را نپوشید نداشتن اعتماد به نفس از شما برده فکری میسازد نداشتن اعتماد به نفس باعث سردر گمی ذهنی میشود شما همیشه در چهارراه های چه کنم خواهید ایستاد و قدرت انتخاب نخواهید داشت نداشتن اعتماد به نفس شما را از حرکت باز خواهدداشت اگر دقت کرده باشید کسی که اعتماد به نفس ندارد بیشتر به نظر دیگران اهمیت میدهد نداشتن اعتماد به نفس باعث میشود آنها در نظر همان دیگران که برایش اهمیت دارند شخصی پوچ جلوه دهند نداشتن اعتماد به نفس سبب میشود هیچکس از شما نظر نخواهد کسی با شما مشورت نکند نداشتن اعتماد به نفس درمان دارد اگر اعتماد به نفستان بالا نیست و یا ندارید همراه ما باشید تا با هم راههای علاج را بررسی کنیم .

در نوجوانان

درمان اعتماد به نفس پایین

درمان اعتماد به نفس پایین ساده است باید پیگیر باشیم درمان اعتماد به نفس پایین وقتی محقق میشود که بپذیریم نیاز به درمان داریم  احساس خجالت نکنیم درمان اعتماد به نفس پایین نیز چون هر عارضه دیگر نیاز به بررسی اهل فن دارد برای درمان اعتماد به نفس پایین اولین قدم مشورت است  مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی برای معرفی درست به بخش درمان لازم است  پذیرفتن هر کمبود رفتاری خود نیاز به دانستن مهارتهای زندگی  دارد اگر ما میگوییم حتما به مراکز مشاوره مراجعه کنید دلیل دارد اول اینکه ممکن است شما با مراجعه به این مراکز نیاز به هزینه کردن زیاد نداشته باشید دوم اینکه در همین اولین قدمها درست راهنمایی شوید سو م اینکه عدم اعتماد به نفس شما با نداشتن محدودیت زمان ریشه یابی شود ممکن است بدون مشاوره شما به پزشک مراجعه کنید و نتوانید با صرف وقت مناسب درمان را آغاز کنید .

انواع درمان اعتماد به نفس پایین

همیشه با خودتان تکرار کنید هر کس نظری دارد به نظر دیگران احترام میگذارم و از نظر خودم دفاع میکنم قرار نیست همه با هم هم عقیده باشند عقیده من حتی اگر معمول نباشد تغییر نخواهد کرد مگر اینکه عکس آن به من ثابت شود با دیگران مشورت میکنم ولی خودم تصمیم میگیرم رنگی را گه دوست دارم انتخاب میکنم تابلویی که به نظر خودم زیباست بر دیوار خانه ام می آویزم غذایی را که برایم مفید است و دوست دارم میخورم  من ممکن است با هم متفاوت باشم ولی کم نیستم وجود من عقاید من سلایق من نوع زندگی من به خودم آرامش میدهند پس همینها برایم خوب است لجبازی نمیکنم اما آنگونه که دوست دارم زندگی میکنم هر کسی حرفهایی برای گفتن دارد من به حرفهای دیگران گوش میکنم و حرفهای خودم را هم بیان میکنم ولی در جایی و پیش کسانی  که درک میکنند .

علائم اعتماد به نفس پایین

علائم اعتماد به نفس پایین کم نیستند اولین و بارزترین علائم اعتماد به نفس پایین خجالتی بودن بیش از اندازه است  البته شرم و حیا و ادب داشتن را با این مورد اشتباه نگیریم  یکی دیگر از علائم اعتماد به نفس پایین داشتن لبخند مصنوعی به صورت است او گفته های طرف مقابل بی کم و کاست تایید میکند در واقع اینگونه اشخاص توان مخالفت با دیگران را ندارند  البته بعضی اوقات افکار ما با دیگران همخوانی ندارد طبیعی است که ما به بحث ادامه ندهیم   یکی دیگر از علائم اعتماد به نفس پایین عدم حضور در جمع میباشد عدم حضور در میهمانی ها ی خانوادگی و دوستانه . او در جلسات شرکت نمیکند و درجاهایی دیده میشود که دنج و کنار هستند  بیشتر غرق افکار خود است  بیشتر دوست دارد روزها بخوابد تا شبها . او کم حرف میزند  زود در مقابل نظر دیگران کوتاه می آید .

علائم اعتماد به نفس پایین

هنگام حرف زدن دقیق میشود تا ببیند مورد تایید طرف مقابل هست یا خیر وقتی در چشمان او نگاه کنید نگاهش را از شما خواهد دزدید با قامت خمیده و شانه های افتاده راه میرود  بیش از حد تعارفی است وقتی از او تمجید میشود شروع به تند تند حرف زدن میکند بی اراده و کلمات تکراری وسواس رفتاری دارد همه چیز باید مرتب باشد او حتی وقتی لازم است با صدای بلند حرف بزند آهسته و زمزمه وار سخن میگوید اجازه میدهد دیگران برایش تصمیم بگیرند اجازه میدهد دیگران در زندگیش دخالت کنند جرقه های ذهنی اش را جدی نمیگیرد قدرت ریسک ندارد در انجام دادن تجربه های جدید از خود ناتوانی بروز میدهد به ظاهرش بیش از اندازه اهمیت میدهد ولی هر گونه که باشد بازهم احساس میکند چیزی کم دارد احساس میکند دیگران بر او ارجحیت دارند حقش را راحت میبخشد .

دلایل اعتماد به نفس پایین در مردان

دلایل اعتماد به نفس پایین در مردان را اجازه بدهید از جنسیتش شروع کنیم یکی از دلایل اعتماد به نفس پایین در مردان سرخوردگی عشقی در دوران جوانی اوست  یا در یک رابطه عاشقانه شکست بدی خورده یا توسط جنس مخالف تحقیر شده است برخی از مردان نیز فرصت جوانی کردن نداشته اند که بازهم باعث کاهش اعتماد به نفس میشود چون معمول است که مردان برای ازدواج یا یک رابطه پا پیش بگذارند جواب منفی نیز بیشتر میگیرند این عامل نیز میتواند یکی از فاکتورهای عدم اعتماد به نفس مردان باشد نداشتن یک پارتنر خوب جنسی نیز از اعتماد به نفس مردان میکاهد و یا مدام همسرش اورا ازنظر قیافه و یا اندام تحقیر کرده و یا با دیگری مقایسه کند  در دوران بلوغ نیز پرخاش شنیدن ازجانب عزیزانش در حضور جمع یا جنس مخالف نیز اعتماد به نفسش را کاهش میدهد .

البته مواردی که بیان شد مربوط به دلایل پایین بودن اعتماد به نفس مردان از نظر جنسیتی بود اگر مردی را از نظر اقتصادی مدام تحقیر کنیم نیز در پایین آمدن اعتماد به نفسش تاثیر خواهد داشت اگر همسرش در تصمیمگیری یک جانبه عمل کند در مقابل فرزندان خود را برتر معرفی کند با هر شکست کوچک بی لیاقتی اورا سرکوفت بزند و از او مردی جلوه دهد که نمیتواند از افراد خانواده حمایت کند نیز تاثیر خواهد داشت مرد دوست دارد افراد خانواده از او به عنوان یک حامی یاد کنند دوست دارد تکیه گاه امن خانواده باشد دلش میخواهد نیازهای افراد خانواده اش را تامین کند اگر اعتماد به نفس اورا پایین بیاوریم در تصمیم گیریها دچار سر در گمی میشود پرخاشپر شده و نسبت به افراد خانواده بی تفاوت خواهد شد او کم کم از نظر ذهنی و روحی از خانواده کناره خواهد گرفت .

در نوجوانان

دلایل اعتماد به نفس پایین در زنان

دلایل اعتماد به نفس پایین در زنان را نیز از نظر جنسیتی بیان میکنیم  یکی از دلایل اعتماد به نفس پایین در زنان عدم ابراز عشق و علاقه همسر به اوست  مردانی هستند که بی پروا نیازهای جنسی خود را در بیرون از چارچوب خانواده ارضا میکنند نا خوداگاه اعتماد به نفس همسرشان پایین می آید زن چون خود شدیدا از نظر جنسی وفادار است نمیتواند با این قضیه کنار بیاید چنین زنانی معمولا آرایشهای غلیظ و نا هنجار میکنند بیشتر از اینکه به خانه و فرزندان اهمیت دهند به ظاهرشان میپردازند و متاسفانه ممکن است خیلی زود جذب مردان دیگر شوند یکی دیگر از دلایل پایین بودن اعتماد به نفس زنان والدین او هستند دختران باید منتظر خواستگار بنشینند  به هر دلیلی ممکن است پیشنهاد نگیرند  زنانی که  مورد سرزنش قرارمیگیرند  یا پچ پچ هایی میشنوند  اعتماد به نفس آنها کم میشود .

با هم مهربان باشیم به هم عشق بورزیم و به هم اعتماد به نفس ببخشیم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره درمان اعتماد به نفس پایین در نوجوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Self-esteem and teenagers 

نویسنده: زهره حبیبی نوده

زینب بازدید : 32 دوشنبه 12 دی 1401 نظرات (0)

در نوجوانان

تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان باید از همان ابتدای نوجوانی یعنی سن ده سالگی انجام شود.  نوجوان بعد از دوران کودکی احساس میکند بزرگ شده است  ما کمی بزرگ شدن نوجوان را میبینیم اما او در درون خود بزرگتر از آنچه که هست خود را میبیند او دوست دارد دیگران نیز اورا همانقدر بزرگ ببینند که خود میبیند . خیلی از موارد دیده شده که بعد از سالها نوجوانی اطرافیان هنوزبا نوجوان مانند کودک رفتار میکنند تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان به مهارت های زندگی شما باز میگردد که تا چه حد میتوانید اورا یاری کنید برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان ،  مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی راهکارهای مناسبی ارائه میدهد اعتماد به نفس نوجوان بسیار مهم است  پس انتظار میرود پدر ها و مادران عزیز حتما دقت داشته باشند از مشورت غافل نشوند وبا راهکارهای درست اینده فرزندشان را بیمه کنند .

اعتماد به نفس در نوجوانان

تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان باعث میشود در آینده جوان ما افکار نو و جدیدش را بتواند ارائه دهد به توانائیهایش ایمان و اعتماد داشته باشد.  تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان به طور معجزه آسایی به افکار انرژی و قدرت میدهد . جوانان جرقه های ذهنی خود را پرورش داده و آنها را بارور میکنند تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان علاوه بر افکار به ابتکار نیز قدرت عمل میبخشد  نوجوان با اعتماد به نفس بر افکارش جامه عمل میپوشاند و از آنها بهره میبرد  اراده با تقویت اعتماد به نفس نوجوان محکمتر میشود دیده شده کسانی اختراعاتی انجام داده اند ولی به دلیل ضعف شخصیتی هیچگاه به نام خود ثبت نکرده اند نوجوانی که اعتماد به نفس ندارد همیشه حقش در جامعه خورده میشود تقویت اعتماد به نفس نوجوان باعث شکوفایی او میشود و آینده اش را تضمین میکند پس بهوش باشیم و درست عمل کنیم .

در نوجوانان

راه های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

راه های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان متنوع است اگر نوجوان ما به رشته ای علاقه مند است او را یاری کنیم باید  ببینیم آیا این علاقه همراه با استعداد است یا سطحی و از روی احساسات ؟ اگر استعداد نداشت با کمک استاد فن اورا از ادامه منصرف کنیم که به شکست نیانجامد  اگرعلاقه او با استعدا د همراه بود با راهنمایی به تقویت اعتماد به نفس نوجوان یاری کنیم یکی دیگر از را ه های تقویت اعتماد به نفس در  نوجوانان تشویق و تصریح در امور اوست اگر در رشته ای میتواند موفق شود با تشویق حمایتش کنیم .  به او کمک کنیم زودتر به راه های رسیدن به اهدافش برسد  یکی دیگر از راه های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان  ثبت نام او در کلاسهای آموزشی است کلاسهای آموزشی چون از روی سلسله مراتب است کمتر با شکست مواجه میشود  او خود را باور میکند

دیگر راه های تقویت اعتماد به نفس

یکی دیگر ازراه های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان تعریف و تشکیل ذهنی سمبل و الگو میباشد  داشتن الگو مسیر رسیدن را نزدیکتر میکند  کسی که در کاری موفق شده شکستهایی  را تجربه کرده است  نو جوان ما با داشتن الگوی مناسب دیگر شکستهای اورا تکرار نخواهد کرد  نوجوان ما راهش را از بعد موفقیت او ادامه خواهد داد  تکرار شکستهای دیگران برای نوجوان ملالت بار خواهد بود و چه بسا قدمهای اورا متوقف کند برای تقویت اعتماد به نفس نوجوان هیچگاه مستقیما در کارهای او دخالت نکنیم وقتی احساس خطر شکست خوردنش را کردیم به او نشانه و علائم دهیم . روش نشانه وعلائم روشی غیر مستقیم است که نوجوان ما با دیدن نشانه خود به اشتباهش پی میبرد ویا با طرح سوال اورا متوجه اشتباهش کنیم مثلا به او بگوییم فکر نمیکنی اگر اینکار را انجام دهی اینگونه شود ؟ با طرح سوال غرورش خدشه دار نمیشود .

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان را نمیتوان نادیده گرفت این نقش نیز چون نقوش دیگر تربیتی و پرورشی مهم و حساس است  والدین ابتدا باید با خصوصیات شخصی فرزندشان آشنا باشند برخی از نوجوانان در ابتدای نوجوانی به ظاهر خود بسیار اهمیت میدهند  نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان اینست که بقبولانند تمام موفقیتهای نوجوان به  ظاهرش نیست سپس به رفع نقص های ظاهری او بپردازند  برخی نوجوانان به آکنه مبتلا میشوند برای تعدیل یا رفع این جوشها اقدام کنند  یا بینی پسرها بزرگ میشود به او بگویند که با پهن شدن استخوانهای صورت بزرگی بینی اش پوشش پیدا خواهد کرد نقش والدین درتقویت اعتماد به نفس در نوجوانان اینست که با او راجع به دوران بلوغ صحبت کنند . تغییراتی در ارگانیسم جنسی نوجوانان ایجاد میشود که  برای آنها نا مانوس است  آنها ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند .

نقش های والدین در تقویت اعتماد به نفس

نقش والدین در تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان را در ایجاد نشاط وخوشدلی نیز میتوان تعریف کرد یک نوجوان افسرده اعتماد به نفس بالایی ندارد ومدام احساس دلتنگی و کدورت میکند . آنتونی رابینز میگوید «نشاط و خوشدلی اعتماد به نفس شما را تقویت میکند » دیگران به یک نوجوان شاد و با اعتماد به نفس بالا بیشتر اعتماد میکنند به خاطر داشته باشیم  اعتماد به نفس تضمین کننده موفقیت نیست ولی کسی که اعتماد به نفس ندارد مطمئن باشید موفق نمیشود  والدین اگر تشخیص میدهند فرزندشان به گونه ای خاص است باید با اولیا مدرسه نیز صحبت کند گونه خاص منظور داشتن استعداد ویژه و یا برعکس نقص خاص میباشد توجیه به موقع اولیا مدرسه میتواند کمک بزرگی به نوجوان کند اولیا مدرسه با دیگر دانش آموزان صحبت میکنند ورفتار انها را نسبت به نوجوان کنترل میکنندتا نوجوان ما اعتماد به نفس خود را از دست ندهد .

راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان پیشنهاد شده که ما هم اینجا مطرح میکنیم یکی از راهکارها اینست که اطلاعات عمومی نوجوان را بالا ببریم این راهکار در تقویت اعتماد به نفس نوجوان بسیار موثر است نوجوانی که اطلاعات عمومیش ضعیف است همیشه از بحث فراری است او میداند توان مقابله و رقابت و حتی هم اندیشی با دیگران را ندارد او مطمئنا اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد  تقویت اعتماد به نفس نوجوان بستگی مستقیم به علم و اطلاعات او دارد برای تقویت اعتماد به نفس نوجوان علم او به روز نیز باید باشد در دنیای اینترنت و مجازی فقط دانستن علوم کلاسیک بسنده نمیکند در دنیای مجازی نیز باید راهنمایی شود نحوه استخراج اطلاعات و به روز بودن نرم افزاری اینترنتی بسیار مهم است برای تقویت اعتماد به نفس نوجوان باید به او کمک کرد

در بحث راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان پیشنهاد شده به او پنهان کردن را بیاموزیم لزومی ندارد همه از تمام وقایع و کمبودهای زندگی او مطلع باشند برخی پنهان کردن را با صادق نبودن اشتباه میگیرند « جز راست نباید گفت ، هر راست نشاید گفت » ما با بیان جزئیات زندگی خود به دیگران آنها را ترغیب به رقابت  ، حسادت و حتی کوچک شمردن خود میکنیم رازهای زندگی را در صندوقچه قلبمان محفوظ نگه داریم  راز زندگی ما امانت خانواده ما در دستان ماست  به نوجوانمان آموزش دهیم تا او نیز راز دار زندگیش باشد این راز داری به تقویت اعتماد به نفس نوجوان کمک میکند .

در نوجوانان

روش های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

روش های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان با روش های تربیتی آمیخته و عجین است ما هیچگاه با روش خشونت نمیتوانیم به نوجوانمان اعتماد به نفس ببخشیم تقویت اعتماد به نفس نوجوان فقط از راه مهر است . خشونت نه تنها به او اعتماد به نفس نمیبخشد بلکه او را ترسو وضعیف بار می آورد تکرار جمله هایی مانند تو چرا نمیفهمی یا کی میخوای بفهمی او را تضعیف مینماید تقویت اعتماد به نفس نوجوان به نحوه پذیرفته شدن او از سوی جامعه بستگی دارد ما فرزندمان را برای پذیرفته شدن آماده میکنیم با تقویت رفتارهای مثبت در او  جامعه اورا به خوبی میپذیرد این مسئله درتقویت اعتماد به نفس نوجوان بسیار خوب است روش های تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان به ما روش دیگری نیز پیشنهاد میکند « بگذارید نوجوانی کند بگذارید کودکی کند بگذارید جوانی کند »

واقعیت اینست کودکان بسیار مودب گاهی اوقات دلشان بازیگوشی میخواهد اگر به او مجال بازیگوشی ندهیم اعتماد به نفسش سر خورده میشود پس از مدتی به این نتیجه میرسد که بخشی از زندگیش لابلای ادب گم شده است بدنبال بخش گم شده زندگی خود قالبها وسنت ها را میشکند و چه بسا تمام آنها را دور بریزد در این مرحله ممکن است ما دیگر نوجوان خود را باز نیابیم آنکه کنار ماست همان تن با روحیاتی دیگر است امیدوارم نوجوانان ما با اعتماد به نفس وهوشیاری جامعه آینده را به زیبایی بسازند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  How to build confidence in teenagers 

 

زینب بازدید : 26 شنبه 10 دی 1401 نظرات (0)

­

اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

برای پاسخ به این سوال باید بار دیگر به دوران کودکی برگردیم و درآن به­ دنبال عواملی باشیم که فرد را دچارعزت نفس منفی می­کند. ازجمله این عوامل می­توان تجارب پی ­درپی موفقیت را دانست که توسط والدین بیش ­از­حد مورد توجه و تشویق قرارگرفته­ اند و این تصور واهی را در کودک خود ایجاد کرده­ اند، برتر و بهترین است و هیچ کس نمی­ تواند با او رقابت کند و تنها او برنده میدان است. از طرفی در نوع ارزیابی والدین هم میتوان عوامل بروز اعتماد به ­نفس­ کاذب را پیدا کرد، والد سخت­گیری که برای موفقیت و پیشرفت معیارهای کامل و بی عیب و ­نقصی را انتخاب کرده­اند و تلاش و رفتار فرزند خود را با آن­ها محک می­زنند.

کودکی که نتواند طبق ملاک­ های والدش به موفقیت برسد مورد تحقیر و تنبیه و سرزنش قرار می­گیرد و همین عامل مهمی در ایجاد عزت ­نفس ­شکننده و خودپنداره منفی فرد می­شود، در بزرگسالی هم برای جبران و حفاظت از عزت­نفس آسیب دیده­اش به راهکارهای ناسازگاری مانند: مبالغه در موفقیت­های خود، کوچک جلوه دادن تلاش­ها و دستاورد­های دیگران، احساس برتری شخصی، اهانت به دیگران و تحقیر و سرزنش آن­ها، خود را سزاوار تحسین و تمجید فراوان دیدن، مقصر جلوه دادن دیگران برای شکست ­هایش می­داند. جالب است بدانید اعتماد به­ نفس ­کاذب و عزت­ نفس ­ضعیف از ملاک­های اصلی در طبقه­ بندی و تشخیص افراد خودشیفته دراختلالات شخصیت می­باشد.

بروز اعتماد به نفس کاذب در فرزندان خانواده

از دیگر عوامل  بین تک ­فرزندان است، والدین این کودکان به سبک لوس و نازپرورده کودک را تربیت می­کنند، طوری­که تمام نیازهای کودک به محبت، توجه و پاداش را بدون هیچ درنگی برآورده می­سازند. کودکی که در چنین خانواده ه­ای بزرگ می­شود هیچ کس را یارای رقابت با خود نمی­بیند، همیشه خواهان برتری و در راس بودن است، دیگران باید نیاز او به توجه و تمجید را رفع کنند در غیر این­صورت، آن­ها را طرد و سرزنش می­کنند. دیگران آن­ها را به­ عنوان افراد پر­توقع و خودخواهی توصیف می­کنند، و خود را لایق برتری و دیگران را لایق حقارت و بی­ارزش­شدن می­دانند.

معایب اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

معایب اعتماد به نفس کاذب با پیامدهایی منفی همراه است مانند:

طرد شدن و تنهایی و انزوا، روابط­بین­فردی ناموفق، زندگی زناشویی ناسازگار.

عوامل بروز اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در نوجوانان

اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در نوجوانان مقوله بسیار مهمی است که دربرخی نوجوانان دیده می­شود. دوره نوجوانی که با بلوغ شروع می­شود و به یکسری تغییرات فکری و روانی ختم می­شود، دارای ویژگی­ هایی است که در نوع خود می­تواند خطرساز و شروع اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در نوجوانان باشند. از جمله آن­ها، تصور "همه ­توانی" می­باشد، در این نوع نگرش نوجوان خود را سرشار از قدرتی جادویی و لاینحل می­دانند که جسارت انجام کارهای باهیجان و خطرناک را برای آنها فراهم می­­کند؛ اما در واقعیت با موانعی برخورد خواهد کرد که با تصورش در تضاد است وخودپنداره او را خدشه­ دار می­کند، همین می­تواند عامل آسیب­ های دوران نوجوانی چون مصرف­مواد، روابط جنسی نامشروع، رانندگی پرخطر و هیجان­خواهی افراطی باشد.

از دیگر ویژگی­های این دوره، وجود "تماشاگران خیالی" می­باشد که نوجوان و رفتارهای او را نظاره­گر هستند و نباید مرتکب خطا و اشتباه شوند؛ دراین­ صورت، ارزیابی­های منفی دیگران را به دنبال خواهد داشت. نوجوان که جایی برای شکست و ناکامی تعریف نکرده است، در صورت ارتکاب اشتباه، دچار ناامیدی و درماندگی می­شود و برای جبران آن دست به تحقیر و سرزنش دیگران می­زند و دیگران را عامل شکست خود می­داند، خود را لایق بهترین­ها می­داند نه باخت و شکست. همه این موارد توجیهی برا اعتماد به­ نفس­کاذب در نوجوانان می­باشد.

مقابله با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

مقابله با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه به راهکارهای بهبود اعتماد به ­نفس اشاره دارد. همان­طور که بالاتر ذکر شد اعتماد به نفس غیر واقع بینانه، از علائم اختلال شخصیت خودشیفته و سبک فرزند­پروری نازپرورده است؛ بنابراین برای درمان، لزوم مراجعه به مشاوره روانشناسی و متخصص مشاوره خانواده در این حوزه مهارت های زندگی ضرورت پیدا می­کند.

اعتماد به نفس غیر واقع بینانه بهمعنی اغراق در توانایی­ها و شایستگی­های خود است. به­عبارتی افراد با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه دارای تفکر غیر­منطقی و مبالغه ­آمیزی در مورد خود هستند  و خود را عامل اصلی هر موفقیت و پیشرفت می­دانند. برای مثال، حضور خود در شرکت را عامل اصلی در کسب میزان بالای درآمد می­دانند و آن را مدیون تلاش و توانایی­ های خود می­دانند، حتی معتقدند بدون حضور آن­ها، شرکت حتما با مشکل مواجه میشود و نمونه­ های دیگری از افراد با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه  که در اطراف خود دیده­اید. هدف ما در این مقاله، معرفی افراد با اعتماد به ­نفس کاذب و عوامل بروز آن، هم­چنین ارائه راهکارهای مقابله ­ای می­باشد.

اعتماد به نفس کاذب

بد نیست این نکته را بدانید افراد با اعتماد به ­نفس کاذب یک شبه و ناگهانی دچار این رفتار نمی­شوند،  بلکه ریشه آن به تجارب گذشته و موفقیت­های پی­در­پی بر میگردد و به مرور این تصور را در فرد شکل می­گیرد:" من فردی فوق­ العاده مهم هستم"،" من از بقیه برتر هستم"، "همه باید مرا تحسین کنند"، "به من احترام بگذارند"؛ به زبان ساده ­تر دید از بالا به پائین به دیگران دارند و همه را مستحق توهین و سرزنش می­دانند.

همین­ جا این نکته را متذکر می­شویم که فرق افراد با اعتماد به­ نفس ­بالا و اعتماد به ­نفس کاذب در باورهای غیرواقع­ بینانه و غیرمنطقی است که افراد با اعتماد به ­نفس کاذب در مورد توانایی­ های­شان دارند. ما هیچ ­وقت در افراد سالم و با اعتماد به ­نفس تحقیر و اهانت نمی­بینیم، برعکس این افراد خیرخواه و یاری­گر هستند، برای رفاه حال دیگران تلاش می­کنند و برای آن­ها ارزش و احترام قائل هستند.

عوامل بروز اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

عوامل بروز اعتماد به نفس غیر واقع بینانه را باید در تجارب آسیب­ زای دوران کودکی، مانند: بدرفتاری­ های جسمی و جنسی، عزت­ نفس شکننده و ضعیف، سبک فرزند­پروری والدین و عوامل محیطی بی ­اعتبار و خطرساز  جست­و­جو کرد. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش ­آید این است: عزت­ نفس چطور باعث بروز اعتماد به نفس­ کاذب می­شود ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا شما باید تعریف عزت ­نفس را بدانید. عزت­ نفس خودپنداره­ای است که فرد بر مبنای ارزیابی­ های خود و دیگران بدست می آورد. حال این عزت­ نفس می­تواند مثبت باشد یا منفی. منظور ما در این مقاله از عزت­ نفس شکننده همان نوع منفی آن است.

اعتماد به نفس کاذب

 

درمان اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

طرحواره درمانی: یکی از رویکردهای روان­درمانی در زمینه مقابله با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه است. در این روش درمانی، به کمک خود فرد به ریشه باورهای نادرست در مورد خود و دیگران می­روند و با شناسایی عوامل زمینه ساز بروز عقاید غیرمنطقی و ارائه راهکارهای درمانی مناسب به مبارزه با آن­ها و جایگزینی با باورهای سالم و سازگار اقدام می­نمایند.

درمان شناختی رفتاری اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

شناختی – رفتاری: در این رویکرد درمانی هم­چون طرحواره­ درمانی، با باورهای نادرست افراد سروکار دارد، با این تفاوت که در این روش­درمانی، بر زمان حال و مشکلات فعلی تاکید می­شود و فارغ از گذشته مشکل به درمان و تغییر افکار خودآیند منفی و قواعد ناسازگار می­پردازند. دراین نوع درمان افکار فرد را در 3سطح، افکارخودآیند، قواعد ناسازگار و فرض ­های بنیادین و زیربنایی بررسی می­کنند. افکارخودآیند، همان افکاری هستند که بدون دخالت، خودبه­خود و در لحظه به ذهن خطور می­کند و با محتوی منفی واقعیت را به سود خود تحریف میکند(فردی که به خاطر کسب نمره پائین در امتحان خود را ضعیف­ترین فرد تصور می­کند). قواعدناسازگار، شامل چارچوب­ ها و باید و نبایدهایی می­باشد که فرد از طریق  آن­ها خود و دیگران را برآورد میکند. در نهایت فرض­های زیربنایی که ریشه در تجارب دوران کودکی دارد و از طریق والدین برای فرد شکل می­گیرد.

 

معایب اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

سایر درمان های اعتماد به نفس غیر واقع بینانه

در این رویکرد با استفاده از تکنیک­های شناختی و رفتاری متنوع و البته متناسب با مشکل هر مراجعه، او را در کسب باورهای منطقی و سالم کمک می­کنند. از جمله تکنیک­های شناختی می­توان، ثبت افکارخودآیند­منفی، پیکان رو پائین، بررسی شواهد تائیدکننده و ردکننده افکار، گفت­گو­یی ­سقراطی، بررسی­ احتمال، فاجعه­ زدایی، تکنیک پیوستار اشاره کرد.

تکنیک پیکان رو به پائین : در این روش­درمانی، تک­ تک افکار­خودآیند­منفی فرد را شناسایی و پس از تشخیص در برگه­ای جداگانه و در بالای صفحه یادداشت می­کنند، سپس با رسم فلش در زیر آن، معنی و مفهوم فکر را با فرد بررسی می­کنند، این­کار را تا جایی تمرین می­کنند که فرد به غیر­منطقی ­بودن آن پی­می­برد، به همین ترتیب، تمام افکار اورا بررسی محتوایی می­کنند و با کشف غیر واقعی بودن­شان ، با باورهای درست جایگزین می­کنند.

تکنیک فاجعه ­زدایی: در این روش، فرد را با افکارش روبه­رو می­کنند و بدترین حالت ممکن را برای آن در نظر می­گیرند، به­عبارتی، فاجعه­ سازی می­کنند، بعد از آن فرد در پیوستاری معنی و مفهوم هر میزان از فاجعه را بررسی می­کند و در جایی از پیوستار متوقف می­شود که افکار برایش فاجعه­زدایی می­شود و با باوری منطقی جایگزین می­شود.

روانکاوی:  جست­و­جوی ریشه مشکل و باورهای نادرست فرد در گذشته و تجارب آسیب­زای کودکی، روش درمانی این نوع رویکرد به­عنوان یکی از راهکارهای مقابله با اعتماد به نفس غیر واقع بینانه می­باشد. هیپنوتیزم­درمانی، تکنیک مهمی است که در این نوع درمان به منظور کند و کاو ریشه مشکلات فرد به ­کار گرفته می­شود.

سوالات متداول

تفاوت اعتماد به نفس بالا و اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در چیست؟

فرق افراد با اعتمادبه­ نفس­ بالا و اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در باورهای غیرواقع ­بینانه و غیرمنطقی است که افراد با اعتماد به ­نفس کاذب در مورد توانایی­های شان دارند

افراد دارای اعتماد به نفس پایین چه کسانی هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید بار دیگر به دوران کودکی برگردیم و درآن به­ دنبال عواملی باشیم که فرد را دچارعزت نفس منفی می­کند. ازجمله این عوامل می­توان تجارب پی­ درپی موفقیت را دانست که توسط والدین بیش ­از­حد مورد توجه و تشویق قرارگرفته­ اند و این تصور واهی را در کودک خود ایجاد کرده­اند، برتر و بهترین است و هیچ کس نمی­تواند با او رقابت کند و تنها او برنده میدان است

شروع اعتماد به نفس کاذب در نوجوانان چه زمانی است؟

اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در نوجوانان مقوله بسیار مهمی است که دربرخی نوجوانان دیده می­شود. دوره نوجوانی که با بلوغ شروع می­شود و به یکسری تغییرات فکری و روانی ختم می­شود، دارای ویژگی­هایی است که در نوع خود می­تواند خطرساز و شروع اعتماد به نفس غیر واقع بینانه در نوجوانان باشند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

زینب بازدید : 23 شنبه 10 دی 1401 نظرات (0)

کاذب چیست

اعتماد به نفس کاذب شاید به اندازه نداشتن اعتماد به نفس  به انسان ا سیب برساند اعتماد به نفس کاذب توقع را از خود بالا میبرد اعتماد به نفس کاذب مانند توهمی میماند بر واقعیات لطمه وارد میکند اعتماد به نفس کاذب چون واهی و پوچ است انسان را به پوچی میرساند اعتماد کاذب باعث میشود عمری پشت نقابی زندگی کنید که بیرنگ است و بجای پوشش برایتان عریانی ببار می آورد اعتماد کاذب دلیل بر نداشتن اعتماد به نفس کافی در اولیا و یا اطرافیان انسان است اطرافیانی که شدیدا بر ما تاثیر میگذارند اعتماد به نفس بالا را با اعتماد به نفس کاذب اشتباه نگیریم وقتی سرگذشت ویلبر رایت را می خوانیم میبنیم او در زمان خود که پرواز افسانه ای بیش نبود اعتماد به نفسش خیلی بالا بود او میخواست آرزوی پروازش را محقق کند اما اعتماد به نفسش کاذب نبود.

مشاوره جهت اعتماد به نفس کاذب

وقتی ما در کاری توانایی نداریم اما احساس میکنیم میتوانیم انجام دهیم در کارهایی که امکان ندارد احساس میکند میتواند امکان پذیرشان کند او میپندارد محور جهان است اگر در کاری پیشنهاد دهد و با کمک دیگران موفق شود کمک انها را نا دیده میگیرد تکیه کلام او اینست « من گفتم – کاری کنم که تا عمر داره پشیمون بشه و .... » او در رابطه خانوادگی فکر میکند تا او هست در آن خانه آرامش و امنیت بپا است او حتی اگر شکست بخورد از موضع خود پایین نمی آید و میگوید من خواستم تا اینگونه باشد اعتماد به نفس کاذب را با غرور و خود پسندی اشتباه نگیرید اگر مغرور و خود محور هستید ومیخواهید تشخیص دهید اعتماد به نفس کاذب دارید یانه مشاوره کنید  با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی  با مهارتهای زندگی  آشنا شوید وتشخیص دهید اعتماد به نفس شما بالا است یا کاذب.

درمان اعتماد به نفس کاذب

درمان اعتماد به نفس کاذب به دو گونه است خود درمانی یا مراجعه به درمانگر در مورد اول گفتیم که اعتماد به نفس کاذب باعث شکست میشود و مخرب است فردی که میخواهد درمان شود جدولی تهیه کند در آن جدول موفقیتها و شکستهایش را بنویسد یک قسمت را به تاثیر دیگران اختصاص دهد درمان اعتماد به نفس به صورت کاذب باید گام به گام و آرام انجام شود درمان اعتماد به نفس کاذب اگر با فشار عصبی بر خود همراه باشد چه بسا عوارض روحی و روانی در پی داشته باشد جدول را هر روز با موفقیتها وشکستهای بزرگ و کوچک پر کند سپس به جدول روز گذشته مراجعه کند به آن بیاندیشد سپس برای موفقیتش از عوانل تاثیر گذار تشکر کند با اینکار به درمان اعتماد کاذب کمک میکند به خاطر داشته باشیم هرچقدر اعتماد به نفس بالا مفید است اعتماد به نفس کاذب مخرب است.

درمان اعتماد کاذب چگونه است؟

شخصی که اعتماد به نفس کاذب دارد فکر میکند هیچکس مثل او توانایی انجام کاری را ندارد  فکر میکند افکار او منحصر به فرد است و فقط او اینگونه می اندیشد  باور دارد اگر او همسرش را ترک کند زندگی همسرش به فلاکت کشیده میشود نقد کسی را نسبت به خود نمیپذیرد چون فکر میکند آنها نمیفهمند فکر میکند همه اورا مهم میدانند نظر او این است که من خاص و منحصر به فرد هستم توجه داشته باشید اعتماد به نفس کاذب با تظاهر به اعتماد به نفس تفاوت دارد اعتماد به نفس کاذب با اعتماد به نفس بالا و یا غرور و خوپسندی نیز فرق دارد  دراعتماد به نفس کاذب فرد باور دارد که تواناییش بسیار بالا است  باور دارد که زندگی و موفقیت دیگران وابسته به نظرها و تصمیم گیریهای او است  باور دارد اگر او کاری را رها کند آن کار به خوبی گذشته انجام نمیشود.

نشانه های اعتماد به نفس کاذب و بالا

نشانه های اعتماد به نفس کاذب  و بالا متفاوت است اعتماد به نفس کاذب را در انسانهای پرهیجان بجویید آنها به نظر میرسد اعتماد به نفس بالا دارند  در میانه راه و بعد از چندین تجربه پر هیجان ، مشوش و پر استرس به نظر می آیند  تفاوت نشانه های اعتماد کاذب و بالا  در همین است  کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند هرچه از تجربیاتشان میگذرد آرامتر و امیدوارتر میشوند کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند با دیگران روابط بهتری دارند و از انها کمک میگیرند با آنها معاشرت میکنند کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند به تواناییهایشان ایمان دارند ولی میدانند که همانند آنها بسیار زیاد است میدانند اگر کاری را ترک کنند کارمندان بسیاری میتوانند جایگزین شوند میدانند اگر دوست و یا همسرشان را رها کنند خیلی راحت کسی جایگزین آنها میشود قدر شغل خانواده همسر و دوست خود را میداند.

علائم اعتماد به نفس کاذب

نشانه های اعتماد به نفس بالا و کاذب کاملا مشخص و مشهود است کسی که کارهایش را تمام نمیکند کسی که به هر بهانه ای دوستش و یا شریک زندگیش را رها میکند کسی وقتی فکر بکری به سرش میزند در اجرایی کردن آن تعلل میکند توجیه او این است که  فرصت هست او گمان میکند فقط او میتواند این فکر را پرورش دهد  چنین شخصی دارای اعتماد به نفس کاذب است او کارش را رها میکند چون احساس میکند آنگونه که شایسته اوست تجلیل نمیشود همسر یا دوستش را رها میکند تا آنها را تنبیه کند  او فکر میکند بیش از اندازه در زندگی آنها تاثیر گذار بوده است اوکارش را دوستش را و همسرش را دوست دارد ولی ترکشان میکند این تفاوت دارد با کسی که اعتماد به نفس بالا دارد ولی با دلیل و منطق آنها را ترک میکند.

داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا

داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا در ابتدا مفید است چون به انسان قدرت آغاز کاری را میدهد حتما میدانید که سخت ترین بخش هر کار شروع آنست  داشتن اعتماد به نفس بالا از این جهت مفید است این شخص احساس میکند با شروع اینکار موفق میشود و برای دیگران نیز مفید خواهد بود حتی دیده شده که گفته است من با اینکار عده زیادی را بالا خواهم کشید زندگیها را دگرگون میکنم در میانه راه چون احساسش را مدام بازگو میکند دیگران نسبت به او حس اغراق گویی پیدا میکنند این است که میان او و همراهانش شکاف ایجاد میشود دیگران نسبت به نگرش او اعتراض میکنند و او ترک کردنها و تنبیه هایش را آغاز میکند  داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا اورا تشویق به خودخواهی وانزوا میکند واو هم به راحتی تسلیم میشود او در واقع به خود و اعتماد به نفسش ضربه میزند.اعتماد به نفس کاذب بالا

کسی که اعتماد به نفس کاذب دارد ممکن است در حد نداشتن اعتماد به نفس نزول کند اینگونه افراد زود نا امید میشوند در خود فرو مانده و منزوی میشوند  ذهنشان دیگر کار نمیکند و به جای افکار بلند به مشغولیات جانبی کشیده میشود اعتماد به نفس بالا از این جهت خوب است که او چون انتقاد پذیر است همیشه اطرافیان همراهش هستند  کسی که دارای اعتماد به نفس بالا است کمتر نا امید میشود او مدام مراقب است که دیگران را نرنجاند او میداند که موفقیت او در گرو کمک گرفتن از دیگران است کسی که اعتماد به نفس بالا دارد و اعتماد به نفسش کاذب نیست دیگران را رها نمیکند او خود خواه نیست  اگر از اعتماد به نفس بالا سخن میگوییم شما نباید یک نابغه در ذهنتان مجسم کنید کسی که توانایی کمی دارد ولی از آن درست استفاده میکند مد نظر ما است.

کاذب چیست

اعتماد به نفس کاذب و بالا

اعتماد به نفس کاذب و بالا دو مقوله جدا هستند اعتماد کاذب و بالا حتی ممکن است کاملا برعکس هم عمل کنند عامل بوجود آمدن اعتماد به نفس کاذب همان کمبود اعتماد به نفس است  جالب است که در نهایت اعتماد به نفس کاذب نیز به عدم اعتماد به نفس منجر خواهد شد در رفتار کسی که اعتماد به نفس کاذب دارد میتوان انتقام گیری کینه و دروغگویی را مشاهده کرد زیرا او هرگز شکست را نمی پذیرد همیشه نقاب موفق بودن بر چهره دارد او اگر از نظر مالی شکست بخورد  ودر فقر کامل باشد تظاهر میکند این فقر خود خواسته بوده است او طاقت دیدن واقعیات را ندارد و همین سبب انزوای او میشود.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعتماد به نفس کاذب به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 

روانشناسی زنان

زینب بازدید : 23 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

طرد شدن از جمع همسالان

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که منتظر تعطیل شدن فرزندتان از مدرسه باشید و مشاهده کنید که فرزندتان به تنهایی از مدرسه خارج شده است اما هم کلاسی های او همه با هم در حالیکه صدای خنده و شادی آنها به گوش می رسد از مدرسه تعطیل شده اند. یا متوجه شوید فرزندتان به در گوشه ای از حیاط مدرسه به تنهایی نشسته است ولی بچه های دیگر به صورت گروهی جمع شده اند و بازی می کنند. این صحنه ها و فهمیدن این موضوع که فرزندتان از جمع همکلاسی ها و هم سالان خود طرد شده است می تواند شما را نگران و آشفته کند. طرد شدن و منزوی شدن می تواند آسیب های زیادی را به فرزند شما وارد کند.

اگر شما نیز نگران تنهایی و طرد شدن فرزند خود از جمع همسالانش هستید پس حتما این مقاله را مطالعه کنید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه راهکارهایی را برای مقابله با طرد شدن فرزندتان و کمک به او در این مقاله جامع و تخصصی نگارش کرده اند. پس با ما همراه باشید.

 

طرد شدن از جمع همسالان

طرد شدن از گروه دوستان و همکلاسی ها متفاوت است. برخی از کودکان برای همیشه طرد می شوند و کسی با آنها معاشرت و بازی نمی کند. اما برخی دیگر از کودکان از طرد شدن متناوب رنج می برند. طرد شدن متناوب به این گونه است که مثلا ممکن است فرزند شما در داخل مدرسه و موضوعات درسی در کنار همکلاسی های خود و در گروه های درسی دیده شود اما هنگام بازی و تفریح از جمع دوستان و همکلاسی هایش طرد شده و او را به جمع خود راه ندهند. در هر صورت، طرد شدن آسیب های زیادی را به فرزند شما وارد می کند.

مطالعات نشان داده است که طرد اجتماعی باعث فعال شدن برخی از قسمت های مغز می شود که درد فیزیکی را در برخی از ناحیه های بدن ایجاد می کند. سام نبیل، مشاور و روانشناس، می گوید: «کنار گذاشته شدن از فعالیت های گروهی همسالان می تواند احساس بی ارزشی را در کودکان پرورش دهد.» همچنین شرمسار شدن یا مورد انتقاد قرار گرفتن به خاطر انتخاب ها و علایق می تواند باعث شود بچه ها فکر کنند که مشکلی در آنها و یا انتخاب ها و طرز فکرشان وجود دارد.

 

راهکارهایی برای کمک به فرزند طرد شده از جمع همسالان

 

طرد شدن یک حرکت بسیار بی رحمانه است. شما ممکن است بعد از آن که متوجه طرد شدن فرزندتان از جمع همسالانش شوید، احساس نگرانی و ناراحتی را داشته باشید. و در رابطه با اینکه چگونه به کودک خود کمک کنید، احساس درماندگی کنید. اما حقیقت این است که شما می توانید کمک های زیادی برای مقابله با طرد شدن و حفظ عزت نفس فرزندتان انجام دهید. اما باید مراقب باشید که به درستی و با روشی موثر عمل کنید.

اگر فرزندتان از جمع همسالان خود طرد شده است، چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به او انجام دهید. مهم ترین راهکارها برای کمک به فرزندتان عبارتند از:

 

به فرزندتان گوش کنید اما مشکلاتش را به طور کامل حل نکنید

وقتی فرزندتان در رابطه با طرد شدنش در مدرسه و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتنش توسط همکلاسی ها برایتان صحبت می کند. مسلما حق دارید ناراحت و مضطرب و یا خشمگین شوید. و اینکه بخواهید فورا به کمک او بشتابید و رسیدگی کنید طبیعی است. اما قبل از اینکه موضوع را به طور کامل حل کنید و یا از او در برابر همکلاسی هایش دفاع کنید، ابتدا به احساسات و ناراحتی های فرزندتان رسیدگی کنید و از این طریق از فرزند خود حمایت کنید.

گوش دادن به صحبتهای فرزند و اعتبار دادن به او می تواند احساس بهتری را در فرزند شما ایجاد کند. به جای اینکه فرزندتان را در برابر تمام آسیب ها محافظت کنید، بهتر است به او یاد بدهید که با بیان احساساتش و صحبت در مورد آنها به شیوه ای سالم با احساسات خود برخورد کند. این کار به فرزند شما کمک می کند تا از نظر عاطفی انعطاف پذیر شود.

به کودک خود کمک کنید تا احساسات خود را شناسایی کند و آن ها بپذیرد

کودکان برای شناسایی احساسات خود نیاز به کمک والدین دارند. از کودکان بخواهید در رابطه با احساسات و تجربیات خود با شما صحبت کنند. گاهی اوقات فرزندتان بخاطر ترس اینکه از جمع دوستان و همکلاسی های خود طرد شود، احساسات خود را پنهان می کند و یا همیشه به دنبال تایید دیگران هستند تا آنها را بپذیرند و درجمع های خود راه بدهند. به کودکتان یاد بدهید که دقیقا آنچه را که احساس می کند و یا آنچه را که انتخاب کرده است بدون هیچ گونه ترسی، بیان کند.

 

تجربه خود را از مدرسه رفتن برای کودکتان تعریف کنید و با او ارتباط برقرار کنید

شاید شما نیز طرد شدن و یا کنار گذاشته شدن در مدرسه را در زمان کودکی خود تجربه کرده باشیید. و به خاطر تجربیات خود در مدرسه بتوانید کاملا احساسات فرزندتان را درک کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید آن را با فرزند خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود که ارتباط شما با فرزندتان تقویت شود. و کودکتان با دانستن این موضوع که تنها نیست و افراد دیگری نیز موقعیت مشابه او را داشته اند، احساس بهتری نسبت به خودش و آنچه رخ داده است پیدا می کند. همچنین اگر نحوه مقابله و راهکارهایی برای بیرون آمدن از این شرایط را به کودکتان توضیح دهید، می تواند به او در حل مشکلات کمک کند.

 

ارائه راهکارها و مشاوره حمایتی

اگر فرزندتان از شما درخواست کمک کرد. او را راهنماییی و مشورت کنید. با او در مورد کارها و فعالیت هایی که می تواند انجام دهد صحبت کنید. به فرزند خود بفهمانید که همیشه حامی او هستید و او را حمایت می کنید. احساسات و تجربه های عاطفی آنها را مورد بحث قرار بدهید و راهنمایی اش کنید. فرزندتان را تشویق کنید که به دنبال دوست های جدید، واقعی و مناسب باشد. و هرگز منزوی و گوشه گیر نشود.

در صورت لزوم به معلم فرزندتان اطلاع بدهید

اگر کنار گذاشته شدن و طرد شدن بیش از یک بار اتفاق افتاد، بهتر است این موضوع را به معلم فرزندتان اطلاع دهید. این کار نباید حالت طلبکارانه یا سرزنش کننده داشته باشد. و بدان معنا هم نیست که شما باید اصرار کنید تا معلم شرایط را برای فرزند شما تغییر بدهد و یا سایر همکلاسی های فرزندتان را سرزنش کند. فقط معلم را در جریان مشکلات و نگرانی های خود قرار بدهید. معلم می تواند کمک کند تا فرزندتان بیشتر در کارهای گروهی و جمع همسالانش قرار بگیرد و از منزوی و گوشه گیری فرزندتان جلوگیری کند. همچنین می تواند در رابطه با مهربانی کردن و مشارکت در کلاس برای دانش آموزان صحبت کند. و آن ها را به کارهای گروهی که همه دانش آموزان در آن مشارکت داشته باشند تشویق کند.

 

سخنی از مشاوران آویژه

مسلما طرد شدن نه برای خود کودک و نه برای خانواده اش اصلا آسان نیست. و تماشای طرد شدن فرزند از جمع همسالانش می تواند یک تجربه دردناک برای هر پدر و مادری باشد. به فرزندتان کمک کنید تا این بحران را پشت سر بگذارد اما قبل از همه چیز، ابتدا به کودک خود گوش کنید و احساسساتش را تایید کنید. اگر فرزندتان از شما خواست تا خودش به تنهایی این مشکل را حل کند و اوضاع را تحت کنترل خود بگیرد، به او فرصت بدهید و اصرار بر حل مشکلش نداشته باشید. اجازه دهید تا خودش با مشکل روبه رو شده و آن را حل کند. شما از دور حواستان به او باشد. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس کودکتان می شود. در عین حال، به فرزندتان یاد بدهید که نه قلدری و زورگویی  و نه گوشه گیری و منزویی شدن هیچکدام هرگز راه حل مناسبی نیستند.

اگر در رابطه با سلامت روانی، عاطفی و یا رفتاری فرزندتان نگرانی دارید، می توانید از یک روانشناس خوب و یا مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاور به شما کمک می کند تا مشکل طرد شدن و گوشه گیری فرزندتان را حل کنید.

 

منبع: مشاوره خانواده

https://psychology.avije.org/child-counseling/

زینب بازدید : 25 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

کسب عزت نفس

کسب عزت نفس و اعتماد به نفس کاملا در گرو هم هستند . کسی که عزت نفس دارد تن به هر کاری نمیدهد . ممکن است یک بزهکار با اعتماد به نفس بالا بتواند به کارهای خلاف بپردازد . کسب عزت نفس واعتماد به نفس راههای خاص خود را دارد کسب عزت نفس و اعتماد به نفس در موازات هم هستند و همدیگر را کامل میکنند . کسب عزت نفس و اعتماد به نفس میتواند در کنار هم و با هم آغاز شود اما هر دو به یک معنی نیستند . کسب عزت نفس و اعتماد به نفس به مهارتهای زندگی شما بستگی دارد . زمان کسب عزت نفس و اعتماد به نفس بستگی به نوع زندگی شما دارد . کسب عزت نفس واعتماد به نفس به نوع قضاوت شما از دیگران بستگی دارد .

کسب عزت نفس و اعتماد به نفس

برای داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس ابتدا باید از میزان آنها در وجودمان مطلع شویم . برای اینکار پیشنهاد ما مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی است . وقتی ما از میزان اعتماد به نفس یا عزت نفسمان مطلع شده باشیم میتوانیم در مورد درمان یا افزایش آن اقدام کنیم . اول باید تعریف مشخصی از اعتماد به نفس داشته باشیم . اعتماد به نفس میزان اطمینان ما در حد تواناییمان از خود ما میباشد . عزت نفس قیمت گذاشتن برروی توانایی ها ومهارتها و حتی غرورمان است . اینکه جایگاه خود را در جامعه ، در قلب انسانها و در وجود خودمان بشناسیم . اگر کسی با مدرک فوق لیسانس به هر کاری تن نمیدهد دلیل بر خود خواهی او نیست او عزت نفس دارد . او تشخیص میدهد اگر چندین سال بیکار بماند شایسته تر است تا بخواهد تلاشهای علمیش را نادیده بگیرد .

راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس

راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس از همان کودکی مشخص میشود . زمانی که مادر به فرزندش میگوید نه ارزش نداره ... کودک می آموزد هر حرف ، حس وخواهش ارزش و قدرو قیمت خود را دارد . راه های کسب عزت نفس و اعنماد به نفس از جایی آغاز میشود که به ما می آموزند هر چیزی را از هر راهی نباید بدست آورد . نمره ، عشق ، دوست ، غذا و همه نیازها . راه های کسب عزت نفس واعتماد به نفس از درون تجربیات و آموزه های ما میگذرد . راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس از لابلای عشق ما نسبت به خودمان میگذرد . براستی چقدر خود را دوست داریم ؟ دوست داشتن خود با خود خواهی تفاوت دارد . کسی که خود را دوست دارد بر نفسانیات خود مسلط است . بر نیازهای خود کنترل دارد .

کسی که عزت نفس دارد هر چیزی را به هر بهایی نمیخواهد . برای خود بها نمیگذارد بلکه به خود بها میدهد . برای داشته هایش ارزش قائل است ، حریم دارد . کریستوفر مراک نظریه پرداز عزت نفس را ترکیبی از احساس شایستگی و احساس ارزشمندی میداند . کسی که عزت نفس ندارد به بهایی اندک خود را میفروشد . خود فروشی فقط تن فروشی نیست . کسی که با یک حرف عصبانی میشود و رازهای دوستش را برملا میکند خود فروشی کرده است . البته تن فروشی نیز زیر مجموعه خود فروشی است . کسی که در تیمهای سیاسی همرزمش را لو میدهد . کسی که به خاطر حفظ شغلش به هر کاری دست میزند و.... پس نداشتن عزت نفس بسیار خطرناکتر از اعتماد به نفس است زیرا کمبود اعتماد به نفس به خود انسان ضرر میرساند ولی کسی که عزت نفس ندارد به جامعه ضرر میزند .

اعتماد به نفس

روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس

روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس با هم متفاوت است . عزت نفس ریشه در تربیت دارد و اعتماد به نفس پرورش میخواهد . اگر دقت کرده باشید مادرانی هستند که اجازه نمیدهند کسی به نوزادشان شیر سینه اش را بدهد . این قضیه شاید بیشتر بحث اعتقادی باشد اما نشان میدهد که مادر به پاک بودن لقمه فرزندش اهمیت میدهد . راه بدست آوردن لقمه نیز مهم است . در این خانواده  فرزند با عزت نفس بالا پرورش خواهد یافت . در روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس برای ابتدا پدر ومادر و والدین باید عزت نفس خود را بالا ببرند . درک داشتن جامعه عاری از عزت نفس چه عواقبی به همراه خواهد داشت به ما کمک میکند مصممتر عمل کنیم . کافیست به عواقب آن بیاندیشیم و تصمیم بگیریم برای فرزندانمان جامعه را امنتر بسازیم .

در مقوله روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس  به تبعات اجتماعی آن میپردازیم .  نظر بگیرید زندگی در جامعه بدون عزت نفس چقدر سخت خواهد شد . در این جامعه دوستی و رفاقت تا وقتی پا برجاست که منافعی داشته باشد . در این جامعه شما یک کارجمعی را که منافغی در آن باشد نمیتوانید انجام دهید . تصور کنید یک اختراع که ارزش مادی زیادی دارد و شما برای ساخت آن نیاز به مشارکت دارید . اگر یکی از افراد گروهتان آن طرح را بفروشد به پول زیادی دست پیدا خواهد کرد . در جامعه ای که عزت نفس پایین است اعتماد کردن حماقت است . در این جامعه همه نگران هستند ، هیچکس به دیگری اعتماد نمیکند ، هیچکس احساس امنیت نمیکند . همه چهره دیگری را در نقاب میبینند .  صادقانه بگویم من دوست ندارم فرزندم در اینچنین جامعه ای زندگی کند شما دوست دارید ؟

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس شاید خیلی ظریف اما واضح و روشن است . عزت نفس به ما میگوید تو موجودی ارزشی هستی .  تو باید قدر و قیمت خود را بدانی و اعتبار درونی و بیرونی داشته باشی .  اعتماد به نفس میگوید تو میتوانی . حتی اگر فرد تصمیم گرفته باشد به نا حق اموال کسی را از چنگش بیرون بیاورد . حتی اگر بخواهد یک واقعیت را وارونه جلوه دهد تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس را در کار یک وکیل بررسی میکنیم . یک وکیل با اعتماد به نفس بالا میتواند از راه فرا قانونی یک قاتل را  بیگناه جلوه دهد . او تمام سالهایی را که برای درس خواندن صرف کرده و وجدانش را به شهرت و یا پول فروخته است . در واقع او روی وجدان تحصیلات و اعتبار خود قیمت گذاشته است . او خریدنی است و ارزان .

یک وکیل میخواهد وکالت کند . در نظر بگیرید تصادف شده و یک نفر جان باخته است . از او میخواهند با استفاده از فرا قانون که اورا بیگناه جلوه دهد . این امکان پذیر است . مثلا اگر موکلش بگوید هنگام تصادف زنده بود ولی افتاد سرش به لبه جدول خورد و فوت کرد . با این ترفند حکم تغییر پیدا میکند و راه های پیچیده دیگر ...  عزت نفس به او میگوید تو قیمتی بسیار بالاتر از حق الوکاله ات داری .  تو سالهای خوب و شیرین عمرت را صرف کرده ای تا حق را به حقدار برسانی .  تو در مقابل بیگناه مسئول هستی .  جایگاه اجتماعی خوبی داری و تو را هیچکس نمیتواند بخرد میتوان گفت این وکیل عزت نفس بالایی دارد . حال که جایگاه والای عزت نفس را درک کردیم به درمان عزت نفس پایین خواهیم اندیشید.

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی را باید در مفاهیم وجایگاه این دو در درون انسانها جست . تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی را باید در جایگاه آنان در جامعه بررسی نمود .در جامعه ای که زیر ساختهای آن بر مبنای عزت نفس بر پا شده باشد احساس امنیت بیشتری میشود . جوانان اهل فکر پرورش میدهد . ضد ارزشهای فرهنگی کمتر نمود پیدا میکند . بزهکاری کمتر دیده میشود و در نتیجه اعتماد به نفس در سایه عزت نفس به دو بازوی قوی راهبردی برای جامعه تبدیل میشوند . جامعه ای که به درمان عزت نفس پایین می اندیشد در سایه این تفکر پویا و ارزشمند خواهد شد . درمان عزت نفس پایین به ما قدرت روبرو شدن با سختی ها را میدهد . درمان عزت نفس پایین به ما تفکر درست زیستن را میبخشد .

درمان عزت نفس پایین به ما اعتماد میبخشد . درمان عزت نفس پایین به ما اعتبار میبخشد. اگر به اهمیت عزت نفس پی برده باشیم مطمئنا در پی درمان عزت نفس پایین خود و خانواده خواهیم بود . درمان عزت نفس پایین به یک برنامه صحیح نیازمنداست . برای درمان عزت نفس پایین ابتدا جدولی تهیه کنید هر شب این جدول را پر کنید . در بالای جدول چهار ردیف درست کنید و به ترتیب نامگذاری نمایید . ردیف اول روز و تاریخ روز . ردیف دوم کارها و حرفهایی که عزت نفس را بالا میبرد . ردیف سوم کارها وحرفهایی که عزت نفس را پایین می آورد . ردیف چهارم تصحیح حرفهایی که با عزت نفس منافات دارد . برای هر ردیف پوئن یا نمره تعیین کنید . در پایان هر ماه ببینید چقدر پیشرفت داشته اید .

اعتماد به نفس

تستهای مختلف تعیین میزان عزت نفس

تستهای مختلف تعیین میزان عزت نفس هست که شرکت در آنها به ما کمک میکند . تست کوپر اسمیت نیز یکی از این تستها است .  کوپر اسمیت عزت نفس را تعیین میزان ارزشمندی خود در مقابل دیگران تعریف میکند . برای درمان عزت نفس پایین نیزباید اعتماد به نفس داشت . مهارتهای زندگی هم به در درمان عزت نفس پایین کمک میکند . کسی که با مهارتهای زندگی آشنااست خود را میشناسد . او با آسیبها و صدمات روحی را که به او وارد شده پیدا میکند در نتیجه راه درمان نزدیکتر میشود .  راه دیگر درمان عزت نفس و اعتماد به نفس پایین کمک گرفتن از درمانگران ماهر است . با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتوانیم آسانترین راه را برای درمان عزت نفس پایین پیدا کنیم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره عزت نفس و اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Building Confidence and Self-Esteem 

http://1220001414.blogfa.com/

زینب بازدید : 25 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

خودباوری

خودباوری و اعتماد به نفس ممکن است دو مقوله نزدیک به هم باشد اما کاملا متفاوت هستند .  کسانی هستند که خود باور هستند اما اعتماد به نفس ندارند . باور نکردنی است کسی هم ممکن است اعتماد به نفس داشته باشد اما به خود باوری نرسیده باشد . کسانی هم هستند که خودباوری و اعتماد به نفس را باهم دارند . حال باهم به چیستی خودباوری و اعتماد به نفس بیاندیشیم . ببینیم رابطه خودباوری و اعتماد به نفس چیست ؟ در موردی صحبت کنیم که خود باور هستند اما اعتماد به نفس ندارند . به کسانی اطلاق میشود که در توانایی خود شک ندارند میدانند اگر دست به کار شوند حتی بهتر از خوب انجام میدهند . بحث اینجاست که ممکن است جرات بروز ندارند . اگر قرار باشد جایی بخواهد در موردش صحبت کنند یا توضیح دهند نمیتوانند . اینگونه اشخاص اعتماد به نفس ندارند.

خودباوری و اعتماد به نفس

خودباوری واعتماد به نفس در کنار هم معجزه میکنند . با خودباوری و اعتماد به نفس است که مهارتهای زندگی بروز میکنند .حال در نظر بگیرید کسانی را که اعتماد به نفس دارند اما خود باور نیستند . با اعتماد به خود دست به کار میزنند اما ته دل استرس دارند . ذهن اینگونه افراد درگیر این تفکر است که اگر خراب شود ... وقتی کار با موفقیت انجام میشود نفس راحتی میکشند و میگویند فکرش را هم نمیکردم . میتوان گفت اعتماد به نفس اینگونه افراد تا حدی کاذب و خطرناک است . اعتماد به نفس قوی و واقعی در کنار خودباوری به انسان قدرت تفکر با استرس کمتر میبخشد . برای تشخیص بهتر این نیروهای درونی بهتر است با مشاوران اگاه در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مشورت کنیم . جالب است که مشورت بامشاوران هر پروژه به ما اعتماد به نفس قوی میبخشد .

اعتماد به نفس چیست ؟

روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس

روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس در واقع ریشه یابی بوجود آمدن این دو عامل دروجود ما است . روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس از چرایی و چگونگی و کم یا زیاد بودن این عوامل میگوید . در روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس ما از زمان واقع شدن این عوامل مطلع میشویم . روانشناسی خود باوری و اعتماد به نفس به ما کمک میکند تا به این عوامل قوت ببخشیم . داشتن اعتماد به نفس قوی به ما کمک میکند تا خود را بهتر بشناسیم . اگر اعتماد به نفس قوی نداشته باشیم ممکن است هیچگاه از توانایی های خود را مطلع نشویم ممکن است به خود باوری نرسیم . البته این دو وابسته مطلق به هم نیستند هرکسی ممکن است یک عامل را داشته و دیگری را نداشته باشد . واقعیت اینست که این دو فاکتور در کنار هم لازم و ملزوم هستند .

خود باوری یکی از کلید واژه های مهم و رایج در علم روانشناسی است . خود باوری یک مفهوم شخصی نیست بلکه در علم اقتصاد و سیاست نیز مفهومی کاربردی و موکد است . پس خودباوری میتواند مربوط به جوامع نیز باشد . مانند خودباوری ایران در زمان هخامنشیان که زبانزد دنیا شده است . خود باوری چین در استفاده از آسیب جدی اش یعنی جمعیت زیاد . چین از معضل جمعیت به عنوان یک بازوی پیروزی کارگری استفاده کرد . خود باوری کشور ژاپن پس از انقلاب صنعتی . ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت در صنعت خود را بالا بکشد . که به انقلاب صنعتی ژاپن معروف است . مردم این کشور در کارگاهها و کارخانه ها سه شیفت کار کردند . آنها در انقلاب صنعتی با دو فاکتور خود باوری و اعتماد به نفس پیروز شدند . و صد البته  اراده .

راههای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس

راههای افزایش خود باوری و اعتماد به نفس مانند هر مورد دیگر نیاز به کنکاش و مطالعه دارد . برای دست یافتن به راههای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس به مشورت نیاز داریم . راههای افزایش و اعتماد به نفس از درون ما میگذرد نوع بینش ما نسبت به خود وجامعه . نگرش ما نسبت به آرمانها و حتی تابوهای جامعه مان . نسبت به ایده آلها و توقعات جامعه از شهروندانش . خودباوری و اعتماد به نفس قوی دیدگاه و باورهایمان نسبت به نکات مثبت نیست بلکه شامل ضعفها نیز میشود . کسی که ضعفهایش را میشناسد و با اعتماد به نفس قوی خودش را باور میکند . کسی که با کمبودهایش کنار می آید . کسی که میداند در کجا بسیار توانمند و در کجا ناتوان است او شخص مد نظر ماست .  میتوان گفت گامی اساسی در جهت افزایش خود باوری برداشته است .

کسی که به اعتماد به نفس قوی و خودباوری میرسد دچار تحولی عظیم در درونش میشود . او اکنون خود را شناخته ، باور کرده و دارد بسوی خود سازی پیش میرود . او به تدریج شخصی خود ساخته میشود . خودش را دوست دارد . به خودش احترام میگذارد . با تمام کمبودهایش کنار می آید و از خود به اندازه توانمندیهایش توقع دارد . در چنین شخصی استرس و هیجان کاذب کمتری دیده میشود . میداند چه میکند سردر گم نیست . موفقتر است زیرا خود را آسیب شناسی نموده است . نقاط ضعف و عطفش را میشناسد . او برای جامعه اش مفید است چون برای خود مفید است . کسی که برای خود مفید باشد قطعا برای دیگران نیز سود خواهد داشت کمترین سودش اینست که میتواند الگویی مناسب باشد . کمترین سودش اینست که سنگ بنای جامعه را که  خانواده است درست گذاشته است .

مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس

مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس بستگی زیادی به واقع بینی ما دارد واقع گرایی ما سبب میشود احساس کنیم در درون جامعه هستیم نه در حاشیه . کسی که با مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس پیش میرود حسادت نمیکند او خودش را فقط با تواناییها وضعفهای خودش میسنجد . او با اراده است چون اعتماد به نفس قوی دارد . کارهایش را نیمه نمیگذارد چون برای خواسته هایش احترام قائل است . او از دشواریها برای موفقیتهایش پلکان میسازد . در نظر بگیرید کسی در راهی میرود سیل آمده وراه را خراب کرده نیمه راه سنگها راه را بسته اند . کسی که خودباوراست و اعتماد به نفس قوی دارد به گونه ای عمل میکند انسان مضطرب به گونه ای دیگر . آن کهاعتماد به نفس قوی  دارد ارام سنگها را بر میدارد پل میسازد انکه مضطرب است به سنگها لگد میزند . قضاوت با شما ...

کسی که به خود باوری رسیده چون میداند چه میکند چند حرکت بعدیش را پیش بینی میکند . حتی اتفاقاتی که ممکن است سد راهش شوند را حدس میزند مانند یک شطرنج باز . کسی که به خود باوری رسیده میپذیرد که اتفاقات غیر منتظره پروژه ها را با شکست مواجه میکند . او اگر موفق نشود شکست نمیخورد چون پذیرفته است . او هیچ چیز را مطلق نمیداند او وجودش را ماکتی از دنیا میداند . جمع اضداد . همانگونه که بدن و روح آدمی هماره در مسیر بالا و پایین است دنیا نیز چنین است . نه انسان مادام موفق است نه همیشه شکست خورده . او همیشه در حال آغاز است مانند آغاز روزها ، آغاز فصلها و دیگر آغازهای زیبا . عدم را میپذیرد مانند عدم بهار در زمستان ، عدم روز در شب ونبودهای دیگر ...

اعتماد به نفس چیست ؟

ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس

ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس راه زندگی مارا روشن میکند . ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس به ما کمک میکند چشمانی داشته باشیم که به نور امید روشن است .  این عشق ما را در دیدن افقهای باز زندگی یاری میکند .  از ما انسانی رشید میسازد که به داشته هایش افتخار میکند نداشته ها را میپذیرد پس غمگین نمیشود . خودباوری و اعتماد به نفس به ما قوت میبخشد . شادمان میکند . از استرس و هیجانهای کاذبمان میکاهد و ما را در راه اهدافمان قوی میسازد . یادمان باشد ما در آینده فرزندانمان نقش داریم ما اهمیت داریم چون تاثیر گذار هستیم . ما مهم هستیم چون سنگ بنای جامعه هستیم . به امید داشتن جامعه ای پویا و سالم در سایه خودباوری و اعتماد به نفس .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خودباوری و اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  The Difference Between Self-Esteem and Self-Confidence ...

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 28 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس به انسان کمک میکند در نظر همه بزرگ و ارجمند بماند  کسی که از درون به خود اطمینان دارد کارهایش را درست وهدفمند انجام میدهد کسی که بزرگ است در خود نیازی به تایید و تحسین دیگران نمیبیند تقویت اعتماد به نفس کمک میکند بدون دغدغه نسبت به نظر و قضاوت دیگران به برنامه های زندگیمان برسیم  کسی که به تقویت اعتماد به نفس خویش میپردازد عزت نفس پیدا میکند مهارت افزایش عزت نفس را کسی پیدا میکند که اعتماد به نفسش بالا باشد اگر شما انسان موفقی هستید با تقویت اعتماد به نفس خود میتوانید به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنید  کمک میکند به جرقه های ذهنی خود اهمیت بدهید مهارت افزایش عزت نفس پیدا میکنید و به خود و افکارتان بها میدهید  توقعتان از خودتان بالا میرود به خود میگویید من لایق بیشتر از اینها هستم من میتوانم خیلی بهتر ازاین که هستم باشم .

مهارت اعتماد به نفس

وقتی کسی با مهارت افزایش عزت نفس آشنا باشد هیچگاه خود را در معرض قضاوت دیگران قرار نمیدهد شاید بگویید دیگران نا خوداگاه به قضاوت خواهند نشست  من میگوییم در برخی مواقع ما خود از دیگران میخواهیم ما را قضاوت کنند  در نظر بگیرید امروز شما میخواهید خودتان را از کسالتی که دارید خلاص کنید  شما میتوانید  در پارک یا محلهای مخصوص ورزش اینکار را انجام دهید ولی کسی را میبینید  در وسط پیاده رو ورزش میکند نا خوداگاه مگویید این چه جای ورزش کردن است؟ حتی اگر بیان نکنید اورا قضاوت کرده اید تقویت اعتماد به نفس از ما انسانی ارزشی میسازد تقویت اعتماد به نفس ناهنجاریها را از ما دور میکند در عین حال آنقدر اعتماد به نفس داریم که ساختار شکنی کنیم توجه کنید اگر ساختار شکنی بر اساس یک پیش زمینه فکری قوی باشد ناهنجار محسوب نمیشود  بلکه تبدیل به یک تز جدید میشود .

با استفاده از راهکارهای تضمینی

راههای تقویت اعتماد به نفس

راههای تقویت اعتماد به نفس را میتوانیم از مشاوران اگاه بپرسیم  کتابهای مربوط به مهارتهای زندگی را بخوانیم و یا با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از این راهها آگاهی یابیم . یکی از راههای تقویت اعتماد به نفس تمرین مقایسه نکردن خود با دیگران است برخی عادت دارند مدام خود را با دیگران مقایسه میکنند  ممکن است در برخی مواقع شادی آفرین باشد اما خیلی از مواقع باعث تخریب ذهن و فکر آدمی میشود مخصوصا وقتی خود را با کسی مقایسه کنیم که اختلاف فکری و طبقاتی شدید با ما دارد بدترین اثر اینست که ذهن ما در جهت بهبود زندگی و رسیدن به آمال خودمان کارنکرده است  ذهن ما به چگونگی زندگی دیگران معطوف شده است  چه خوب است خود را با گذشته خود مقایسه کنیم وبه پیشرفتهایمان بیاندیشیم  اگر پیشرفتی نداشته ایم آسیب شناسی کنیم و به دنبال راه حل این مشکل باشیم .

مهارت های افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از راههای تقویت اعتماد به نفس تقویت توان جسمی است  شاید در بحث مهارت افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کمتر از آن سخن گفته میشود تغذیه مناسب و درست باعث رشد جسمی میشود فکر سالم در بدن سالم است . با تغذیه سالم و خوب سلامت ما تضمین میشود و در نتیجه میتوانیم درست فکر کنیم  به موقع عکس العمل نشان دهیم و نتیجه همه اینها بدست امدن مهارت افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است داشتن یک رابطه سالم و  خوب زناشویی به اعتماد به نفس کمک زیادی میکند اقایان به خاطر داشته باشید خانها اول به روابط عاطفی توجه دارند پس از یک رابطه حسی خوب رابطه زناشویی برقرار کنید  یکی دیگر از راههای  تقویت اعتماد به نفس طرز راه رفتن ماست کسانی که راست قامت راه میروند اعتماد به نفس بالایی دارند قامت صاف در دیگران نیز تاثیر خوبی دارد .

روشهای تقویت اعتماد به نفس

روشهای تقویت اعتماد به نفس با تمرکز نیز بسیار مفید است روش تمرکز شما را از پراکندگی افکار باز میدارد افکار پریش و پیچیده بر روی توانایی ذهن شما تاثیر منفی میگذارد شما در روشهای تقویت اعتماد به نفس با تمرکز باید وقت بگذارید  شبها قبل از خواب چراغ قوه را روشن کرده و به آن نگاه کنید این روش افکار شمارا متمرکز میکند یا شمعی در تاریکی روشن کنید و به نورش خیره شوید سعی کنید کمتر پلک بزنید شما وقتی تمرکز افکار داشته باشید خود به خود اعتماد به نفس بالا کسب خواهید کرد  یک روش دیگر اینست که شب قبل از خواب به مدت پنج ثانیه اجازه عبور هیچ فکری را از ذهنتان ندهید بله مغز شما در این پنج ثانیه رفرش و تازه میشود در همین مجال بسیار اندک ذهن شما استراحت میکند و شما میتوانید امیدوار باشید که افکارتان تمرکز یافته اند .

انواع روش های تقویت اعتماد به نفس

یکی دیگر از روشهای تقویت اعتماد به نفس که بسیار مفید است روش کنفرانس است  موضوعی را انتخاب کرده در باره آن با صدای بلند کنفرانس بدهید صدایتان را ضبط کرده و به آن با دقت گوش کنید  ابتدا نقاط ضعف خود را بنویسید و بعد آنها را اصلاح کنید حال بار دیگر کنفرانس داده و اینبار خودتان را تشویق کنید این کار عزت نفس شما را افزایش میدهد داشتن مهارت افزایش عزت نفس از شما یک انسان مطمئن میسازد شما میتوانید با تمرین تند خوانی نیز مهارت افزایش عزت نفس خود ودر نتیجه اعتماد به نفستان را بالا ببرید روش تند خوانی : یک صفحه کتاب را که تاکنون نخوانده اید باز کنید یک کاغذ و قلم همراهتان باشد اکنون لغات کلیدی صفحه کتاب را تند نگاه کنید  بعد برداشتتان رااز این صفحه  بنویسید حال صفحه را کانمل بخوانید و ببینید برداشت شما ومتن چقدر به هم نزدیک است .

راه تقویت اعتماد به نفس

راه تقویت اعتماد به نفس فقط و فقط خواستن است راه تقویت اعتماد به نفس اراده کردن است توانایی و استعداد هر کسی مشخص است  کسی که میخواهد مهارت افزایش عزت نفس را پیدا کند مسلما راه تقویت اعتماد به نفس را میداند این دو با هم یکی نیستند ولی ارتباط مستقیم دارند  کسی که قدر داشته هایش را میداند از خود مطمئن است و به خود اعتماد دارد   کسی هم که به خود اعتماد دارد گوهر وجودی خود و افکارش را آسان نمیفروشد پس عزت نفسش بالااست مهارت افزایش عزت نفس در این است که شما ارزش خود را بدانید ارزیدن یعنی داشتن عزت نفس  کسی که عزت نفسش بالا است برای خود و اعتماد به نفسش وقت میگذارد مطالعه میکند با نظر اندیشمندان آشنا میشود و خود را در ورطه عشق و امید و شور زندگی به بالاتر میکشاند و موفق هم میشود .

ایمان بیاورید هر آنچه را که با تمام وجود بخواهیم به دست خواهیم آورد انسان موجودی است پر از انرژی های مثبت و ناشناخته نیرویی در وجود انسان نهفته است که میتواند از او نابغه بسازد و برعکس میتواند او را به رخوت بکشاند مهارت افزایش عزت نفس نیز مانند تمام مهارتها از وجود ما نشات میگیرد یک بار هم که شده تلقین کردن را امتحان کنید با خود فراوان بگویید من میتوانم سپس دست به کاری بزنید که تا به حالا انجام نداده اید ممکن است کار شما ماهرانه نباشد ولی به شما جرات شروع تازه را میدهد از شکست نهراسید  برای کارهایی که به برد و باخت آنها اشراف دارید ریسک کنید ریسک کردن به شما قدرت پذیرش شکست را میدهد فقط کسانی میتوانند ریسک کنند که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند .

با استفاده از راهکارهای تضمینی

راه تقویت اراده و اعتماد به نفس

راه تقویت اراده و اعتماد به نفس با هم در ارتباط مستقیم است کسی که اعتماد به نفس بالا دارد میتواند از اراده قوی هم برخوردار شود یک راه تقویت اراده و اعتماد به نفس تمرین است  اراده کنیم و تمرین کنیم  از امروز به مدت یک ربع یک زبان دیگر بیاموزیم  اراده کنیم از امروز نیم ساعت پیاده روی کنیم  اراده کنیم همین سیگار که در دست ماست اخرین باشد و آنرا تمام نکنیم اراده کنیم از امروز یک ربع کتاب بخوانیم  تمرین کنیم امشب سریال مورد علاقه مان را نبینیم از همین تمرین های کوچک میتوانیم به اراده ای قوی برسیم راه تقویت اراده و اعتماد به نفس اینست که بخواهیم و عمل کنیم  در ابتدای تمرین با کارها و ترک عادتهای سخت خودمان را محکوم به شکست نکنیم  با خود مهربان باشید و تمرینات را از آسان به سخت شروع کنیم موفقیت یکایک شما آرزوی ماست .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه  تقویت اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:How to Build Self Confidence (with Examples) 

 

زینب بازدید : 23 سه شنبه 06 دی 1401 نظرات (0)

 

دقت کنید

تربیت کودک ونوجوان راههای زیادی دارد . راه های تربیتی که به پدر ومادر کمک میکند متفاوت و متنوع است . بهترین این راهها مشاوران تربیتی و مشورت کردن با مشاوران کودک و مطالعه در زمینه تربیتی میباشد . در سالهای اول زندگی کودک لازم است حوصله بیشتری به خرج بدهیم . ابراز محبت و دادن مسئولیت به کودک بسیار اهمیت دارد .  آشنا کردن کودک و کمک کردن به او برای شناخت شخصیت خودش نیز مهم است . آماده کردن او برای شناخت  مسائل اطراف خودنیزاز نکات قابل توجه میباشد . تجربه نشان  داده بهتر است فرد قبل از انجام هر کار یا فعالیتی خود را برای انجام آن آماده کند . تربیت کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست . قبل از اینکه صاحب اولاد باشیم بهتر است بیشتر بدانیم . در مورددنیای کودک ، خواسته هایش و روشهای تربیتی کودک .

تربیت کودک ونوجوان باید با هماهنگی کامل پدر و مادر انجام شود . زیرا تربیت کودک ونوجوان در چند مرحله صورت میگیرد . نوزادی ، تربیت کودک در 7 سال اول زندگیش و تربیت کودک در بعد از هفت سالگی . در طول زمان تربیت کودک ، والدین باید با اصول وروشهای تربیتی کودک در زمان های مختلف سنی کودک سنی کودک آشنا باشند . تربیت کودک و نوجوان بسیار متفاوت است . پاسخی که به سوالات کودک داده میشود بانوجوان متفاوت است . طرز بیان و توجه به احساسات فرزندهم نکته قابل توجهی است .

ارتباط عاطفی

ما از همان نوزادی که فرزند خود را درآغوش میگیریم با او رابطه عاطفی برقرار میکنیم . به ابراز احساسات را به صورت عملی می آموزیم . هنگامی که به او لبخند میزنیم و او یاد میگیرد لبخند بزند در واقع اولین ارتباطهای عاطفی برقرار میشود . نوزاد ما می آموزد در قبال احساسات خوشایند لبخند بزند . وقتی او گریه میکند و شما به شیر میدهید او یاد میگیرد باید برای نیازهای خود ارتباط برقرار کند . یاد میگیرد وقتی گرما وسرمای زیاد ویا هر عاملی اورا آزار میدهد باید گریه کند . اگر پدر یا مادر نتواند با کودک خود ارتباط برقرار کند کودکی نا آرام خواهد داشت . کودک به گریه وابراز نیاز به روش خودش ادامه میدهد ولی پاسخ درست و خوبی دریافت نمیکند . این کودک مدام احساس تنهایی و سرخوردگی میکند و در جوانی ونوجوانی از مادر حرفشنوی نخواهد داشت .

در نظر بگیرید کودکی گرسنه است گریه میکند مادر نمیداند دلیل گریه او چیست و سردر گم میشود . در واقع نتوانسته با کودکش ارتباط خوبی برقرار کند . از طرف مادر و کودک چند نوع کنش و واکنش انجام میشود . مادر ممکن است کلافه بودن خود را با یا اصواتی مانند اووف ، اه و آخ ابراز کند . این کودک در نوجوانی همین اصوات را برای کوچکترین نگرانی و ابرازاحساس ناخوشایند استفاده خواهد کرد . مادری که در اینگونه موارد کودکش را در آغوش میکشد و با او ابراز همدردی میکند کودکی منطقی تر خواهد داشت استفاده از کلماتی مانند « چی شده عزیزم ، آخی ، جونم و...» فرزند را عاطفی وبا درک متقابل بار خواهد آورد . و بالاخره مادری که قبل از مادر شدن از مشورت مشاوران و از تجربه بزرگترها بهره گرفته متفاوت عمل میکند . او میداندگریه کودک برای چیست .

بیشتر

کودکمان را علمی پرورش دهیم یا سنتی ؟

در زمان های قدیم علم با سنت توام بود . همه از یک روش برای درمان و زندگی استفاده میکردند . ایرادی که به این روش گرفته شد این بود که این علوم به صورت آکادمیک نبود . صرفا تجربی بود ودر قبال آموختن علوم مختلف مدرکی دریافت نمیشد .  عده ای هم بودند که به صرف اعتماد مردم دست به درمان میزدند . خیلی از مواقع به جای بهبود اوضاع بدتر میشد . اکنون در بحث تربیت کودک نیز چنین اتفاقاتی می افتد . در این زمان که در جامعه کودک سالاری حاکم است . اگر ما به روش سنتی کودکمان را پرورش دهیم در جامعه و مدرسه با همسالان خود همگون نخواهد بود . تربیت نوین به روش اگوئیسم و خود محوری است کودک دوست دارد حرف اول را بزند . این کودک در خانواده که اکثرا تک فرزندیست ممکن است بتواند حرف اول را بزند اما در جامعه هرگز .

در جامعه ای که همه به روش نوین تک فرزندی و اگوئیسم فرزند خود را پرورش داده اند همه میخواهند حرف اول را بزنند . این کودکان تعامل ، صبر ، تحمل و کوتاه آمدن را نیاموخته اند . برای رسیدن به خواسته های خود یا باید در یک رقابت سخت بجنگند یا تسلیم شوند . اگر پیروز شوند همیشه تضمینی نیست که مجبور نشوند روزی با قویتر از خود رقابت کنند . اگر تسلیم شوند روح آنها درگیر شکست خواهد بود . به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی  مراجعه میکنیم و تلفیقی از روش نوین و سنتی میگیریم . در این روش بهترینهای دو روش انتخاب شده به نسبت خوبی تلفیق میشوند . با توجه به روحیات و توان خانواده و کودک توصیه میشود . این توصیه ازجانب کارشناسان میتواند برای آینده کودک در جامعه مفید باشد .

تقویت حضور در جامعه

برخی والدین فرزندان خود را به خود وابسته میکنند . شاید به دیگران اعتماد ندارند . شاید بنا به مسائل خانوادگی ومحکم کردن جایگاه خود در زندگی خانوادگی . برخی دیگر نیز اصلا به این مسائل نمی اندیشند . آنها آنقدر با هم هستند که ناخوداگاه به هم وابسته میشوند . آسیبی که وابستگی به کودک وارد میکند را بررسی میکنیم . کودک وابسته استقلال عملی و فکری ندارد . او نمیتواند انتخاب کند . اگر هم انتخاب کند انتخاب درستی نخواهد بود . کودک وابسته در رفتن به مدرسه مشکل خواهد داشت . او در دوستیابی مشکل دارد . نیاز به جایگزین اورا وادار میکند تا کسی را درجامعه جایگزین مادر کند . این شخص ممکن است احساسات کودک ما را خدشه دار کند . این شخص ممکن است از کودک ما سواستفاده نماید . کودک وابسته هر کاری انجام میدهد تا جایگزین را حفظ نماید .

کودک وابسته برای حفظ جایگزین ممکن است دست به کارهایی بزند که دوست ندارد انجام دهد . این کودک در بزرگسالی سلطه پذیر خواهد شد . او در تصمیم گیری نیاز به تایید و توصیه دیگران دارد . نیاز دارد انتخابهایی چون همسر ، شغل ، تعیین رشته تحصیلی و خرید ماشین وخانه دیگران انتخاب کنند . او نخواهد توانست با نظر دیگران مخالفت کند چون همواره محتاج تایید دیگران است . اعتمادبه نفس پایین دارد که ممکن است منجر به کاهش عزت نفسش شود . اگر رابطه اش با دوست ، همسر و یا دوست قطع شود نیاز به جایگزین خواهد داشت . جایگزین چون معمولا با افکار مغشوش و بدون دادن استراحت به ذهن انتخاب میشود ، نا مناسب خواهد بود . همیشه نگران است که تنها بماند . در تنهایی استرس شدید دارد و احساس درماندگی میکند .

چاره چیست ؟

کودکمان را هر چند وقت یکبار با پدر بزرگ یا مادربزرگ تنها بگذاریم . این کار هم به ما زمان میدهد تا به جسم و جان خود استراحت دهیم و هم از وابستگی افراطی کودک پیشگیری میکند . هراز گاهی بگذاریم با همسالان خود در میان اقوام حتی برای ساعاتی تنها بماند . مراقبتهایمان نا محسوس باشد . در انتخابهایش دخالت نکنیم . درمواقعی که انتخابش خیلی نا مناسب است دلایلمان را عنوان کنیم اما انتخاب مجدد را به خودش واگذاریم . در محیط بازی از دور مراقبت کنیم ومدام از او نخواهیم مواظب باشد . بگذاریم از بلندیها بالا برود . بالا رفتن از نردبان یا گله با مراقبت از او انسانی مستقل میسازد . به او پول توجیبی اختصاص دهیم تا بتواند برای پولهایش برنامه ریزی کند . مرتب کردن اتاقش را به عهده خودش بگذاریم . بستن دگمه یا بند کفشها به او روحیه مستقل میبخشد .

اسباب بازی کودکان

اسباب بازی تمام دنیای کودک است . اجازه بدهید اسباب بازیهایش را خودش انتخاب کند . به صرف قیمت و جنس اسباب بازی اورا از دلخواسته اش محروم نکنید . هرگز پسرانه یا دخترانه بودن اسباب بازی نباید اورا از دلخواسته اش محروم کند . والدینی هستند که طبق ذهنیات خود فرزند دختر را وادار میکنند با عروسک و فرزند پسر با تفنگ بازی کند . برای دختر رنگ صورتی وبرای پسر رنگ آبی انتخاب مبکنند . برخی رنگها را مناسب و برخی را جلف میدانند . در صورتی که این قراردادها ذاتی نیست و اجتماعی است . وادار کردن کودکان به اعتقاد داشتن به این قوانین قراردادی باعث کشتن روحیه ابتکار و نوع اوری میشود . کودکانی که در انتخابهایشان دخالت کمتری میشود کودکانی خلاق و مبتکر بار می آیند . مشاوره خانواده در درک این مسائل میتواند کمک خوبی باشد .

برخی بازیها و اسباب بازیها میتواند روحیات کودک مارا مشخص کند . آزاد گذاشتن کودک در انتخاب میتواند از بروز برخی بیماریها و انحرافات بعد از بلوغ آگاهمان کند . دخترانی که علاقه شدید دارند با اسباب بازیهای پسرانه بازی کنند . پسرهایی که ادای دخترها را در می آورند نیاز به مشاوره دارند . عقده اودیپ یا اختلال هموسکشنال . تمام این اختلالها که بیان میشود فقط به خاطر آگاهی شما است . مشاوره کودک شمارا یاری خواهد کرد فرزندانی سالم داشته باشید . با آگاهی میتوان از اختلالهای احتمالی فرزندانمان بدون ترس ونگرانی مطلع شویم . درمان به موقع بهتر از بستن چشمان و هدر رفتن زمان است . امیدواریم فرزندانتان از ته دل و به شادی بخندند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What Are Child Rearing Practices? | Livestrong.com

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 28 پنجشنبه 01 دی 1401 نظرات (0)

کودکان بیش فعال و والدین

کودکان بیش فعال تعداد قابل توجهی از اختلالات رفتاری کودکان را تشکیل میدهد . امروزه بسیاری از والدین با اختلال کم توجهی و بیش فعالی کودکان خود دست و پنجه نرم میکنند . نقش والدین در تربیت و حتی درمان کودکان بیش فعال بسیار قابل توجه است . دلیل این مسئله این است که والدین بیشترین زمان را با کودکان بیش فعال خود سپری میکنند . باید تاکید کرد که والدین در مورد تغییر رفتار و حتی پیگیری درمان کودکان بیش فعال نقش پررنگی را ایفا میکنند . رفتارهای کودکان بیش فعال برای والدین بسیار ناراحت کننده است . اغلب والدین به خاطر رفتارهای آنها کلافه میشوند .

در مدرسه و مهدکودک آموزگاران آنها مرتبا از آنها گلایه دارند . اغلب معلم ها به والدین میگویند حواس فرزند شما خیلی زود پرت میشود . آنها خیلی وول میخورند . سرجایشان بند نمیشوند . برایشان سخت است روی صندلی ، راحت بشینند . طوری رفتار میکنند که انگار برای درس و تحصیل انگیزه ای ندارند .

تشخیص اختلال کم توجهی و بیش فعالی در کودکان (ADHD)

نشانه های کودکان بیش فعال شامل موارد زیر است :

  •  الگوی پایداری از بی توجهی و یا بیش فعالی همراه با تکانشگری . این موارد در عملکرد یا رشد کودک بیش فعال اختلال ایجاد میکند .
  • بی توجهی : در تشخیص نشانه های کودکان بیش فعال باید بگوییم که شش نشانه ی بی توجهی دست کم به مدت 6 ماه ادامه داشته باشند . همچنین با سطح رشدی کودک ناهماهنگ باشند و بر فعالیت های تحصیلی و شغلی تاثیر مخربی بگذارند .
  • بیش فعالی : اگر 6 نشانه یا بیشتر از موارد بیش فعالی و تکانشگری به مدت 6 ماه ادامه یافت تشخیص کودکان بیش فعال را میگذاریم . البته این موضوع باید هماهنگ با رشد کودک نباشد و بر فعالیت های تحصیلی – شغلی تاثیر منفی بگذارد .

ویژگی های کودکان بیش فعال,علائم کودکان بیش فعال,

ویژگی های کودکان بیش فعال در رابطه با عدم توجه

ویژگی های کودکان بیش فعال در موارد توجه و بیش فعالی شامل موارد زیر است .

  • در بیشتر موارد قادر نیستند به جزئیات دقیق توجه کنند . در انجام تکالیف درسی یا کارهای مربوط به شغل خودشان جزئیات را نادیده میگیرند . اغلب کارها با بی دقتی انجام میشود .
  • از نشانه های کودکان بیش فعال این است . زمانی که بازی یا تکالیف شان را انجام میدهند قادر نیستند توجه شان را روی موضوع متمرکز نگه دارند . یکی از نشانه های کودکان بیش فعال این است که در روخوانی طولانی به مشکل برمیخورند .
  • هنگامی که با کودکان بیش فعال صحبت میکنید به نظر میرسد به حرف های شما گوش نمیدهند . افراد حس میکنند حواس آنها جای دیگری است . این موضوع به وضوح قابل رویت است .
  • از نشانه های کودکان بیش فعال این است که از قوانین و دستورات پیروی نمیکنند . آنها تکالیف شان و کارهای روزمره و روتین مربوط به مدرسه یا محل کار را نمیتوانند به اتمام برسانند .

قسمت دوم ویژگی های کودکان بیش فعال در رابطه با عدم توجه

  • از ویژگی های کودکان بیش فعال این است که در سازماندهی کارهایشان مشکل دارند . وقتی تکالیف را میخواهند پشت سرهم انجام دهند قطعا به مشکل برمیخورند . اغلب کارهایشان آشفته و نامنظم به نظر میرسد . از ویژگی های کودکان بیش فعال عدم مدیریت زمان است . این موضوع باعث میشود که در آینده انسان های خوش قولی به بار نیایند .
  • در بیشتر موارد از کارهایی که نیاز به تلاش ذهنی مداوم دارد ، پرهیز میکنند . باید گفت که یکی از متنفرترین کارها برای کودک بیش فعال همین موضوع است . به هیچ وجه مایل نیستند این کارها را انجام دهند . این در مورد بزرگترها و بزرگسالان نیز صادق است . مثلا پر کردن فرم ها یا تصحیح مقالات طولانی برای آنها بسیار آزاردهنده است .
  •  اگر شما کودکان بیش فعالی داشته باشید . قطعا با این موضوع مواجه میشوید که آنها لوازم مربوط به کارها و تکالیف شان را به راحتی گم میکنند . این لوازم میتواند شامل تلفن ، موبایل ، لوازم تحریر ، کتاب و از همه مهم تر کلید ها شود .
  • کودکان بیش فعال به راحتی به وسیله محرک های نامربوط حواس شان پرت میشود . درمورد بزرگسالان و نوجوانان این بیشتر شامل افکار نامربوط است .
  • کودکان بیش فعال در بیشتر موارد کارهای روتین خود را فراموش میکنند . این در بزرگسالی و نوجوانی خود را به صورت بدقولی و بدعهدی نشان میدهد . مانند دیر رسیدن به قرارها ، دیر پرداخت کردن یا عدم پرداخت تعهدات مالی .

تشخیص کودکان بیش فعال,کودکان بیش فعال,

علائم کودکان بیش فعال در مورد فعالیت های تکانشگرایانه و بیش فعالانه

علائم کودکان بیش فعال شامل چندین مورد است که به آنها اشاره میشود . اگر 6 نشانه یا بیشتر از این علائم به مدت 6 ماه ادامه یابد تشخیص گذاری صورت میگیرد . البته باید گفت که این ویژگی های بیش فعالی با سطح رشد کودک حتما ناهماهنگ باشند . بر کنش های شغلی ، اجتماعی و تحصیلی مستقیما تاثیر نامطلوبی بگذارند.

بیش فعالی چه علائمی دارد ؟

  1.  از علائم کودک بیش فعال این است که بسیار بی قرار هستند . سر جای خود به سختی میتوانند بنشینند .
  2. سخت ترین کاری که یک کودک بیش فعال میتواند انجام دهد این است که منتظر بماند . اغلب دیده میشود کلاس یا محل کار خود را ترک میکند . در صورتی که ضروری است در آن موقعیت باقی بمانند .
  3. از علائم دیگر کودک بیش فعال این است که بدون در نظر گرفتن موقعیت بالا و پایین میپرند یا میدوند . در نوجوانی و بزرگسالی این میتواند به سراسیمگی تبدیل شود .
  4.  از علائم کودکان بیش فعال این است که نمیتوانند بازی هایشان را آرام انجام دهند . کارهای مربوط به اوقات فراغت آنها اغلب در سکوت انجام نمیشود .
  5.  از ویژگی های کودکان بیش فعال میتوان به این اشاره کرد که مدام در حال جنب و جوش هستند . آنها قادر نیستند برای طولانی مدت آرام بمانند .
  6. کودکان بیش فعال ، بیش از حد صحبت میکنند .
  7.  شاید با این موقعیت مواجه شده باشید که کودکان بیش فعال از اینکه کلام شما کامل شده باشد ، پاسخ میدهند . منتظر ماندن در گفت و گو و رعایت نوبت برای آنها کار سختی است .
  8.  به نظر میرسد که کودکان بیش فعال برای دیگران ایجاد مزاحمت میکنند . برای مثال لوازم دیگران را بدون اجازه برمیدارند . اغلب آنها یک کار را انجام میدهند بعد در مورد آن فکر میکنند.

نشانه های کودکان بیش فعال,ویژگی های کودکان بیش فعال,

تشخیص کودکان بیش فعال

تشخیص کودکان بیش فعال حتما باید توسط متخصصان مشاوره کودک انجام شود . زیرا اختلال کاستی توجه و بیش فعالی ممکن است با سایر اختلالات در بعضی ویژگی ها همپوشانی داشته باشد . به یاد داشته باشد متمایز کردن نشانه های بیش فعالی از رفتارهای بهنجار قبل از 4 سالگی بسیار دشوار است . والدین گرامی به یاد داشته باشید که نشانه های بیش فعالی و کاستی توجه صرفاً نافرمانی ، لجبازی ، خصومت ، عدم درک تکالیف و پیروی از دستورالعمل ها نیستند .

مشاوره خانواده در کاهش فشارهای ناشی از ویژگی های کودکان بیش فعال بسیار میتواند به والدین کمک کند . والدین گرامی ، نشانه هایی که برای شما ذکر شد حتما باید در بیش از یک موقعیت پدیدار گردد . مثلا در خانه ، مدرسه یا محل کار .

باید توجه کنید که هیچ شاخص زیستی برای تشخیص کودک بیش فعال (ADHD) وجود ندارد . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی باید به والدین کمک کنند که کمبودهای تحصیلی و مشکلات مربوط به مدرسه مرتفع گردد . همچنین این اختلال باید از اختلالات لجبازی و نافرمانی ، اختلال انفجاری متناوب ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات طیف اوتیسم ، اختلالات دوقطبی ، اختلالات شخصیت ، اختلالات افسردگی و اختلالات دلبستگی واکنشی تمیز داده شود . در هنگام تشخیص اختلال بیش فعالی و کم توجهی (ADHD) تمیز دادن این اختلال از سایر اختلالات بسیار حیاتی است . توصیه میشود از مشاوره کودک حتما کمک بگیرید . لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  hat can I do if my child is very ADHD

زینب بازدید : 30 پنجشنبه 01 دی 1401 نظرات (0)

در مشاوره با کودکان

مشاوره با کودکان در سنین ابتدایی بسیار مهم و حائز اهمیت است . باید بدانید که کودکان در این سنین نیازمند توجه بسیار زیاد از جانب والدین و مشاورین و معلمان مدرسه هستند . کودکان در این سن نیاز به توجهات بسیار دارند زیرا آموزش کودک در سنین که در ابتدایی تحصیل میکند بسیار مهم است . و در آینده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد . در بدو ورود به دبستان به محیط بزرگتر از آنچه که پیش از این در آن زندگی میکرده وارد میشود . او اکنون توانایی مقابله با این حجم از استرس ها ، اضطراب ها و تنش های محیطی را به تنهایی و با خود ندارد . از این بابت نیازمند کمک والدین و توانایی‌های آنها برای مشاوره با کودکان است . کودک حالا برای اثبات خود به یک جامعه بزرگتر نیازمند راهنمایی های بسیاری از جانب والدین است .

تحقیقات انجام شده در مشاوره با کودکان

در مشاوره با کودکان متوجه شدیم که اولین شخصی که کودک در تلاش برای اثبات خود به او است معلم مدرسه کودک است . اگر کودک در این دوران تنها باشد ممکن است به انزوا دچار شده و بسیاری از ظرفیت های مغزی اش را از دست بدهد . راهنمایی های شما به او در ایجاد خلاقیت و توسعه فکری کمک بسیار میکند . اگر شما به تنهایی توانایی کمک به فرزند خود را ندارید حتما از مشاوره کودک کمک بگیرید . برای این امر باید به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه فرمایید . از آن جایی که میدانید نقش آموزش و پرورش در تربیت و رشد و تعالی کودکان بسیار مهم است . پس مهمترین نکته در مشاوره با کودکان این است که حتما از آموزش ابتدایی بهره مند باشند .

چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

مشاوره با کودکان دبستانی

مشاوره با کودکان دبستانی نشان داده که در مدرسه کودک بسیاری از ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی خود را می یابد و به جواب بسیاری از سوال هایش دست پیدا میکند . اما باید بدانید اولین محیطی که کودک در آن رشد و تعالی می یابد خانه و خانواده است . از این رو نحوه برخورد شما با کودک بسیار مهم و حائز اهمیت فراوان در تربیت و آینده است . کودکان در روند زندگی خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکند که اگر با مشاوره خانواده مواجه نشوند ممکن است بزرگتر شوند . این در آینده ممکن است به معضلات فکری و عقده های روانی بسیار تبدیل شود و شخصیت کودک را از خلوص و پاکی بیرون بیاورد و خود اهمیت مبحث مشاوره با کودکان دبستانی را نشان میدهد .

سعی کنید با کودک خود صحبت کنید و از احساسات و اتفاقات روزمره او ، با خبر باشید . هیچگاه به کودک احساس تنهایی و انزوا را تلقین نکنید . بگذارید احساس کند که خانواده برای او یک مامن و پناهگاه است . شما باید به نحوی رفتار کنید که کودک بتواند با شما ارتباط صمیمی برقرار کند و مشکلاتش را بیان کند . گاهی کودکان در مدرسه با بچه هایی روبرو میشوند که آنها را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و این خود معضلات روانی بسیاری ایجاد میکند . شما باید بتوانید تمامی ابعاد زندگی کودک ابتدایی خود را کنترل کنید . اگر به تنهایی نمیتوانید این کار را انجام دهید حتما از مشاوره با کودکان دبستانی در مراکز مربوطه کمک بگیرید . آنها به شما جریان سالم زندگی کودک را می آموزند و به شما یاد میدهند چگونه با معضلات زندگی کودک خود به درستی برخورد کنید .

مشاوره با کودکان ابتدایی

مشاوره با کودکان ابتدایی نشان داده که اگر کودک در مدرسه احساس کند که نمیتواند با مشاورین و معلمان ارتباط برقرار کند از درس فراری خواهد شد . شما باید در ایجاد رابطه بین معلم و کودک تلاش بسیار کنید و حتما کودک را به مدرسه و محیط دلخواهش منتقل کنید . اگر کودک با مدرسه ارتباط برقرار نکند در روند تحصیلی موفق نخواهد شد . او توانایی مدیریت و کنترل عواطف و احساسات و خشم و حتی گاهی رفتارهای خود را ندارد . همه از او انتظار دارند که در جایگاه خود بهترین باشد . بر او فشار مقایسه با همسالان بسیار قوی است و او را کلافه میکند . در چنین شرایطی ما با یک کودک سر خورده نگران و ناامید روبرو هستیم . کودک شادابی و لطافت کودکانه را از دست میدهد و زیر بار فشارهای انتظار دیگران ، تمام دوران کودکی اش را میبازد .

نکات مشاوره کودک ابتدایی

اکنون کودک با یک محیط بسیار بزرگتر از خانه و خانواده روبروست . از این روست که نقش خانواده در مشاوره با کودکان ابتدایی و رفتار والدین با او بسیار مهم است . باید بدانید که هر کودک توانایی بالقوه و استعدادهای مختص به خودش را دارد . هیچگاه از یه کودک دبستانی بیشتر از حد توانش انتظار نداشته باشید . او را با کسانی که در سطح خودش هستند و نه کسانی که از او بهترند مقایسه کنید . سعی کنید ظرفیت‌های بالقوه و استعدادهای کودک را در هر موضوع و محتوایی دریابید . به کودک بها بدهید و از او در انجام کارها نظر بخواهید . برای انجام تکالیفش به او فشار وارد نکنید و سعی کنید یک وقت مختص این کار برای او تعیین کنید . همیشه و در همه حال او را تشویق کنید و هرگز به نوعی که ناامید شده اید رفتار نکنید .

اهمیت مشاوره با کودکان

اهمیت مشاوره با کودکان را باید تا کنون درک کرده باشید . گاها بیخیالی های والدین به تربیت و شخصیت یک کودک اثرات جبران ناپذیر و وحشتناکی بر جای میگذارد . برای مشاوره با کودکان بگذارید کودک به تمام معنا ، معنای مهم بودن را در چشمهای شما درک کند . اجازه بدهید که کودک خودش را بشناسد و بتواند ظرفیت‌های خود را کشف کند . سعی کنید کودک را به ورزشها و هنرهای مختلف سوق بدهید . اگرچه این کار شامل هزینه ها و مخارج بسیار است اما شما میتوانید این کار را با مبالغ کمتر و پس انداز از مخارج خانه انجام دهید چرا که حتی گاهی از لباس و خرید های معمول در خانه مهم تر است .

چرا روانشناسی کودک مهم است ؟

اهمیت مشاوره با کودکان از این رو بسیار است که یک کودک افسرده ناامید و سرخورده میتواند در آینده به یک نوجوان با احساس خودکشی تبدیل شود و به خانواده و بنیان او و حتی به اجتماع ضررها و زیان های بسیاری برساند . برای پیشگیری از این کار سعی کنید به کودک خود اهمیت بدهید . در مسیر مشاوره با کودکان حتما و حتما از نهاد های مربوط به مشاوره با کودکان ابتدایی استفاده کنید . هر کودک باید یک مشاور شخصی داشته باشد که تمامی ابعاد شخصیت او را میشناسد . به او کمک میکند که ابعاد مختلف زندگی اش را کنترل کند . و با اجتماع اطراف خود روابط بهتر و سازنده تری داشته باشد . مطمئن باشید که شما به تنهایی نمیتوانید همه جنبه های شخصیت فرزند خود را بشناسید و کنترل کنید .

چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

روشهای مشاوره با کودکان

روشهای مشاوره با کودکان بسیار زیاد و در دسترس هستند . شما نیز میتوانید در خانه نکات مهمی را رعایت کنید تا فرزندی سالم تر به اجتماع تحویل بدهید نکاتی مثل عناوین زیر :

  • هیچگاه ظاهر کودکتان را مسخره نکنید .
  • هیچگاه به ظرفیت های کودکتان بی توجه نباشید .
  • هیچگاه کودکتان را با دیگران مقایسه نکنید .
  • از نصیحت کردن پی در پی و آموزش های تکراری و خسته کننده بپرهیزید .
  • هیچگاه سعی نکنید کودکتان را به کاری مجبور کنید .
  • هیچگاه نظر شخصی‌تان را به کودک تحمیل نکنید .
  • هیچ گاه در بین فرزندانتان فرق نگذارید .
  • همیشه کودکتان را در ابتدای لیست انجام کارها قرار دهید .
  • هیچگاه در جمع کودکتان را تخریب نکنید .
  • در رفتار با کودک خود از خشونت بپرهیزید .
  • هیچ گاه در تربیت کودک از تنبیه بدنی استفاده نکنید .

چند نکته مهم

در روشهای مشاوره با کودکان از خلاقیت و توانمندی های کودک بهره بگیرید به این معنا که کودک را با راهکارهای چالش گونه روبرو سازید . مشاوره با کودکان دبستانی نیازمند تجربه و تخصص است و روشهای بسیاری را برای والدین شرح میدهد . این روشها را در مطالب بعدی در دسترس شما قرار میدهیم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 31 پنجشنبه 24 آذر 1401 نظرات (0)

اولین چیزی که در مشاوره خانواده و خیانت می بایست مورد بحث قرار گیرد این است که اساسا  نشانه های خیانت چیست؟ خیانت در بین افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و هر فردی برای تعریف آن مبنای خاصی دارد. بعضی هر نوع رابطه با جنس مخالف را خیانت می دانند خواه این ارتباط کلامی باشد خواه جنسی. اما برخی دیگر تنها رابطه ی جنسی همسرشان با فرد دیگری را خیانت می دانند و آن را مبنای تشخیص خیانت قرار می دهند. اما مفهوم کلی واژه ی خیانت به معنای هر نوع رابطه ی پنهانی زن یا شوهر با فرد دیگر است، چون این ارتباط از همسر پنهان می شود پس قاعدتا باعث ناراحتی و رنج او می شود و از نشانه های بی وفایی است.  واژه ی خیانت به این رفتار اطلاق می شود.

نشانه های خیانت چیست؟

در این دوره خیانت هم در بین زنان دیده می شود و هم در بین مردان. اما خیانت در مردان معمولا بروز بیشتری پیدا می کند. چون مردان تنوع طلبی بیشتری دارند و دوست دارند در زندگی خود هیجان بیشتری ایجاد کنند. بعضی نیز اعتقاد دارند که این کار مردان ریشه در منشا زیستی آنها دارد. میل آنها به چند همسری از قدیم الایام وجود داشته و چه بسا تا الان نیز ادامه دارد. بسیاری از مردانی که به همسرانشان خیانت می کنند، چه بسا زندگی بسیار خوب و عاشقانه ای نیز داشته باشند، اما میل به تنوع طلبی در آنها سرکوب نشده است.

در ابتدای هر رابطه همه چیز خوب است و زن و مرد بهترین رفتار را با یکدیگر دارند. اما کم کم با گذشت زمان و بروز اختلافات بر سر مسائل گوناگون، زندگی رو به سردی می گراید و چه بسا زمینه های خیانت در میان زوجین ایجاد گردد. نشانه های مختلفی در زندگی وجود دارد که می تواند نشانه ی خیانت یکی از زوجین باشد. در اینجا به ذکر برخی از این نشانه ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان

نشانه های خیانت چیست؟

کم توجهی

  1. اگر توجهش به شما کم شده است، شاید یکی از علائم خیانت باشد.

 اگر همسرتان اخیرا توجه بسیار کمی به شما دارد و مدام با افکار خودش کلنجار می رود، شاید بتوان گفت که احتمالا با فرد دیگری آشنا شده است. البته این دلیل به تنهایی کافی نیست و باید در کنار عوامل دیگر قرار بگیرد تا نشان دهد که فرد مورد نظر در حال خیانت است.

درگیری با دنیای مجازی

  1. مدام گوشی در دست دارد.

 فردی که دائما گوشی در دست است و یا تماس های مشکوک دارد شاید در حال خیانت به شما باشد. البته همانطور که قبلا عنوان شد هیچ یک از این عوامل به تنهایی کافی نیستند و باید موضوع را به طور کامل بررسی کرد.

پنهان کاری

  1. از دیگر علائم خیانت این است که گوشی اش را از شما پنهان می کند و یا برای گوشی اش رمز می گذارد.

 این کار نیز می تواند یکی از نشانه  های خیانت فرد مقابل باشد.

  1. تغییر رفتار مشهودی از خود نشان می دهد.

ناگهان متوجه می شوید که شما و علایقتان هیچ اهمیتی برای او ندارید و در واقع گویا شما را فراموش کرده است و شاید از برخوردش فکر کنید که فقط از سر اجبار است که با شما زندگی می کند و یا یه منزل می آید.

دروغ گویی و تنش بی جهت

  1. دروغگویی نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خیانت همسرتان باشد

. اگر متوجه شده اید که همسرتان اخیرا دروغ زیاد می گوید، حتما کاسه  ای زیر نیم کاسه است. گاهی اوقات زیاده گویی نیز در کنار  دروغگویی می تواند شک برانگیز باشد. شاید همسرتان برای توجیه کارش زیاده گویی کند و جزئیاتی را بیان کند  که برای شما هیچ اهمیتی ندارد. این زیاده گویی ها هم گاهی اوقات می تواند  شما را  در حل مسئله یاری نماید.

  1. مشاجره ی دائمی نیز می تواند یکی از علائم خیانت باشد.

گاهی مردان برای اینکه حواس  طرف مقابلشان را پرت کنند، دائما بر سر مسائل بی اهمیت به جرو بحث می پردازند  که  خود این امر هم می  تواند دلیلی بر خیانت آنها باشد.

  1. خوشحالی و شادی بیش از حد نیز در برخی از مردان می تواند نشان دهنده ی بروز خیانت باشد.  اگر مردی بیش از حد شاد است و بدون هیچ دلیلی پر از انرژی و هیجان است، شاید با فردی آشنا شده و آن فرد این انرژی مضاعف را به او تزریق می  نماید.

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

 خیانت مشکلی است که امکان دارد  هریک از ما با آن مواجه شویم و در این شراییط قرار بگیریم. بحثی که در اینجا مطرح می شود این است که اولا  چگونه تشخیص دهیم خیانتی روی داده است و ثانیا چنانچه از خیانت همسرمان مطمئن شدیم، بعد از آن چه عملکردی داشته باشیم تا رابطه مان کمترین آسیب را ببیند. متاسفانه بسیاری از ما نمی دانیم در این شرایط بغرنج چه مدیریتی داشته باشیم و اوضاع را چگونه کنترل کنیم. خانم ها در اکثر مواقع متاسفانه از روی احساس تصمیم گیری می کنند و موضوع را با افرادی در میان می گذارند که در این زمینه متخصص نیستند و راه حل های بی اساس ارائه می دهند و شرایط را بغرنج تر می کنند.

باید اول از همه از نشانه های خیانت به خوبی آگاه بود و آنها را به  درستی تشخیص داد و در صورت بروز خیانت مسئله را با یک مشاور با روانکاو متبحر در زمینه ی مشکلات خانوادگی در میان گذاشت تا بهترین و موثرترین راه حل را ارائه دهد و با کمک او بتوانید این مشکل را به بهترین وجه حل و فصل نمایید.

خیانت در افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد که برخی از آنها را قبلا ذکر کردیم. اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد تشخیص صحیح ماست. گاهی امکان دارد که خانمی بیش از حد بر روی رفتارهای همسرش حساس باشد یا در واقع دچار افکار وسواس گونه در  مورد همسر خود باشد. اکثر اوقات ما تنها در فکر خود از همسرمان یک فرد خائن می سازیم و با همان فکر خودمان را عذاب می دهیم، در صورتی که اگر به درستی بررسی کنیم، می بینیم که اصلا خیانتی روی نداده است.

اگر پس از بررسی متوجه شدیم که همسرمان واقعا خیانت می کند، آنگاه چه کنیم؟

چنانچه تشخیص ما درست بود و همسرمان واقعا به  ما خیانت می کرد آنگاه باید راه حل درستی را اتخاذ کنیم. اولین کاری که باید انجام داد این است که از یک مشاور خانواده باتجربه کمک بگیریم. بعد در یک فرصت مناسب و بدون هیچگونه عصبانیت یا قضاوتی موضوع را با همسرمان در میان بگذاریم تا بفهمیم که چه مسئله ای باعث بی وفایی همسرمان نسبت به ما شده است. شاید او هم تاب تحمل بعضی چیزها را نداشته و یا شاید در زندگی با ما کمبودهایی داشته که باعث این رفتار اشتباهش شده است. هیچگاه نباید حق را به طور کامل به خودمان بدهیم چون قطعا ما هم در برخی موارد مقصر بوده ایم.

پس از ریشه یابی مشکل باید در صدد حل آن باشیم. باید از این موضوع نیز آگاهی پیدا کنیم که آیا همسرمان از این کار خود پشیمان است و یا نه علیرغم اطلاع شما از مسئله باز هم قصد دارد به کارش ادامه دهد. همه ی اینها در تصمیم گیری صحیح برای نحوه ی ادامه ی زندگی موثر هستند. روش برخورد ما بعد از آگاهی از خیانت بسیار اهمیت دارد. ما باید بتوانیم بهترین برخورد را در مواجهه با این مشکل از خود نشان دهیم.

آیا پس از تشخیص خیانت باز هم می توان به فرد خاطی اعتماد کرد یا خیر؟

سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند. البته این در صورتی است که فرد خیانتکار واقعا از کار خود پشیمان باشد و بخواهد خانواده ی خود را  حفظ کند. اما چه بسا همسرش دیگر مثل قبل به او اعتماد نداشته باشد و روی او و رفتارش حساس شده باشد و هر رفتاری را از جانب همسرش نشانه ی بی وفایی او بداند.

در این مواقع چه باید کرد؟

طبق نظر بسیاری از روانشناسان، در این هنگام بار اصلی مسئولیت اعتماد سازی بر دوش فرد خطاکار است. او باید تلاش کند تا اعتماد از دست را به خانواده و همسرش بازگرداند و آنها را مطمئن سازد که دیگر  چنین خطایی رخ نمی دهد. در مواردی که خیانت تنها یک بار رخ داده و فرد خیانتکار قلبا از کرده ی خود پشیمان است، به راحتی می تواند اعتماد همسرش را جلب کند و با هم زندگی به مراتب بهتری را بسازند. اما مردی که مدام در حال خیانت است و اعتماد یا عدم اعتماد همسرش برای او اهمیتی ندارد، قطعا موفق به اعتماد سازی نزد همسر نمی گردد و دچار مشکلات زیادی در زندگی می گردد. چه بسا همسرش پس از تلاش بسیار برای زندگی با وجود همه ی آن فشارهای روانی و عاطفی و عدم  توجه همسرش، حتی راضی به  جدایی گردد.

در این مواقع مرد به خیانت عادت کرده و قطعا باید مورد درمان روانکاوی قرار بگیرد که پروسه ی بسیار مشکل  و زمان بری است. گاهی حتی خود فرد دوست ندارد درمان شود و به همان زندگی پر از خیانت خود ادامه می دهد. در مجموع نباید در تصمیم گیری عجله کرد، چون تشخیص خیانت بسیار مشکل است و باید همه ی جوانب موضوع خیانت را سنجید و از هدف فرد برای خیانت آگاه شد. مشورت با متخصصان حرفه ای در این زمینه بسیار کمک کننده است و در بسیاری از موارد می تواند مشکلات را حل و فصل نماید.

منبع: https://psychology.avije.org/family-counselling/

 

خیانت زناشویی

زینب بازدید : 28 شنبه 19 آذر 1401 نظرات (0)

سلام و درود خدمت شما همراهان عزیز؛ شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که پاسخ  صحیح به نیاز عاطفی زنان چگونه باید باشد؟

امروز در نظر داریم که در این مقاله با شما دوستان عزیز درباره نیاز عاطفی زنان گفت و گو نماییم.

نیاز عاطفی زنان

وابستگی های عاطفی و نیاز عاطفی زنان سبب می شود که در زندگی مشترک، جام وفاداری به دست بانوان داده شود؛ این بدین معنی می باشد که بانوان نسبت به آقایان از نیاز عاطفی بیشتری برخوردار می باشند و از همین رو سعی در وفادار ماندن می کنند و از تنوع طلبی کمتری نسبت به آقایان برخوردار هستند؛ این تفاوت ها و مغایرت ها سبب می شود که زنان نیاز  و وابستگی عاطفی بیشتری را در خود جای دهند؛ اما در بیشتر مواقع آنقدر این نیاز ها را در خود پنهان می کنند که به مرور سبب می شود توانایی بروز ناراحتی ها و نیاز های عاطفی خود را از دست می دهند.

شاید به نظر نرسد، اما زنان مخلوقات بسیار ظریف، معصوم و بی دفاعی می باشند؛ در واقع باید نیاز عاطفی زنان را جدی گرفت؛ مخصوصا مردانی که به تازگی ازدواج کرده اند باید به همسر خود توجه بسیاری داشته باشند.

زنان ترجیح می دهند که نیاز های عاطفی خود را بروز ندهند؛ زیرا در کشور های جهان سومی نیاز عاطفی زنان یک نوع ضعف به حساب می آید که مردان از آن سو استفاده می کنند؛ در واقع شاید شما هم با مردانی مواجه شده باشید که نسبت به نیاز عاطفی زنان بی توجه بوده و یا از آن سو استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است بدانید اگر مایل هستید زن شما سر حال و شاد باشد باید به نیاز های عاطفی وی توجه نمایید.

دلایل نیاز عاطفی زنان

 اگر شما یک مرد هستید، ممکن است از دلایل نیاز عاطفی زنان آگاه نباشید؛ اما اگر به مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ مشاوره خانواده انتخابی شما به خوبی دلایل نیاز عاطفی زنان را برای شما توضیح می دهد. همچنین وی می تواند به شما یاد دهد که چگونه به نیاز های عاطفی همسرتان توجه کنید؛ آسیب های عاطفی و روانی زنان دلایل بسیاری دارد، از جمله این دلایل شامل موارد رو به رو  می باشد: بی توجهی نسبت به زنان، تخریب شخصیتی زنان در بین دوستان و اطرافیانشان، خیانت به زنان، نادیده گرفتن قابلیت های آنان.

دلایل نیاز عاطفی زنان

رفع نیاز عاطفی زنان

 برای رفع نیاز عاطفی زنان راه های بسیاری  وجود دارد که می توان انجام داد؛ در اینجا تعدادی از راه های رفع نیاز عاطفی زنان را برای شما عنوان می کنیم:

  • توجه کردن به زنان
  • تقدیر از زحمات آنان
  • فراهم کردن نیاز های جسمی و روحی آنان
  • وفادار بودن به آنان تحت هر شرایط
  • اعتماد داشتن و ایجاد فضایی ایمن و مطمئن برای آنان.

علائم نیاز عاطفی زنان

 شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می توان علائم نیاز عاطفی زنان را متوجه شد؛ بهتر است بدانید زنان سعی دارند که نیاز های عاطفی خود را از دیگران مخفی نمایند؛ درواقع، اکثر زنان از این موضوع واهمه دارند «که دیگران یا همسران آن ها پس از آشکار شدن نیاز های عاطفی آنان، آن ها را به طرز عجیب و ناشایستی قضاوت کنند»؛ البته بهتر است بدانید که این ترس و واهمه از کودکی با آنان همراه شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد؛ در بیشتر مواقع این شیوه های تربیتی نادرست «توسط والدین» است که ، ترس و واهمه را به فرزندان انتقال می دهد.

بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان

راه های بسیاری برای بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان وجود دارد؛ اما اولین راه برای بر طرف کردن نیاز های عاطفی زنان این است که به یک مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ البته بهتر است بدانید که مراکز مشاوره روانشناسی بسیاری در این راستا وجود دارند اما بهتر است که شما برای انتخاب یک مشاوره با تجربه، حتما در مورد مرکز درمانی مورد نظر خود تحقیق کرده و از مجوز درمانی مرکز، اطمینان حاصل نمایید. مشاوران زنان به راحتی می توانند  در برطرف کردن نیاز های عاطفی زنان کمک به شما کنند؛ بدین صورت که شما و همسرتان می توانید با چند جلسه مراجعه به مشاوران زنان، از آنان بخواهید که در شناخت نیاز های عاطفی همسرتان به شما کمک کرده و به شما مشاوراتی جهت بر طرف کردن نیاز های ایشان دهند.

علائم نیاز عاطفی زنان

انواع نیاز عاطفی زنان

 بعضی از بانوان درون گرا هستند؛ به این شکل که در رابطه، احساسات عاطفی خود را بروز نمی دهند و سعی دارند که ناراحتی ها و نا رضایتی های خود در رابطه را پنهان کنند؛ «در برخی موارد ممکن است حجب و حیای زن، سبب شود که نیاز های عاطفی خود را مخفی کند» اما مردان این چنین نیستند و به راحتی ابراز نارضایتی می کنند؛ در این قسمت انواع نیاز های عاطفی زنان

را برای شما عزیزان عنوان کرده و شرح می دهیم:

  • نیاز های روحی
  • نیاز های جسمی
  • نیاز های جنسی

حالا به سراغ توضیحات موارد ذکر شده می رویم:

نیاز های روحی زنان

منظور از نیاز های روحی یک زن، این است که به سادگی از دلتنگی ها، ناراحتی ها، غم ها و غصه های او گذر نکنید؛ در زندگی، نیاز هایی همچون خوراک، پوشاک، و مسکن به تنهایی مهم نیستند؛ «نه اینکه کلا این نیاز ها را بخواهیم نادیده بگیریم، نه؛ بلکه ما می گوییم که نیاز های مهمتری هم وجود دارند که به زنان کمک می کنند تا زندگی را برای همسرانشان دلچسب تر، شیرین تر و شاد تر کنند».

یکی از انواع نیاز عاطفی زنان، نیاز های روحی می باشد؛ البته بهتر است بدانید زنان تشنه نیاز هایی همچون احترام، امنیت، تعلق، دوست داشتن، خود شکوفایی، تقدیر و تشکر و خوب دیده شدن هستند بنابراین اگر یک مرد بتواند به همسر خویش احترام گذاشته و او را دوست بدارد، «او را متعلق به خود بداند و به او توجه کند» و اجازه رشد و شکوفا شدن را به وی بدهد؛ به مرور زمان زن نیاز های روحی که دارد بر طرف می شود.

نیاز های جسمی زنان

نیاز های جسمی نیاز هایی می باشد که شما در اطراف خود می بینید؛ نیاز های جسمی شامل موارد رو به رو می شود: اینکه یک مرد بتواند وسایل و لوازم آرامش همسر خود را فراهم کند، در سختی ها وی را حمایت کرده و بار مشکلات را به تنهایی روی دوش همسرش نگذارد، در مواقع خاص همسرش را در آغوش گرفته و او را آگاه کند که تحت هر شرایطی وی را رها نمی کند و...

نیاز های روحی زنان

نیاز های جنسی زنان

اکثر شما خوانندگان عزیز با نیاز های جنسی آشنایی دارید اما بخاطر داشته باشید که در یک رابطه جنسی سالم، لذت بردن هر دو طرف از رابطه، بسیار مهم است بنابراین آقایان محترم بهتر است بدانند که نباید در اوج رابطه جنسی، هنگامی که همسرشان در حال نزدیک شدن به اوج لذت است رهایش کنند.

شاید شما هم جزو آن دسته مردانی باشید که لذت بردن شریک زندگی و جنسیتان برای شما خیلی مهم نیست و پس از به اوج رسیدن خویش دست از رابطه می کشید، اما بهتر است بدانید که اگر پس از رسیدن به اوج لذت خود، رابطه را تمام کنید و وسط راه همسرتان را به حال خود رها کرده و او را به لذتی که سزاوار اوست نرسانید، پس از مدتی نیاز های او بالا گرفته و دیگر از با شما بودن و رابطه جنسی با شما لذت نمی برد و حتی ممکن است دیگر تن به رابطه با شما ندهد.

پاسخ به نیاز عاطفی زنان

در برخی موارد این موضوع سبب شده که رابطه زوجین به طلاق کشیده شود؛ البته بهتر است از این موضوع آگاه باشید که حتی اگر این موضوع به طلاق کشیده نشود، همسر شما دیگر از با شما بودن احساس رضایت نمی کند، بنابراین ممکن است به اجبار تن به رابطه جنسی با شما دهد؛ پس بهتر است به نیاز های عاطفی همسر خود بسیار توجه کنید زیرا بی توجهی به آن عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

بسیار خوشنودیم که با این مطالب در کنار شما عزیزان بودیم؛ در واقع ما سعی کردیم به راحت ترین شکل ممکن مطالب را برای شما شرح دهیم، امید داریم که به خوبی شما را با مطالب ذکر شده آشنا کرده باشیم.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How to respond when your woman is becoming emotional ...

زینب بازدید : 18 جمعه 18 آذر 1401 نظرات (0)

مدیریت مشکلات

مشکلات زندگی مشترک جزء جدایی ناپذیر و غیر قابل انکار هر زندگی مشترکی است . مشکلات زندگی مشترک میتواند مالی ،  عاطفی ، جنسی ، اخلاقی و... باشد . هر زندگی مشترکی در هر سطح کیفی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد . مشکلات زندگی مشترک گاه نرمال است و جای نگرانی خاصی ندارد و گاهی بی رحم است چرا که زندگی غیر قابل پیش بینی میباشد . اینکه توقع داشته باشیم که در زندگی مشترک هرگز ناراحتی ، بحث و مشاجره و مشکلات نباشد و فانتزی به آن نگاه کنیم خود دلیل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است چرا که اگر انتظار و نگرش فرد از زندگی مشترک یک رویای شیرین عاری از درد و رنج باشد کوچک ترین پیشامد و اختلافی را یک واقعه بزرگ خارج از حد تحمل تلقی میکند .

واقع بین بودن کمک میکند که در مقابل جبر زندگی و مشکلات زندگی مشترک و چالش هایی که برای آزمودن ما سر راه ما قرار میگیرد به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات به دنبال کلید حل آن ها بگردیم  زندگی مشترک فیلم نامه نیست که آن را هرطور که دوست دارید بنویسید بلکه شما انتخاب شده اید تا نقشتان را با تمام فراز و نشیب هایش با تمام بعد های تاریک و روشن آن به بهترین شکل ممکن بازی کنید . و باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی که آرامش دارید را بدانید .

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

مشاوره مشکلات زندگی مشترک راه چاره ای است برای زوج هایی که بنا به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاه مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار است . مشاوره مشکلات زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از گود ایستاده است به زندگی شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه سعی میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی کند و بهترین راه حل و درمان را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این گره ها اگر به دست خود شما باز نشود به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .

اما مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روزانه با صدها زوج که درگیر مشکلات ریز و درشت اند برخورد دارد . راهکار هایی که مشاور خانواده به شما پیشنهاد میکند از نظر علم روانشناسی ثابت شده و طی آزمون و خطاها و پژوهش های بسیار ثابت شده اند درمانگران و کارشناسان این مرکز تجربه های متفاوتی از زندگی های متفاوت را با خود دارند که باعث میشود موثر ترین و پر بازده ترین مشاوره مشکلات زندگی مشترک را در اختیار شما قرار دهند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و استفاده از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده رشد فرهنگی شما است و گویای منطقی بودن نگاه شما به  مشاوره مشکلات زندگی مشترک .

زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک معمولا پس از ، از بین رفتن دوران شیفتگی خود را نشان میدهند . دوران شیفتگی به اوایل زندگی مشترک که همه چیز تازگی دارد و هیجان انگیز است و فرد درگیر احساسات نو پا و آتشین خود است گفته میشود . در این دوران زوجین کمتر متوجه کمبود های زندگی یا نکات خلاف سلیقه خود در طرف مقابل هستند در واقع همان جمله ی معروف که میگوید هیچ کسی چهل روز اول زندگی بدبخت نیست . به همین خاطر پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک اولین مشکلات زندگی مشترک خود را نشان میدهند .

اولین مشکلات زندگی مشترک اگر ازدواج از پایه دچار مشکل خاصی نباشد و یک ازدواج صحیح و منطقی باشد و فرد مقابل مشکل حادی نداشته باشد معمولا مشکلات جدی نیستند و قابل حل و فصل هستند . شروع مسئولیت های جدی زندگی مشترک یکی از مواردی است که زوجین را با مشکل رو به رو میکند چرا که هم زن هم مرد تا قبل از این مسئولیت جدی و سنگینی را بر عهده نداشته اند و مسئولیت هایی که با شروع زندگی مشترک به هر دو نفر واگذار میشود میتواند آن ها را کلافه و خسته کند و باعث تنش و اختلاف شود اما اگر پسر و دختر قبل از شروع زندگی مشترک در مورد مسئولیت ها بصورت شفاف با هم صحبت کنند و واقع بینانه وارد زندگی مشترک شوند این مسئله نمیتواند مشکل ساز باشد .

مشکل وابستگی در زندگی مشترک

مورد بعدی وابستگی به خانواده است . فرد همچنان پس از شروع زندگی مشترک در موارد ریز و درشت قدرت تصمیم گیری ندارد و خانواده پدری خود را دخالت میدهد یا در بحث های زناشویی هرچند جزئی نیز خانواده را با خبر میکند و چون خانواده ها در اکثر مواقع جانب دارانه به مسئله نگاه میکنند باعث بروز مشکل میشود . اما این به آن معنا نیست که در مواقع لازم از تجربه بزرگ تر ها استفاده نکنیم اما باید بپذیریم ما اکنون خود یک خانواده کوچک هستیم و باید بتوانیم مستقل از خانواده پدری زندگی خود را مدیریت کنیم . مورد دیگر توقع های نابجا است نباید در ابتدای شروع زندگی از همسر خود توقع داشته باشیم تمام خواسته های ما را یک شبه براورده کند . با مقایسه زندگی خود با کسانی که سال ها است زندگی مشترک خود را شروع کرده اند لذت داشته های خود را نیز از بین ببریم .

مشکل مالی از مشکلات شایع پس از شروع زندگی مشترک است که در اوضاع کنونی بسیار مورد توجه تر از دیگر موارد است . بهتر است زوج ها برای رساندن سطح مالی و اوضاع زندگی خود به شرایط ایده آلی که در ذهن دارند خود را با وام های سنگین تحت فشار نگذراند بلکه با مدیریت مالی خواسته های رفاهی خود را اولویت بندی کنند و یکی پس از دیگری برای  رسیدن به آن ها تلاش کنند . به طور کل مشکلات گوناگونی بنا به شرایط موجود طرفین ممکن است در اوایل ازدواج به وجود بیایند اما اغلب مشکلاتی هستند که منشا آن ها عدم تجربه و ناپختگی زوجین است و با اندکی از خود گذشتگی و صبر پیشه کردن قابل حل شدن هستند در این میان یک مشاوره خانواده خوب میتواند ما را کمک کند .

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر گاه فقط ناشی از نگرش فرد است که تمام حرکات و گفتار و رفتار خانواده شوهر خود را مغرضانه برداشت میکند و گاه هم بنا به مشکلاتی که در هر روابطی ممکن است پیش بیاید . بدترین رفتار در رابطه با خانواده شوهر که زندگی مارا قطعا با مشکل رو به رو خواهد کرد این است که بخواهیم رابطه همسر خود را با خانواده اش کاملا قطع کنیم . باید بپذیریم که خانواده همسر ما جزئی از هویت او هستند و از لحاظ عاطفی به حضور آنها نیاز دارد . فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی اگر همسر خود را دوست دارید در مقابل او به خانواده اش توهین نکنید چرا این کار فقط باعث ایجاد کدورت و مشکل بین شما خواهد شد .

اگر خانواده همسر شما با دخالت های نادرست و یا برخورد های اشتباه باعث بروز مشکل در زندگی مشترک شما شده اند و خود همسرتان نیز واقف بر این موضوع است میتوانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و رابطه خود را با خانواده همسرتان را به یک رابطه کنترل شده محترمانه تبدیل کنید . مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به علت تقابل دو فرهنگ متفاوت است و اگر از چارچوب خارج نشود با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر قابل کنترل است .

زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک بیشتر از هر چیزی نیازمند از خود گذشتگی و صبر است با داشتن این دو فاکتور مسیری که باید طی شود تا مشکلات از بین روند آسان تر و قابل تحمل تر خواهد بود . باید به عنوان فرد بالغی که آمادگی ازدواج را در خود دیده است بپذیریم زندگی همانقدر که شیرین و لذت بخش است گاه میتواند نفس گیر و دشوار باشد اما نباید در مقابل هر پیشامد و مشکلی به گزینه آخر یعنی طلاق فکر کنیم . اگر در برخورد با هر مشکلی حتی در ذهن خود به طلاق هم به عنوان یک راه حل نگاه کنید باعث میشود توان و قدرت مقابله شما با مشکلات کمتر شود و به جای رو به رو شدن با مشکلات به فرار از آنها فکر کنید . حل مشکلات در زندگی مشترک به درک متقابل و پذیرش وظایف خود نیاز دارد .

مدیریت مشکلات زندگی مشترک

در عین مسئولیت پذیری باید انعطاف پذیر نیز بود به طور مثال اگر شما به عنوان خانم خانه شغل و درآمد نیز دارید درست است که تامین مخارج زندگی به هیچ عنوان وظیفه شما نیست اما اگر بتوانید از نظر مالی به همسر خود کمک کنید بدون شک کاهش فشار مالی همسرتان از او فردی آرام تر و علاقه مند تر به زندگی خواهد ساخت . یا اگر به عنوان مرد خانه وظایف خارج از منزل خود را به درستی انجام داده اید وظیفه ای در امور خانه داری از شما انتظار نمیرود اما اگر همسرتان روز خسته کننده ای داشته است میتوانید با کمک به او در کار های منزل محبت او را بیش از پیش نصیب خود کنید .

در کنار تمام اینها نقش مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در حل بحران ها و مشکلات انکار ناپذیر است یک مشاور خانواده میتواند وقتی زندگیتان را در بن بست مشکلات حس میکنید راه جدیدی را برایتان باز کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  11 Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier

زینب بازدید : 28 سه شنبه 08 آذر 1401 نظرات (0)

استفاده از کلمات زشت و ناسزا توسط کودک

زبان بخش مهمی برای تعامل انسانی و برقراری ارتباط با دیگران است. کلماتی که به کار می برید نشان دهنده ایده ها، تفکرات و احساسات شما هستند. کودکان کوچک در حال یادگیری کلمات جدید هستند. و برای اینکه واکنش شما و اطرافیان خود را بسنجند. و یا تشخیص دهند که کلمات درستی را به کار برده اند یا خیر، از کلمات مختلفی در گفت و گوهای خود استفاده می کنند. گاهی ممکن است با موقعیتی رو به رو شوید که کودکتان در جمع از کلمات ناسزا و دشنام استفاده می کند. اینکه شما چه عکس العملی نشان دهید بسیار مهم است. کودکان هنگامی که یاد می گیرند صحبت کنند و از کلمات برای بیان نیازها، احساسات و خواسته های خود استفاده کنند ممکن است استفاده از کلمات خاص به ویژه کلمات فحش و ناسزا را انتخاب کنند. تا عکس العمل اطرافیان خود را نسبت به آن کلمات بسنجند.

مشاوران مرکز مشاور خانواده آویژه در رابطه با کودکان و استفاده از کلمات ناپسند و فحش دادن مقاله جامع و تخصصی را نگاش کرده اند.پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا یاد بگیرید هنگامی که فرزندتان از کلمات زشت و یا فحشی را در گفت و گو های خود استفاده کرد چه واکنشی نشان بدهید. با ما همراه باشید.

چرا کودکان از فحش و ناسزا استفاده می کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که کودکان، از فحش و ناسزا در مکالمات خود استفاده کنند. برخی از مهم ترین دلایل استفاده کودکان از کلمات ناسزا عبارتند از:

امتحان کردن زبان و یا کلمات جدید، تقلید از همسالان، بزرگسالان و همکلاسی هایشان، یاد گیری و به کار بردن آنچه که در تلوزیون و یا فضای مجازی می بینند، تکرار کلماتی که دیگران با شنیدنش خندیده اند. و یا واکنشی نشان داده اند که کودک را برای استفاده مجدد از آن کلمه ترغیب کرده است. تلاش برای درک این موضوع که چرا این کلمه زشت است. و همه او را از گفتنش منع می کنند و یا برای فهمیدن معنای یک کلمه ناشناخته.

وقتی که خواهر و برادر بزرگتر شروع به فحش دادن می کنند. و با واکنش بزرگسالان رو به می شوند، کودک کوچکتر کنجکاو می شود که اگر او نیز از این کلمات استفاده کند، والدین چه واکنشی در برابر او نشان می دهند.

کودکان کوچکتر ممکن است صرفا به دلیل اینکه دیگران کلمات ناپسند و ناسزا را در مکالمات خود به کار می برند، از این کلمات استفاده کنند. بچه ها هرچه که شما بگویید و بشنوند را در مکالمات خود به کار می برند حتی اگر معنا و مفهوم آن کلمه را ندانند.

شاید شما در خانواده استفاده از کلمات ناپسند و زشت را هنگامی که کودکان حضور دارند، ممنوع کرده باشید. اما دیگران از فحش ها و ناسزا در جلوی کودک شما استفاده کنند. و این کار باعث نگرانی و استرس شما شود. سعی کنید آرام بمانید و واکنش تندی را از خود نشان ندهید. زیرا داشتن یک واکنش تند به کودکتان نشان می دهد که اگر از این کلمات استفاده کنند واکنش بزرگی را دریافت می کنند. پس کودک به گفتن آن کلمه ادامه می دهد حتی اگر معنای آن را متوجه نشود.

تربیت فرزندی که ناسزا می گوید

هنگامی که فرزندم فحش می دهد چه کاری باید انجام بدهم؟

نحوه برخورد شما و واکنشتان به فحش دادن فرزندتان بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله: سن فرزند، بحث ها و گفت و گوهایی که با او داشتید و قوانین خانواده که قبلا وضع کرده اید. به طور کلی، شما باید دقت کنید که شرایط را از آنچه که هست بدتر نکنید. و با نشان دادن واکنش اشتباه باعث ترغیب فرزند خود به استفاده مجدد از این کلمات نشوید. در زیر کارهایی را که می توانید هنگام ناسزا گفتن کودک خود انجام دهید، گفته شده است.

 

سعی کنید آرام بمانید

شاید انجام این کار سخت باشد، ولی غیر ممکن نیست. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. و واکنش شدیدی را نشان ندهید. داشتن یک واکنش تند و اشتباه می تواند نتیجه معکوس داشتهباشد و فرزندتان را به استفاده مجدد از کلمه تشویق کند. در عوض به آرامی به فرزند خود یاد آوری کنید که به کار بردن این کلمه اشتباه و زشت است و نباید مجدد تکرار کند.

 

معنای کلمات را برای فرزندتان توضیح دهید

اغلب اوقات، فرزندان کوچک شما از کلماتی استفاده می کنند که اصلا معنای آن را نمی دانند و درک نمی کنند. به همین دلیل با فرزند خود در رابطه با کلمه ای که بکار برده است صحبت کنید. و متناسب با سن، جنسیت و درک و فهم فرزندتان معنای کلمات را توضیح دهید. از این فرصت استفاده کنید و به آنها بیاموزید که کلمات بکار برده چه معا و مفهومی دارند. و دلیل اینکه نباید از انها استفاده کند چیست.

 

از کلمات جایگزین استفاده کنید

به جای اینکه با پرخاشگری و واکنش های تند از کودک خود بخواهید که کلمات را به کار نبرند، از کلمات مشابه و مناسب برای جایگزین کردن استفاده کنید. وقتی فرزندتان فحش می دهد، به جای آن کلمه، یک کلمه مناسسب و هم وزن پیدا کنید و به این ترتیب مکالمه خود و فرزندتان را به سمت دیگر سوق بدهید. یکی از موثرترین راهکارها این است که یک کلمه جایگزین برای بیان آنچه می گویند و ناپسند است پیدا کرده و الگو سازی کنیم.

 

قوانینی را در خانواده تنظیم کنید

متناسب با شرایط، فرهنگ و موقعیت خانواده خود استفاده از کلماتی را در خانه و محیط های اجتماعی ممنوع کنید. کلمات را مشخص کنید و مطمئن شوید تمام اعضای خانواده لیست کلمات ممنوعه را می دانند. شما می توانید پاداش و یا مجازاتی را نیز تعیین کنید. هرکسی که از این کلمات استفاده کرد باید مجازاتی داشته باشد و افرادی که کمترین استفاده از این کلمات را داشتند مستحق دریافت پاداش خواهند بود.

 

به احساسات که پشت کلمات هستند دقت کنید

چرا کودکتان از این کلمه استفاده کرده است؟ آیا قصد داشته تا موضوعی را بیان کند که او را ناراحت کرده است؟ یا نمی داند چگونه احساسات خود را ابراز کند؟ شما می توانید از فرزند خود بخواهید نقاشی در رابطه با احساسات فعلی خود بکشد. ویا احساساتش را از طرییق شکلک های داخل تلفن همراه به نمایش بگذارد. به کودک خود کمک کنید تا احساسات خود را بیان کند. به او بگوییید که همه احساسات خوب هستند و بیان آنها و توضیح دادن در رابطه با احساساتش کار درستی است اما همه رفتارها ممکن است درست نباشند. مثلا عصبانی بودن اشکالی ندارد، اما فحش دادن هنگام عصبانیت أصلا کار درستی نیست.

 

الگو برداری و انتخاب کلمات

شما به عنوان پدر یا مادر، تاثیر بسیار زیادی در رفتار، حرکات و نحوه صحبت کردن فرزندتان دارید. حواستان باشد در موقعیت های مختلف از چه کلماتی استفاده می کنید. انتخاب کلمات خود را در نظر بگیرید. سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که دوست دارید فرزندتان نیز از آنها استفاده کند.

چرا کودکان از فحش و ناسزا استفاده می کنند؟

سخنی از مشاوران آویژه

به عنوان والدین به کودکان خود بیاموزید که کلمات دارای قدرت و معنا هستند. و به کار بردن برخی از کلمات به خصوص در موقعیت های اجتماعی خاص أصلا مناسب نیست. مخصوصا سخنان و کلمات زشت و ناسزا. اغلب کودکان کلمات زشت ررااز همسالان خود تلقید می کنند. و از این کلمات استفاده می کنند چون کنجکاو هستند تا واکنش شما یا اطرافیان خود را نسبت به این کلمه ببینند. با فرزندان خود در مورد اینکه چه کلماتی را برای مکالمات خود استفاده کنند صحبت کنید. اگر کلمات زیبا و مناسبی به کار بردند آنها را تشویق کنید. کلماتی را ترویج دهید که به افراد اعتبار می بخشد و بسیار مناسب هستند.

آیا مشاوره ازدواج ارزش هزینه کردن را دارد؟

 

 

 

زینب بازدید : 25 جمعه 04 آذر 1401 نظرات (0)

زنان زیرک و باهوش دوست داشتنی هستند

بر اساس تحقیقات انجام شده، امروزه مردان جذب زنان باهوش و زیرک می شوند. و مردان به دنبال همسری هستند که از تمام جهات فوق العاده به نظر برسد. زنانی که باهوش، موفق، دارای اعتماد به نفس، تحصیل کرده و زیبا هستند. این موضوع که مردان از زنان زیرک و باهوش خوششان می آید و جذب آنها می شوند بر کسی پوشیده نیست. اما دلیل این جذب شدن و دوست داشتن زنان باهوش و زیرک چیست؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به بررسی جواب این سوال پرداخته اند که چرا مردان زنان زیرک و باهوش را دوست دارند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید به شما پیشنهاد می کنم این مقاله جامع و جذاب را مطالعه کنید.

 

دلایل اصلی علاقه مردان به زنان باهوش

 

زنان زیرک چالش بر انگیز هستند

امروزه، مردان به دنبال زنانی که همیشه مطیع و بله گو هستند، نمی گردند. آنها دوست دارند با زنانی باشند که باعث می شوند برای بدست آوردنشان و گرفتن جواب مثبت از آنها، تلاش کنند. مردها دیوانه دخترانی نیستند که زیر پایشان بیفتند. زنان زیرک و باهوش می دانند که چگونه رفتار کنند تا همسرشان همیشه نیاز به آنها داشته باشند. شما می توانید با پاسخ ندادن تلفن خود با اولین صدای زنگ و بوق خوردن، عدم درخواست از مردان برای قرار ملاقات و تعقیب نکردن مردان آنها را شیفته خود کنید. یک زن زیرک مرد خود را به چالش می کشد. پس عقب نشینی کنید و اجازه بدهید تا برای جلب توجه شما تلاش کند. مرد وقتی نتیجه تلاش هایش را توجه و مهربانی شما ببیند احساس برنده شدن می کند.

زنان زیرک اعتماد به نفس بالایی دارند

مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس بالا هستند. حضور پر رنگ شما در جمع های خانوادگی و یا شرکت در گفت و گوهای دوستانه نشان دهنده اعتماد به نفس و باهوشی شماست. مردان دوست دارند که همسرانشان با اعتماد به نفس بالا در رابطه با موضوعات مختلف به درستی اظهار نظر کنند. البته یک خانم زیرک موقعیت و شرایط را نیز در نظر خواهد گرفت. داشتن یک زن با اعتماد به نفس بالا موجب افتخار مرد است.

 

زنان باهوش به راحتی چیزهای جدید را یاد می گیرند

مردان دوست دارند که همسرانشان گیرایی بالایی داشته باشند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که همسرتان یک فعالیت و یا حرفه جدید را به شما آموزش داده است و هنگامی که شما این کار را در اولین قدم به درستی انجام داده اید و سریع یاد گرفتید احساس رضایت و خوشنودی را در چشمان مرد خود مشاهده کرده اید. مردان جذب زنانی می شوند که به راحتی می توانند مفاهیم و ایده های جدید را بیاموزند. مثلا ممکن است شما آشپزی کردن را بلد نباشید. ولی با اولین توضیح مادرتان در مورد نحوه درست کردن یک إذا به خوبی از پس آن بربیایید. این موضوع بسیار برای همسرتان شادی آور است و دوست داشتنش را چند برابر می کند.

مردان عاشق دختران با اعتماد به نفس هستند

دختران باهوش همیشه حرفی برای گفتن دارند

زنان زیرک و باهوش می توانند در رابطه با هر موضوعی صحبت کنند زیرا ذهن آن ها از تجربه ها و نکات مفید پر است. دختران باهوش همیشه به دنبال ماجراجویی و یافتن و یاد گرفتن نکات مفید و جدید هستند. این موضوع باعث جذب مردان و اشتیاق آنها برای بدست آوردن چنین دختری می شود. اگر شما با یک دختر باهوش در ارتباط باشید خواهید یدی که او همیشه موضوعی برای ماجرا جویی دارد که شما و خودش را به چالش می کشد.

 

کارها را به درستی انجام می دهند

افراد باهوش می توانند کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاه انجام دهند. زناان زیرک معمولا درمدیریت زمان بسیار ماهر هستند. دختران باهوش دوست دارند که هم خودشان و هم همسرشان به تمام اهداف خود برسد. پس همیشه دانش و موضوعات زیادی را برای به اشتراک گذاشتن دارند. مدیریت زمان، انجام کارها در مدت زمان کوتاه، قدرت ییادگیری بالا و ... آنها را جذاب می کند.

 

زنان زیرک بسیار جالب هستند

افرادی که با زنان باهوش و زیرک برخورد داشته اند می دانند که انها بسیار جالب و پر انرژی هستند. همیشه به دنبال ماجراجویی هستند و علایق خود را دنبال می کنند. وقتی آنها صحبت میی کنند می توانید جذبشان شوید زیرا بسیار جالب و چالش برانگیز هستند.

 

زنان باهوش افراد مستقلی هستند

امروزهف مردان از زنان وابسته متنفر اند. مردان دوست ندارند که همسران نیازمند و ضعیفی داشته باشند. آنها هرگز جذب دخترانی که نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند، نمی شوند. در عوض، مرد می خواهد که با زنی مستقل باشد. زنی که وقتی در یک رابطه است می تواند کار خودش را انجام دهد. مردان جذب زنانی می شوند که در شغل، علایق، سرگرمی ها و ... مستقل هستند. زنان زیرک نیازی ندارند که 24 ساعت شبانه روز در کنار مرد خود باشند و متکی به خود هستند. که این موضوع یکی از دلایل دوست داشتنی بودنشان است.

 

دختران زیرک می توانند مسائل را کشف کنند

دختران باهوش می دانند که چگونه باید هر کاری را به نتیجه برسانند. و یا اگر در این رابطه اطلاعاتی نداشته باشند می توانند راه های تازه ای را  کشف کنند. آنها با یادگیری و امتحان کردن چیزهای جدید را به نتیجه مطلوب می رسانند. زنان زیرک را می توان حلال مشکلات دانست. به خودتان اعتماد داشته باشید و ایمان داشته باشید که به اندازه کافی باهوش هستند و می توانید بهترین راه حل ها را بیابید.

 

آنها می توانند شرایط را مدیریت کنند

یک زن باهوش می تواند حرفه خود را داشته باشد و پول خود را به روشی درست مدیریت کند. اگر با مشکل و یا سختی روبرو شود می داند که چگونه بحران پیش آمده را مدیریت کند و به درستی از مشکلات عبور کند. مدیریت بالا باعث می شود که یک زن از دید مردان جذاب و دوست داشتنی به نظر برسد. زنان باهوش به راحتی عصبانی نمی شوند. زیرا می توانند احساسات خود را مدیریت کرده و خودشان را کنترل کنند. و اکثرا انتقاد را با مهربانی پاسخ می دهند.

 

زنان باهوش، فرزندان زیرک و باهوشی را تربیت می کنند

مردان می دانند که دختران و زنان باهوش، فرزندان باهوشی را نیز خواهند داشت. یک زن زیرک می تواند به درستی فرزند خود را تربیت کند و زندگی خانوادگی شاد و سالمی را بسازد. داشتن یک زندگی موفق و ارتباطات سالم یک مزیت بزرگ و مهم است.

 

زنان زیرک، هوش هیجانی زیادی دارند

زنان باهوش هوش هیجانی بالایی دارند. همچنین آنها یاد گرفته اند که چگونه احساسات خود را مانند یک انسان حرفه ای تشخیص داده و مدیریت کنند. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات دیگران را تشخیص بدهند و بازخورد و رفتار مناسبی داشته باشند. و در مواقع ضروری می توانند به طرف مقابل کمک کنند. دانش افراد با هوش هیجانی بالا در مورد احساسات بسیار گسترده است و آنها از این دانش عاقلانه استفاده می کنند. زنان زیرک می توانند احساسات را تجزیه و تحلیل کنند و به راحتی آسیب نمی بینند زیرا می دانند احساسات چیست؟ چگونه باید آن را مدیریت کرد؟ و ....

 

زنان زیرک چرا دوست داشتنی هستند؟

سخنی از مشاوران آویژه

باهوش بودن تا حدودی اکتسابی است. شما می توانید با مطالعه کتاب ها و یا تلاش برای یادگیری حرفه های جدید هوش و دانش خود را افزایش بدهید. هوش عامل بزرگی در جذب مردان به زنان است. در حقیقت مردان جذب دختری می شوند که می دانند در مورد چه چیزی صحبت کند، چه رفتاری داشته باشد، چگونه مشکلات و بحران ها را مدیریت کند و .... دوستی و یا زندگی با چنین دختری بسیار مورد پذیرش و خواسته اکثر مردان است. شخصیت دختری که چنین خصوصیاتی را داشته باشد بسیار بالا و مناسب است. شما می توانید او را یک انسان اصیل، باهوش و زیرک خطاب کنید و از در کنار او بودن لذت ببرید. مسلما زندگی با چنین فردی یک زندگی شاد و موفق و به دوراز جنجال های غیر منطقی است.

چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند؟

 

 

زینب بازدید : 33 جمعه 04 آذر 1401 نظرات (0)

معایب ازدواج با دختر پولدار

عاشق شدن و دوست داشتن حد و مرز مالی و طبقاتی نمی شناسد. شاید شما عاشق یک دختر شوید که از نظر سطح مالی و طبقاتی بسیار از خانواده شما پایین تر است و یا شاید عاشق دختر پولداری شده باشید که به شدت با شما فاصله طبقاتی دارد. اگر شما نیز یک عشق آتشین را در خود احساس می کنید اما نمی دانید چگونه به خواستگاری یک دختر پولدار بروید و یا برای قرار ملاقات گذاشتن با او چه باید کنید، نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله در رابطه با خواستگاری کردن و یا قرار ملاقات گذاشتن با دختر پولدار صحبت کرده اند. حتما این مقاله جامع را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کاملی از نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار کسب کنید.

آیا شما عاشق پول و ثروت او شده اید یا عاشق خودش؟

قبل از اینکه به دنبال راهکارهایی برای بیان احساسات خود به دختر پولدار باشید باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا عاشق او هستید؟ و یا به دلیل موقعیت های مالی و خانوادگی خوبی که دارد قصد خواستگاری کردن یا دوست شدن با او دارید. این گونه فکر کنید که او نیز یک دختر با سطح مالی و خانوادگی هم اندازه خانواده شماست و یا شاید پایین تر از شما. آیا هنوز هم او را دوست دارید و قصد ازدواج و یا دوستی با او را دارید؟ پول و بالا بودن سطح خانواده نباید دلیل اصلی شما برای ازدواج باشد.

یکی از نگرانی های دخترانی که سطح خانواده آنها از نظر مالی بالاست این است که پسری بخاطر شرایط آنها به سمتشان بیاید. یا عاشق مال و ثروت او شده باشد نه خودش! به همین دلیل اکثر دخترانی که وضع مالی خوبی دارند همیشه به دنبال یک عشق واقعی و یک مرد عاشق هستند. با خودتان صادق باشید. آیا شما عاشق پول و ثروت دختر شده اید یا عاشق خودش؟ هرگز با زندگی خود و طرف مقابلتان بازی نکنید. اگر واقعا او را دوست دارید و عاشق رفتار، ظاهر، طرز تفکر و ... او شده اید، پس قدم بردارید و عشق و علاقه خود را به او نشان دهید. در غیر این صورت اصلا او را بازیچه خودتان نکنید.

 

13 راهکار برای داشتن یک قرار ملاقات عالی با دختر پولدار

اگر شما عاشق دختری شده اید و نمی توانید از فکر کردن به او دست بردارید پس حتما این موضوع را بیان کنید. نگذارید عشق و علاقه شما در قلبتان محبوس بماند. نگران جوابی که قرار است بشنوید نباشید. فقط محکم و مصمم قدم بردارید. اگر شما واقعا عاشق شده باشید پس می توانید به این عشق جواب صحیحی بدهید. در زیر 13 راهکار برای خواستگاری کردن و یا ملاقات کردن با دختری که پولدار است و وضع مالی بالاتری از شما دارد گفته شده است. البته این راهکارها صرفا برای دختران پولدار کارساز نیست و شما می توانید از این راهکارها برای قرار ملاقات و یا خواستگاری کردن از هر دختری استفاده کنید.

 

لباس های شیک بپوشید

دختران به قیمت لباس های شما و یا مارک بودن و یا نبودن آن اهمیت نمی دهند، فقط تنها نکته ای که برای آن ها مهم است این است که طرف مقابلشان لباس های شیک و مناسب پوشیده باشند. متناسب با موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید که چه نوع لباسی بپوشید. دختران جذب مردی می شوند که لباس و کفش خوبی بر تن دارند و شیک هستند. شیک بودن با لباس مد و مارک پوشیدن متفاوت است. پیراهن خود را اتو کنید و لباس های آراسته بر تن کنید. از کفش های تمیز و واکس زده برای رفتن به قرار ملاقات استفاده کنید. این کارها معنای شیک بودن است.

 

مراقب صحبت های خود باشید

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد! پس مراقب باشید و هوشمندانه صحبت کنید. صحبت های بی ربط و استفاده های نا به جا از شوخی و مسخره کردن اصلا مناسب نیست. دختران با وضع مالی خوب مسلما با افراد زیادی روبه رو شده اند و به راحتی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. پس سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. منطقی باشید و گاهی احساسات و عشق خود را نیز چاشنی صحبت هایتان کنید. سعی کنید غرور خود را در صحبت هایتان به نمایش بگذارید. البته نه غرور کاذب و اضافی! غرور داشتن اگر به جا باشد باعث جذاب به نظر رسیدن شما می شود.

 

علایق او را پیدا کنید

اگر می توانید قبل از خواستگاری کردن و یا ملاقات داشتن، اطلاعاتی در رابطه با آنچه که او دوست دارد کسب کنید. البته حواستان باشد که این کار شما سرک کشیدن و یا فضولی کردن در زندگی دیگران تلقی نشود. حتی شما می توانید در اولین قرار ملاقات خود در رابطه با علاقه ها و آنچه که او دوست دارد سوال کنید. نسبت به موضوعات مورد علاقه او واکنش مثبت نشان دهید. هر کدام از آنها که برایتان مقدور است و یا شما نیز به آن علاقه دارید را مشخص کنید. به طرف مقابل خود بگویید که بخشی از وقتتان را برای او و کارهای مورد علاقه اش اختصاص خواهید داد. در رابطه با علاقه های خود نیز صادقانه صحبت کنید.

 

سعی کنید او را بخندانید و نظرش را جلب کنید

این به معنای آن نیست که کمدین باشید. فقط کمی شوخ طبع باشید و گرفته و عبوس نباشید.

 

خودتان را مشغول نشان دهید

اگر با شما تماس گرفتند و یا درخواست ملاقات داشتند همیشه سریع قبول نکنید. به گونه ای رفتار کنید که شما نیز دست نیافتنی تلقی شوید. نه یک مرد هول و همیشه بیکار. دختران پولدار دوست دارند که شما مشغله کاری داشته باشید و روی موضوعی کار کنید. آنها به شدت از مردان تنبل و بیکار بی زارند.

 

مستقل باشید

هرگز در قرارهای ملاقات اولی از نظر مالی یا به هر شکل دیگری درخواست کمک نکید. دختران پولدار عاشق مردان مستقل هستند. پس هرگز به گونه ای رفتار نکنید که او فکر کند شما برای پول و ثروت به سراغش رفته اید وعاشق نیستید. همیشه هنگام بیرون رفتن صورتحساب را پرداخت کنید و اجازه ندهید او هزینه ای را تقبل کند.

نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار

خود واقعیتان باشید

الکی ادعا نکنید. خود واقعیتان باشید و اگر مشکلاتی دارید صادقانه در رابطه با آنها صحبت کنید. دختران پولدار از اینکه شما الکی ادعا کنید و یا بلف بزنید به شدت بی زاراند. اگر درخواستی از شما داشتند که نمی توانستید آن را برآورده کنید صادقانه بگویید و در رابطه با آن صحبت کنید. آنها عاشق صداقت و روراستی شما می شوند. از شما به خاطر بی ریا بودن و خود واقعی بودن تشکر می کنند.

 

از کلمات عاشقانه استفاده کنید

از کلمات و جملات عاشقانه برای بیان علاقه و دوست داشتن خود استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید. سعی کنید چارچوب خاصی برای رفتار و گفتار خود داشته باشید. متفاوت، منحصر به فرد و خلاق باشید تا جذب شما شوند.

 

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

دختران عاشق مرد با اعتماد به نفس بالا هستند. هرگز به خاطر بالا تر بودن و پولدار تر بودن آنها، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. مهم این است که شما عاشق هستید و برای رسیدن به این عشق هر کاری می کند. البته غرور کاذب نداشته باشید زیرا دختران پولدار از افراد با غرور کاذب و بی جا متنفراند. به همین دلیل است که اکثر دختران پولدار جذب پسران با سطح مالی و طبقاتی خود نمی شوند.

 

دلسوز باشید

اغلب زنان عاشق مردان دلسوز هستند. مثلا می توانید دلسوزی خود را با کمک به نیازمندان نشان دهید. یا برای یک گیاه پژمرده شده و یا حیوان آسیب دیده نگران شوید. اگر شما یک مرد دلسوز و مهربان باشید پس در صدر فهرست انتخابی آنها قرار خواهید گرفت.

 

یک مرد جنتلمن باشید

به طرف مقابل خود کمک کنید. اگر وسیله سنگینی دارد کمکش کنید. در ماشین را برایش باز کنید و یا اگر به رستوران رفتید صندلی را برای نشستن آنها عقب بکشید. نسبت به او و اطرافش احساس نگرانی داشته باشید. دختران عاشق مردهایی هستند که به آنها اهمیت می دهند و نگرانشان هستند.

 

به هیچ عنوان تقاضای رابطه جنسی نکنید

برای طرف مقابل خود احترام ویژه ای قائل شوید. هرگز در قرارهای ملاقات خود درخواست رابطه جنسی نکنید. حریم خصوصی را رعایت کنید. حتی اگر او درخواست رابطه جنسی کرد، او را ببوسید و به او بگویید« من برای شما احترام خاصی قائل هستم. به همین دلیل اصلا به چنین موضوعاتی فکر نمی کنم. من مثل پسرهای دیگر نیستم و شما را فقط برای خودتان دوست دارم نه چیز دیگری.» او با این حرف های شما مسلما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. متوجه می شود که شما واقعا عاشق او هستید و قصد سو استفاده کردن از او را ندارید.

 

وفادار باشید

نسبت به عشق و علاقه ای که در قلب خود دارید متعهد و وفادار باشید. به او بگویید که تنها زن مورد علاقه شما است و برای رسیدن به او حاضر هستید هر کاری بکنید. اگر واقعا او را دوست دارید پس به جز او به هیچ دختر دیگری فکر نکنید.

ازدواج با دختر پولدار

 

سخن آخر

عاشق شدن اشتباه نیست. پس برای عشق خود بجنگید. اگر اختلاف طبقاتی زیادی با یکدیگر دارید می توانید به مشاوره خانواده و یا مشاوره ازدواج مراجعه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید. گاهی این اختلاف طبقاتی و سطح مالی خانواده ها باعث بروز مشکلات جدی بعد از ازدواج خواهد شد. پس عاشق بودن اشتباه نیست اما نیاز به منطق و بررسی دارد. زندگی مشترک یک بازی نیست پس سعی کنید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشاور به شما گفت می توانید زندگی خوب و روابط سالمی با یکدیگر داشته باشید. پس برای رسیدن به او تلاش کنید. اگر می خواهید به خواستگاری یک دختر پولدار بروید در قدم اول اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از راهکارهای بالا برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل خود استفاده کنید.

https://psychology.avije.org/

 

 

 

 

 

 

زینب بازدید : 24 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

 

هر زنی دوست دارد که همسر یا دوست پسرش همیشه دلتنگ و چشم انتظار او باشد. اکثر خانم ها حداقل یکبار به این موضوع که مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟ فکر کرده اند. شاید شما به عنوان یک دوست دختر و یا یک خانم که از مردی خوشش می آید ترفندهای زیادی را برای دلتنگ کردن و یا عاشق کردن مرد مورد علاقه خود به کار برده باشید اما فایده ای نداشته باشد. به راستی مردان چگونه دلتنگ می شوند؟ آنها چه زنی را می پسندند و دوست دارند که طرف مقابلشان چگونه باشد؟ اگر شما نیز می خواهید جز آن دسته از زنانی باشید که مردان را به خود جذب می کند و همیشه به او فکر می کنند و دلتنگش می شوند، پس با ما همراه باشید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده روانشناسی آویژه در این مقاله در مورد راز دلتنگ کردن مردان صحبت کرده است. آیا شما نیز دوست دارید که مرد مورد علاقه و یا شوهرتان همیشه بعد از بیدار شدن به اولین چیزی که فکر می کند شما باشید؟ و وقتی در کنارش نیستید، نبودنتان او را دیوانه کند؟ پس حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید تا بتوانید مردان را دلتنگ خود کنید.

چه ویژگی هایی مردان را دلتنگ می کند؟

چگونه می توان وارد ذهن و قلب یک مرد شد؟ مردان چه زنانی را در قلب و ذهن خود جای می دهند؟ مسلما برای اینکه بتوانید یک زن جذاب و عالی باشید که مردان را دلتنگ خود می کند، باید ویژگی ها و خصوصیاتی که یک مرد دوست دارد را در خود تقویت کنید. اگر از مردی خوشتان می آید و می خواهید او را به سمت خود جذب کرده و دلتنگش کنید حتما از راهکارهایی که در این قسمت گفته شده است کمک بگیرید.

 

مردان عاشق و دلتنگ زنان مغرور و با اعتماد به نفس هستند

مردان از زنانی که دائم غرور خود را له می کنند و اعتماد به نفس ندارند، خوششان نمی آید. اگر به قرار ملاقات با مردی می روید و دوست دارید بعد از آن قرار او همیشه دلتنگ دیدن شما باشد پس سعی کنید خاص و با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که اعتماد به نفس دارند، مغرور هستند و رفتارهایشان باعث ایجاد احساس ترس از دست دادن در مرد می شود.

 

مرد دلتنگ کسی می شود که منحصر به فرد، خاص و غیر قابل مقایسه است

زنانی که خاص و منحصر به فرد هستند همیشه افرادی جذاب به نظر می رسند. مردان دلتنگ زنی می شوند که فکر می کنند هرگز کسی مثل او را پیدا نخواهند کرد. پس سعی کنید یک خانم بی نظیر باشید تا مردان را دلتنگ کنید. راهی پیدا کنید تا متوجه شوید این مرد چه می خواهد؟ و دوست دارد چه چیزهایی از همسر یا دوست دختر خود دریافت کند. قبل از اینکه انتظار داشته باشید او دلتنگ شما شود به دنبال این باشید که چه ویژگی هایی می تواند شما را در چشم او بی نظیر و خاص کند.

هر کاری که لازم است انجام دهید تا او باور کند که شما در نوع خود بی نظیر هستید و او باید از داشتن شما در زندگی خود احساس خوشبختی کند. همچنین مرد باید از حضور شما لذت ببرد تا نبودتان را احساس کرده و دلتنگ شود. مرد عاشق زنی می شود که وقتی در کنارش بوده، به او محبت می کرد، به حرف ها و درد و دل هایش گوش می داد و با هر روشی او را به سمت خود می کشاند. به گونه ای باشید که اگر حتی شما را ترک کرد و از دست داد هیچ کسی را نتواند جایگزین شما کند. او باید به این نتیجه برسد که شما منحصر به فرد بودید.

 

مردان دلتنگ زنانی با ظاهر آراسته و عالی می شوند

مردان به شدت افراد بصری هستند. آنها به ظاهر، طرز لباس پوشیدن و ... بسیار اهمیت می دهند. قبل از اینکه یک مرد عاشق روح و خلقیات شما شود باید در ابتدا جذب ظاهر شما شود.  مردان دل تنگ زنانی می شوند که به ظاهر خود اهمیت می دهند و شلخته نیستند. به همین دلیل است که همیشه تمام نکات دوست یابی و جذب کردن توصیه می کند که هنگام ملاقات با فرد مورد علاقه خود، به بهترین شکل ظاهر شوید. تصویری از خودتان در ذهن مردان بسازید که هر بار با فکر کردن به شما و ظاهر آراسته شما دلتنگ شما شوند. مردان دلتنگ زنانی می شوند که به سلامت خودشان، ظاهر و فیزیک بدن خود اهمیت می دهند. ورزش می کنند و برای سلامتی خود ارزش قائل می شوند.

 

اجازه دهید مرد تلاش کند تا ارتباط را زنده نگه دارد

سعی کنید در رابطه خود با مردان شما پایان دهنده به ارتباط باشید. مثلا در هنگام چت کردن و یا صحبت های تلفنی سعی کنید خود را دست نیافتنی قلمداد کنید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که همیشه دست نیافتنی و با عزت نفس هستند. اگر گوشی تلفنتان زنگ خورد با اولین صدای بوق سریع جواب ندهید. گاهی نیاز است مردان را منتظر گذاشت تا دلتنگ شوند. این کار به معنای آن نیست که او را نادیده بگیرید یا به او کم محلی کنید و وقتی با شما صحبت می کند به او گوش نکنید. فقط همیشه شروع کننده مکالمات نباشید. همیشه شما برای تایم قرار ملاقات داشتن اصرار نکنید. مردان عاشق شکار کردن هستند. آنها از تعقیب شما و رقابت و جنگیدن برای به دست آوردن شما لذت می برند.

پس اجازه دهید تا مرد تلاش کند و ارتباطات را زنده نگه دارد. اگر همیشه در دسترس او باشید هرگز دلتنگتان نمی شود.

مردان دل تنگ زنان باهوش و البته مرموز می شوند

یکی از اشتباهات رایج زنان هنگام ملاقات با مرد این است که همان در ابتدا تمام راز و رمزهای خود را فاش کرده و همه اطلاعات زندگی خود را به آنها می گویند. صداقت و روراست بودن یک ویژگی عالی است اما بدان معنا نیست که شما باید تمام رازهای عمیق خود را در اولین قرار ملاقات بیان کنید. مردان دل تنگ زنانی می شوند که آنها را به چالش می کشانند. پس سعی کنید به گونه ای رفتار کنید که مرد مشاق فهمیدن شما باشد. او را به چالش بکشید و اجازه دهید برخی از نکات را خودش متوجه شود. به او اجازه دهید به دنبال کشف ذهن و روح شما باشد و همیشه دلتنگ برای دیدار شما!

به گونه ای مرموز باشید که او هرگز از تمام آنچه که در ذهنتان می گذرد مطمئن نباشد. مرد دلتنگ زن باهوش می شود. زیرا باهوش بودن باعث می شود که او یک رفتار عالی و خاص داشته باشد. زنان باهوش چارچوب ها و باید و نبایدها را رعایت می کنند. آنها می دانند هرچه دست نیافتنی تر باشند بهتر و با ارزش تر هستند. آنها می دانند که چه خصوصیاتی باید داشته باشند تا مردان را دلتنگ خود کنند.

مردان دل تنگ زنانی که دائم به آنها می چسبند، نمی شوند

هرچه بیشتر شوهر یا دوست پسر خود را مجبور کنید که با شما باشد، او بیشتر سعی می کند فرار کند و از شما دور شود. مردان دل تنگ زنانی که دائم به آنها چسبیده اند نمی شوند. این کار باعث می شود تا مرد بیشتر از این که دلتنگ شود بخواهد فرار کند. زمان زیادی را برای او و در کنار او قرار گرفتن صرف نکنید. کمی فاصله بگیرید. زنانی که فاصله خود را با مردان حفظ می کنند بسیار باهوش هستند. آنها می دانند که نیازمند بودن نتیجه معکوس دارد پس هرگز خود را وابسته و نیازمند به مرد نمی دانند حتی اگر در باطنشان این گونه نباشد.آنها فاصله می گیرند تا مردان را دل تنگ خود کنند. به دوست پسر یا شوهرتان فضا و زمان بدهید تا متوجه شود وقتی شما در کنارش نیستید اوضاع خیلی بد است.

 

بدیهی نباشید، برای خودتان زندگی کنید

هنگامی که یک پسر مشاهده می کند که دختر زمان زیادی را صرف فکر کردن به او می کند و هیچ علاقه دیگری ندارد، او را بدیهی می بیند و به مرور برایش کسل کننده می شود. به همین دلیل باید به مرد نشان داد که زندگی شخصی خود را دارید و دغدغه های زیادی در سر خود دارید که حتی زمان فکر کردن به او را ندارید. روزهای خود را به خوبی برنامه ریزی کنید و دائم منتظر او نباشید. به فعالیت و چیزهایی که مورد علاقه شماست بپردازید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که مستقل بوده و بدیهی نیستند.

 

مردان دلتنگ زنان غرغرو و ایراد گیر نمی شوند

شاید شما نیز این نکته را متوجه شده باشید که مردان به شدت از زنان غرغرو و ایراد گیر متنفر اند. اگر در اولین قرار ملاقات و دیدار خود غر بزنید و از همه چیز شکایت کنید پس هرگز منتظر قرار ملاقات بعدی نباشید زیرا رابطه شما همان ابتدای کار پایان می یابد. انتظار نداشته باشید که مردان دلتنگ زنان عبوس، خودخواه و غرغرو شوند. بلکه برعکس آنها زا نجات یافتن از دست زنان غرغرو بسیار خوش می شوند. پس هرگز ایراد و اشکلات الکی نگیرید و غر نزنید.

سخن آخر

دلتنگ کردن مردان کار سختی نیست فقط نیاز به این دارد که شما از خواسته ها و نیازهای آنان آگاه باشید. هر مردی ویژگی های خاص خود را دارد. شاید دوست پسر شما از موضوعی خوشش بیاید ولی همسر دوستتان نه. پس وقتی می خواهیم جواب این سوال را بدهیم که مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟ باید بگوییم که این قضیه هم جنبه عمومی دارد که در بالا مهم ترین آنها ذکر شد، هم جنبه خصوصی و ویژه که با استفاده از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی دو طرف باید بررسی شود. اگر هنوز نمی دانید چگونه دوست پسر خود را دلتنگ کنید می توانید از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

 

https://psychology.avije.org/

 

https://virgool.io/@family_counselling/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%AA%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-tz69esgsuncw

زینب بازدید : 28 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

تربیت فرزند دختر ( girl`s upbringing )

در تربیت فرزند دختر والدین توقع دارند که فرزند مطیع بی چون و چرای آن ها باشند و هرگز با آنها مخالفت نکند . یک دختر بچه در سنین پایین میتواند مطیع ما باشد اما در سنین بالاتر و در اجتماع بزرگ تر ممکن است چیزهایی یاد بگیرد که به او بگوید دیگر نمیخواهد تمام قوانین ما را اجرا کند و مطیع بی چون و چرای مادر و پدر باشد . در تربیت فرزند دختر یا حتی پسر ما همیشه میخواهیم در زندگی آنها رهبرانی باشیم که آنها همیشه توسط ما هدایت میشوند اما باید بدانیم که حکم کردن به کودک بزرگترین اشتباه پدر و مادر است . وقتی پدر و مادر در تربیت فرزند دختر در مسیر این تحکم قرار میگیرند و همیشه به کودک خود امر و نهی میکنند باید بدانند که مسیر ارتباط با فرزند را تبدیل به یک مسیر احمقانه و یک طرفه کرده‌اند.

اهمیت تربیت دختر

تربیت فرزند دختر شبیه یه پرورش یک گل زینتی است . و به خاک و آب و نور و توجه نیاز دارد .  دختران بسیار به واکنش های والدین خود حساس هستند و کمتر نسبت به پسران با والدین مخالفت میکنند اما این به این معنی نیست که هرگز مخالفت نمیکنند . باید بدانید که نحوه تربیتی غلط والدین میتواند باعث شود که کودک دقیقاً نتیجه عکس از این روش تربیتی دریافت کند و تبدیل به چیزی شود که شما اصلاً انتظار آن را ندارید . همیشه در اجتماع دختران از اعتماد به نفس کمتری نسبت به پسران برخوردارند از این رو جملات و کلمات و اعمال پدر و مادر در تربیت کودکان نقش بسیاری دارد . باید بدانید که در تربیت فرزند خود از چه جملات و کلماتی استفاده میکنید که اعتماد به نفس دخترتان تقویت شود . تربیت فرزند دختر باید اولین دغدغه والدین دارای فرزند دختر باشد .

نقش پدر در تربیت فرزند دختر

نقش پدر در تربیت فرزند دختر از نقش مادر پررنگ تر و مهم تر است . رابطه فرزندان دختر با پدر بسیار صمیمی است . پدران میتوانند در یاد دادن نکات اخلاقی و آموزشی به کودکان دختر خود موفق‌تر باشند پس سعی کنید نکات و آموزه‌های اخلاقی را به واسطه مردانگی و حمایت پدرانه تان به فرزند خود منتقل کنید در این مسیر حتما از مشاوره خانواده یا مشاوره تربیت کودک استفاده کنید . با توجه به نقش پدر در تربیت فرزند دختر ، یک پدر برای تربیت کردن فرزند دختر خود نیاز به آرامش و صبر بسیار و همچنین لطافت و عطوفت اخلاقی بسیاری دارد در نتیجه پدران باید سعی کنند در برخورد با دخترشان رفتار مناسبی از خودشان ارائه بدهند که ضربه روحی به فرزند دختر وارد نکنند .

دختر

اثرات بازی با فرزند دختر

نقش پدر در تربیت فرزند دختر به قدری مهم و حائز اهمیت است که تحقیقات نشان داده است که پدران خشن دخترانی بسیار :

  • افسرده
  • ناکارآمد در اجتماع
  • ناموفق از نظر تحصیلی
  • سرخورده
  • کم اعتماد به نفس

دارند ، در نتیجه پدران باید در این مسیر آرامششان را حفظ کنند و سعی کنند از رفتاری بسیار با احساس برخوردار باشند . در متون اروپایی و آمریکایی مربوط به نقش پدر در تربیت فرزند دختر به اهمیت بازی های پدرانه با دختر بچه اشاره بسیار شده . جیمز گلین میگوید : " من همیشه در کودکی دخترم به او اجازه میدادم در بازی هایش بر صورتم نقاشی و آرایش بکشد و او را بسیار تشویق میکردم و از کارش تمجید میکردم . او اکنون در 19 سالگی از نقاشان بسیار زبده است . " این میتواند یک مثال ازاثر بازی پدر و دختر در تربیت فرزند دختر باشد .

نقش مادر در تربیت فرزند دختر

نقش مادر در تربیت فرزند دختر به اندازه نقش پدر اثر گذار است چون دختران رفتارهای مادرشان را تقلید میکنند و در نهایت بیشترین شباهت را به مادران خود دارند و آینه تمام نمای مادران خود هستند . دختران تا حد زیادی به آن چه که میپوشند و وسیله ای که با آن بازی میکنند اهمیت میدهند در انتخاب لباس برای فرزند خود به عنوان یک مادر دقت کنید و سعی کنید همیشه اسباب بازی های دخترانه بسیاری را برای توسعه بخشیدن به بخش خلاقیت مغزی کودک دختر خود تهیه کنید . زیرا میدانید که این بخش از زندگی کودک بیشتر در اختیار و تحت نظر مادر است تا پدر . نقش مادر در تربیت فرزند دختر میتواند یک نقش بسیار مثبت و الگوساز باشد.

مسئولیت پذیری فرزند دختر

همانطور که در مبحث تربیت فرزند پسر به شما گفتیم در تربیت فرزند دختر هم مبحث وظایف خانواده اهمیت بسیاری دارد باید به فرزند دختر خود جایگاه و نقش او در خانواده را بیاموزید و از همان ابتدای کودکی مسئولیت پذیری و نقش پذیری را به او آموزش بدهید . نقش مادر در تربیت فرزند دختر اینجا به وضوح اهمیت خود را نشان میدهد . مادران در انتقال چنین مفاهیمی در قبال دختران خود وظیفه بیشتری دارند ، زیرا آنها در طول روز به مدت بیشتری با فرزند دختر خود در ارتباط هستند و بیشتر از روحیات دختر خود باخبر و مطلع هستند . این مفاهیم ساده را به راحتی با یک صحبت مادرانه و با محبت میتوانید به فرزند دختر خود القا کنید .

اصول تربیت فرزند دختر ( principles of girl`s upbringing )

اصول تربیت فرزند دختر به شما میگوید همانطور که میدانید دختران در اجتماع بیشتر در معرض خطرات هستند شما به عنوان والدین وظیفه دارید که بعضی از این خطرات را به کودک خود گوشزد کنید و به او آموزش مقابله با این خطرات را بدهید ، چرا که کودکان در ابتدای کودکی مهارتهای آموزشی بسیاری را یاد میگیرند که والدین میتوانند در ایجاد آن ها نقش بسیار داشته باشند . باید بتوانید به فرزند خودتان توانایی نه گفتن را بیاموزید و به آنها بفهمانید که با خواسته های غیر اخلاقی و غیر منطقی اجتماع بیرون از خانه مخالفت کنند . در این راه میتوانید از یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی کمک بگیرید .

سخنی با والدین

اصول تربیت فرزند دختر شامل مباحث بسیار گسترده ای میباشد که ما قادر به گفتن تمام آنها نیستیم اما همانطور که در متن بالا برای شما توضیح دادیم روحیات دختران با پسران تفاوت های بسیار دارد . اگرچه که دختران و پسران از نظر حقوق انسانی و اجتماعی باهم برابر هستند اما از نظر روانشناسی نیاز به رشد و توسعه فکری از جنبه های متفاوت دارند .

نحوه تربیت فرزند دختر ( ways for girl`s upbringing )

نحوه تربیت فرزند دختر را مختصرا برای شما عنوان میکنیم . میشل کابلیوس یک روانپزشک و درمانگر کانادایی میگوید : کلمات و رفتار و اعمال والدین در سیر زندگی تاثیر بسیاری بر فرزندان دارد . سعی کنید به دختران خود بگویید که رویاهای خود را تحقق بخشند و در این امر آنها را یاری کنید . هیچ وقت اجازه ندهید که کودک شما بلندپروازی های خود را از دست بدهد . فرزندان دختر رویا پردازی های بیشتری نسبت به فرزندان پسر دارند در نتیجه شما باید سعی کنید که بیشتر آنها را به سمت رسیدن به اهدافشان سوق دهید . کودکان دختر در مسیر رسیدن به اهداف و رویاهایشان انرژی بسیاری از والدین خود میگیرند آنها شوق رسیدن به آرزوها را با اعتماد به نفسی که از والدین دریافت میکنند تقویت میبخشند .

دختر

نکات مهم تربیت فرزند دختر

از نکات نحوه تربیت فرزند دختر این است که بدانید در بلندمدت ، خودمختاری و انزوا میتواند منجر به از دست دادن اعتماد به نفس شود . بنابراین ، اگر دختر شما دستاوردی داشته باشد ، او باید یک موهبت بزرگ را از جانب شما به دست آورد ، به او بگویید که به او افتخار میکنید و همراهش هستید ، جشن موفقیت او را مشتاقانه برگزار کنید و به او احساس مهم بودن ببخشید ، یا اگر حتی نمرات و دستاوردهای پیش دبستانی خود را با افتخار نشان میدهد مثلا وقتی که آخرین نقاشی خود را نشان میدهد ، مطمئن باشید که در لذت او سهیم شوید . با این حال ، شما نباید او را یک نبوغ هنری اعلام کنید ، مهم این است که ستایش شما به اندازه باشد و نتیجه تلاش او باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  

زینب بازدید : 30 جمعه 27 آبان 1401 نظرات (0)

کودک پرخاشگر کودکی عصبانی است . او زود ناراحت میشود و داد میزند . اهمیت موضوع  با میزان عصبانیت او تطبیق ندارد . کودک پرخاشگر معمولا دلخور به نظر میرسد . کودک پرخاشگر شاید شما را خیلی دوست داشته باشد اما برای کوچکترین اعتراض نیز با عصبانیت حرف میزند . یک کودک پرخاشگر زورگو است . او میخواهد هر چیزی را با زور بدست بیاورد . کودک پرخاشگر نا آرام است . معمولا دمای بدنش بالا است و بی تابی و بیقراری میکند  . اینگونه  کودکان نافرمانی میکنند . کودک پرخاشگر خودسرانه عمل میکند . زیاد و تند تند حرف میزند و به حرفهای دیگران کمتر گوش میکند . معمولا قهر میکنند و از اتاق و در مواقع شدیدتر خانه را ترک میکنند . این کودکان مهر طلب هستند . هر کودکی ممکن است برخی اوقات این خصوصیات را داشته باشد .

وقتی داد زدن و قهر کردن کودکی به تکرار هرروزه بیانجامد یعنی کودک دچار اختلال شده و نیاز به مشاوره اختلال کودک ندارد . کودکی که بررفتار خود کنترل ندارد باید درمان شود . او به خود حق میدهد و چنین می اندیشد که همه میخواهند به او زور بگویند . در چنین مواقعی روانشناسی کودک جزو ملزومات است . با مراجعه به یک مرکز مشاوره به درمان کودک خود کمک کنید . زیرا اگر این رفتار در وجود او نهادینه شود درزندگی اجتماعی دچار مشکل خواهد شد . در مدرسه ، در بازیهای گروهی ، در پارکهای بازی . در بین اقوام و کودکان همسال و بالاخره در زندگی مشترک . در اینصورت حتما مشاوره کودک انجام دهید . برای اینکه اورا بتوانید درست تربیت کنید مشاوره تربیت کودک را پیشنهاد میکنیم . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه همراه شما است .

درمان کودک پرخاشگر

درمان کودک پرخاشگر نیاز به کمک مشاوران آگاه دارد . مانند هر اختلال دیگری درمان کودک پرخاشگر نیاز به حس آرامش دارد محیط امن و آرام . لازم است بدانید منشا اکثر بیماری ها و اختلالات محیط نا آرام خانواده است . برای درمان کودک پرخاشگر باید درون کودک را آرام کرد . اگر نیاز به دارو دارد حتما داروهایش را مصرف کند . همراه با مصرف دارو قدم به قدم با مشاوران راه های درمان را بپیمایید . وقتی کودک چیزی میخواهد به سرعت و با تحکم با او برخورد نکنید . اگر جواب شما منفی است ابتدا با لحنی ملایم از او بپرسید آن را دوست داری ؟ و او مطمئنا جواب خواهد داد آری سپس با او همزاد پنداری کنید و بگویید منهم دوست دارم برایت آنرا تهیه کنم اما .. سپس دلایل خود را به نرمی بیان کنید .

درمان کودک پرخاشگر فقط با حوصله امکان پذیر است . تا حد امکان از کلمات منفی کمتر استفاده کنید . از اصواتی که حکایت از ناراحتی شما دارد مانند « اه .. واه » کلماتی مانند بس کن .. نکن ..مگه با تونیستم ؟ به جای استفاده از این کلمات دستان اورا دردست بگیرید و با یک نگاه مهربان در چشمان او برایش آرامش به ارمغان بیاورید . سپس با آرامش دلایل خود را بیان کرده و بعد از او خواهش کنید به موضوع فکر کند . پس از این مرحله از او بخواهید نتیجه افکارش را با شما در میان بگذارد . این وقت گذاشتن ها به کودک حس اهمیت میدهد او خود را مشاور شما میداند و میخواهد که بهترین تصمیم را بگیرد .

راه های تربیت کودک پرخاشگر

راه های تربیت کودک پرخاشگر

راه های تربیت کودک پرخاشگر متنوع و زیاد هستند که شما باید متناسب با شدت پرخاشگری کودک انتخاب کنید . یکی از راه های تربیت کودک تشویق او میباشد . هنگامی که کار خوبی انجام میدهد با تشویق به او بفهمانید که مورد توجه است . رفتار نیک برای او محبوبیت ببار می آورد . در ضمن به او بگویید که لازم نیست خوب بودن تو بر همه زبانها جاری باشد همین که خوب هستی مورد احترام قلبی دیگران قرار خواهی گرفت . برای اینکه اگر در جایی تحسین نشد حس نکند به او بی توجهی شده است .

یکی دیگر از راه های تربیت کودک پرخاشگر تمرین دادن او برای خوب گوش دادن است . با خوب گوش دادن  سطح حوصله بالا میرود . با او همصحیت شوید و از او بخواهید یک خاطره تعریف کند . ابتدا خوب گوش بدهید . سپس یکی از خاطره های شیرین کودکی اش را برایش بازگو کنید و از او بخواهید میان حرفهای شما ساکت بماند . یا یک بازی به همین گونه ترتیب دهید . او را تمرین دهید برای بدست آوردن چیزی زمان بگذارد و صبر کند . فلان چیز را برایت میخرم الان نه ده روز دیگه . هرروز که میگذرد به او یاداوری کنید فقط نه روز دیگه موند .

شیوه های برخورد با کودک پرخاشگر

ازشیوه های برخورد با کودک پرخاشگر اینست که هنگام  داد زد به خواسته اش اهمیت ندهیم از او بخواهیم آرام بگوید « داد میزنی متوجه نمیشم تو چی میخوای آروم بگو تا بفهمم چی میگی »  او شاید آرام آرام نشود اما لحن خود را آرامتر خواهد کرد انگاه خوب گوش کنید و به خواسته اش عمل کنید تا از آرام بودن نتیجه خوبی بگیرد . اگر در آن واحد قادر به انجام خواسته اش نبودید به او توضیح دهید که الان مقدور نیست . اما قول بدهید در اسرع وقت اینکار را انجام خواهید داد . یادتان باشد به قولهایی که میدهید متعهد باشید .

یکی دیگر از شیوه های تربیت کودک پرخاشگر اینست که وقتی او سخت مشغول بازی مورد علاقه اش است از او نخواهید کار دیگری مثل دوش گرفتن انجام دهد . آرام به او بگویید برنامه رو ببین بعد برو دوش بگیر باشه عزیزم ؟ تایید گرفتن از او حس خوبی برایش خواهد داشت . این برخورد دو نکته مثبت به همراه دارد . اول اینکه شما برای برنامه های شخصی او احترام قائل هستید و دوست دارید او برنامه دلخواهش را ببیند . دوم اینکه با تایید و خواست خودش قرار است دوش بگیرد و حالت تحکم ندارد . « باشه عزیزم ؟ »

شیوه های برخورد با کودک پرخاشگر

روانشناسی کودک پرخاشگر

روانشناسی کودک پرخاشگر مهم ترین قدم در جهت بهبود اوست . چرا کودک من پرخاش میکند ؟ آیا برخورد من با او با پرخاش و تحکم است ؟ هنگامی که مادر اورا در بطن خود داشت دچار استرس و عصبی بود ؟ آیا تغذیه مادر باردار درست بود ؟ خانه من محیطی آرام و امن برای او محسوب میشود؟ یا مدام نگران اختلافات و کمبودها است ؟ آیا چون او کوچک است اورا وادار به خوابیدن ، خوردن ، دوش گرفتن و حتی بازی کردن و مهمانی رفتن میکنم ؟ آیا به او فرصت انتخاب مبدهم ؟ روانشناسی کودک پرخاشگر کمک میکند تا گره های روانی کودک زودتر باز شود . به او مهارتهایی مطابق با استعدادهایش بیاموزید تا وقتی خواست جلب توجه کند از آنها کمک بگیرد نه داد زدن و پرخاش کردن .

از سالم بودن جسمانی او با چکاب مطمئن شوید . آیا اوبا یک  نارسایی و یا کمبود ریز مغذی و املاح مواجه نیست ؟ کمبودهای جسمانی بر روان آدمی تاثیر گذار هستند . همانطور که روح خسته و یا بیمار بر جسم تاثیر دارد . مرکز مشاوره آویژه برای شما سلامت و تندرستی آرزومند است .

سوالات متداول

چگونه با کودکی که پرخاشگری میکند برخورد کنیم ؟

اول دعوت به آرامش کنیم سپس به دقت به حرفهایش گوش دهیم بعد اگر تامین خواسته اش امکان پذیر بود آنرا برایش فراهم کنیم و اگر امکان نداشت به آرامی توضیح دهیم از هر پنج خواسته کودک سه خواسته را فراهم کرده یکی را باتاخیر و آخری را فراهم نکنیم .

تربیت کودکی که پرخاشگری میکند چگونه باید باشد ؟

با محبت و نوازش به او آرامش ببخشیم سپس به او خوب گوش دادن را بیاموزیم و بعد با تمرینهای مختلف حوصله اورا بالا ببریم . صبر کردن را به او بیاموزیم و یاد بدهیم بر رفتار خود کنترل داشته باشد .

تعریف پرخاشگری در کودکان چیست ؟

پرخاشگری عبارتست از داد زدن ، گریه کردن ، غر غر کردن  ، بی صبری و بیحوصلگی پیشه کردن ، نا فرمانی کردن و نا آرامی در جهت رسیدن به یک هدف کودکانه .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  

مشاوره خانواده

زینب بازدید : 24 جمعه 27 آبان 1401 نظرات (0)

نکات روانشناسی

روانشناسی اطفال  

روانشناسی اطفال ، مطالعه رفتار و ذهن یک نوزاد است . نوزادان میتوانند از اختلالات روانی جدی رنج ببرند ، اما بعید به نظر برسد که درمان شوند که همین دیدگاه میتواند مشکلات ماندگار در زمینه رشد نوزاد بوجود بیاورد . زمانی ، مسائل مربوط به سلامت روان در نوزادان اتفاق می افتد که نوزادان هنوز نمیتوانند در مورد افکار و احساساتشان صحبت کنند ، در روانشناسی اطفال باید بدانید که نوزادان قادر به احساس اضطراب ، استرس و حتی افسردگی هستند ! در بارداری ، بدن مادر چیزهایی را برای بدن کودک نیاز دارد مثل : تغذیه ، اکسیژن ، کنترل دما و مدیریت دفع که بطور روتین انجام میدهد . هنگامی که این دو بدن جدا میشوند ، بدن کودک باید یاد بگیرد تمام این فرایندها را به تنهایی کنترل کند و احساسات جدید را هم تجربه کند ، مانند دیدن مناظر ، شنیدن صداها ، نوسانات دما ، حرکات و موارد دیگر .

در روانشناسی اطفال ، اولین چالش پدر و مادر کشف نحوه واکنش به تغییر ناگهانی وضعیت کودک است . آنها مراقبت های جسمانی شامل پوشک ، پانسمان ، حمام کردن ، تغذیه و غیره را یاد گرفته اند . اما این روند پیوستن به ریتم روزانه جسمی کودک است . در این مقاله ، هدف رسیدن به هماهنگی نه فقط از لحاظ جسمی ، بلکه از لحاظ روانی ، در هماهنگی که برای ایجاد یک پایه روانشناسی کودک مهم است ، میباشد . روانشناسی اطفال ، به این فرایند نام های بسیاری را داده است مثل  مراقبت های پاسخگویی ، سازگاری و هماهنگی و غیره .

روانشناسی اطفال و نوزاد

روانشناسی اطفال و نوزاد از مباحث بسیار مهم روانشناسی است . برای دانستن بیشتر در باب روانشناسی اطفال و نوزاد در ابتدا از انواع و مراحل تغییرات خلقی یک نوزاد در روز شروع میکنیم این مراحل در دو دسته خواب و بیداری شامل موارد زیر میباشد :

  • خواب عمیق : کودک آرام است و تنفس منظم است .
  • خواب سطحی : ممکن است کودک حرکت کند ، تنفس نامنظم داشته باشد و حتی ممکن است سر و صدا ایجاد کند ، یا ممکن است حرکات چشم در خواب REM رخ دهد . نوزادان حدود 16 ساعت در روز میخوابند و حدود نیمی از آن در خواب REM است .
  • خواب آلودگی : موقعیتی گذرا ، بین بیدار شدن و خوابیدن ( به عنوان مثال ، بیدار شدن از خواب و یا برعکس ، رفتن به خواب ) ، چشم های کودک ممکن است باز یا بسته باشند .

اطفال

مراحل بیداری

که شامل مراحل زیر میباشد :

  • هشدار خاموش : چهره کودک روشن است ، چشم ها گسترده هستند و بدن آرام است .
  • هشدار فعال : چشم باز است و صورت و بدن بطور متوسط ​​فعال هستند . نوزادان به خصوص در تعامل اجتماعی در این حالت به شما اجازه میدهند که به آنها نزدیک شوید .
  • گریه / ترسناک : کودک گریه میکند ، ممکن است به مدت طولانی گریه کند ، و تمام بدن میتواند کاملا تحت تأثیر قرار بگیرد . نوزادان تقریبا با بیخوابی متولد میشوند . بنابراین گریه بهترین سیستم سیگنالینگِ استخدام کمک خارجی برای تنظیم نیازها است . با تجربه ، والدین به زودی نیازهای مختلف را پیش بینی میکنند مثل کمک به نوزاد برای خوردن ، آرامش ، تغییرات محیط ، گرم کردن یا خنک شدن ، برای تحریک بیشتر در تسهیل خواب و غیره .

نکات روانشناسی اطفال

نکات روانشناسی اطفال را مختصرا در این مبحث بیان میکنیم . نوسان ساز کنترل چرخه خواب و بیداری از مهمترین مباحث بیولوژیکی روانشناسی اطفال و نوزاد است ، این کنترل در یک جنین در حدود 30 هفته در رحم رشد میکند ، در یک منطقه که در هیپوتالاموس درست بالای مغز است . حتی در رحم ، جنین در خواب و بیداری شروع به چرخش میکند ، محققان و مادران به طور مشابه متوجه میشوند که در سه ماهه آخر جنین در بعضی مواقع فعال تر است و در زمان خواب آرام است . دانستن این مطالب در روانشناسی اطفال خود حائز اهمیت است .

روت فلدمن ، از فعالان روانشناسی اطفال میگوید : رابطه بین مادر و فرزند گاهی بیولوژیکی است ، بارداری موجب افزایش پیوند میشود . هورمون اکسیتوسین در مادر بر رفتارهای بین این دو اثر دارد . با توجه به نکات روانشناسی اطفال در مطالعات انجام شده ، مادرانی که اکسیتوسین بیشتری دارند ، احساسات لذت بخش بیشتری به نوزادانشان دارند نسبت به مادرانی که سطح پایین اکسیتوسین دارند . همچنین مشاهده شده که بیشتر به رفتارهای نوزادان واکنش نشان میدهند . هنگامی که کودک لمس میشود ، یا تماس پوستی با پوست مادر دارد یا از طریق تغذیه با شیر مادر با او در ارتباط است ؛ سیستم عصبی او آرام میشود و ساعت بیولوژیکی اش مرتب میشود .

مشاوره و روانشناسی اطفال

مشاوره و روانشناسی اطفال نشانگر این است که مراقبت از نوزادان باعث تغییر مغز پدر و مادر میشود . صحبت کردن با استفاده از صدای آرام با حجم پایین برای نوزاد دلگرم کننده است . بسیاری از پدر و مادران نیازهای نوزادان خود را درک میکنند و  یا می آموزند تا نیازهای کودک خود را از طریق مشاهده پاسخگو باشند ، اما برخی دیگر نیازمند مشاوره خانوادگی هستند . جنی گویین ازفعالان مشاوره و روانشناسی اطفال میگوید : " من اغلب والدین را تشویق میکنم که فقط نوزادان خود را ببینند و با دقت تماشا کنند " به عنوان مثال ، وقتی کودک آرام است ، به والدین اشاره میکند که چگونه افراد و جهان اطرافش را مینگرد . حتی تغذیه با شیر مادر ممکن است در ابتدا نیاز به صبر و آرامش داشته باشد .

گویین میگوید : " اکثر مردم میتوانند تفاوت بین لبخند ، گریه و خوابیدن را درک کنند اما ما در مورد معنی این سه در کودکان هیچ علمی نداریم . " برای همین یادگیری روانشناسی اطفال و نوزاد از مهمترین مباحث علمی مربوط به روانشناسی است . تا 3 ماهگی ، الگوهای برخورد متقابل در کودک بوجود آمده است . در این زمان ، نوزاد شروع به تعامل با دیگران میکند . بطور مثال یک لبخند زیبا میزند که مادرش را خوشحال کند . از طریق آزمایش نشان داده شده که  تا زمانی که مادر خوشحال است کودک الگوی رفتاری خود را ادامه میدهد اما هنگامی که مادر اخم میکند  کودک تلاش میکند تا چهره خندان مادرش بازگردد . با وجود این ، وقتی مادر عصبی را آرام میکند لبخند میزند و مجددا درگیر بازی با مادر میشود و ارتباط دوباره برقرار میشود .

مطالب روانشناسی اطفال

مطالب روانشناسی اطفال را با توجه به مبحث نکات روانشناسی اطفال تا حدودی یاد گرفتید اما باید بدانید که الگوهای رفتاری در سنین مختلف متفاوت است . این نکته بسیار مهم است که بدانید نوزادان میتوانند با سبک های مختلف رفتاری ارتباط برقرار کنند . پدر و مادرانی که با کودک خود ارتباط نزدیک و صمیمی دارند و به نوزاد استرس وارد نمیکنند موفق ترین والدین هستند و نوزادان آنها بهترین بازدهی را در تعامل با دیگران دارند . یک کودک نیاز به یک مراقب دوست داشتنی و مهربان دارد که به او اجازه میدهد آنچه را که او نیاز دارد بر اساس شرایط خود به دست آورد تا سیستم های اصلی بیولوژیکی را ایجاد کند که پایه ای برای سلامت روانی و شناختی بعدی کودک باشد . این هماهنگی در ماه اول زندگی برای سازماندهی سیستم عصبی حیاتی است و همچنان در طول سال اول بسیار مهم است .

اطفال

حرف آخر با والدین

با توجه به مطالب گفته شده در مبحث مطالب روانشناسی اطفال والدین میتوانند تا حد زیادی با اطفال خود رابطه برقرار کنند و نیاز های نوزاد خود را بشناسند اما تربیت کودک و دانستن مطالب بیشتر و تخصصی تر در این زمینه بدون کمک گرفتن از مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میسر نیست . سعی کنید به تمامی واکنش های نوزاد خود به محیط دقت کنید و به آنها اهمیت دهید تا کودکی موفق تر و نسلی سالم تر بسازید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Understand Your Child Better With These Child Psychology 

https://www.ana.press/news/660226/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

زینب بازدید : 26 جمعه 28 مرداد 1401 نظرات (0)

چیستچیست

چرا اخیرا مشاوره زناشویی تلفنی بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته است ؟ یکی از دغدغه های زوجهای جامعه ما اینست که آیا زناشویی مناسبی با همسر خود دارند یا خیر . گفتگو و صحبت در مورد زناشویی تا چندی پیش یک تابو بود . بیشتر زنان و مردان نگران هستند اگر بخواهند در مورد زناشویی بپرسند به بی حیایی متهم شوند . در حالیکه این حق هر زن و مزد است در مورد زناشویی بداند . زناشویی یکی از وظایف زن و مرد میباشد .اکنون با وجود اینکه افکار عمومی درمورد زناشویی روشن شده اما هنوز هم صحبت در باره آن باعث شرم میشود . مشاوره زناشویی تلفنی میتواند این شرم را کنار زده و باعث شود فرد به راحتی مشاوره نماید . از دیگر مزایای مشاوره زناشویی تلفنی اینست که بدون صرف اوقات حاشیه ای میتوان مشاوره نمود .

در شهرهای بزرگ برخی اوقات ترافیک سنگین مانع میشود تا برای مشاوره زناشویی به یکی از مراکز مراجعه کنیم . مشاوره زناشویی تلفنی بدون اصراف وقت مشاوره را برای ما راحت میکند .  سرمای زمستان و گرمای شدید تابستان نیز یکی دیگر از موانع مشاوره میباشد که مشاوره خانواده تلفنی این امر را برای ما قابل دسترس مینماید . در مواردی که ما دریک شهر زندگی میکنیم ولی مرکز مشاوره مورد اعتماد ما در شهر دیگر است . بازهم مشاوره تلفنی کمک بزرگی به ما میکند . مشاوره زناشویی تلفنی راهی راحت ، قابل دسترس و محرمانه برای مشاوره همگان .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین در دنیای امروز اینترنت و دنیای نت حرف اول را میزند . با تمام محاسنی که برای مشاوره تلفنی عنوان میشود نواقصی نیز دارد . مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این نقص را تا حدودی برطرف نموده است . زناشویی چون در ارتباط با تعامل همسر میباشد در برخی مواقع حضور همسر لازم است . زمانی میتوان گفت یک زناشویی کامل و خوب است که رضایت همسر جلب شده باشد .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این امکان را میدهد که در یک مشاوره زناشویی زن ، مرد و مشاور هرسه با هم حضور داشته باشند . در مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین زن و مرد هر دو در حضور هم خواسته هایشان را بیان میکنند . ممکن است زن یا مرد در اثر شرم نتوانند حرفهایشان را به هم بزنند . ممکن است در اثر رودر بایستی این حرفها بیان نشود . و یا ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن نتوانند خواسته هایشان  را به هم بگویند . دراین جلسه سه نفره مشاور با توجه به علم روانشناسی آنها را وادار به گفتن خواسته ها خواهد کرد . در این گفتگو مشکلی اگر هست رفع خواهد شد .

زناشویی امری حسی و هیجانی است  و حس و هیجان هر شخص با دیگری تفاوت دارد . حتی به جرات میتوان گفت حس و هیجان یک شخص در هر زمان متفاوت است . زناشویی مانند دارو نیست که برای سرما خوردگی یک نسخه پیچیده شود و برای پوست یک دارو . زناشویی کاملا به حس رضایت و تحریکات جنسی بستگی دارد .

مشاوره

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی

مرکز مشاوره خانواده با توجه به اینکه هر یک از عوامل تجربه خاص خود را دارند سریع تر شما را یاری میکنند . مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با داشتن روانشناسان ماهر و با تجربه میتواند همراه خوبی برای شما باشد . یک مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با ترجمه مقالات مختلف با دنیا در ارتباط است . این مراکز از طریق اینترنت با جدیدترین علوم و دستیافته های علم روانشناسی و روانپزشکی به شما یاری میرسانند . مراکز مشاوره با  حس همنوعدوستی و انجام خدمات  بهتر تلاش میکنند تا رضایت مراجعین خود را جلب کنند . در هر شهر مراکز مشاوره وجود دارند . اهمیت این مراکز اکنون بر همه روشن شده است . فرهنگ مشاوره در میان مردم بخوبی جا افتاده است . هر مشکلی برای هر کسی بوجود می آید بی وقفه به یکی از این مراکز مراجعه میکنند .

بر خلاف چند دهه پیش که همه خود را کامل میدانستند و کمتر مشورت میکردند اکنون همه به مشاوره نمودن افتخار میکنند . یا امر خطیر مشاوره به گیس سپیدان و ریش سفیدان واگذار میشد حال آنکه همسران جوان نیاز داشتند به روز باشند . مهمتر از آن جانبداری هر بزرگتر از اقوام خویش و یکطرفه انجام میشد . اکنون با توجه به تعدد این مراکز کار جوانان آسانتر شده است .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده نه تنها برای زن و شوهر مفید است بلکه برای تمام اعضا خانواده نیز فایده دارد . در خانواده ای که زناشویی دزست انجام میشود تنش کمتر است . بی اعتنایی و بی حوصلگی جایگاهی ندارد . ذهن پدر و مادر خانواده درگیر نیست .  زناشویی و رابطه جنسی ده درصد زندگی است  اما نبود آن  تمام زندگی را تحت الشعاع قرار دهد . مرد یا زن تنها رابطه خصوصی که در خانواده دارند رابطه جنسی است . عشق به فرزند ، عشق به پدر و مادر و خانواده یک رابطه خاص نیست که مختص زن و شوهر باشد . رابطه ای که خاص همسر است فقط زناشویی است . زن ومردی احساس تعلق میکنند که این رابطه بینشان محکم و درست انجام شود .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده مختص کسانی است که میخواهند رابطه آنها با همسرشان خاص و مختص باشد . اگر این رابطه درست انجام نشود احساس امنیت جنسی تبدیل به حس سرکوب جنسی میشود . نتیجه این تبادل رخوت ، بی حوصلگی ، سرخوردگی عاطفی و احساس پوچی خواهد بود . در تحقیقات میدانی دیده شده که همسرانی میگویند زن من یا شوهر من نیاز ندارد . این گفته حکایت از ناتوانی شما در تحریک درست همسرتان دارد . اگر تحریک بخوبی انجام نشود زن یا مرد احساس سرخوردگی میکنند . کم کم این رابطه کمرنگ و حتی نابود میشود .

 

روانشناسی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی برای اینست که ما بتوانیم بخوبی زمینه داشتن یک رابطه زناشویی خوب را فراهم کنیم . فقط به مرحله اسکاسم رسیدن نمیتواند رابطه خوبی باشد . تحریک جنسی باید زمینه خوبی داشته باشد . علاوه بر تحریک ارگانیسم جنسی باید تحریک حسی نیز انجام شود . زن یا مردی که نتواند برای همسرش حس خوبی ایجاد کند نیاز به مشاوره و درمان دارد . مرد یا زن ابتدا از معاشرت با همسرش باید لذت ببرد . آنها باید بتوانند از در کنار هم بودن حظ ببرند . رابطه زناشویی فقط به همبستر شدن نیست . یک عشق و لذت میتواند در سر میز غذا شکل بگیرد . با یک نگاه دوستانه و یا کلام عاشقانه . زمینه زناشویی حتی میتواند با برطرف کردن نیاز مالی همسر آغاز شود . وقتی که زن یا مرد در کنار همسرش احساس امنیت مالی  میکند تحریک میشود .

وقتی شما با نوشتن یک شعر ، مقاله ، کشیدن یک نقاشی نشان میدهید متمایز هستید . شاید تا کنون هیچکس به شما نگفته باشد که شما حتی وقتی یک لباس میخرید که همسرتان لذت ببرد در واقع اورا تحریک کرده اید . شما با شناخت علایق همسرتان و عمل به آنها میتوانید زمینه همبستری خوبی را فراهم کنید . مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی ارتباط زناشویی و خانواده را برای شما روشن میکند .

تلفنی

مشاوره و خانواده

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی زمانی اهمیتش مشخص میشود که شما تمام وظایف خود را انجام میدهید اما باز هم خانواده رضایتمندی ندارید . شما بیش از اندازه تلاش میکنید اما همیشه کسی هست که نگران و ناراحت باشد . شما به زعم خود کامل هستید اما یک گوشه کار میلنگد . پیشنهاد میشود حتما  مشاوره خانواده انجام دهید . همسر راضی است اما پسر شما دلخور میباشد و مدام غرغر میکند . شاید آنقدر که به رضایت همسرتان اهمیت میدهید با فرزندتان دمخور نمیشوید . یا برعکس فرزندان همه شادند اما همسرشما نه . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک ایراد کارتان را به شما خواهد گفت.

 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران  آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد 

منبع: 9 Best Couples Counseling Techniques and Why You ...

زینب بازدید : 41 جمعه 07 مرداد 1401 نظرات (0)

زندگی زناشویی موفق

زندگی زناشویی موفق دنیایی است که هرچقدر هم در اطراف خود آن را مشاهده کرده باشیم و از نزدیک نظاره گر زندگی زناشویی موفق اطرافیان خود بوده باشیم باز هم با قدم گذاشتن در زندگی مشترک با دنیای جدید و بکری رو به رو خواهیم شد . جدید بودن و ناشناخته بودن زندگی زناشویی علت ترس از ازدواج بسیاری از افراد است . اما این ترس کاملا کاذب است و به علت سطح خود شناسی پایین و عدم مطالعه و آگاهی از چیستی زندگی زناشویی است . پسوند ناشناخته بودن برای زندگی زناشویی به دلیل تجربه هایی است که فقط بعد از ازدواج برای شما پیش خواهد آمد و قرار نیست شما وارد تونل وحشتی شوید که هر لحظه یک اتفاق هولناک شما را شوکه کند .

تجربه های زندگی زناشویی موفق

حتی ناشناخته های زندگی زناشویی نیز از نظر تئوری و کسب اطلاعات قابل یادگیری هستند اما مواردی وجود دارد که جنبه عملی آنها تا زمان ازدواج برای شما بکر خواهد ماند . به طور مثال مادر یا پدر شدن و تربیت فرزند فرایندی است که قبل از ازدواج هم میتوانید با مطلاعه به آگاهی از آن دست پیدا کنید اما تجربه حقیقی آن برای دنیای زندگی زناشویی موفق است . تقریبا هر آنچه که باید از زندگی زناشویی موفق بدانید تا موفق در آن ظاهر شوید میتواند توسط مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و توسط متخصصان بهترین مشاوره خانواده در اختیار شما قرار بگیرد .

هرگز اینگونه تصور نکنید که چون مجرد هستید نیازی به این اطلاعات ندارید یا ناپسند است که پیگیر مشاوره زناشویی باشید . بلکه مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی قبل از ازدواج به شما بار آگاهی مفید و لازم را میدهد تا کمتر در مقابل مسائل زندگی زناشویی موفق شوکه شوید و بهترین واکنش را در هر موقعیتی از خود نشان دهید .

داشته باشیم ؟

موفقیت در زندگی زناشویی موفق

موفقیت در زندگی زناشویی موفق در گرو نکات و باید نباید های زیادی است . نمیتوان موفقیت در زندگی زناشویی موفق را به سادگی تعریف کرد یا آن را از ظواهر زندگی زوج ها برداشت کرد . اما اگر تمام تعاریف و قواعد و قوانین موفقیت در زندگی زناشویی موفق را بخواهیم در یک کلمه بگنجانیم به نظر میرسد که ” تعالی ” کامل ترین و منصفانه ترین واژه است . اما خود تعالی سطر ها و جلد های بیشماری تعریف میتواند داشته باشد . آنچه که از واژه تعالی در موفقیت در زندگی زناشویی موفق انتظار میرود این است که چه مرد چه زن هم از نظر فردی هم در قالب یک زوج از هر نظر ارتقاء پیدا کنند .

به بیانی دیگر پیشرفت علمی ، مالی ، شخصیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اخلاقی . . . مواردی از تعالی هستند که موفقیت در زندگی زناشویی موفق را تعریف میکنند . مرد و زن در کنار هم پس از شروع زندگی مشترک باید بکوشند که در کنار حفظ ثبات ، زندگی خود را هم گام با جامعه پیش ببرند . برای مثال در صورت امکان به ادامه تحصیل بپردازند ، به سلامت جسمی خود اهمیت دهند و ورزش کنند ، اوقات فراغت خود را با مطلاعه و کلاس های آموزشی و تفریحات فرهنگی و مفرح مانند سینما پر کنند ، با وجود پشتیبانی و حمایت ، استقلال شخصیتی خود را حفظ کنند و برنامه ریزی مالی داشته باشند و هدفمند به سوی آینده حرکت کنند ...

مهارت های زندگی زناشویی

مهارت های زندگی زناشویی موفق قواعدی هستند که از نظر روانشناسی خانواده و ارتباطات کاملا ثابت شده و قابل پذیرش هستند . در پس مهارت های زندگی زناشویی موفق پژوهش ها و آزمون و خطاهایی وجود دارد تا درستی یا نادرستی آن ها مشخص شود . مهارت های بسیاری وجود دارد که به شرایط زندگی شما ممکن است به مواردی از آن ها بیشتر نیاز داشته باشید . اما چند مهارت کلی و تثبیت شده از نظر علمی وجود دارد که در تمام زندگی های مشترک داشتن آن ها مهم است .

اولین مهارت خود شناسی است . تا به درک درستی از شخصیت خود نرسید نمیتوانید بفهمید که چه چیزی از زندگی میخواهید و در نتیجه قادر نخواهید بود خواسته های طرف مقابلتان را درک و براورده کنید . پس قبل از هرچیزی تکلیفتان را با خود مشخص کنید و به امید تغییر دادن با کسی که مغایرت بسیاری با ایده آل شما دارد تن به ازدواج ندهید . مورد بعدی مهارت گوش دادن و همدلی کردن است .

ریشه یابی مشکلات زندگی زناشویی

باید قادر باشید در هر شرایطی به صحبت طرف مقابلتان گوش دهید تا از آنچه در ذهن دارد آگاه شوید و به دور از سوء تفاهم با او همدلی کنید . مهارت ارتباطی یکی دیگر از دیگر مهارت ها است شما باید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید تا با دایره اجتماعی همسرتان مناسب ترین رابطه را برقرار کنید شما باید بتوانید با همکار یا خانواده همسر خود یک رابطه صحیح و متعادل برقرار کنید . مورد دیگر مهارت حل مسئله است شما باید بتوانید مشکلات خود را ریشه یابی کنید و با مصلحت اندیشی و به دور از منفعت طلبی به فکر چاره جویی باشید .

در صورت احساس ناتوانی در حل مسائل زناشویی خود به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید . مهارت های دیگری نیز مانند مهارت اعتماد به نفس ، مهارت حفظ تعهد ، مهارت ابراز عشق و . . . در کنار دیگر مهارت های زندگی زناشویی وجود دارد که کسب آن ها شما را در داشتن یک زندگی زناشویی موفق کمک خواهد کرد .

رضایت از زندگی زناشویی

رضایت از زندگی زناشویی یک احساس درونی است که هرگز نمیتوان آن را بنا بر ظواهر زندگی توجیه کرد . چه بسیاری از زوج ها که در کمال رفاه و شرایط ایده آل زندگی احساس رضایتی ندارند و در واقع یک خلاء مانع از خوشبختی آن ها میشود و در مقابل زوج های دیگری با زندگی بسیار ساده تر و با وجود دغدغه های بیشتر شادکامی را در زندگی خود احساس میکنند . رضایت از زندگی زناشویی میتواند نتیجه قانع بودن ، زندگی در لحظه ، نداشتن توقع بیجا ، مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران ، لذت از داشته ها و امید به آینده باشد . با تقویت این موارد در خود میتوان احساس رضایت از زندگی زناشویی را در خود چند برابر ایجاد کرد .

خوشبختی در هیچ جایی در دنیا پنهان نشده است که پیدایش کنید ، در هیچ زمانی محدود نشده است که منتظرش باشید یا پشت سرش بگذراید ، در هیچ شیئی گنجانده نشده است که آن را بخرید . از خوشبختی برای خود یک فضای چند بعدی نسازید که با کم بودن یکی از بعد ها خراب شود . در همان نقطه که ایستاده اید ، در همان لحظه ، با همان داشته ها ، اگر هنوز چیز هایی دارید که نگران از دست دادنشان باشید ، اگر هنوز دلیل هرچند کوچکی برای لبخند زدن دارید و اگر هنوز آرزو هایی در سر دارید که شما را به آینده وصل کند میتوانید احساس خوشبختی و رضایت کنید پس هرگز رضایت از زندگی زناشویی را برای خود به یک معادله چند مجهولی تبدیل نکنید .

داشته باشیم ؟

بهترین روش زندگی زناشویی

بهترین روش زندگی زناشویی را فقط خودتان میتوانید برای زندگیتان تجویز کنید . بدترین کار تقلید و کپی برداری از سیستم زندگی دیگران است . چرا که هر روش زندگی خاص شرایط و شخصیت زوج مربوط به آن زندگی است و قرار نیست ایدئولوژی زندگی دیگران برای زندگی شما هم کارامد باشد برعکس فقط باعث میشود از مسیر درست زندگی خود منحرف شوید . در این میان راهنمایی های مشاوره زناشویی و زندگی مشترک قطعا کمک کننده خواهند بود تا مسیر هموار تری را انتخاب کنیم . بهتر است همراه همسر خود به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنید و با شرح شرایط موجود ، نیاز ها ، مشکلات و توقعات خود از زندگی مشترک ، بهترین روش زندگی زناشویی مخصوص به خودتان را پیدا کنید .

باید بفهمید که چه چیز هایی مخل آرامش ،  امنیت ، پیشرفت و صمیمیت رابطه و زندگی مشترک شما میشوند و در مقابل چه چیز هایی باعث ایجاد هیجان مثبت ، صمیمیت ، شادی ، پیشرفت مادی و معنوی شما و زندگیتان میشوند و با بررسی این موارد با حذف نباید ها و رعایت باید ها روش زندگی خود را پیدا کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From 

https://psychology.avije.org/

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 1,223
  • بازدید سال : 7,048
  • بازدید کلی : 21,203