loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 34 پنجشنبه 08 مهر 1400 نظرات (0)

به فرزند خود شیوه صحیح زندگی را در جوانی بیاموزید ، به طوری که در بزرگسالی ، شیوه صحیح زندگی و رفتار خود را بشناسد ، همانطور که در دوران کودکی به طور مداوم به او آموزش داده شد.

تربیت فرزند پسر آسان نیست. به سختی می توان "راه درست" انجام کارها را دانست ، زیرا فرزندان ما با دفترچه راهنما نیامده اند. 

ممکن است ما همیشه به عنوان والدین همه چیز را "درست" نکنیم ، اما می توانیم هر روز تلاش کنیم تا بر اساس آنچه می دانیم و یاد می گیریم آنچه را که برای آنها بهتر است انجام دهیم.

1. ارزش های خوب خود را بشناسید
ارزش های شما بر نحوه تربیت فرزند پسر شما تأثیر می گذارد. ارزش های خود را به عنوان یک چتر جامع در نظر بگیرید ، که تحت آن همه شیوه های فرزندپروری ارائه می شود.

ارزش های ما بر فرزندپروری ما در هر زمینه ای تأثیر می گذارد. بنابراین شناخت ارزشهای ما بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر برای رفتار با دیگران آنطور که دوست دارید با شما رفتار شود ، ارزش قائل هستید ، این امر بر نحوه آموزش شما به فرزند شما برای رفتار با دیگران تأثیر می گذارد. با این حال ، اگر ابتدا برای خود ارزش قائل شوید و بقیه در درجه دوم اهمیت قرار گیرند ، این امر همچنین بر نحوه رفتار فرزند شما با دیگران تأثیر می گذارد.

کودکی که به او یاد داده می شود با دیگران همانطور رفتار کند که با خود رفتار می کند ، تمایل بیشتری دارد که اسباب بازی های خود را با خواهر و برادرهای خود به اشتراک بگذارد ، زیرا آنها درک می کنند که در چنین شرایطی می خواهند اسباب بازی ها را با آنها به اشتراک بگذارند. کودکی که به او یاد داده شده است ابتدا به فکر خود باشد ، احتمال اشتراک گذاری کمتری خواهد داشت زیرا آموخته است که خواستن اسباب بازی مهمتر از به اشتراک گذاری اسباب بازی است ، زیرا آنها از دیگران مهمتر هستند.

ارزشها و قلب خود را بشناسید ، زیرا این چیزی است که اساساً به فرزند خود آموزش می دهید. نکات زیر تنها در صورتی مفید است که به فرزند خود بیاموزید که یک انسان خوب و شایسته با ارزش های خوب باشد. یک نظام ارزشی خوب و احساس اخلاق رفتار آنها را هدایت می کند. این پایه ای است که همه مهارت های دیگر بر اساس آن ساخته شده است.

2. حضور داشته باشید
کودکان می خواهند با والدین خود باشند. آنها خواهان زمان با کیفیت و کمی با مادر و پدر هستند.

شرایطی وجود دارد که این امر امکان پذیر نیست ، به ویژه با توجه به افزایش نرخ مادری مجرد. تحقیقات نشان داده است که پسرانی که توسط مادران مجرد تربیت می شوند ، اگر الگوی مثبت مردانه ای در زندگی خود داشته باشند ، خوب عمل می کنند. اگر پدر نمی تواند در تصویر باشد ، بهترین چیز بعدی یک مرد خوب است که می تواند تأثیر مثبتی در زندگی پسر داشته باشد. اگر شما یک مادر مجرد هستید و پسرتان الگوی مرد قوی و مثبتی ندارید ، پس یک مکان برای کمک گرفتن برنامه خواهران بزرگ برادران بزرگ است. این یک برنامه مبتنی بر مربی است که در آن کودکان با فردی جفت می شوند که می خواهد مربی باشد و مایل است زمان طولانی را با کودک اختصاص دهد. آنها جایگزین والدین نیستند. با این حال ، آنها می توانند تأثیر خوب ، الگو ، راهنما و حمایت عاطفی برای فرزند شما باشند. این امر به ویژه برای پسران اهمیت دارد.

همه امیدها برای پسران مادران مجرد از بین نمی رود. تحقیقات انجام شده در زندگی روزمره ما نشان داد که داشتن پدر یا شخصیتی شبیه پدر در زندگی یک پسر می تواند به کودک کمک کند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد. آنها کمتر در زندان می مانند ، کمتر در معرض سوء مصرف مواد قرار می گیرند و احتمال اعتماد به نفس و عزت نفس مثبت آنها بیشتر می شود. اینها مزایای زیادی برای مردان جوان دارد. نباید آنها را ساده نگرفت. پسران ما به الگوهای قوی مردانه احتیاج دارند ، در صورت امکان ، پدری در زندگی خود ، برای کمک به آنها تا آنجا که ممکن است موفق شوند.

اگر پدری در تصویر نیست ، پدربزرگ ، عمو یا دوست نزدیک خانواده می توانند این فاصله را پر کنند. الگوهای مثبت الزامی هستند زیرا آنها الگوهایی از نحوه زندگی را ارائه می دهند. پسرها به منظور مدل سازی ، راهنمایی و آموزش به آنها برای تبدیل شدن به یک مرد خوب ، به پدر یا الگوی مثبت مرد نیاز دارند تا با آنها وقت بگذرانند.

3. رویاها را تشویق کنید
کودکان باید رویاهایی داشته باشند. زندگی بدون رویا ، زندگی بدون امید است. رویاهایشان را با شکست دادن آنها قبل از شروع به تعقیب آنها خدشه دار نکنید.

به عنوان مثال ، فرزند شما ممکن است بخواهد در بزرگسالی یک بازیکن حرفه ای فوتبال باشد. این امید و رویای آنهاست. آنها 14 ساله هستند و این آرزوی زندگی فعلی آنها است. بسیاری از والدین تصمیم گرفتند چنین رویاهایی را از بین ببرند زیرا واقع بین نیستند. احتمال اینکه یک ورزشکار حرفه ای مانند یک بازیکن فوتبال شوید بسیار اندک است ، اما این بدان معنا نیست که آنها نباید تلاش کنند. آنها به موقع از طریق مشارکت خود در این ورزش خواهند فهمید که آیا واقعاً آنقدر خوب هستند که بتوانند به مرحله بعدی برسند.

مهم این است که به کودک خود کمک کنید تا خوش اندام باشد. آنها نباید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذارند ، به قول قدیمی ها. در عوض ، آنها باید اهمیت علایق دیگر را یاد بگیرند و در مدرسه سخت تلاش کنند ، زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی یک مصدومیت می تواند شما را به طور دائم از ورزش دور کند.

وقتی کودکی به دنبال رویاهایش می رود ، حتی اگر به نظر یک در یک میلیون باشد ، او درس های ارزشمند زندگی را می آموزد. آنها یاد می گیرند که سخت کار کنند و در حال یافتن این هستند که بهترین کار در هر چیزی که در آرزوی تبدیل شدن به آن هستند لازم است.

 موفقیت  مزیت رویاپردازی ، از جمله توسعه شجاعت را بیان می کند. تعقیب رویاهایتان شجاعت شما را تقویت می کند. شجاعت سوخت شما برای رسیدن به موفقیت شگفت انگیز در زندگی است ، رویاهایتان را دنبال کنید و شجاعت را به کار بگیرید. در زمان کافی مطمئن ، قابل توقف نخواهید بود.

هیچ چیز خوب در زندگی به آسانی به دست نمی آید. اگر این رویای آنها است ، بگذارید آنها آن را دنبال کنند (منطقی است- خانه خود را نفروشید تا بتوانید پروژه ساخت موشک آنها را تامین کنید). بگذارید آنها پول ساخت موشک را بدست آورند. به این ترتیب آنها می توانند ببینند چه چیزی برای رسیدن به آنجا لازم است.

اگر آنها به هدف نهایی خود نرسند ، این نیز اشکالی ندارد. درسهایی که در این راه آموخته اند مهم است. به عنوان مثال ، به عنوان یک بازیکن فوتبال ، آنها درباره کار تیمی ، آمادگی جسمانی ، استراتژی و تعهد آموختند. همه چیز بی دلیل نبود. آنها ممکن است هرگز یک بازیکن حرفه ای فوتبال نشوند ، اما می توانند با گذشت زمان واقعیت اوضاع را کشف کنند.

والدین نیازی ندارند که رویاها را با واقعیت خرد کنند. به کودکان اجازه دهید که امید و رویا داشته باشند ، زیرا این چیزی است که آنها را بیشتر از همه تلاش می کند و تمام تلاش خود را در هر کاری که انجام می دهند به کار می گیرد.

درس تلاش سخت ، همراه با شکست ، درس های خوبی برای آموختن است. آنها را از رفتن به دنبال رویا باز ندارید زیرا از شکست خود می ترسید. شکست و اینکه بتوانند بعد از باخت خود را جمع کنند بخشی از تبدیل شدن آنها به مردان قوی است.


منبع:familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 1,083
  • بازدید سال : 6,908
  • بازدید کلی : 21,063