loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 31 جمعه 23 مهر 1400 نظرات (0)

اکثر زوج های متاهل خیانت همسر را چیزی می دانند که هرگز بر آنها تأثیر نمی گذارد. به نظر می رسد موضوعی فقط مختص افراد مشهور و شخصیت های عمومی است. متاسفانه اینطور نیست.

حدود 25 درصد از ازدواج ها (و 40 درصد از روابط غیر متاهل) با خیانت روبرو هستند ، در صورتی که این موارد فقط در مورد مسائل عاطفی یا خیانت آنلاین در نظر گرفته شود ، تعداد آنها افزایش می یابد.

بنابراین ، چگونه با خیانت برخورد می کنید؟ بعد از خیانت هر دو چگونه پیش می روید؟ چگونه رابطه خود را با همسرتان التیام می بخشید؟

یک رابطه فرار بدون درد را ارائه نمی دهد. برای بازسازی اعتماد شکسته شده توسط یک رابطه ، زمان و تعهد برای تغییر نیاز است.

تفاوت خیانت با زنای محصنه در چیست؟
خیانت ، یا خیانت ، عبارت است از بی وفایی عاطفی یا جسمی نسبت به همسر یا شریک ، و نقض تعهد یا قول در حین عمل. زنای محصنه درگیر فعالیت های جسمی ، جنسی است و ممکن است در جاهایی جرم و زمینه طلاق تلقی شود.

کمی قبل از واکنش وقت بگذارید
احساسات شوک ، عصبانیت و اندوه واکنش های متداولی در مورد اطلاع از خیانت شوهر است. کار کردن با این احساسات به زمان و تلاش نیاز دارد و مهم است که به خود فضا بدهید تا همه افکار و احساسات خود را جمع آوری کند. سعی کنید آنچه را که می گویید در ذهن خود تمرین کنید تا خود را بیشتر قاطع نشان دهید نه پرخاشگر-نزدیک شدن به آن با عصبانیت منجر به تصمیم گیری عجولانه می شود. ابزارهای تنظیم عاطفی مانند ذهن آگاهی ، خودتنظیمی و تنفس هفت ثانیه ای را تمرین کنید.

جدایی کامل
ماجرا باید تمام شود. جدایی کامل از طرف مقابل تنها راه پایان دادن به یک رابطه است. مهم این است که همسر درگیر رابطه صریح و صادق باشد و به دیگری بگوید که هنوز متعهد به ازدواج است. جدایی شدید از معشوق می تواند کار بسیار سختی باشد ، زیرا آنها نوعی نیاز یا خواسته را برآورده کردند. باید به آنها گفت که کار تمام شده است ، جایی برای بحث باقی نمی ماند. بدون جدایی کامل ، بهبود سالم زناشویی غیرممکن است.

 

مسئولیت را بپذیرید
همسر خيانتكار باید آنچه را که اتفاق افتاده است بپذیرد و مسئولیت کامل را بر عهده بگیرد. آنها باید کاملاً شفاف باشند و به هر یک از سوالات دیگران پاسخ دهند. این منجر به گفتگو در مورد آنچه اشتباه شده است و آنچه باید تغییر کند ، خواهد شد. با این حال ، بهترین کار این است که همسر خیانتکار از ارائه هرگونه جزئیات خاص در مورد خیانت خود اجتناب کند ، زیرا این امر اغلب به جبران احساسات آسیب رسان منجر می شود. فقط اطلاعات زیادی را فاش کنید تا همسرتان بفهمد چه اتفاقی افتاده است. اعتماد یک شبه باز نخواهد گشت ، اما پذیرش مسئولیت نقطه شروع خوبی است.

 

تعهد از طریق تغییرات
تعهد به بازگرداندن ازدواج مستلزم آن است که همسر خیانتکار رفتارهای جدیدی اتخاذ کند. حیاتی ترین تغییر ، اطمینان مداوم است. شما باید به طور مکرر به همسرتان اطمینان دهید که در مورد تعهد خود نسبت به آنها اطمینان دارید و سپس آن را با عمل پیگیری کنید. مهم است که به همسرتان اجازه دهید شما را ارزیابی کند: به او اجازه دهید به ایمیل ها ، تلفن و هر چیز دیگری که ممکن است در طول رابطه خصوصی داشته باشید دسترسی کامل داشته باشد. این شیوه ها به بازسازی اعتماد شکسته شده کمک می کند.

 

شناسایی و تقسیم نیازها
هر کس نیازهای عاطفی اصلی دارد که وقتی برآورده می شوند ، بالاترین سطح شادی و شادی را برای آنها به ارمغان می آورد. وقتی با آنها ملاقات نمی شود ، احساس سرخوردگی و ناراحتی رخ می دهد. در اینجا جایی است که افراد بی وفا ممکن است در خارج از ازدواج به دنبال رفع این نیازها باشند تا این نیازها را به همسر خود برسانند. هر دو همسر باید نیازهای خود را به یکدیگر مرتبط کرده و برای برآوردن آنها با هم تلاش کنند. یکی از روشهای اثبات شده ، گوش دادن فعال است - تلاش آگاهانه برای شنیدن پیام کامل که در حال انتقال است. گوش دادن فعال مستلزم تأیید احساسات یکدیگر در حین برقراری ارتباط است و گوش دادن به درک و نه پاسخ دادن. این استراتژی ارتباطی به آنها کمک می کند تا نیازهای یکدیگر و نحوه برآوردن آنها را بهتر درک کنند.

 

برای درمان زمان بگذارید
روزهای اولیه پس از اطلاع از یک رابطه اغلب دردناک است. یافتن راه بهبودی و بهبودی نیازمند تعهد کامل هر دو طرف است. هیچ زمان مشخصی وجود ندارد که بتواند ازدواج را حل کند ، اما اکثر زوج ها از این رابطه جان سالم به در می برند و در واقع قوی تر و متعهدتر به یکدیگر عمل می کنند. زمان به تنهایی ازدواج را بر نمی گرداند - این امر به تلاش مداوم هر دو همسر نیاز دارد.


منبع:familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 160
  • بازدید ماه : 1,068
  • بازدید سال : 6,893
  • بازدید کلی : 21,048