loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 54 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

موفقیت در ازدواج

موفقیت در ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد . ازدواج جز مهمترین تصمیم های انسان در زندگی می باشد و غفلت در آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد . با انتخاب همسر آینده شما به طور کلی مسیر زندگیتان را تغییر می دهید این تغییر در تمام قسمت های زندگیتان مشهود است . و در طی سالیان حتی بر روی نوع رفتار شما تاثیر می گذارد در نتیجه با یک ازدواج مناسب می توانید مراتب موفقیت را طی کنید و یا برعکس با انتخابی غلط ممکن است به ته دره ای عمیق بی افتید .

با ما همراه باشید تا در این مقاله به راه های موفقیت در ازدواج بپردازیم و بررسی کنیم چه عواملی موجب موفقیت در آن می شود و چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته باشیم .

برای موفقیت در ازدواج باید از قبل الویت و ملاک هایی را در نظر داشته باشید . ازجمله ملاک هایی که روانشناسان برای موفقیت در ازدواج در نظر گرفته اند می توان به میزان اختلاف سن ، نوع نگاه به فلسفه ازدواج ، عقاید دینی و فرهنگی و موقعیت مالی و اجتماعی اشاره کرد .

عوامل موفقیت در ازدواج

عوامل موفقیت در ازدواج به دو بخش اساسی تقسیم می شود :

  1. عوامل موثر قبل از ازدواج
  2. عوامل موثر پس از ازدواج و در زندگی مشترک .

عوامل موفقیت در ازدواج زمانی که قصد انتخاب همسر آینده تان را دارید به موارد زیر مربوط می شود :

  1. اختلاف سنی : میزان فاصله سنی بین زن و مرد از جمله مواردی است که باید قبل از ازدواج به آن توجه داشته باشید . باتوجه به حاصل تحقیقات روانشناسان بهتر است زن حدود 3 تا 5 سال از مرد کوچک تر باشد .
  2. عقاید مذهبی : با توجه به تایراتی که عقاید دینی بر رفتار انسان ها می گذارد بهتر است قبل از ازدواج زن و مرد در این رابطه به توافق رسیده باشند تا در آینده به دلیل نوع پوشش و رفتار یکدیگر دچار مشکل نشوند .
  3. رفتارهای جنسی و زناشویی : یکی از مسائل مهم زندگی زناشویی نوع رفتار های جنسی افراد و خواسته هایشان از یکدیگر است که معمولا به دلیل نوع فرهنگ و خجالت قبل از ازدواج هیچ شناختی از آن ندارند . برای آگاهی از این مورد بهتر است توسط یک روانشناس میزان تفاهم در رفتارهای جنسی را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید .
  4. وضعیت مالی : همانطور که می دانید شرایط مالی یکی از شروط مهم ازدواج است اما توجه داشته باشید این موضوع به الویت های دیگرتان لطمه وارد نکند .

عوامل موفقیت در ازدواج برمی گردد به احساس رضایتمندی زوجین بعد از ازدواج و اینکه تا چه میزان از انتخاب خود خوشنود هستند . نکته جالب و عجیب این است که در ازدواج های موفقی که زوج از یکدیگر راضی هستند معمولا هیچکدام از معیارهای ازدواج برایشان اهمیت چندانی ندارد و درواقع فرد را تنها بخاطر خودش می خواهند .

مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج

مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج را می توان رشد عقلی و عاطفی افراد تلقی کرد . در زندگی مشترک این که هردو طرف بتوانند خوب یکدیگر را درک کنند بسیار مهم است . و این درک متقابل نیاز به رشد کامل عقلی دارد زیرا در بعضی موارد ممکن است فردی 25 ساله از لحاظ درک عقلی 21 ساله باشد و وقتی با فردی 25 ساله با درک عقلی بالاتر ازدواج کند به احتمال زیاد در زندگی دچار مشکل می شود . زیرا درک درستی از یکدیگر ندارند .

به طور کلی برای آگاهی کامل تر از مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج بهتر است از یک مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و با اطمینان بیشتر فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید .

رازهای موفقیت در ازدواج

رازهای موفقیت در ازدواج را اگر از قدیمی تر ها و بزرگ تر ها بپرسید حتما یکی از دلایل مهم را گذشت و قناعت می دانند ، دو عامل واقعا مهمی که در زندگی های امروز بسیار کمرنگ شده است . با گذشت در برخی مسائل زندگی به راحتی آرامش را به خانه تان دعوت می کنید همچنین اگر مقایسه را در زندگی تان کنار بگذارید بسیاری از فشار های روانی و تشنج های بیهوده را از بین برده اید .

چگونگی موفقیت در ازدواج

چگونگی موفقیت در ازدواج را با دقت در انتخاب می توان به راحتی بدست آورد . با یک انتخاب درست و دقیق به راحتی می توانید به خوشبختی دست پیدا کنید . نکته حائز اهمیت در این انتخاب مراجعه به یک راهنمای درست است که با آگاهی و تخصص بتواند به شما کمک کند مشاوره ازدواج تلفنی در تمام ساعات روز به راحتی آماده خدمت رسانی به شما می باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Ten Secrets to a Successful Marriage - Focus on the Family

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 549
  • بازدید سال : 6,374
  • بازدید کلی : 20,529