loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 18 جمعه 18 آذر 1401 نظرات (0)

مدیریت مشکلات

مشکلات زندگی مشترک جزء جدایی ناپذیر و غیر قابل انکار هر زندگی مشترکی است . مشکلات زندگی مشترک میتواند مالی ،  عاطفی ، جنسی ، اخلاقی و... باشد . هر زندگی مشترکی در هر سطح کیفی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد . مشکلات زندگی مشترک گاه نرمال است و جای نگرانی خاصی ندارد و گاهی بی رحم است چرا که زندگی غیر قابل پیش بینی میباشد . اینکه توقع داشته باشیم که در زندگی مشترک هرگز ناراحتی ، بحث و مشاجره و مشکلات نباشد و فانتزی به آن نگاه کنیم خود دلیل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است چرا که اگر انتظار و نگرش فرد از زندگی مشترک یک رویای شیرین عاری از درد و رنج باشد کوچک ترین پیشامد و اختلافی را یک واقعه بزرگ خارج از حد تحمل تلقی میکند .

واقع بین بودن کمک میکند که در مقابل جبر زندگی و مشکلات زندگی مشترک و چالش هایی که برای آزمودن ما سر راه ما قرار میگیرد به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات به دنبال کلید حل آن ها بگردیم  زندگی مشترک فیلم نامه نیست که آن را هرطور که دوست دارید بنویسید بلکه شما انتخاب شده اید تا نقشتان را با تمام فراز و نشیب هایش با تمام بعد های تاریک و روشن آن به بهترین شکل ممکن بازی کنید . و باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی که آرامش دارید را بدانید .

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

مشاوره مشکلات زندگی مشترک راه چاره ای است برای زوج هایی که بنا به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاه مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار است . مشاوره مشکلات زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از گود ایستاده است به زندگی شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه سعی میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی کند و بهترین راه حل و درمان را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این گره ها اگر به دست خود شما باز نشود به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .

اما مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روزانه با صدها زوج که درگیر مشکلات ریز و درشت اند برخورد دارد . راهکار هایی که مشاور خانواده به شما پیشنهاد میکند از نظر علم روانشناسی ثابت شده و طی آزمون و خطاها و پژوهش های بسیار ثابت شده اند درمانگران و کارشناسان این مرکز تجربه های متفاوتی از زندگی های متفاوت را با خود دارند که باعث میشود موثر ترین و پر بازده ترین مشاوره مشکلات زندگی مشترک را در اختیار شما قرار دهند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و استفاده از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده رشد فرهنگی شما است و گویای منطقی بودن نگاه شما به  مشاوره مشکلات زندگی مشترک .

زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک معمولا پس از ، از بین رفتن دوران شیفتگی خود را نشان میدهند . دوران شیفتگی به اوایل زندگی مشترک که همه چیز تازگی دارد و هیجان انگیز است و فرد درگیر احساسات نو پا و آتشین خود است گفته میشود . در این دوران زوجین کمتر متوجه کمبود های زندگی یا نکات خلاف سلیقه خود در طرف مقابل هستند در واقع همان جمله ی معروف که میگوید هیچ کسی چهل روز اول زندگی بدبخت نیست . به همین خاطر پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک اولین مشکلات زندگی مشترک خود را نشان میدهند .

اولین مشکلات زندگی مشترک اگر ازدواج از پایه دچار مشکل خاصی نباشد و یک ازدواج صحیح و منطقی باشد و فرد مقابل مشکل حادی نداشته باشد معمولا مشکلات جدی نیستند و قابل حل و فصل هستند . شروع مسئولیت های جدی زندگی مشترک یکی از مواردی است که زوجین را با مشکل رو به رو میکند چرا که هم زن هم مرد تا قبل از این مسئولیت جدی و سنگینی را بر عهده نداشته اند و مسئولیت هایی که با شروع زندگی مشترک به هر دو نفر واگذار میشود میتواند آن ها را کلافه و خسته کند و باعث تنش و اختلاف شود اما اگر پسر و دختر قبل از شروع زندگی مشترک در مورد مسئولیت ها بصورت شفاف با هم صحبت کنند و واقع بینانه وارد زندگی مشترک شوند این مسئله نمیتواند مشکل ساز باشد .

مشکل وابستگی در زندگی مشترک

مورد بعدی وابستگی به خانواده است . فرد همچنان پس از شروع زندگی مشترک در موارد ریز و درشت قدرت تصمیم گیری ندارد و خانواده پدری خود را دخالت میدهد یا در بحث های زناشویی هرچند جزئی نیز خانواده را با خبر میکند و چون خانواده ها در اکثر مواقع جانب دارانه به مسئله نگاه میکنند باعث بروز مشکل میشود . اما این به آن معنا نیست که در مواقع لازم از تجربه بزرگ تر ها استفاده نکنیم اما باید بپذیریم ما اکنون خود یک خانواده کوچک هستیم و باید بتوانیم مستقل از خانواده پدری زندگی خود را مدیریت کنیم . مورد دیگر توقع های نابجا است نباید در ابتدای شروع زندگی از همسر خود توقع داشته باشیم تمام خواسته های ما را یک شبه براورده کند . با مقایسه زندگی خود با کسانی که سال ها است زندگی مشترک خود را شروع کرده اند لذت داشته های خود را نیز از بین ببریم .

مشکل مالی از مشکلات شایع پس از شروع زندگی مشترک است که در اوضاع کنونی بسیار مورد توجه تر از دیگر موارد است . بهتر است زوج ها برای رساندن سطح مالی و اوضاع زندگی خود به شرایط ایده آلی که در ذهن دارند خود را با وام های سنگین تحت فشار نگذراند بلکه با مدیریت مالی خواسته های رفاهی خود را اولویت بندی کنند و یکی پس از دیگری برای  رسیدن به آن ها تلاش کنند . به طور کل مشکلات گوناگونی بنا به شرایط موجود طرفین ممکن است در اوایل ازدواج به وجود بیایند اما اغلب مشکلاتی هستند که منشا آن ها عدم تجربه و ناپختگی زوجین است و با اندکی از خود گذشتگی و صبر پیشه کردن قابل حل شدن هستند در این میان یک مشاوره خانواده خوب میتواند ما را کمک کند .

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر گاه فقط ناشی از نگرش فرد است که تمام حرکات و گفتار و رفتار خانواده شوهر خود را مغرضانه برداشت میکند و گاه هم بنا به مشکلاتی که در هر روابطی ممکن است پیش بیاید . بدترین رفتار در رابطه با خانواده شوهر که زندگی مارا قطعا با مشکل رو به رو خواهد کرد این است که بخواهیم رابطه همسر خود را با خانواده اش کاملا قطع کنیم . باید بپذیریم که خانواده همسر ما جزئی از هویت او هستند و از لحاظ عاطفی به حضور آنها نیاز دارد . فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی اگر همسر خود را دوست دارید در مقابل او به خانواده اش توهین نکنید چرا این کار فقط باعث ایجاد کدورت و مشکل بین شما خواهد شد .

اگر خانواده همسر شما با دخالت های نادرست و یا برخورد های اشتباه باعث بروز مشکل در زندگی مشترک شما شده اند و خود همسرتان نیز واقف بر این موضوع است میتوانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و رابطه خود را با خانواده همسرتان را به یک رابطه کنترل شده محترمانه تبدیل کنید . مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به علت تقابل دو فرهنگ متفاوت است و اگر از چارچوب خارج نشود با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر قابل کنترل است .

زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک بیشتر از هر چیزی نیازمند از خود گذشتگی و صبر است با داشتن این دو فاکتور مسیری که باید طی شود تا مشکلات از بین روند آسان تر و قابل تحمل تر خواهد بود . باید به عنوان فرد بالغی که آمادگی ازدواج را در خود دیده است بپذیریم زندگی همانقدر که شیرین و لذت بخش است گاه میتواند نفس گیر و دشوار باشد اما نباید در مقابل هر پیشامد و مشکلی به گزینه آخر یعنی طلاق فکر کنیم . اگر در برخورد با هر مشکلی حتی در ذهن خود به طلاق هم به عنوان یک راه حل نگاه کنید باعث میشود توان و قدرت مقابله شما با مشکلات کمتر شود و به جای رو به رو شدن با مشکلات به فرار از آنها فکر کنید . حل مشکلات در زندگی مشترک به درک متقابل و پذیرش وظایف خود نیاز دارد .

مدیریت مشکلات زندگی مشترک

در عین مسئولیت پذیری باید انعطاف پذیر نیز بود به طور مثال اگر شما به عنوان خانم خانه شغل و درآمد نیز دارید درست است که تامین مخارج زندگی به هیچ عنوان وظیفه شما نیست اما اگر بتوانید از نظر مالی به همسر خود کمک کنید بدون شک کاهش فشار مالی همسرتان از او فردی آرام تر و علاقه مند تر به زندگی خواهد ساخت . یا اگر به عنوان مرد خانه وظایف خارج از منزل خود را به درستی انجام داده اید وظیفه ای در امور خانه داری از شما انتظار نمیرود اما اگر همسرتان روز خسته کننده ای داشته است میتوانید با کمک به او در کار های منزل محبت او را بیش از پیش نصیب خود کنید .

در کنار تمام اینها نقش مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در حل بحران ها و مشکلات انکار ناپذیر است یک مشاور خانواده میتواند وقتی زندگیتان را در بن بست مشکلات حس میکنید راه جدیدی را برایتان باز کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  11 Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier

زینب بازدید : 28 سه شنبه 08 آذر 1401 نظرات (0)

استفاده از کلمات زشت و ناسزا توسط کودک

زبان بخش مهمی برای تعامل انسانی و برقراری ارتباط با دیگران است. کلماتی که به کار می برید نشان دهنده ایده ها، تفکرات و احساسات شما هستند. کودکان کوچک در حال یادگیری کلمات جدید هستند. و برای اینکه واکنش شما و اطرافیان خود را بسنجند. و یا تشخیص دهند که کلمات درستی را به کار برده اند یا خیر، از کلمات مختلفی در گفت و گوهای خود استفاده می کنند. گاهی ممکن است با موقعیتی رو به رو شوید که کودکتان در جمع از کلمات ناسزا و دشنام استفاده می کند. اینکه شما چه عکس العملی نشان دهید بسیار مهم است. کودکان هنگامی که یاد می گیرند صحبت کنند و از کلمات برای بیان نیازها، احساسات و خواسته های خود استفاده کنند ممکن است استفاده از کلمات خاص به ویژه کلمات فحش و ناسزا را انتخاب کنند. تا عکس العمل اطرافیان خود را نسبت به آن کلمات بسنجند.

مشاوران مرکز مشاور خانواده آویژه در رابطه با کودکان و استفاده از کلمات ناپسند و فحش دادن مقاله جامع و تخصصی را نگاش کرده اند.پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا یاد بگیرید هنگامی که فرزندتان از کلمات زشت و یا فحشی را در گفت و گو های خود استفاده کرد چه واکنشی نشان بدهید. با ما همراه باشید.

چرا کودکان از فحش و ناسزا استفاده می کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که کودکان، از فحش و ناسزا در مکالمات خود استفاده کنند. برخی از مهم ترین دلایل استفاده کودکان از کلمات ناسزا عبارتند از:

امتحان کردن زبان و یا کلمات جدید، تقلید از همسالان، بزرگسالان و همکلاسی هایشان، یاد گیری و به کار بردن آنچه که در تلوزیون و یا فضای مجازی می بینند، تکرار کلماتی که دیگران با شنیدنش خندیده اند. و یا واکنشی نشان داده اند که کودک را برای استفاده مجدد از آن کلمه ترغیب کرده است. تلاش برای درک این موضوع که چرا این کلمه زشت است. و همه او را از گفتنش منع می کنند و یا برای فهمیدن معنای یک کلمه ناشناخته.

وقتی که خواهر و برادر بزرگتر شروع به فحش دادن می کنند. و با واکنش بزرگسالان رو به می شوند، کودک کوچکتر کنجکاو می شود که اگر او نیز از این کلمات استفاده کند، والدین چه واکنشی در برابر او نشان می دهند.

کودکان کوچکتر ممکن است صرفا به دلیل اینکه دیگران کلمات ناپسند و ناسزا را در مکالمات خود به کار می برند، از این کلمات استفاده کنند. بچه ها هرچه که شما بگویید و بشنوند را در مکالمات خود به کار می برند حتی اگر معنا و مفهوم آن کلمه را ندانند.

شاید شما در خانواده استفاده از کلمات ناپسند و زشت را هنگامی که کودکان حضور دارند، ممنوع کرده باشید. اما دیگران از فحش ها و ناسزا در جلوی کودک شما استفاده کنند. و این کار باعث نگرانی و استرس شما شود. سعی کنید آرام بمانید و واکنش تندی را از خود نشان ندهید. زیرا داشتن یک واکنش تند به کودکتان نشان می دهد که اگر از این کلمات استفاده کنند واکنش بزرگی را دریافت می کنند. پس کودک به گفتن آن کلمه ادامه می دهد حتی اگر معنای آن را متوجه نشود.

تربیت فرزندی که ناسزا می گوید

هنگامی که فرزندم فحش می دهد چه کاری باید انجام بدهم؟

نحوه برخورد شما و واکنشتان به فحش دادن فرزندتان بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله: سن فرزند، بحث ها و گفت و گوهایی که با او داشتید و قوانین خانواده که قبلا وضع کرده اید. به طور کلی، شما باید دقت کنید که شرایط را از آنچه که هست بدتر نکنید. و با نشان دادن واکنش اشتباه باعث ترغیب فرزند خود به استفاده مجدد از این کلمات نشوید. در زیر کارهایی را که می توانید هنگام ناسزا گفتن کودک خود انجام دهید، گفته شده است.

 

سعی کنید آرام بمانید

شاید انجام این کار سخت باشد، ولی غیر ممکن نیست. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. و واکنش شدیدی را نشان ندهید. داشتن یک واکنش تند و اشتباه می تواند نتیجه معکوس داشتهباشد و فرزندتان را به استفاده مجدد از کلمه تشویق کند. در عوض به آرامی به فرزند خود یاد آوری کنید که به کار بردن این کلمه اشتباه و زشت است و نباید مجدد تکرار کند.

 

معنای کلمات را برای فرزندتان توضیح دهید

اغلب اوقات، فرزندان کوچک شما از کلماتی استفاده می کنند که اصلا معنای آن را نمی دانند و درک نمی کنند. به همین دلیل با فرزند خود در رابطه با کلمه ای که بکار برده است صحبت کنید. و متناسب با سن، جنسیت و درک و فهم فرزندتان معنای کلمات را توضیح دهید. از این فرصت استفاده کنید و به آنها بیاموزید که کلمات بکار برده چه معا و مفهومی دارند. و دلیل اینکه نباید از انها استفاده کند چیست.

 

از کلمات جایگزین استفاده کنید

به جای اینکه با پرخاشگری و واکنش های تند از کودک خود بخواهید که کلمات را به کار نبرند، از کلمات مشابه و مناسب برای جایگزین کردن استفاده کنید. وقتی فرزندتان فحش می دهد، به جای آن کلمه، یک کلمه مناسسب و هم وزن پیدا کنید و به این ترتیب مکالمه خود و فرزندتان را به سمت دیگر سوق بدهید. یکی از موثرترین راهکارها این است که یک کلمه جایگزین برای بیان آنچه می گویند و ناپسند است پیدا کرده و الگو سازی کنیم.

 

قوانینی را در خانواده تنظیم کنید

متناسب با شرایط، فرهنگ و موقعیت خانواده خود استفاده از کلماتی را در خانه و محیط های اجتماعی ممنوع کنید. کلمات را مشخص کنید و مطمئن شوید تمام اعضای خانواده لیست کلمات ممنوعه را می دانند. شما می توانید پاداش و یا مجازاتی را نیز تعیین کنید. هرکسی که از این کلمات استفاده کرد باید مجازاتی داشته باشد و افرادی که کمترین استفاده از این کلمات را داشتند مستحق دریافت پاداش خواهند بود.

 

به احساسات که پشت کلمات هستند دقت کنید

چرا کودکتان از این کلمه استفاده کرده است؟ آیا قصد داشته تا موضوعی را بیان کند که او را ناراحت کرده است؟ یا نمی داند چگونه احساسات خود را ابراز کند؟ شما می توانید از فرزند خود بخواهید نقاشی در رابطه با احساسات فعلی خود بکشد. ویا احساساتش را از طرییق شکلک های داخل تلفن همراه به نمایش بگذارد. به کودک خود کمک کنید تا احساسات خود را بیان کند. به او بگوییید که همه احساسات خوب هستند و بیان آنها و توضیح دادن در رابطه با احساساتش کار درستی است اما همه رفتارها ممکن است درست نباشند. مثلا عصبانی بودن اشکالی ندارد، اما فحش دادن هنگام عصبانیت أصلا کار درستی نیست.

 

الگو برداری و انتخاب کلمات

شما به عنوان پدر یا مادر، تاثیر بسیار زیادی در رفتار، حرکات و نحوه صحبت کردن فرزندتان دارید. حواستان باشد در موقعیت های مختلف از چه کلماتی استفاده می کنید. انتخاب کلمات خود را در نظر بگیرید. سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که دوست دارید فرزندتان نیز از آنها استفاده کند.

چرا کودکان از فحش و ناسزا استفاده می کنند؟

سخنی از مشاوران آویژه

به عنوان والدین به کودکان خود بیاموزید که کلمات دارای قدرت و معنا هستند. و به کار بردن برخی از کلمات به خصوص در موقعیت های اجتماعی خاص أصلا مناسب نیست. مخصوصا سخنان و کلمات زشت و ناسزا. اغلب کودکان کلمات زشت ررااز همسالان خود تلقید می کنند. و از این کلمات استفاده می کنند چون کنجکاو هستند تا واکنش شما یا اطرافیان خود را نسبت به این کلمه ببینند. با فرزندان خود در مورد اینکه چه کلماتی را برای مکالمات خود استفاده کنند صحبت کنید. اگر کلمات زیبا و مناسبی به کار بردند آنها را تشویق کنید. کلماتی را ترویج دهید که به افراد اعتبار می بخشد و بسیار مناسب هستند.

آیا مشاوره ازدواج ارزش هزینه کردن را دارد؟

 

 

 

زینب بازدید : 25 جمعه 04 آذر 1401 نظرات (0)

زنان زیرک و باهوش دوست داشتنی هستند

بر اساس تحقیقات انجام شده، امروزه مردان جذب زنان باهوش و زیرک می شوند. و مردان به دنبال همسری هستند که از تمام جهات فوق العاده به نظر برسد. زنانی که باهوش، موفق، دارای اعتماد به نفس، تحصیل کرده و زیبا هستند. این موضوع که مردان از زنان زیرک و باهوش خوششان می آید و جذب آنها می شوند بر کسی پوشیده نیست. اما دلیل این جذب شدن و دوست داشتن زنان باهوش و زیرک چیست؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به بررسی جواب این سوال پرداخته اند که چرا مردان زنان زیرک و باهوش را دوست دارند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید به شما پیشنهاد می کنم این مقاله جامع و جذاب را مطالعه کنید.

 

دلایل اصلی علاقه مردان به زنان باهوش

 

زنان زیرک چالش بر انگیز هستند

امروزه، مردان به دنبال زنانی که همیشه مطیع و بله گو هستند، نمی گردند. آنها دوست دارند با زنانی باشند که باعث می شوند برای بدست آوردنشان و گرفتن جواب مثبت از آنها، تلاش کنند. مردها دیوانه دخترانی نیستند که زیر پایشان بیفتند. زنان زیرک و باهوش می دانند که چگونه رفتار کنند تا همسرشان همیشه نیاز به آنها داشته باشند. شما می توانید با پاسخ ندادن تلفن خود با اولین صدای زنگ و بوق خوردن، عدم درخواست از مردان برای قرار ملاقات و تعقیب نکردن مردان آنها را شیفته خود کنید. یک زن زیرک مرد خود را به چالش می کشد. پس عقب نشینی کنید و اجازه بدهید تا برای جلب توجه شما تلاش کند. مرد وقتی نتیجه تلاش هایش را توجه و مهربانی شما ببیند احساس برنده شدن می کند.

زنان زیرک اعتماد به نفس بالایی دارند

مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس بالا هستند. حضور پر رنگ شما در جمع های خانوادگی و یا شرکت در گفت و گوهای دوستانه نشان دهنده اعتماد به نفس و باهوشی شماست. مردان دوست دارند که همسرانشان با اعتماد به نفس بالا در رابطه با موضوعات مختلف به درستی اظهار نظر کنند. البته یک خانم زیرک موقعیت و شرایط را نیز در نظر خواهد گرفت. داشتن یک زن با اعتماد به نفس بالا موجب افتخار مرد است.

 

زنان باهوش به راحتی چیزهای جدید را یاد می گیرند

مردان دوست دارند که همسرانشان گیرایی بالایی داشته باشند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که همسرتان یک فعالیت و یا حرفه جدید را به شما آموزش داده است و هنگامی که شما این کار را در اولین قدم به درستی انجام داده اید و سریع یاد گرفتید احساس رضایت و خوشنودی را در چشمان مرد خود مشاهده کرده اید. مردان جذب زنانی می شوند که به راحتی می توانند مفاهیم و ایده های جدید را بیاموزند. مثلا ممکن است شما آشپزی کردن را بلد نباشید. ولی با اولین توضیح مادرتان در مورد نحوه درست کردن یک إذا به خوبی از پس آن بربیایید. این موضوع بسیار برای همسرتان شادی آور است و دوست داشتنش را چند برابر می کند.

مردان عاشق دختران با اعتماد به نفس هستند

دختران باهوش همیشه حرفی برای گفتن دارند

زنان زیرک و باهوش می توانند در رابطه با هر موضوعی صحبت کنند زیرا ذهن آن ها از تجربه ها و نکات مفید پر است. دختران باهوش همیشه به دنبال ماجراجویی و یافتن و یاد گرفتن نکات مفید و جدید هستند. این موضوع باعث جذب مردان و اشتیاق آنها برای بدست آوردن چنین دختری می شود. اگر شما با یک دختر باهوش در ارتباط باشید خواهید یدی که او همیشه موضوعی برای ماجرا جویی دارد که شما و خودش را به چالش می کشد.

 

کارها را به درستی انجام می دهند

افراد باهوش می توانند کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاه انجام دهند. زناان زیرک معمولا درمدیریت زمان بسیار ماهر هستند. دختران باهوش دوست دارند که هم خودشان و هم همسرشان به تمام اهداف خود برسد. پس همیشه دانش و موضوعات زیادی را برای به اشتراک گذاشتن دارند. مدیریت زمان، انجام کارها در مدت زمان کوتاه، قدرت ییادگیری بالا و ... آنها را جذاب می کند.

 

زنان زیرک بسیار جالب هستند

افرادی که با زنان باهوش و زیرک برخورد داشته اند می دانند که انها بسیار جالب و پر انرژی هستند. همیشه به دنبال ماجراجویی هستند و علایق خود را دنبال می کنند. وقتی آنها صحبت میی کنند می توانید جذبشان شوید زیرا بسیار جالب و چالش برانگیز هستند.

 

زنان باهوش افراد مستقلی هستند

امروزهف مردان از زنان وابسته متنفر اند. مردان دوست ندارند که همسران نیازمند و ضعیفی داشته باشند. آنها هرگز جذب دخترانی که نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند، نمی شوند. در عوض، مرد می خواهد که با زنی مستقل باشد. زنی که وقتی در یک رابطه است می تواند کار خودش را انجام دهد. مردان جذب زنانی می شوند که در شغل، علایق، سرگرمی ها و ... مستقل هستند. زنان زیرک نیازی ندارند که 24 ساعت شبانه روز در کنار مرد خود باشند و متکی به خود هستند. که این موضوع یکی از دلایل دوست داشتنی بودنشان است.

 

دختران زیرک می توانند مسائل را کشف کنند

دختران باهوش می دانند که چگونه باید هر کاری را به نتیجه برسانند. و یا اگر در این رابطه اطلاعاتی نداشته باشند می توانند راه های تازه ای را  کشف کنند. آنها با یادگیری و امتحان کردن چیزهای جدید را به نتیجه مطلوب می رسانند. زنان زیرک را می توان حلال مشکلات دانست. به خودتان اعتماد داشته باشید و ایمان داشته باشید که به اندازه کافی باهوش هستند و می توانید بهترین راه حل ها را بیابید.

 

آنها می توانند شرایط را مدیریت کنند

یک زن باهوش می تواند حرفه خود را داشته باشد و پول خود را به روشی درست مدیریت کند. اگر با مشکل و یا سختی روبرو شود می داند که چگونه بحران پیش آمده را مدیریت کند و به درستی از مشکلات عبور کند. مدیریت بالا باعث می شود که یک زن از دید مردان جذاب و دوست داشتنی به نظر برسد. زنان باهوش به راحتی عصبانی نمی شوند. زیرا می توانند احساسات خود را مدیریت کرده و خودشان را کنترل کنند. و اکثرا انتقاد را با مهربانی پاسخ می دهند.

 

زنان باهوش، فرزندان زیرک و باهوشی را تربیت می کنند

مردان می دانند که دختران و زنان باهوش، فرزندان باهوشی را نیز خواهند داشت. یک زن زیرک می تواند به درستی فرزند خود را تربیت کند و زندگی خانوادگی شاد و سالمی را بسازد. داشتن یک زندگی موفق و ارتباطات سالم یک مزیت بزرگ و مهم است.

 

زنان زیرک، هوش هیجانی زیادی دارند

زنان باهوش هوش هیجانی بالایی دارند. همچنین آنها یاد گرفته اند که چگونه احساسات خود را مانند یک انسان حرفه ای تشخیص داده و مدیریت کنند. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات دیگران را تشخیص بدهند و بازخورد و رفتار مناسبی داشته باشند. و در مواقع ضروری می توانند به طرف مقابل کمک کنند. دانش افراد با هوش هیجانی بالا در مورد احساسات بسیار گسترده است و آنها از این دانش عاقلانه استفاده می کنند. زنان زیرک می توانند احساسات را تجزیه و تحلیل کنند و به راحتی آسیب نمی بینند زیرا می دانند احساسات چیست؟ چگونه باید آن را مدیریت کرد؟ و ....

 

زنان زیرک چرا دوست داشتنی هستند؟

سخنی از مشاوران آویژه

باهوش بودن تا حدودی اکتسابی است. شما می توانید با مطالعه کتاب ها و یا تلاش برای یادگیری حرفه های جدید هوش و دانش خود را افزایش بدهید. هوش عامل بزرگی در جذب مردان به زنان است. در حقیقت مردان جذب دختری می شوند که می دانند در مورد چه چیزی صحبت کند، چه رفتاری داشته باشد، چگونه مشکلات و بحران ها را مدیریت کند و .... دوستی و یا زندگی با چنین دختری بسیار مورد پذیرش و خواسته اکثر مردان است. شخصیت دختری که چنین خصوصیاتی را داشته باشد بسیار بالا و مناسب است. شما می توانید او را یک انسان اصیل، باهوش و زیرک خطاب کنید و از در کنار او بودن لذت ببرید. مسلما زندگی با چنین فردی یک زندگی شاد و موفق و به دوراز جنجال های غیر منطقی است.

چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند؟

 

 

زینب بازدید : 33 جمعه 04 آذر 1401 نظرات (0)

معایب ازدواج با دختر پولدار

عاشق شدن و دوست داشتن حد و مرز مالی و طبقاتی نمی شناسد. شاید شما عاشق یک دختر شوید که از نظر سطح مالی و طبقاتی بسیار از خانواده شما پایین تر است و یا شاید عاشق دختر پولداری شده باشید که به شدت با شما فاصله طبقاتی دارد. اگر شما نیز یک عشق آتشین را در خود احساس می کنید اما نمی دانید چگونه به خواستگاری یک دختر پولدار بروید و یا برای قرار ملاقات گذاشتن با او چه باید کنید، نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله در رابطه با خواستگاری کردن و یا قرار ملاقات گذاشتن با دختر پولدار صحبت کرده اند. حتما این مقاله جامع را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کاملی از نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار کسب کنید.

آیا شما عاشق پول و ثروت او شده اید یا عاشق خودش؟

قبل از اینکه به دنبال راهکارهایی برای بیان احساسات خود به دختر پولدار باشید باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا عاشق او هستید؟ و یا به دلیل موقعیت های مالی و خانوادگی خوبی که دارد قصد خواستگاری کردن یا دوست شدن با او دارید. این گونه فکر کنید که او نیز یک دختر با سطح مالی و خانوادگی هم اندازه خانواده شماست و یا شاید پایین تر از شما. آیا هنوز هم او را دوست دارید و قصد ازدواج و یا دوستی با او را دارید؟ پول و بالا بودن سطح خانواده نباید دلیل اصلی شما برای ازدواج باشد.

یکی از نگرانی های دخترانی که سطح خانواده آنها از نظر مالی بالاست این است که پسری بخاطر شرایط آنها به سمتشان بیاید. یا عاشق مال و ثروت او شده باشد نه خودش! به همین دلیل اکثر دخترانی که وضع مالی خوبی دارند همیشه به دنبال یک عشق واقعی و یک مرد عاشق هستند. با خودتان صادق باشید. آیا شما عاشق پول و ثروت دختر شده اید یا عاشق خودش؟ هرگز با زندگی خود و طرف مقابلتان بازی نکنید. اگر واقعا او را دوست دارید و عاشق رفتار، ظاهر، طرز تفکر و ... او شده اید، پس قدم بردارید و عشق و علاقه خود را به او نشان دهید. در غیر این صورت اصلا او را بازیچه خودتان نکنید.

 

13 راهکار برای داشتن یک قرار ملاقات عالی با دختر پولدار

اگر شما عاشق دختری شده اید و نمی توانید از فکر کردن به او دست بردارید پس حتما این موضوع را بیان کنید. نگذارید عشق و علاقه شما در قلبتان محبوس بماند. نگران جوابی که قرار است بشنوید نباشید. فقط محکم و مصمم قدم بردارید. اگر شما واقعا عاشق شده باشید پس می توانید به این عشق جواب صحیحی بدهید. در زیر 13 راهکار برای خواستگاری کردن و یا ملاقات کردن با دختری که پولدار است و وضع مالی بالاتری از شما دارد گفته شده است. البته این راهکارها صرفا برای دختران پولدار کارساز نیست و شما می توانید از این راهکارها برای قرار ملاقات و یا خواستگاری کردن از هر دختری استفاده کنید.

 

لباس های شیک بپوشید

دختران به قیمت لباس های شما و یا مارک بودن و یا نبودن آن اهمیت نمی دهند، فقط تنها نکته ای که برای آن ها مهم است این است که طرف مقابلشان لباس های شیک و مناسب پوشیده باشند. متناسب با موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید که چه نوع لباسی بپوشید. دختران جذب مردی می شوند که لباس و کفش خوبی بر تن دارند و شیک هستند. شیک بودن با لباس مد و مارک پوشیدن متفاوت است. پیراهن خود را اتو کنید و لباس های آراسته بر تن کنید. از کفش های تمیز و واکس زده برای رفتن به قرار ملاقات استفاده کنید. این کارها معنای شیک بودن است.

 

مراقب صحبت های خود باشید

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد! پس مراقب باشید و هوشمندانه صحبت کنید. صحبت های بی ربط و استفاده های نا به جا از شوخی و مسخره کردن اصلا مناسب نیست. دختران با وضع مالی خوب مسلما با افراد زیادی روبه رو شده اند و به راحتی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. پس سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. منطقی باشید و گاهی احساسات و عشق خود را نیز چاشنی صحبت هایتان کنید. سعی کنید غرور خود را در صحبت هایتان به نمایش بگذارید. البته نه غرور کاذب و اضافی! غرور داشتن اگر به جا باشد باعث جذاب به نظر رسیدن شما می شود.

 

علایق او را پیدا کنید

اگر می توانید قبل از خواستگاری کردن و یا ملاقات داشتن، اطلاعاتی در رابطه با آنچه که او دوست دارد کسب کنید. البته حواستان باشد که این کار شما سرک کشیدن و یا فضولی کردن در زندگی دیگران تلقی نشود. حتی شما می توانید در اولین قرار ملاقات خود در رابطه با علاقه ها و آنچه که او دوست دارد سوال کنید. نسبت به موضوعات مورد علاقه او واکنش مثبت نشان دهید. هر کدام از آنها که برایتان مقدور است و یا شما نیز به آن علاقه دارید را مشخص کنید. به طرف مقابل خود بگویید که بخشی از وقتتان را برای او و کارهای مورد علاقه اش اختصاص خواهید داد. در رابطه با علاقه های خود نیز صادقانه صحبت کنید.

 

سعی کنید او را بخندانید و نظرش را جلب کنید

این به معنای آن نیست که کمدین باشید. فقط کمی شوخ طبع باشید و گرفته و عبوس نباشید.

 

خودتان را مشغول نشان دهید

اگر با شما تماس گرفتند و یا درخواست ملاقات داشتند همیشه سریع قبول نکنید. به گونه ای رفتار کنید که شما نیز دست نیافتنی تلقی شوید. نه یک مرد هول و همیشه بیکار. دختران پولدار دوست دارند که شما مشغله کاری داشته باشید و روی موضوعی کار کنید. آنها به شدت از مردان تنبل و بیکار بی زارند.

 

مستقل باشید

هرگز در قرارهای ملاقات اولی از نظر مالی یا به هر شکل دیگری درخواست کمک نکید. دختران پولدار عاشق مردان مستقل هستند. پس هرگز به گونه ای رفتار نکنید که او فکر کند شما برای پول و ثروت به سراغش رفته اید وعاشق نیستید. همیشه هنگام بیرون رفتن صورتحساب را پرداخت کنید و اجازه ندهید او هزینه ای را تقبل کند.

نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار

خود واقعیتان باشید

الکی ادعا نکنید. خود واقعیتان باشید و اگر مشکلاتی دارید صادقانه در رابطه با آنها صحبت کنید. دختران پولدار از اینکه شما الکی ادعا کنید و یا بلف بزنید به شدت بی زاراند. اگر درخواستی از شما داشتند که نمی توانستید آن را برآورده کنید صادقانه بگویید و در رابطه با آن صحبت کنید. آنها عاشق صداقت و روراستی شما می شوند. از شما به خاطر بی ریا بودن و خود واقعی بودن تشکر می کنند.

 

از کلمات عاشقانه استفاده کنید

از کلمات و جملات عاشقانه برای بیان علاقه و دوست داشتن خود استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید. سعی کنید چارچوب خاصی برای رفتار و گفتار خود داشته باشید. متفاوت، منحصر به فرد و خلاق باشید تا جذب شما شوند.

 

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

دختران عاشق مرد با اعتماد به نفس بالا هستند. هرگز به خاطر بالا تر بودن و پولدار تر بودن آنها، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. مهم این است که شما عاشق هستید و برای رسیدن به این عشق هر کاری می کند. البته غرور کاذب نداشته باشید زیرا دختران پولدار از افراد با غرور کاذب و بی جا متنفراند. به همین دلیل است که اکثر دختران پولدار جذب پسران با سطح مالی و طبقاتی خود نمی شوند.

 

دلسوز باشید

اغلب زنان عاشق مردان دلسوز هستند. مثلا می توانید دلسوزی خود را با کمک به نیازمندان نشان دهید. یا برای یک گیاه پژمرده شده و یا حیوان آسیب دیده نگران شوید. اگر شما یک مرد دلسوز و مهربان باشید پس در صدر فهرست انتخابی آنها قرار خواهید گرفت.

 

یک مرد جنتلمن باشید

به طرف مقابل خود کمک کنید. اگر وسیله سنگینی دارد کمکش کنید. در ماشین را برایش باز کنید و یا اگر به رستوران رفتید صندلی را برای نشستن آنها عقب بکشید. نسبت به او و اطرافش احساس نگرانی داشته باشید. دختران عاشق مردهایی هستند که به آنها اهمیت می دهند و نگرانشان هستند.

 

به هیچ عنوان تقاضای رابطه جنسی نکنید

برای طرف مقابل خود احترام ویژه ای قائل شوید. هرگز در قرارهای ملاقات خود درخواست رابطه جنسی نکنید. حریم خصوصی را رعایت کنید. حتی اگر او درخواست رابطه جنسی کرد، او را ببوسید و به او بگویید« من برای شما احترام خاصی قائل هستم. به همین دلیل اصلا به چنین موضوعاتی فکر نمی کنم. من مثل پسرهای دیگر نیستم و شما را فقط برای خودتان دوست دارم نه چیز دیگری.» او با این حرف های شما مسلما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. متوجه می شود که شما واقعا عاشق او هستید و قصد سو استفاده کردن از او را ندارید.

 

وفادار باشید

نسبت به عشق و علاقه ای که در قلب خود دارید متعهد و وفادار باشید. به او بگویید که تنها زن مورد علاقه شما است و برای رسیدن به او حاضر هستید هر کاری بکنید. اگر واقعا او را دوست دارید پس به جز او به هیچ دختر دیگری فکر نکنید.

ازدواج با دختر پولدار

 

سخن آخر

عاشق شدن اشتباه نیست. پس برای عشق خود بجنگید. اگر اختلاف طبقاتی زیادی با یکدیگر دارید می توانید به مشاوره خانواده و یا مشاوره ازدواج مراجعه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید. گاهی این اختلاف طبقاتی و سطح مالی خانواده ها باعث بروز مشکلات جدی بعد از ازدواج خواهد شد. پس عاشق بودن اشتباه نیست اما نیاز به منطق و بررسی دارد. زندگی مشترک یک بازی نیست پس سعی کنید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشاور به شما گفت می توانید زندگی خوب و روابط سالمی با یکدیگر داشته باشید. پس برای رسیدن به او تلاش کنید. اگر می خواهید به خواستگاری یک دختر پولدار بروید در قدم اول اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از راهکارهای بالا برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل خود استفاده کنید.

https://psychology.avije.org/

 

 

 

 

 

 

زینب بازدید : 24 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

 

هر زنی دوست دارد که همسر یا دوست پسرش همیشه دلتنگ و چشم انتظار او باشد. اکثر خانم ها حداقل یکبار به این موضوع که مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟ فکر کرده اند. شاید شما به عنوان یک دوست دختر و یا یک خانم که از مردی خوشش می آید ترفندهای زیادی را برای دلتنگ کردن و یا عاشق کردن مرد مورد علاقه خود به کار برده باشید اما فایده ای نداشته باشد. به راستی مردان چگونه دلتنگ می شوند؟ آنها چه زنی را می پسندند و دوست دارند که طرف مقابلشان چگونه باشد؟ اگر شما نیز می خواهید جز آن دسته از زنانی باشید که مردان را به خود جذب می کند و همیشه به او فکر می کنند و دلتنگش می شوند، پس با ما همراه باشید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده روانشناسی آویژه در این مقاله در مورد راز دلتنگ کردن مردان صحبت کرده است. آیا شما نیز دوست دارید که مرد مورد علاقه و یا شوهرتان همیشه بعد از بیدار شدن به اولین چیزی که فکر می کند شما باشید؟ و وقتی در کنارش نیستید، نبودنتان او را دیوانه کند؟ پس حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید تا بتوانید مردان را دلتنگ خود کنید.

چه ویژگی هایی مردان را دلتنگ می کند؟

چگونه می توان وارد ذهن و قلب یک مرد شد؟ مردان چه زنانی را در قلب و ذهن خود جای می دهند؟ مسلما برای اینکه بتوانید یک زن جذاب و عالی باشید که مردان را دلتنگ خود می کند، باید ویژگی ها و خصوصیاتی که یک مرد دوست دارد را در خود تقویت کنید. اگر از مردی خوشتان می آید و می خواهید او را به سمت خود جذب کرده و دلتنگش کنید حتما از راهکارهایی که در این قسمت گفته شده است کمک بگیرید.

 

مردان عاشق و دلتنگ زنان مغرور و با اعتماد به نفس هستند

مردان از زنانی که دائم غرور خود را له می کنند و اعتماد به نفس ندارند، خوششان نمی آید. اگر به قرار ملاقات با مردی می روید و دوست دارید بعد از آن قرار او همیشه دلتنگ دیدن شما باشد پس سعی کنید خاص و با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که اعتماد به نفس دارند، مغرور هستند و رفتارهایشان باعث ایجاد احساس ترس از دست دادن در مرد می شود.

 

مرد دلتنگ کسی می شود که منحصر به فرد، خاص و غیر قابل مقایسه است

زنانی که خاص و منحصر به فرد هستند همیشه افرادی جذاب به نظر می رسند. مردان دلتنگ زنی می شوند که فکر می کنند هرگز کسی مثل او را پیدا نخواهند کرد. پس سعی کنید یک خانم بی نظیر باشید تا مردان را دلتنگ کنید. راهی پیدا کنید تا متوجه شوید این مرد چه می خواهد؟ و دوست دارد چه چیزهایی از همسر یا دوست دختر خود دریافت کند. قبل از اینکه انتظار داشته باشید او دلتنگ شما شود به دنبال این باشید که چه ویژگی هایی می تواند شما را در چشم او بی نظیر و خاص کند.

هر کاری که لازم است انجام دهید تا او باور کند که شما در نوع خود بی نظیر هستید و او باید از داشتن شما در زندگی خود احساس خوشبختی کند. همچنین مرد باید از حضور شما لذت ببرد تا نبودتان را احساس کرده و دلتنگ شود. مرد عاشق زنی می شود که وقتی در کنارش بوده، به او محبت می کرد، به حرف ها و درد و دل هایش گوش می داد و با هر روشی او را به سمت خود می کشاند. به گونه ای باشید که اگر حتی شما را ترک کرد و از دست داد هیچ کسی را نتواند جایگزین شما کند. او باید به این نتیجه برسد که شما منحصر به فرد بودید.

 

مردان دلتنگ زنانی با ظاهر آراسته و عالی می شوند

مردان به شدت افراد بصری هستند. آنها به ظاهر، طرز لباس پوشیدن و ... بسیار اهمیت می دهند. قبل از اینکه یک مرد عاشق روح و خلقیات شما شود باید در ابتدا جذب ظاهر شما شود.  مردان دل تنگ زنانی می شوند که به ظاهر خود اهمیت می دهند و شلخته نیستند. به همین دلیل است که همیشه تمام نکات دوست یابی و جذب کردن توصیه می کند که هنگام ملاقات با فرد مورد علاقه خود، به بهترین شکل ظاهر شوید. تصویری از خودتان در ذهن مردان بسازید که هر بار با فکر کردن به شما و ظاهر آراسته شما دلتنگ شما شوند. مردان دلتنگ زنانی می شوند که به سلامت خودشان، ظاهر و فیزیک بدن خود اهمیت می دهند. ورزش می کنند و برای سلامتی خود ارزش قائل می شوند.

 

اجازه دهید مرد تلاش کند تا ارتباط را زنده نگه دارد

سعی کنید در رابطه خود با مردان شما پایان دهنده به ارتباط باشید. مثلا در هنگام چت کردن و یا صحبت های تلفنی سعی کنید خود را دست نیافتنی قلمداد کنید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که همیشه دست نیافتنی و با عزت نفس هستند. اگر گوشی تلفنتان زنگ خورد با اولین صدای بوق سریع جواب ندهید. گاهی نیاز است مردان را منتظر گذاشت تا دلتنگ شوند. این کار به معنای آن نیست که او را نادیده بگیرید یا به او کم محلی کنید و وقتی با شما صحبت می کند به او گوش نکنید. فقط همیشه شروع کننده مکالمات نباشید. همیشه شما برای تایم قرار ملاقات داشتن اصرار نکنید. مردان عاشق شکار کردن هستند. آنها از تعقیب شما و رقابت و جنگیدن برای به دست آوردن شما لذت می برند.

پس اجازه دهید تا مرد تلاش کند و ارتباطات را زنده نگه دارد. اگر همیشه در دسترس او باشید هرگز دلتنگتان نمی شود.

مردان دل تنگ زنان باهوش و البته مرموز می شوند

یکی از اشتباهات رایج زنان هنگام ملاقات با مرد این است که همان در ابتدا تمام راز و رمزهای خود را فاش کرده و همه اطلاعات زندگی خود را به آنها می گویند. صداقت و روراست بودن یک ویژگی عالی است اما بدان معنا نیست که شما باید تمام رازهای عمیق خود را در اولین قرار ملاقات بیان کنید. مردان دل تنگ زنانی می شوند که آنها را به چالش می کشانند. پس سعی کنید به گونه ای رفتار کنید که مرد مشاق فهمیدن شما باشد. او را به چالش بکشید و اجازه دهید برخی از نکات را خودش متوجه شود. به او اجازه دهید به دنبال کشف ذهن و روح شما باشد و همیشه دلتنگ برای دیدار شما!

به گونه ای مرموز باشید که او هرگز از تمام آنچه که در ذهنتان می گذرد مطمئن نباشد. مرد دلتنگ زن باهوش می شود. زیرا باهوش بودن باعث می شود که او یک رفتار عالی و خاص داشته باشد. زنان باهوش چارچوب ها و باید و نبایدها را رعایت می کنند. آنها می دانند هرچه دست نیافتنی تر باشند بهتر و با ارزش تر هستند. آنها می دانند که چه خصوصیاتی باید داشته باشند تا مردان را دلتنگ خود کنند.

مردان دل تنگ زنانی که دائم به آنها می چسبند، نمی شوند

هرچه بیشتر شوهر یا دوست پسر خود را مجبور کنید که با شما باشد، او بیشتر سعی می کند فرار کند و از شما دور شود. مردان دل تنگ زنانی که دائم به آنها چسبیده اند نمی شوند. این کار باعث می شود تا مرد بیشتر از این که دلتنگ شود بخواهد فرار کند. زمان زیادی را برای او و در کنار او قرار گرفتن صرف نکنید. کمی فاصله بگیرید. زنانی که فاصله خود را با مردان حفظ می کنند بسیار باهوش هستند. آنها می دانند که نیازمند بودن نتیجه معکوس دارد پس هرگز خود را وابسته و نیازمند به مرد نمی دانند حتی اگر در باطنشان این گونه نباشد.آنها فاصله می گیرند تا مردان را دل تنگ خود کنند. به دوست پسر یا شوهرتان فضا و زمان بدهید تا متوجه شود وقتی شما در کنارش نیستید اوضاع خیلی بد است.

 

بدیهی نباشید، برای خودتان زندگی کنید

هنگامی که یک پسر مشاهده می کند که دختر زمان زیادی را صرف فکر کردن به او می کند و هیچ علاقه دیگری ندارد، او را بدیهی می بیند و به مرور برایش کسل کننده می شود. به همین دلیل باید به مرد نشان داد که زندگی شخصی خود را دارید و دغدغه های زیادی در سر خود دارید که حتی زمان فکر کردن به او را ندارید. روزهای خود را به خوبی برنامه ریزی کنید و دائم منتظر او نباشید. به فعالیت و چیزهایی که مورد علاقه شماست بپردازید. مردان دلتنگ زنانی می شوند که مستقل بوده و بدیهی نیستند.

 

مردان دلتنگ زنان غرغرو و ایراد گیر نمی شوند

شاید شما نیز این نکته را متوجه شده باشید که مردان به شدت از زنان غرغرو و ایراد گیر متنفر اند. اگر در اولین قرار ملاقات و دیدار خود غر بزنید و از همه چیز شکایت کنید پس هرگز منتظر قرار ملاقات بعدی نباشید زیرا رابطه شما همان ابتدای کار پایان می یابد. انتظار نداشته باشید که مردان دلتنگ زنان عبوس، خودخواه و غرغرو شوند. بلکه برعکس آنها زا نجات یافتن از دست زنان غرغرو بسیار خوش می شوند. پس هرگز ایراد و اشکلات الکی نگیرید و غر نزنید.

سخن آخر

دلتنگ کردن مردان کار سختی نیست فقط نیاز به این دارد که شما از خواسته ها و نیازهای آنان آگاه باشید. هر مردی ویژگی های خاص خود را دارد. شاید دوست پسر شما از موضوعی خوشش بیاید ولی همسر دوستتان نه. پس وقتی می خواهیم جواب این سوال را بدهیم که مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟ باید بگوییم که این قضیه هم جنبه عمومی دارد که در بالا مهم ترین آنها ذکر شد، هم جنبه خصوصی و ویژه که با استفاده از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی دو طرف باید بررسی شود. اگر هنوز نمی دانید چگونه دوست پسر خود را دلتنگ کنید می توانید از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

 

https://psychology.avije.org/

 

https://virgool.io/@family_counselling/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%AA%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-tz69esgsuncw

زینب بازدید : 28 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

تربیت فرزند دختر ( girl`s upbringing )

در تربیت فرزند دختر والدین توقع دارند که فرزند مطیع بی چون و چرای آن ها باشند و هرگز با آنها مخالفت نکند . یک دختر بچه در سنین پایین میتواند مطیع ما باشد اما در سنین بالاتر و در اجتماع بزرگ تر ممکن است چیزهایی یاد بگیرد که به او بگوید دیگر نمیخواهد تمام قوانین ما را اجرا کند و مطیع بی چون و چرای مادر و پدر باشد . در تربیت فرزند دختر یا حتی پسر ما همیشه میخواهیم در زندگی آنها رهبرانی باشیم که آنها همیشه توسط ما هدایت میشوند اما باید بدانیم که حکم کردن به کودک بزرگترین اشتباه پدر و مادر است . وقتی پدر و مادر در تربیت فرزند دختر در مسیر این تحکم قرار میگیرند و همیشه به کودک خود امر و نهی میکنند باید بدانند که مسیر ارتباط با فرزند را تبدیل به یک مسیر احمقانه و یک طرفه کرده‌اند.

اهمیت تربیت دختر

تربیت فرزند دختر شبیه یه پرورش یک گل زینتی است . و به خاک و آب و نور و توجه نیاز دارد .  دختران بسیار به واکنش های والدین خود حساس هستند و کمتر نسبت به پسران با والدین مخالفت میکنند اما این به این معنی نیست که هرگز مخالفت نمیکنند . باید بدانید که نحوه تربیتی غلط والدین میتواند باعث شود که کودک دقیقاً نتیجه عکس از این روش تربیتی دریافت کند و تبدیل به چیزی شود که شما اصلاً انتظار آن را ندارید . همیشه در اجتماع دختران از اعتماد به نفس کمتری نسبت به پسران برخوردارند از این رو جملات و کلمات و اعمال پدر و مادر در تربیت کودکان نقش بسیاری دارد . باید بدانید که در تربیت فرزند خود از چه جملات و کلماتی استفاده میکنید که اعتماد به نفس دخترتان تقویت شود . تربیت فرزند دختر باید اولین دغدغه والدین دارای فرزند دختر باشد .

نقش پدر در تربیت فرزند دختر

نقش پدر در تربیت فرزند دختر از نقش مادر پررنگ تر و مهم تر است . رابطه فرزندان دختر با پدر بسیار صمیمی است . پدران میتوانند در یاد دادن نکات اخلاقی و آموزشی به کودکان دختر خود موفق‌تر باشند پس سعی کنید نکات و آموزه‌های اخلاقی را به واسطه مردانگی و حمایت پدرانه تان به فرزند خود منتقل کنید در این مسیر حتما از مشاوره خانواده یا مشاوره تربیت کودک استفاده کنید . با توجه به نقش پدر در تربیت فرزند دختر ، یک پدر برای تربیت کردن فرزند دختر خود نیاز به آرامش و صبر بسیار و همچنین لطافت و عطوفت اخلاقی بسیاری دارد در نتیجه پدران باید سعی کنند در برخورد با دخترشان رفتار مناسبی از خودشان ارائه بدهند که ضربه روحی به فرزند دختر وارد نکنند .

دختر

اثرات بازی با فرزند دختر

نقش پدر در تربیت فرزند دختر به قدری مهم و حائز اهمیت است که تحقیقات نشان داده است که پدران خشن دخترانی بسیار :

  • افسرده
  • ناکارآمد در اجتماع
  • ناموفق از نظر تحصیلی
  • سرخورده
  • کم اعتماد به نفس

دارند ، در نتیجه پدران باید در این مسیر آرامششان را حفظ کنند و سعی کنند از رفتاری بسیار با احساس برخوردار باشند . در متون اروپایی و آمریکایی مربوط به نقش پدر در تربیت فرزند دختر به اهمیت بازی های پدرانه با دختر بچه اشاره بسیار شده . جیمز گلین میگوید : " من همیشه در کودکی دخترم به او اجازه میدادم در بازی هایش بر صورتم نقاشی و آرایش بکشد و او را بسیار تشویق میکردم و از کارش تمجید میکردم . او اکنون در 19 سالگی از نقاشان بسیار زبده است . " این میتواند یک مثال ازاثر بازی پدر و دختر در تربیت فرزند دختر باشد .

نقش مادر در تربیت فرزند دختر

نقش مادر در تربیت فرزند دختر به اندازه نقش پدر اثر گذار است چون دختران رفتارهای مادرشان را تقلید میکنند و در نهایت بیشترین شباهت را به مادران خود دارند و آینه تمام نمای مادران خود هستند . دختران تا حد زیادی به آن چه که میپوشند و وسیله ای که با آن بازی میکنند اهمیت میدهند در انتخاب لباس برای فرزند خود به عنوان یک مادر دقت کنید و سعی کنید همیشه اسباب بازی های دخترانه بسیاری را برای توسعه بخشیدن به بخش خلاقیت مغزی کودک دختر خود تهیه کنید . زیرا میدانید که این بخش از زندگی کودک بیشتر در اختیار و تحت نظر مادر است تا پدر . نقش مادر در تربیت فرزند دختر میتواند یک نقش بسیار مثبت و الگوساز باشد.

مسئولیت پذیری فرزند دختر

همانطور که در مبحث تربیت فرزند پسر به شما گفتیم در تربیت فرزند دختر هم مبحث وظایف خانواده اهمیت بسیاری دارد باید به فرزند دختر خود جایگاه و نقش او در خانواده را بیاموزید و از همان ابتدای کودکی مسئولیت پذیری و نقش پذیری را به او آموزش بدهید . نقش مادر در تربیت فرزند دختر اینجا به وضوح اهمیت خود را نشان میدهد . مادران در انتقال چنین مفاهیمی در قبال دختران خود وظیفه بیشتری دارند ، زیرا آنها در طول روز به مدت بیشتری با فرزند دختر خود در ارتباط هستند و بیشتر از روحیات دختر خود باخبر و مطلع هستند . این مفاهیم ساده را به راحتی با یک صحبت مادرانه و با محبت میتوانید به فرزند دختر خود القا کنید .

اصول تربیت فرزند دختر ( principles of girl`s upbringing )

اصول تربیت فرزند دختر به شما میگوید همانطور که میدانید دختران در اجتماع بیشتر در معرض خطرات هستند شما به عنوان والدین وظیفه دارید که بعضی از این خطرات را به کودک خود گوشزد کنید و به او آموزش مقابله با این خطرات را بدهید ، چرا که کودکان در ابتدای کودکی مهارتهای آموزشی بسیاری را یاد میگیرند که والدین میتوانند در ایجاد آن ها نقش بسیار داشته باشند . باید بتوانید به فرزند خودتان توانایی نه گفتن را بیاموزید و به آنها بفهمانید که با خواسته های غیر اخلاقی و غیر منطقی اجتماع بیرون از خانه مخالفت کنند . در این راه میتوانید از یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی کمک بگیرید .

سخنی با والدین

اصول تربیت فرزند دختر شامل مباحث بسیار گسترده ای میباشد که ما قادر به گفتن تمام آنها نیستیم اما همانطور که در متن بالا برای شما توضیح دادیم روحیات دختران با پسران تفاوت های بسیار دارد . اگرچه که دختران و پسران از نظر حقوق انسانی و اجتماعی باهم برابر هستند اما از نظر روانشناسی نیاز به رشد و توسعه فکری از جنبه های متفاوت دارند .

نحوه تربیت فرزند دختر ( ways for girl`s upbringing )

نحوه تربیت فرزند دختر را مختصرا برای شما عنوان میکنیم . میشل کابلیوس یک روانپزشک و درمانگر کانادایی میگوید : کلمات و رفتار و اعمال والدین در سیر زندگی تاثیر بسیاری بر فرزندان دارد . سعی کنید به دختران خود بگویید که رویاهای خود را تحقق بخشند و در این امر آنها را یاری کنید . هیچ وقت اجازه ندهید که کودک شما بلندپروازی های خود را از دست بدهد . فرزندان دختر رویا پردازی های بیشتری نسبت به فرزندان پسر دارند در نتیجه شما باید سعی کنید که بیشتر آنها را به سمت رسیدن به اهدافشان سوق دهید . کودکان دختر در مسیر رسیدن به اهداف و رویاهایشان انرژی بسیاری از والدین خود میگیرند آنها شوق رسیدن به آرزوها را با اعتماد به نفسی که از والدین دریافت میکنند تقویت میبخشند .

دختر

نکات مهم تربیت فرزند دختر

از نکات نحوه تربیت فرزند دختر این است که بدانید در بلندمدت ، خودمختاری و انزوا میتواند منجر به از دست دادن اعتماد به نفس شود . بنابراین ، اگر دختر شما دستاوردی داشته باشد ، او باید یک موهبت بزرگ را از جانب شما به دست آورد ، به او بگویید که به او افتخار میکنید و همراهش هستید ، جشن موفقیت او را مشتاقانه برگزار کنید و به او احساس مهم بودن ببخشید ، یا اگر حتی نمرات و دستاوردهای پیش دبستانی خود را با افتخار نشان میدهد مثلا وقتی که آخرین نقاشی خود را نشان میدهد ، مطمئن باشید که در لذت او سهیم شوید . با این حال ، شما نباید او را یک نبوغ هنری اعلام کنید ، مهم این است که ستایش شما به اندازه باشد و نتیجه تلاش او باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  

زینب بازدید : 30 جمعه 27 آبان 1401 نظرات (0)

کودک پرخاشگر کودکی عصبانی است . او زود ناراحت میشود و داد میزند . اهمیت موضوع  با میزان عصبانیت او تطبیق ندارد . کودک پرخاشگر معمولا دلخور به نظر میرسد . کودک پرخاشگر شاید شما را خیلی دوست داشته باشد اما برای کوچکترین اعتراض نیز با عصبانیت حرف میزند . یک کودک پرخاشگر زورگو است . او میخواهد هر چیزی را با زور بدست بیاورد . کودک پرخاشگر نا آرام است . معمولا دمای بدنش بالا است و بی تابی و بیقراری میکند  . اینگونه  کودکان نافرمانی میکنند . کودک پرخاشگر خودسرانه عمل میکند . زیاد و تند تند حرف میزند و به حرفهای دیگران کمتر گوش میکند . معمولا قهر میکنند و از اتاق و در مواقع شدیدتر خانه را ترک میکنند . این کودکان مهر طلب هستند . هر کودکی ممکن است برخی اوقات این خصوصیات را داشته باشد .

وقتی داد زدن و قهر کردن کودکی به تکرار هرروزه بیانجامد یعنی کودک دچار اختلال شده و نیاز به مشاوره اختلال کودک ندارد . کودکی که بررفتار خود کنترل ندارد باید درمان شود . او به خود حق میدهد و چنین می اندیشد که همه میخواهند به او زور بگویند . در چنین مواقعی روانشناسی کودک جزو ملزومات است . با مراجعه به یک مرکز مشاوره به درمان کودک خود کمک کنید . زیرا اگر این رفتار در وجود او نهادینه شود درزندگی اجتماعی دچار مشکل خواهد شد . در مدرسه ، در بازیهای گروهی ، در پارکهای بازی . در بین اقوام و کودکان همسال و بالاخره در زندگی مشترک . در اینصورت حتما مشاوره کودک انجام دهید . برای اینکه اورا بتوانید درست تربیت کنید مشاوره تربیت کودک را پیشنهاد میکنیم . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه همراه شما است .

درمان کودک پرخاشگر

درمان کودک پرخاشگر نیاز به کمک مشاوران آگاه دارد . مانند هر اختلال دیگری درمان کودک پرخاشگر نیاز به حس آرامش دارد محیط امن و آرام . لازم است بدانید منشا اکثر بیماری ها و اختلالات محیط نا آرام خانواده است . برای درمان کودک پرخاشگر باید درون کودک را آرام کرد . اگر نیاز به دارو دارد حتما داروهایش را مصرف کند . همراه با مصرف دارو قدم به قدم با مشاوران راه های درمان را بپیمایید . وقتی کودک چیزی میخواهد به سرعت و با تحکم با او برخورد نکنید . اگر جواب شما منفی است ابتدا با لحنی ملایم از او بپرسید آن را دوست داری ؟ و او مطمئنا جواب خواهد داد آری سپس با او همزاد پنداری کنید و بگویید منهم دوست دارم برایت آنرا تهیه کنم اما .. سپس دلایل خود را به نرمی بیان کنید .

درمان کودک پرخاشگر فقط با حوصله امکان پذیر است . تا حد امکان از کلمات منفی کمتر استفاده کنید . از اصواتی که حکایت از ناراحتی شما دارد مانند « اه .. واه » کلماتی مانند بس کن .. نکن ..مگه با تونیستم ؟ به جای استفاده از این کلمات دستان اورا دردست بگیرید و با یک نگاه مهربان در چشمان او برایش آرامش به ارمغان بیاورید . سپس با آرامش دلایل خود را بیان کرده و بعد از او خواهش کنید به موضوع فکر کند . پس از این مرحله از او بخواهید نتیجه افکارش را با شما در میان بگذارد . این وقت گذاشتن ها به کودک حس اهمیت میدهد او خود را مشاور شما میداند و میخواهد که بهترین تصمیم را بگیرد .

راه های تربیت کودک پرخاشگر

راه های تربیت کودک پرخاشگر

راه های تربیت کودک پرخاشگر متنوع و زیاد هستند که شما باید متناسب با شدت پرخاشگری کودک انتخاب کنید . یکی از راه های تربیت کودک تشویق او میباشد . هنگامی که کار خوبی انجام میدهد با تشویق به او بفهمانید که مورد توجه است . رفتار نیک برای او محبوبیت ببار می آورد . در ضمن به او بگویید که لازم نیست خوب بودن تو بر همه زبانها جاری باشد همین که خوب هستی مورد احترام قلبی دیگران قرار خواهی گرفت . برای اینکه اگر در جایی تحسین نشد حس نکند به او بی توجهی شده است .

یکی دیگر از راه های تربیت کودک پرخاشگر تمرین دادن او برای خوب گوش دادن است . با خوب گوش دادن  سطح حوصله بالا میرود . با او همصحیت شوید و از او بخواهید یک خاطره تعریف کند . ابتدا خوب گوش بدهید . سپس یکی از خاطره های شیرین کودکی اش را برایش بازگو کنید و از او بخواهید میان حرفهای شما ساکت بماند . یا یک بازی به همین گونه ترتیب دهید . او را تمرین دهید برای بدست آوردن چیزی زمان بگذارد و صبر کند . فلان چیز را برایت میخرم الان نه ده روز دیگه . هرروز که میگذرد به او یاداوری کنید فقط نه روز دیگه موند .

شیوه های برخورد با کودک پرخاشگر

ازشیوه های برخورد با کودک پرخاشگر اینست که هنگام  داد زد به خواسته اش اهمیت ندهیم از او بخواهیم آرام بگوید « داد میزنی متوجه نمیشم تو چی میخوای آروم بگو تا بفهمم چی میگی »  او شاید آرام آرام نشود اما لحن خود را آرامتر خواهد کرد انگاه خوب گوش کنید و به خواسته اش عمل کنید تا از آرام بودن نتیجه خوبی بگیرد . اگر در آن واحد قادر به انجام خواسته اش نبودید به او توضیح دهید که الان مقدور نیست . اما قول بدهید در اسرع وقت اینکار را انجام خواهید داد . یادتان باشد به قولهایی که میدهید متعهد باشید .

یکی دیگر از شیوه های تربیت کودک پرخاشگر اینست که وقتی او سخت مشغول بازی مورد علاقه اش است از او نخواهید کار دیگری مثل دوش گرفتن انجام دهد . آرام به او بگویید برنامه رو ببین بعد برو دوش بگیر باشه عزیزم ؟ تایید گرفتن از او حس خوبی برایش خواهد داشت . این برخورد دو نکته مثبت به همراه دارد . اول اینکه شما برای برنامه های شخصی او احترام قائل هستید و دوست دارید او برنامه دلخواهش را ببیند . دوم اینکه با تایید و خواست خودش قرار است دوش بگیرد و حالت تحکم ندارد . « باشه عزیزم ؟ »

شیوه های برخورد با کودک پرخاشگر

روانشناسی کودک پرخاشگر

روانشناسی کودک پرخاشگر مهم ترین قدم در جهت بهبود اوست . چرا کودک من پرخاش میکند ؟ آیا برخورد من با او با پرخاش و تحکم است ؟ هنگامی که مادر اورا در بطن خود داشت دچار استرس و عصبی بود ؟ آیا تغذیه مادر باردار درست بود ؟ خانه من محیطی آرام و امن برای او محسوب میشود؟ یا مدام نگران اختلافات و کمبودها است ؟ آیا چون او کوچک است اورا وادار به خوابیدن ، خوردن ، دوش گرفتن و حتی بازی کردن و مهمانی رفتن میکنم ؟ آیا به او فرصت انتخاب مبدهم ؟ روانشناسی کودک پرخاشگر کمک میکند تا گره های روانی کودک زودتر باز شود . به او مهارتهایی مطابق با استعدادهایش بیاموزید تا وقتی خواست جلب توجه کند از آنها کمک بگیرد نه داد زدن و پرخاش کردن .

از سالم بودن جسمانی او با چکاب مطمئن شوید . آیا اوبا یک  نارسایی و یا کمبود ریز مغذی و املاح مواجه نیست ؟ کمبودهای جسمانی بر روان آدمی تاثیر گذار هستند . همانطور که روح خسته و یا بیمار بر جسم تاثیر دارد . مرکز مشاوره آویژه برای شما سلامت و تندرستی آرزومند است .

سوالات متداول

چگونه با کودکی که پرخاشگری میکند برخورد کنیم ؟

اول دعوت به آرامش کنیم سپس به دقت به حرفهایش گوش دهیم بعد اگر تامین خواسته اش امکان پذیر بود آنرا برایش فراهم کنیم و اگر امکان نداشت به آرامی توضیح دهیم از هر پنج خواسته کودک سه خواسته را فراهم کرده یکی را باتاخیر و آخری را فراهم نکنیم .

تربیت کودکی که پرخاشگری میکند چگونه باید باشد ؟

با محبت و نوازش به او آرامش ببخشیم سپس به او خوب گوش دادن را بیاموزیم و بعد با تمرینهای مختلف حوصله اورا بالا ببریم . صبر کردن را به او بیاموزیم و یاد بدهیم بر رفتار خود کنترل داشته باشد .

تعریف پرخاشگری در کودکان چیست ؟

پرخاشگری عبارتست از داد زدن ، گریه کردن ، غر غر کردن  ، بی صبری و بیحوصلگی پیشه کردن ، نا فرمانی کردن و نا آرامی در جهت رسیدن به یک هدف کودکانه .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  

مشاوره خانواده

زینب بازدید : 24 جمعه 27 آبان 1401 نظرات (0)

نکات روانشناسی

روانشناسی اطفال  

روانشناسی اطفال ، مطالعه رفتار و ذهن یک نوزاد است . نوزادان میتوانند از اختلالات روانی جدی رنج ببرند ، اما بعید به نظر برسد که درمان شوند که همین دیدگاه میتواند مشکلات ماندگار در زمینه رشد نوزاد بوجود بیاورد . زمانی ، مسائل مربوط به سلامت روان در نوزادان اتفاق می افتد که نوزادان هنوز نمیتوانند در مورد افکار و احساساتشان صحبت کنند ، در روانشناسی اطفال باید بدانید که نوزادان قادر به احساس اضطراب ، استرس و حتی افسردگی هستند ! در بارداری ، بدن مادر چیزهایی را برای بدن کودک نیاز دارد مثل : تغذیه ، اکسیژن ، کنترل دما و مدیریت دفع که بطور روتین انجام میدهد . هنگامی که این دو بدن جدا میشوند ، بدن کودک باید یاد بگیرد تمام این فرایندها را به تنهایی کنترل کند و احساسات جدید را هم تجربه کند ، مانند دیدن مناظر ، شنیدن صداها ، نوسانات دما ، حرکات و موارد دیگر .

در روانشناسی اطفال ، اولین چالش پدر و مادر کشف نحوه واکنش به تغییر ناگهانی وضعیت کودک است . آنها مراقبت های جسمانی شامل پوشک ، پانسمان ، حمام کردن ، تغذیه و غیره را یاد گرفته اند . اما این روند پیوستن به ریتم روزانه جسمی کودک است . در این مقاله ، هدف رسیدن به هماهنگی نه فقط از لحاظ جسمی ، بلکه از لحاظ روانی ، در هماهنگی که برای ایجاد یک پایه روانشناسی کودک مهم است ، میباشد . روانشناسی اطفال ، به این فرایند نام های بسیاری را داده است مثل  مراقبت های پاسخگویی ، سازگاری و هماهنگی و غیره .

روانشناسی اطفال و نوزاد

روانشناسی اطفال و نوزاد از مباحث بسیار مهم روانشناسی است . برای دانستن بیشتر در باب روانشناسی اطفال و نوزاد در ابتدا از انواع و مراحل تغییرات خلقی یک نوزاد در روز شروع میکنیم این مراحل در دو دسته خواب و بیداری شامل موارد زیر میباشد :

  • خواب عمیق : کودک آرام است و تنفس منظم است .
  • خواب سطحی : ممکن است کودک حرکت کند ، تنفس نامنظم داشته باشد و حتی ممکن است سر و صدا ایجاد کند ، یا ممکن است حرکات چشم در خواب REM رخ دهد . نوزادان حدود 16 ساعت در روز میخوابند و حدود نیمی از آن در خواب REM است .
  • خواب آلودگی : موقعیتی گذرا ، بین بیدار شدن و خوابیدن ( به عنوان مثال ، بیدار شدن از خواب و یا برعکس ، رفتن به خواب ) ، چشم های کودک ممکن است باز یا بسته باشند .

اطفال

مراحل بیداری

که شامل مراحل زیر میباشد :

  • هشدار خاموش : چهره کودک روشن است ، چشم ها گسترده هستند و بدن آرام است .
  • هشدار فعال : چشم باز است و صورت و بدن بطور متوسط ​​فعال هستند . نوزادان به خصوص در تعامل اجتماعی در این حالت به شما اجازه میدهند که به آنها نزدیک شوید .
  • گریه / ترسناک : کودک گریه میکند ، ممکن است به مدت طولانی گریه کند ، و تمام بدن میتواند کاملا تحت تأثیر قرار بگیرد . نوزادان تقریبا با بیخوابی متولد میشوند . بنابراین گریه بهترین سیستم سیگنالینگِ استخدام کمک خارجی برای تنظیم نیازها است . با تجربه ، والدین به زودی نیازهای مختلف را پیش بینی میکنند مثل کمک به نوزاد برای خوردن ، آرامش ، تغییرات محیط ، گرم کردن یا خنک شدن ، برای تحریک بیشتر در تسهیل خواب و غیره .

نکات روانشناسی اطفال

نکات روانشناسی اطفال را مختصرا در این مبحث بیان میکنیم . نوسان ساز کنترل چرخه خواب و بیداری از مهمترین مباحث بیولوژیکی روانشناسی اطفال و نوزاد است ، این کنترل در یک جنین در حدود 30 هفته در رحم رشد میکند ، در یک منطقه که در هیپوتالاموس درست بالای مغز است . حتی در رحم ، جنین در خواب و بیداری شروع به چرخش میکند ، محققان و مادران به طور مشابه متوجه میشوند که در سه ماهه آخر جنین در بعضی مواقع فعال تر است و در زمان خواب آرام است . دانستن این مطالب در روانشناسی اطفال خود حائز اهمیت است .

روت فلدمن ، از فعالان روانشناسی اطفال میگوید : رابطه بین مادر و فرزند گاهی بیولوژیکی است ، بارداری موجب افزایش پیوند میشود . هورمون اکسیتوسین در مادر بر رفتارهای بین این دو اثر دارد . با توجه به نکات روانشناسی اطفال در مطالعات انجام شده ، مادرانی که اکسیتوسین بیشتری دارند ، احساسات لذت بخش بیشتری به نوزادانشان دارند نسبت به مادرانی که سطح پایین اکسیتوسین دارند . همچنین مشاهده شده که بیشتر به رفتارهای نوزادان واکنش نشان میدهند . هنگامی که کودک لمس میشود ، یا تماس پوستی با پوست مادر دارد یا از طریق تغذیه با شیر مادر با او در ارتباط است ؛ سیستم عصبی او آرام میشود و ساعت بیولوژیکی اش مرتب میشود .

مشاوره و روانشناسی اطفال

مشاوره و روانشناسی اطفال نشانگر این است که مراقبت از نوزادان باعث تغییر مغز پدر و مادر میشود . صحبت کردن با استفاده از صدای آرام با حجم پایین برای نوزاد دلگرم کننده است . بسیاری از پدر و مادران نیازهای نوزادان خود را درک میکنند و  یا می آموزند تا نیازهای کودک خود را از طریق مشاهده پاسخگو باشند ، اما برخی دیگر نیازمند مشاوره خانوادگی هستند . جنی گویین ازفعالان مشاوره و روانشناسی اطفال میگوید : " من اغلب والدین را تشویق میکنم که فقط نوزادان خود را ببینند و با دقت تماشا کنند " به عنوان مثال ، وقتی کودک آرام است ، به والدین اشاره میکند که چگونه افراد و جهان اطرافش را مینگرد . حتی تغذیه با شیر مادر ممکن است در ابتدا نیاز به صبر و آرامش داشته باشد .

گویین میگوید : " اکثر مردم میتوانند تفاوت بین لبخند ، گریه و خوابیدن را درک کنند اما ما در مورد معنی این سه در کودکان هیچ علمی نداریم . " برای همین یادگیری روانشناسی اطفال و نوزاد از مهمترین مباحث علمی مربوط به روانشناسی است . تا 3 ماهگی ، الگوهای برخورد متقابل در کودک بوجود آمده است . در این زمان ، نوزاد شروع به تعامل با دیگران میکند . بطور مثال یک لبخند زیبا میزند که مادرش را خوشحال کند . از طریق آزمایش نشان داده شده که  تا زمانی که مادر خوشحال است کودک الگوی رفتاری خود را ادامه میدهد اما هنگامی که مادر اخم میکند  کودک تلاش میکند تا چهره خندان مادرش بازگردد . با وجود این ، وقتی مادر عصبی را آرام میکند لبخند میزند و مجددا درگیر بازی با مادر میشود و ارتباط دوباره برقرار میشود .

مطالب روانشناسی اطفال

مطالب روانشناسی اطفال را با توجه به مبحث نکات روانشناسی اطفال تا حدودی یاد گرفتید اما باید بدانید که الگوهای رفتاری در سنین مختلف متفاوت است . این نکته بسیار مهم است که بدانید نوزادان میتوانند با سبک های مختلف رفتاری ارتباط برقرار کنند . پدر و مادرانی که با کودک خود ارتباط نزدیک و صمیمی دارند و به نوزاد استرس وارد نمیکنند موفق ترین والدین هستند و نوزادان آنها بهترین بازدهی را در تعامل با دیگران دارند . یک کودک نیاز به یک مراقب دوست داشتنی و مهربان دارد که به او اجازه میدهد آنچه را که او نیاز دارد بر اساس شرایط خود به دست آورد تا سیستم های اصلی بیولوژیکی را ایجاد کند که پایه ای برای سلامت روانی و شناختی بعدی کودک باشد . این هماهنگی در ماه اول زندگی برای سازماندهی سیستم عصبی حیاتی است و همچنان در طول سال اول بسیار مهم است .

اطفال

حرف آخر با والدین

با توجه به مطالب گفته شده در مبحث مطالب روانشناسی اطفال والدین میتوانند تا حد زیادی با اطفال خود رابطه برقرار کنند و نیاز های نوزاد خود را بشناسند اما تربیت کودک و دانستن مطالب بیشتر و تخصصی تر در این زمینه بدون کمک گرفتن از مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میسر نیست . سعی کنید به تمامی واکنش های نوزاد خود به محیط دقت کنید و به آنها اهمیت دهید تا کودکی موفق تر و نسلی سالم تر بسازید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Understand Your Child Better With These Child Psychology 

https://www.ana.press/news/660226/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

زینب بازدید : 26 جمعه 28 مرداد 1401 نظرات (0)

چیستچیست

چرا اخیرا مشاوره زناشویی تلفنی بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته است ؟ یکی از دغدغه های زوجهای جامعه ما اینست که آیا زناشویی مناسبی با همسر خود دارند یا خیر . گفتگو و صحبت در مورد زناشویی تا چندی پیش یک تابو بود . بیشتر زنان و مردان نگران هستند اگر بخواهند در مورد زناشویی بپرسند به بی حیایی متهم شوند . در حالیکه این حق هر زن و مزد است در مورد زناشویی بداند . زناشویی یکی از وظایف زن و مرد میباشد .اکنون با وجود اینکه افکار عمومی درمورد زناشویی روشن شده اما هنوز هم صحبت در باره آن باعث شرم میشود . مشاوره زناشویی تلفنی میتواند این شرم را کنار زده و باعث شود فرد به راحتی مشاوره نماید . از دیگر مزایای مشاوره زناشویی تلفنی اینست که بدون صرف اوقات حاشیه ای میتوان مشاوره نمود .

در شهرهای بزرگ برخی اوقات ترافیک سنگین مانع میشود تا برای مشاوره زناشویی به یکی از مراکز مراجعه کنیم . مشاوره زناشویی تلفنی بدون اصراف وقت مشاوره را برای ما راحت میکند .  سرمای زمستان و گرمای شدید تابستان نیز یکی دیگر از موانع مشاوره میباشد که مشاوره خانواده تلفنی این امر را برای ما قابل دسترس مینماید . در مواردی که ما دریک شهر زندگی میکنیم ولی مرکز مشاوره مورد اعتماد ما در شهر دیگر است . بازهم مشاوره تلفنی کمک بزرگی به ما میکند . مشاوره زناشویی تلفنی راهی راحت ، قابل دسترس و محرمانه برای مشاوره همگان .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین در دنیای امروز اینترنت و دنیای نت حرف اول را میزند . با تمام محاسنی که برای مشاوره تلفنی عنوان میشود نواقصی نیز دارد . مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این نقص را تا حدودی برطرف نموده است . زناشویی چون در ارتباط با تعامل همسر میباشد در برخی مواقع حضور همسر لازم است . زمانی میتوان گفت یک زناشویی کامل و خوب است که رضایت همسر جلب شده باشد .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این امکان را میدهد که در یک مشاوره زناشویی زن ، مرد و مشاور هرسه با هم حضور داشته باشند . در مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین زن و مرد هر دو در حضور هم خواسته هایشان را بیان میکنند . ممکن است زن یا مرد در اثر شرم نتوانند حرفهایشان را به هم بزنند . ممکن است در اثر رودر بایستی این حرفها بیان نشود . و یا ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن نتوانند خواسته هایشان  را به هم بگویند . دراین جلسه سه نفره مشاور با توجه به علم روانشناسی آنها را وادار به گفتن خواسته ها خواهد کرد . در این گفتگو مشکلی اگر هست رفع خواهد شد .

زناشویی امری حسی و هیجانی است  و حس و هیجان هر شخص با دیگری تفاوت دارد . حتی به جرات میتوان گفت حس و هیجان یک شخص در هر زمان متفاوت است . زناشویی مانند دارو نیست که برای سرما خوردگی یک نسخه پیچیده شود و برای پوست یک دارو . زناشویی کاملا به حس رضایت و تحریکات جنسی بستگی دارد .

مشاوره

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی

مرکز مشاوره خانواده با توجه به اینکه هر یک از عوامل تجربه خاص خود را دارند سریع تر شما را یاری میکنند . مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با داشتن روانشناسان ماهر و با تجربه میتواند همراه خوبی برای شما باشد . یک مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با ترجمه مقالات مختلف با دنیا در ارتباط است . این مراکز از طریق اینترنت با جدیدترین علوم و دستیافته های علم روانشناسی و روانپزشکی به شما یاری میرسانند . مراکز مشاوره با  حس همنوعدوستی و انجام خدمات  بهتر تلاش میکنند تا رضایت مراجعین خود را جلب کنند . در هر شهر مراکز مشاوره وجود دارند . اهمیت این مراکز اکنون بر همه روشن شده است . فرهنگ مشاوره در میان مردم بخوبی جا افتاده است . هر مشکلی برای هر کسی بوجود می آید بی وقفه به یکی از این مراکز مراجعه میکنند .

بر خلاف چند دهه پیش که همه خود را کامل میدانستند و کمتر مشورت میکردند اکنون همه به مشاوره نمودن افتخار میکنند . یا امر خطیر مشاوره به گیس سپیدان و ریش سفیدان واگذار میشد حال آنکه همسران جوان نیاز داشتند به روز باشند . مهمتر از آن جانبداری هر بزرگتر از اقوام خویش و یکطرفه انجام میشد . اکنون با توجه به تعدد این مراکز کار جوانان آسانتر شده است .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده نه تنها برای زن و شوهر مفید است بلکه برای تمام اعضا خانواده نیز فایده دارد . در خانواده ای که زناشویی دزست انجام میشود تنش کمتر است . بی اعتنایی و بی حوصلگی جایگاهی ندارد . ذهن پدر و مادر خانواده درگیر نیست .  زناشویی و رابطه جنسی ده درصد زندگی است  اما نبود آن  تمام زندگی را تحت الشعاع قرار دهد . مرد یا زن تنها رابطه خصوصی که در خانواده دارند رابطه جنسی است . عشق به فرزند ، عشق به پدر و مادر و خانواده یک رابطه خاص نیست که مختص زن و شوهر باشد . رابطه ای که خاص همسر است فقط زناشویی است . زن ومردی احساس تعلق میکنند که این رابطه بینشان محکم و درست انجام شود .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده مختص کسانی است که میخواهند رابطه آنها با همسرشان خاص و مختص باشد . اگر این رابطه درست انجام نشود احساس امنیت جنسی تبدیل به حس سرکوب جنسی میشود . نتیجه این تبادل رخوت ، بی حوصلگی ، سرخوردگی عاطفی و احساس پوچی خواهد بود . در تحقیقات میدانی دیده شده که همسرانی میگویند زن من یا شوهر من نیاز ندارد . این گفته حکایت از ناتوانی شما در تحریک درست همسرتان دارد . اگر تحریک بخوبی انجام نشود زن یا مرد احساس سرخوردگی میکنند . کم کم این رابطه کمرنگ و حتی نابود میشود .

 

روانشناسی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی برای اینست که ما بتوانیم بخوبی زمینه داشتن یک رابطه زناشویی خوب را فراهم کنیم . فقط به مرحله اسکاسم رسیدن نمیتواند رابطه خوبی باشد . تحریک جنسی باید زمینه خوبی داشته باشد . علاوه بر تحریک ارگانیسم جنسی باید تحریک حسی نیز انجام شود . زن یا مردی که نتواند برای همسرش حس خوبی ایجاد کند نیاز به مشاوره و درمان دارد . مرد یا زن ابتدا از معاشرت با همسرش باید لذت ببرد . آنها باید بتوانند از در کنار هم بودن حظ ببرند . رابطه زناشویی فقط به همبستر شدن نیست . یک عشق و لذت میتواند در سر میز غذا شکل بگیرد . با یک نگاه دوستانه و یا کلام عاشقانه . زمینه زناشویی حتی میتواند با برطرف کردن نیاز مالی همسر آغاز شود . وقتی که زن یا مرد در کنار همسرش احساس امنیت مالی  میکند تحریک میشود .

وقتی شما با نوشتن یک شعر ، مقاله ، کشیدن یک نقاشی نشان میدهید متمایز هستید . شاید تا کنون هیچکس به شما نگفته باشد که شما حتی وقتی یک لباس میخرید که همسرتان لذت ببرد در واقع اورا تحریک کرده اید . شما با شناخت علایق همسرتان و عمل به آنها میتوانید زمینه همبستری خوبی را فراهم کنید . مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی ارتباط زناشویی و خانواده را برای شما روشن میکند .

تلفنی

مشاوره و خانواده

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی زمانی اهمیتش مشخص میشود که شما تمام وظایف خود را انجام میدهید اما باز هم خانواده رضایتمندی ندارید . شما بیش از اندازه تلاش میکنید اما همیشه کسی هست که نگران و ناراحت باشد . شما به زعم خود کامل هستید اما یک گوشه کار میلنگد . پیشنهاد میشود حتما  مشاوره خانواده انجام دهید . همسر راضی است اما پسر شما دلخور میباشد و مدام غرغر میکند . شاید آنقدر که به رضایت همسرتان اهمیت میدهید با فرزندتان دمخور نمیشوید . یا برعکس فرزندان همه شادند اما همسرشما نه . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک ایراد کارتان را به شما خواهد گفت.

 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران  آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد 

منبع: 9 Best Couples Counseling Techniques and Why You ...

زینب بازدید : 42 جمعه 07 مرداد 1401 نظرات (0)

زندگی زناشویی موفق

زندگی زناشویی موفق دنیایی است که هرچقدر هم در اطراف خود آن را مشاهده کرده باشیم و از نزدیک نظاره گر زندگی زناشویی موفق اطرافیان خود بوده باشیم باز هم با قدم گذاشتن در زندگی مشترک با دنیای جدید و بکری رو به رو خواهیم شد . جدید بودن و ناشناخته بودن زندگی زناشویی علت ترس از ازدواج بسیاری از افراد است . اما این ترس کاملا کاذب است و به علت سطح خود شناسی پایین و عدم مطالعه و آگاهی از چیستی زندگی زناشویی است . پسوند ناشناخته بودن برای زندگی زناشویی به دلیل تجربه هایی است که فقط بعد از ازدواج برای شما پیش خواهد آمد و قرار نیست شما وارد تونل وحشتی شوید که هر لحظه یک اتفاق هولناک شما را شوکه کند .

تجربه های زندگی زناشویی موفق

حتی ناشناخته های زندگی زناشویی نیز از نظر تئوری و کسب اطلاعات قابل یادگیری هستند اما مواردی وجود دارد که جنبه عملی آنها تا زمان ازدواج برای شما بکر خواهد ماند . به طور مثال مادر یا پدر شدن و تربیت فرزند فرایندی است که قبل از ازدواج هم میتوانید با مطلاعه به آگاهی از آن دست پیدا کنید اما تجربه حقیقی آن برای دنیای زندگی زناشویی موفق است . تقریبا هر آنچه که باید از زندگی زناشویی موفق بدانید تا موفق در آن ظاهر شوید میتواند توسط مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و توسط متخصصان بهترین مشاوره خانواده در اختیار شما قرار بگیرد .

هرگز اینگونه تصور نکنید که چون مجرد هستید نیازی به این اطلاعات ندارید یا ناپسند است که پیگیر مشاوره زناشویی باشید . بلکه مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی قبل از ازدواج به شما بار آگاهی مفید و لازم را میدهد تا کمتر در مقابل مسائل زندگی زناشویی موفق شوکه شوید و بهترین واکنش را در هر موقعیتی از خود نشان دهید .

داشته باشیم ؟

موفقیت در زندگی زناشویی موفق

موفقیت در زندگی زناشویی موفق در گرو نکات و باید نباید های زیادی است . نمیتوان موفقیت در زندگی زناشویی موفق را به سادگی تعریف کرد یا آن را از ظواهر زندگی زوج ها برداشت کرد . اما اگر تمام تعاریف و قواعد و قوانین موفقیت در زندگی زناشویی موفق را بخواهیم در یک کلمه بگنجانیم به نظر میرسد که ” تعالی ” کامل ترین و منصفانه ترین واژه است . اما خود تعالی سطر ها و جلد های بیشماری تعریف میتواند داشته باشد . آنچه که از واژه تعالی در موفقیت در زندگی زناشویی موفق انتظار میرود این است که چه مرد چه زن هم از نظر فردی هم در قالب یک زوج از هر نظر ارتقاء پیدا کنند .

به بیانی دیگر پیشرفت علمی ، مالی ، شخصیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اخلاقی . . . مواردی از تعالی هستند که موفقیت در زندگی زناشویی موفق را تعریف میکنند . مرد و زن در کنار هم پس از شروع زندگی مشترک باید بکوشند که در کنار حفظ ثبات ، زندگی خود را هم گام با جامعه پیش ببرند . برای مثال در صورت امکان به ادامه تحصیل بپردازند ، به سلامت جسمی خود اهمیت دهند و ورزش کنند ، اوقات فراغت خود را با مطلاعه و کلاس های آموزشی و تفریحات فرهنگی و مفرح مانند سینما پر کنند ، با وجود پشتیبانی و حمایت ، استقلال شخصیتی خود را حفظ کنند و برنامه ریزی مالی داشته باشند و هدفمند به سوی آینده حرکت کنند ...

مهارت های زندگی زناشویی

مهارت های زندگی زناشویی موفق قواعدی هستند که از نظر روانشناسی خانواده و ارتباطات کاملا ثابت شده و قابل پذیرش هستند . در پس مهارت های زندگی زناشویی موفق پژوهش ها و آزمون و خطاهایی وجود دارد تا درستی یا نادرستی آن ها مشخص شود . مهارت های بسیاری وجود دارد که به شرایط زندگی شما ممکن است به مواردی از آن ها بیشتر نیاز داشته باشید . اما چند مهارت کلی و تثبیت شده از نظر علمی وجود دارد که در تمام زندگی های مشترک داشتن آن ها مهم است .

اولین مهارت خود شناسی است . تا به درک درستی از شخصیت خود نرسید نمیتوانید بفهمید که چه چیزی از زندگی میخواهید و در نتیجه قادر نخواهید بود خواسته های طرف مقابلتان را درک و براورده کنید . پس قبل از هرچیزی تکلیفتان را با خود مشخص کنید و به امید تغییر دادن با کسی که مغایرت بسیاری با ایده آل شما دارد تن به ازدواج ندهید . مورد بعدی مهارت گوش دادن و همدلی کردن است .

ریشه یابی مشکلات زندگی زناشویی

باید قادر باشید در هر شرایطی به صحبت طرف مقابلتان گوش دهید تا از آنچه در ذهن دارد آگاه شوید و به دور از سوء تفاهم با او همدلی کنید . مهارت ارتباطی یکی دیگر از دیگر مهارت ها است شما باید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید تا با دایره اجتماعی همسرتان مناسب ترین رابطه را برقرار کنید شما باید بتوانید با همکار یا خانواده همسر خود یک رابطه صحیح و متعادل برقرار کنید . مورد دیگر مهارت حل مسئله است شما باید بتوانید مشکلات خود را ریشه یابی کنید و با مصلحت اندیشی و به دور از منفعت طلبی به فکر چاره جویی باشید .

در صورت احساس ناتوانی در حل مسائل زناشویی خود به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید . مهارت های دیگری نیز مانند مهارت اعتماد به نفس ، مهارت حفظ تعهد ، مهارت ابراز عشق و . . . در کنار دیگر مهارت های زندگی زناشویی وجود دارد که کسب آن ها شما را در داشتن یک زندگی زناشویی موفق کمک خواهد کرد .

رضایت از زندگی زناشویی

رضایت از زندگی زناشویی یک احساس درونی است که هرگز نمیتوان آن را بنا بر ظواهر زندگی توجیه کرد . چه بسیاری از زوج ها که در کمال رفاه و شرایط ایده آل زندگی احساس رضایتی ندارند و در واقع یک خلاء مانع از خوشبختی آن ها میشود و در مقابل زوج های دیگری با زندگی بسیار ساده تر و با وجود دغدغه های بیشتر شادکامی را در زندگی خود احساس میکنند . رضایت از زندگی زناشویی میتواند نتیجه قانع بودن ، زندگی در لحظه ، نداشتن توقع بیجا ، مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران ، لذت از داشته ها و امید به آینده باشد . با تقویت این موارد در خود میتوان احساس رضایت از زندگی زناشویی را در خود چند برابر ایجاد کرد .

خوشبختی در هیچ جایی در دنیا پنهان نشده است که پیدایش کنید ، در هیچ زمانی محدود نشده است که منتظرش باشید یا پشت سرش بگذراید ، در هیچ شیئی گنجانده نشده است که آن را بخرید . از خوشبختی برای خود یک فضای چند بعدی نسازید که با کم بودن یکی از بعد ها خراب شود . در همان نقطه که ایستاده اید ، در همان لحظه ، با همان داشته ها ، اگر هنوز چیز هایی دارید که نگران از دست دادنشان باشید ، اگر هنوز دلیل هرچند کوچکی برای لبخند زدن دارید و اگر هنوز آرزو هایی در سر دارید که شما را به آینده وصل کند میتوانید احساس خوشبختی و رضایت کنید پس هرگز رضایت از زندگی زناشویی را برای خود به یک معادله چند مجهولی تبدیل نکنید .

داشته باشیم ؟

بهترین روش زندگی زناشویی

بهترین روش زندگی زناشویی را فقط خودتان میتوانید برای زندگیتان تجویز کنید . بدترین کار تقلید و کپی برداری از سیستم زندگی دیگران است . چرا که هر روش زندگی خاص شرایط و شخصیت زوج مربوط به آن زندگی است و قرار نیست ایدئولوژی زندگی دیگران برای زندگی شما هم کارامد باشد برعکس فقط باعث میشود از مسیر درست زندگی خود منحرف شوید . در این میان راهنمایی های مشاوره زناشویی و زندگی مشترک قطعا کمک کننده خواهند بود تا مسیر هموار تری را انتخاب کنیم . بهتر است همراه همسر خود به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنید و با شرح شرایط موجود ، نیاز ها ، مشکلات و توقعات خود از زندگی مشترک ، بهترین روش زندگی زناشویی مخصوص به خودتان را پیدا کنید .

باید بفهمید که چه چیز هایی مخل آرامش ،  امنیت ، پیشرفت و صمیمیت رابطه و زندگی مشترک شما میشوند و در مقابل چه چیز هایی باعث ایجاد هیجان مثبت ، صمیمیت ، شادی ، پیشرفت مادی و معنوی شما و زندگیتان میشوند و با بررسی این موارد با حذف نباید ها و رعایت باید ها روش زندگی خود را پیدا کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From 

https://psychology.avije.org/

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 1,238
  • بازدید سال : 7,063
  • بازدید کلی : 21,218