loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 23 شنبه 10 دی 1401 نظرات (0)

کاذب چیست

اعتماد به نفس کاذب شاید به اندازه نداشتن اعتماد به نفس  به انسان ا سیب برساند اعتماد به نفس کاذب توقع را از خود بالا میبرد اعتماد به نفس کاذب مانند توهمی میماند بر واقعیات لطمه وارد میکند اعتماد به نفس کاذب چون واهی و پوچ است انسان را به پوچی میرساند اعتماد کاذب باعث میشود عمری پشت نقابی زندگی کنید که بیرنگ است و بجای پوشش برایتان عریانی ببار می آورد اعتماد کاذب دلیل بر نداشتن اعتماد به نفس کافی در اولیا و یا اطرافیان انسان است اطرافیانی که شدیدا بر ما تاثیر میگذارند اعتماد به نفس بالا را با اعتماد به نفس کاذب اشتباه نگیریم وقتی سرگذشت ویلبر رایت را می خوانیم میبنیم او در زمان خود که پرواز افسانه ای بیش نبود اعتماد به نفسش خیلی بالا بود او میخواست آرزوی پروازش را محقق کند اما اعتماد به نفسش کاذب نبود.

مشاوره جهت اعتماد به نفس کاذب

وقتی ما در کاری توانایی نداریم اما احساس میکنیم میتوانیم انجام دهیم در کارهایی که امکان ندارد احساس میکند میتواند امکان پذیرشان کند او میپندارد محور جهان است اگر در کاری پیشنهاد دهد و با کمک دیگران موفق شود کمک انها را نا دیده میگیرد تکیه کلام او اینست « من گفتم – کاری کنم که تا عمر داره پشیمون بشه و .... » او در رابطه خانوادگی فکر میکند تا او هست در آن خانه آرامش و امنیت بپا است او حتی اگر شکست بخورد از موضع خود پایین نمی آید و میگوید من خواستم تا اینگونه باشد اعتماد به نفس کاذب را با غرور و خود پسندی اشتباه نگیرید اگر مغرور و خود محور هستید ومیخواهید تشخیص دهید اعتماد به نفس کاذب دارید یانه مشاوره کنید  با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی  با مهارتهای زندگی  آشنا شوید وتشخیص دهید اعتماد به نفس شما بالا است یا کاذب.

درمان اعتماد به نفس کاذب

درمان اعتماد به نفس کاذب به دو گونه است خود درمانی یا مراجعه به درمانگر در مورد اول گفتیم که اعتماد به نفس کاذب باعث شکست میشود و مخرب است فردی که میخواهد درمان شود جدولی تهیه کند در آن جدول موفقیتها و شکستهایش را بنویسد یک قسمت را به تاثیر دیگران اختصاص دهد درمان اعتماد به نفس به صورت کاذب باید گام به گام و آرام انجام شود درمان اعتماد به نفس کاذب اگر با فشار عصبی بر خود همراه باشد چه بسا عوارض روحی و روانی در پی داشته باشد جدول را هر روز با موفقیتها وشکستهای بزرگ و کوچک پر کند سپس به جدول روز گذشته مراجعه کند به آن بیاندیشد سپس برای موفقیتش از عوانل تاثیر گذار تشکر کند با اینکار به درمان اعتماد کاذب کمک میکند به خاطر داشته باشیم هرچقدر اعتماد به نفس بالا مفید است اعتماد به نفس کاذب مخرب است.

درمان اعتماد کاذب چگونه است؟

شخصی که اعتماد به نفس کاذب دارد فکر میکند هیچکس مثل او توانایی انجام کاری را ندارد  فکر میکند افکار او منحصر به فرد است و فقط او اینگونه می اندیشد  باور دارد اگر او همسرش را ترک کند زندگی همسرش به فلاکت کشیده میشود نقد کسی را نسبت به خود نمیپذیرد چون فکر میکند آنها نمیفهمند فکر میکند همه اورا مهم میدانند نظر او این است که من خاص و منحصر به فرد هستم توجه داشته باشید اعتماد به نفس کاذب با تظاهر به اعتماد به نفس تفاوت دارد اعتماد به نفس کاذب با اعتماد به نفس بالا و یا غرور و خوپسندی نیز فرق دارد  دراعتماد به نفس کاذب فرد باور دارد که تواناییش بسیار بالا است  باور دارد که زندگی و موفقیت دیگران وابسته به نظرها و تصمیم گیریهای او است  باور دارد اگر او کاری را رها کند آن کار به خوبی گذشته انجام نمیشود.

نشانه های اعتماد به نفس کاذب و بالا

نشانه های اعتماد به نفس کاذب  و بالا متفاوت است اعتماد به نفس کاذب را در انسانهای پرهیجان بجویید آنها به نظر میرسد اعتماد به نفس بالا دارند  در میانه راه و بعد از چندین تجربه پر هیجان ، مشوش و پر استرس به نظر می آیند  تفاوت نشانه های اعتماد کاذب و بالا  در همین است  کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند هرچه از تجربیاتشان میگذرد آرامتر و امیدوارتر میشوند کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند با دیگران روابط بهتری دارند و از انها کمک میگیرند با آنها معاشرت میکنند کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند به تواناییهایشان ایمان دارند ولی میدانند که همانند آنها بسیار زیاد است میدانند اگر کاری را ترک کنند کارمندان بسیاری میتوانند جایگزین شوند میدانند اگر دوست و یا همسرشان را رها کنند خیلی راحت کسی جایگزین آنها میشود قدر شغل خانواده همسر و دوست خود را میداند.

علائم اعتماد به نفس کاذب

نشانه های اعتماد به نفس بالا و کاذب کاملا مشخص و مشهود است کسی که کارهایش را تمام نمیکند کسی که به هر بهانه ای دوستش و یا شریک زندگیش را رها میکند کسی وقتی فکر بکری به سرش میزند در اجرایی کردن آن تعلل میکند توجیه او این است که  فرصت هست او گمان میکند فقط او میتواند این فکر را پرورش دهد  چنین شخصی دارای اعتماد به نفس کاذب است او کارش را رها میکند چون احساس میکند آنگونه که شایسته اوست تجلیل نمیشود همسر یا دوستش را رها میکند تا آنها را تنبیه کند  او فکر میکند بیش از اندازه در زندگی آنها تاثیر گذار بوده است اوکارش را دوستش را و همسرش را دوست دارد ولی ترکشان میکند این تفاوت دارد با کسی که اعتماد به نفس بالا دارد ولی با دلیل و منطق آنها را ترک میکند.

داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا

داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا در ابتدا مفید است چون به انسان قدرت آغاز کاری را میدهد حتما میدانید که سخت ترین بخش هر کار شروع آنست  داشتن اعتماد به نفس بالا از این جهت مفید است این شخص احساس میکند با شروع اینکار موفق میشود و برای دیگران نیز مفید خواهد بود حتی دیده شده که گفته است من با اینکار عده زیادی را بالا خواهم کشید زندگیها را دگرگون میکنم در میانه راه چون احساسش را مدام بازگو میکند دیگران نسبت به او حس اغراق گویی پیدا میکنند این است که میان او و همراهانش شکاف ایجاد میشود دیگران نسبت به نگرش او اعتراض میکنند و او ترک کردنها و تنبیه هایش را آغاز میکند  داشتن اعتماد به نفس کاذب و بالا اورا تشویق به خودخواهی وانزوا میکند واو هم به راحتی تسلیم میشود او در واقع به خود و اعتماد به نفسش ضربه میزند.اعتماد به نفس کاذب بالا

کسی که اعتماد به نفس کاذب دارد ممکن است در حد نداشتن اعتماد به نفس نزول کند اینگونه افراد زود نا امید میشوند در خود فرو مانده و منزوی میشوند  ذهنشان دیگر کار نمیکند و به جای افکار بلند به مشغولیات جانبی کشیده میشود اعتماد به نفس بالا از این جهت خوب است که او چون انتقاد پذیر است همیشه اطرافیان همراهش هستند  کسی که دارای اعتماد به نفس بالا است کمتر نا امید میشود او مدام مراقب است که دیگران را نرنجاند او میداند که موفقیت او در گرو کمک گرفتن از دیگران است کسی که اعتماد به نفس بالا دارد و اعتماد به نفسش کاذب نیست دیگران را رها نمیکند او خود خواه نیست  اگر از اعتماد به نفس بالا سخن میگوییم شما نباید یک نابغه در ذهنتان مجسم کنید کسی که توانایی کمی دارد ولی از آن درست استفاده میکند مد نظر ما است.

کاذب چیست

اعتماد به نفس کاذب و بالا

اعتماد به نفس کاذب و بالا دو مقوله جدا هستند اعتماد کاذب و بالا حتی ممکن است کاملا برعکس هم عمل کنند عامل بوجود آمدن اعتماد به نفس کاذب همان کمبود اعتماد به نفس است  جالب است که در نهایت اعتماد به نفس کاذب نیز به عدم اعتماد به نفس منجر خواهد شد در رفتار کسی که اعتماد به نفس کاذب دارد میتوان انتقام گیری کینه و دروغگویی را مشاهده کرد زیرا او هرگز شکست را نمی پذیرد همیشه نقاب موفق بودن بر چهره دارد او اگر از نظر مالی شکست بخورد  ودر فقر کامل باشد تظاهر میکند این فقر خود خواسته بوده است او طاقت دیدن واقعیات را ندارد و همین سبب انزوای او میشود.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعتماد به نفس کاذب به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 

روانشناسی زنان

زینب بازدید : 23 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

طرد شدن از جمع همسالان

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که منتظر تعطیل شدن فرزندتان از مدرسه باشید و مشاهده کنید که فرزندتان به تنهایی از مدرسه خارج شده است اما هم کلاسی های او همه با هم در حالیکه صدای خنده و شادی آنها به گوش می رسد از مدرسه تعطیل شده اند. یا متوجه شوید فرزندتان به در گوشه ای از حیاط مدرسه به تنهایی نشسته است ولی بچه های دیگر به صورت گروهی جمع شده اند و بازی می کنند. این صحنه ها و فهمیدن این موضوع که فرزندتان از جمع همکلاسی ها و هم سالان خود طرد شده است می تواند شما را نگران و آشفته کند. طرد شدن و منزوی شدن می تواند آسیب های زیادی را به فرزند شما وارد کند.

اگر شما نیز نگران تنهایی و طرد شدن فرزند خود از جمع همسالانش هستید پس حتما این مقاله را مطالعه کنید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه راهکارهایی را برای مقابله با طرد شدن فرزندتان و کمک به او در این مقاله جامع و تخصصی نگارش کرده اند. پس با ما همراه باشید.

 

طرد شدن از جمع همسالان

طرد شدن از گروه دوستان و همکلاسی ها متفاوت است. برخی از کودکان برای همیشه طرد می شوند و کسی با آنها معاشرت و بازی نمی کند. اما برخی دیگر از کودکان از طرد شدن متناوب رنج می برند. طرد شدن متناوب به این گونه است که مثلا ممکن است فرزند شما در داخل مدرسه و موضوعات درسی در کنار همکلاسی های خود و در گروه های درسی دیده شود اما هنگام بازی و تفریح از جمع دوستان و همکلاسی هایش طرد شده و او را به جمع خود راه ندهند. در هر صورت، طرد شدن آسیب های زیادی را به فرزند شما وارد می کند.

مطالعات نشان داده است که طرد اجتماعی باعث فعال شدن برخی از قسمت های مغز می شود که درد فیزیکی را در برخی از ناحیه های بدن ایجاد می کند. سام نبیل، مشاور و روانشناس، می گوید: «کنار گذاشته شدن از فعالیت های گروهی همسالان می تواند احساس بی ارزشی را در کودکان پرورش دهد.» همچنین شرمسار شدن یا مورد انتقاد قرار گرفتن به خاطر انتخاب ها و علایق می تواند باعث شود بچه ها فکر کنند که مشکلی در آنها و یا انتخاب ها و طرز فکرشان وجود دارد.

 

راهکارهایی برای کمک به فرزند طرد شده از جمع همسالان

 

طرد شدن یک حرکت بسیار بی رحمانه است. شما ممکن است بعد از آن که متوجه طرد شدن فرزندتان از جمع همسالانش شوید، احساس نگرانی و ناراحتی را داشته باشید. و در رابطه با اینکه چگونه به کودک خود کمک کنید، احساس درماندگی کنید. اما حقیقت این است که شما می توانید کمک های زیادی برای مقابله با طرد شدن و حفظ عزت نفس فرزندتان انجام دهید. اما باید مراقب باشید که به درستی و با روشی موثر عمل کنید.

اگر فرزندتان از جمع همسالان خود طرد شده است، چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به او انجام دهید. مهم ترین راهکارها برای کمک به فرزندتان عبارتند از:

 

به فرزندتان گوش کنید اما مشکلاتش را به طور کامل حل نکنید

وقتی فرزندتان در رابطه با طرد شدنش در مدرسه و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتنش توسط همکلاسی ها برایتان صحبت می کند. مسلما حق دارید ناراحت و مضطرب و یا خشمگین شوید. و اینکه بخواهید فورا به کمک او بشتابید و رسیدگی کنید طبیعی است. اما قبل از اینکه موضوع را به طور کامل حل کنید و یا از او در برابر همکلاسی هایش دفاع کنید، ابتدا به احساسات و ناراحتی های فرزندتان رسیدگی کنید و از این طریق از فرزند خود حمایت کنید.

گوش دادن به صحبتهای فرزند و اعتبار دادن به او می تواند احساس بهتری را در فرزند شما ایجاد کند. به جای اینکه فرزندتان را در برابر تمام آسیب ها محافظت کنید، بهتر است به او یاد بدهید که با بیان احساساتش و صحبت در مورد آنها به شیوه ای سالم با احساسات خود برخورد کند. این کار به فرزند شما کمک می کند تا از نظر عاطفی انعطاف پذیر شود.

به کودک خود کمک کنید تا احساسات خود را شناسایی کند و آن ها بپذیرد

کودکان برای شناسایی احساسات خود نیاز به کمک والدین دارند. از کودکان بخواهید در رابطه با احساسات و تجربیات خود با شما صحبت کنند. گاهی اوقات فرزندتان بخاطر ترس اینکه از جمع دوستان و همکلاسی های خود طرد شود، احساسات خود را پنهان می کند و یا همیشه به دنبال تایید دیگران هستند تا آنها را بپذیرند و درجمع های خود راه بدهند. به کودکتان یاد بدهید که دقیقا آنچه را که احساس می کند و یا آنچه را که انتخاب کرده است بدون هیچ گونه ترسی، بیان کند.

 

تجربه خود را از مدرسه رفتن برای کودکتان تعریف کنید و با او ارتباط برقرار کنید

شاید شما نیز طرد شدن و یا کنار گذاشته شدن در مدرسه را در زمان کودکی خود تجربه کرده باشیید. و به خاطر تجربیات خود در مدرسه بتوانید کاملا احساسات فرزندتان را درک کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید آن را با فرزند خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود که ارتباط شما با فرزندتان تقویت شود. و کودکتان با دانستن این موضوع که تنها نیست و افراد دیگری نیز موقعیت مشابه او را داشته اند، احساس بهتری نسبت به خودش و آنچه رخ داده است پیدا می کند. همچنین اگر نحوه مقابله و راهکارهایی برای بیرون آمدن از این شرایط را به کودکتان توضیح دهید، می تواند به او در حل مشکلات کمک کند.

 

ارائه راهکارها و مشاوره حمایتی

اگر فرزندتان از شما درخواست کمک کرد. او را راهنماییی و مشورت کنید. با او در مورد کارها و فعالیت هایی که می تواند انجام دهد صحبت کنید. به فرزند خود بفهمانید که همیشه حامی او هستید و او را حمایت می کنید. احساسات و تجربه های عاطفی آنها را مورد بحث قرار بدهید و راهنمایی اش کنید. فرزندتان را تشویق کنید که به دنبال دوست های جدید، واقعی و مناسب باشد. و هرگز منزوی و گوشه گیر نشود.

در صورت لزوم به معلم فرزندتان اطلاع بدهید

اگر کنار گذاشته شدن و طرد شدن بیش از یک بار اتفاق افتاد، بهتر است این موضوع را به معلم فرزندتان اطلاع دهید. این کار نباید حالت طلبکارانه یا سرزنش کننده داشته باشد. و بدان معنا هم نیست که شما باید اصرار کنید تا معلم شرایط را برای فرزند شما تغییر بدهد و یا سایر همکلاسی های فرزندتان را سرزنش کند. فقط معلم را در جریان مشکلات و نگرانی های خود قرار بدهید. معلم می تواند کمک کند تا فرزندتان بیشتر در کارهای گروهی و جمع همسالانش قرار بگیرد و از منزوی و گوشه گیری فرزندتان جلوگیری کند. همچنین می تواند در رابطه با مهربانی کردن و مشارکت در کلاس برای دانش آموزان صحبت کند. و آن ها را به کارهای گروهی که همه دانش آموزان در آن مشارکت داشته باشند تشویق کند.

 

سخنی از مشاوران آویژه

مسلما طرد شدن نه برای خود کودک و نه برای خانواده اش اصلا آسان نیست. و تماشای طرد شدن فرزند از جمع همسالانش می تواند یک تجربه دردناک برای هر پدر و مادری باشد. به فرزندتان کمک کنید تا این بحران را پشت سر بگذارد اما قبل از همه چیز، ابتدا به کودک خود گوش کنید و احساسساتش را تایید کنید. اگر فرزندتان از شما خواست تا خودش به تنهایی این مشکل را حل کند و اوضاع را تحت کنترل خود بگیرد، به او فرصت بدهید و اصرار بر حل مشکلش نداشته باشید. اجازه دهید تا خودش با مشکل روبه رو شده و آن را حل کند. شما از دور حواستان به او باشد. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس کودکتان می شود. در عین حال، به فرزندتان یاد بدهید که نه قلدری و زورگویی  و نه گوشه گیری و منزویی شدن هیچکدام هرگز راه حل مناسبی نیستند.

اگر در رابطه با سلامت روانی، عاطفی و یا رفتاری فرزندتان نگرانی دارید، می توانید از یک روانشناس خوب و یا مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاور به شما کمک می کند تا مشکل طرد شدن و گوشه گیری فرزندتان را حل کنید.

 

منبع: مشاوره خانواده

https://psychology.avije.org/child-counseling/

زینب بازدید : 25 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

کسب عزت نفس

کسب عزت نفس و اعتماد به نفس کاملا در گرو هم هستند . کسی که عزت نفس دارد تن به هر کاری نمیدهد . ممکن است یک بزهکار با اعتماد به نفس بالا بتواند به کارهای خلاف بپردازد . کسب عزت نفس واعتماد به نفس راههای خاص خود را دارد کسب عزت نفس و اعتماد به نفس در موازات هم هستند و همدیگر را کامل میکنند . کسب عزت نفس و اعتماد به نفس میتواند در کنار هم و با هم آغاز شود اما هر دو به یک معنی نیستند . کسب عزت نفس و اعتماد به نفس به مهارتهای زندگی شما بستگی دارد . زمان کسب عزت نفس و اعتماد به نفس بستگی به نوع زندگی شما دارد . کسب عزت نفس واعتماد به نفس به نوع قضاوت شما از دیگران بستگی دارد .

کسب عزت نفس و اعتماد به نفس

برای داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس ابتدا باید از میزان آنها در وجودمان مطلع شویم . برای اینکار پیشنهاد ما مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی است . وقتی ما از میزان اعتماد به نفس یا عزت نفسمان مطلع شده باشیم میتوانیم در مورد درمان یا افزایش آن اقدام کنیم . اول باید تعریف مشخصی از اعتماد به نفس داشته باشیم . اعتماد به نفس میزان اطمینان ما در حد تواناییمان از خود ما میباشد . عزت نفس قیمت گذاشتن برروی توانایی ها ومهارتها و حتی غرورمان است . اینکه جایگاه خود را در جامعه ، در قلب انسانها و در وجود خودمان بشناسیم . اگر کسی با مدرک فوق لیسانس به هر کاری تن نمیدهد دلیل بر خود خواهی او نیست او عزت نفس دارد . او تشخیص میدهد اگر چندین سال بیکار بماند شایسته تر است تا بخواهد تلاشهای علمیش را نادیده بگیرد .

راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس

راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس از همان کودکی مشخص میشود . زمانی که مادر به فرزندش میگوید نه ارزش نداره ... کودک می آموزد هر حرف ، حس وخواهش ارزش و قدرو قیمت خود را دارد . راه های کسب عزت نفس و اعنماد به نفس از جایی آغاز میشود که به ما می آموزند هر چیزی را از هر راهی نباید بدست آورد . نمره ، عشق ، دوست ، غذا و همه نیازها . راه های کسب عزت نفس واعتماد به نفس از درون تجربیات و آموزه های ما میگذرد . راه های کسب عزت نفس و اعتماد به نفس از لابلای عشق ما نسبت به خودمان میگذرد . براستی چقدر خود را دوست داریم ؟ دوست داشتن خود با خود خواهی تفاوت دارد . کسی که خود را دوست دارد بر نفسانیات خود مسلط است . بر نیازهای خود کنترل دارد .

کسی که عزت نفس دارد هر چیزی را به هر بهایی نمیخواهد . برای خود بها نمیگذارد بلکه به خود بها میدهد . برای داشته هایش ارزش قائل است ، حریم دارد . کریستوفر مراک نظریه پرداز عزت نفس را ترکیبی از احساس شایستگی و احساس ارزشمندی میداند . کسی که عزت نفس ندارد به بهایی اندک خود را میفروشد . خود فروشی فقط تن فروشی نیست . کسی که با یک حرف عصبانی میشود و رازهای دوستش را برملا میکند خود فروشی کرده است . البته تن فروشی نیز زیر مجموعه خود فروشی است . کسی که در تیمهای سیاسی همرزمش را لو میدهد . کسی که به خاطر حفظ شغلش به هر کاری دست میزند و.... پس نداشتن عزت نفس بسیار خطرناکتر از اعتماد به نفس است زیرا کمبود اعتماد به نفس به خود انسان ضرر میرساند ولی کسی که عزت نفس ندارد به جامعه ضرر میزند .

اعتماد به نفس

روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس

روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس با هم متفاوت است . عزت نفس ریشه در تربیت دارد و اعتماد به نفس پرورش میخواهد . اگر دقت کرده باشید مادرانی هستند که اجازه نمیدهند کسی به نوزادشان شیر سینه اش را بدهد . این قضیه شاید بیشتر بحث اعتقادی باشد اما نشان میدهد که مادر به پاک بودن لقمه فرزندش اهمیت میدهد . راه بدست آوردن لقمه نیز مهم است . در این خانواده  فرزند با عزت نفس بالا پرورش خواهد یافت . در روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس برای ابتدا پدر ومادر و والدین باید عزت نفس خود را بالا ببرند . درک داشتن جامعه عاری از عزت نفس چه عواقبی به همراه خواهد داشت به ما کمک میکند مصممتر عمل کنیم . کافیست به عواقب آن بیاندیشیم و تصمیم بگیریم برای فرزندانمان جامعه را امنتر بسازیم .

در مقوله روانشناسی عزت نفس و اعتماد به نفس  به تبعات اجتماعی آن میپردازیم .  نظر بگیرید زندگی در جامعه بدون عزت نفس چقدر سخت خواهد شد . در این جامعه دوستی و رفاقت تا وقتی پا برجاست که منافعی داشته باشد . در این جامعه شما یک کارجمعی را که منافغی در آن باشد نمیتوانید انجام دهید . تصور کنید یک اختراع که ارزش مادی زیادی دارد و شما برای ساخت آن نیاز به مشارکت دارید . اگر یکی از افراد گروهتان آن طرح را بفروشد به پول زیادی دست پیدا خواهد کرد . در جامعه ای که عزت نفس پایین است اعتماد کردن حماقت است . در این جامعه همه نگران هستند ، هیچکس به دیگری اعتماد نمیکند ، هیچکس احساس امنیت نمیکند . همه چهره دیگری را در نقاب میبینند .  صادقانه بگویم من دوست ندارم فرزندم در اینچنین جامعه ای زندگی کند شما دوست دارید ؟

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس شاید خیلی ظریف اما واضح و روشن است . عزت نفس به ما میگوید تو موجودی ارزشی هستی .  تو باید قدر و قیمت خود را بدانی و اعتبار درونی و بیرونی داشته باشی .  اعتماد به نفس میگوید تو میتوانی . حتی اگر فرد تصمیم گرفته باشد به نا حق اموال کسی را از چنگش بیرون بیاورد . حتی اگر بخواهد یک واقعیت را وارونه جلوه دهد تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس را در کار یک وکیل بررسی میکنیم . یک وکیل با اعتماد به نفس بالا میتواند از راه فرا قانونی یک قاتل را  بیگناه جلوه دهد . او تمام سالهایی را که برای درس خواندن صرف کرده و وجدانش را به شهرت و یا پول فروخته است . در واقع او روی وجدان تحصیلات و اعتبار خود قیمت گذاشته است . او خریدنی است و ارزان .

یک وکیل میخواهد وکالت کند . در نظر بگیرید تصادف شده و یک نفر جان باخته است . از او میخواهند با استفاده از فرا قانون که اورا بیگناه جلوه دهد . این امکان پذیر است . مثلا اگر موکلش بگوید هنگام تصادف زنده بود ولی افتاد سرش به لبه جدول خورد و فوت کرد . با این ترفند حکم تغییر پیدا میکند و راه های پیچیده دیگر ...  عزت نفس به او میگوید تو قیمتی بسیار بالاتر از حق الوکاله ات داری .  تو سالهای خوب و شیرین عمرت را صرف کرده ای تا حق را به حقدار برسانی .  تو در مقابل بیگناه مسئول هستی .  جایگاه اجتماعی خوبی داری و تو را هیچکس نمیتواند بخرد میتوان گفت این وکیل عزت نفس بالایی دارد . حال که جایگاه والای عزت نفس را درک کردیم به درمان عزت نفس پایین خواهیم اندیشید.

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی را باید در مفاهیم وجایگاه این دو در درون انسانها جست . تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در روانشناسی را باید در جایگاه آنان در جامعه بررسی نمود .در جامعه ای که زیر ساختهای آن بر مبنای عزت نفس بر پا شده باشد احساس امنیت بیشتری میشود . جوانان اهل فکر پرورش میدهد . ضد ارزشهای فرهنگی کمتر نمود پیدا میکند . بزهکاری کمتر دیده میشود و در نتیجه اعتماد به نفس در سایه عزت نفس به دو بازوی قوی راهبردی برای جامعه تبدیل میشوند . جامعه ای که به درمان عزت نفس پایین می اندیشد در سایه این تفکر پویا و ارزشمند خواهد شد . درمان عزت نفس پایین به ما قدرت روبرو شدن با سختی ها را میدهد . درمان عزت نفس پایین به ما تفکر درست زیستن را میبخشد .

درمان عزت نفس پایین به ما اعتماد میبخشد . درمان عزت نفس پایین به ما اعتبار میبخشد. اگر به اهمیت عزت نفس پی برده باشیم مطمئنا در پی درمان عزت نفس پایین خود و خانواده خواهیم بود . درمان عزت نفس پایین به یک برنامه صحیح نیازمنداست . برای درمان عزت نفس پایین ابتدا جدولی تهیه کنید هر شب این جدول را پر کنید . در بالای جدول چهار ردیف درست کنید و به ترتیب نامگذاری نمایید . ردیف اول روز و تاریخ روز . ردیف دوم کارها و حرفهایی که عزت نفس را بالا میبرد . ردیف سوم کارها وحرفهایی که عزت نفس را پایین می آورد . ردیف چهارم تصحیح حرفهایی که با عزت نفس منافات دارد . برای هر ردیف پوئن یا نمره تعیین کنید . در پایان هر ماه ببینید چقدر پیشرفت داشته اید .

اعتماد به نفس

تستهای مختلف تعیین میزان عزت نفس

تستهای مختلف تعیین میزان عزت نفس هست که شرکت در آنها به ما کمک میکند . تست کوپر اسمیت نیز یکی از این تستها است .  کوپر اسمیت عزت نفس را تعیین میزان ارزشمندی خود در مقابل دیگران تعریف میکند . برای درمان عزت نفس پایین نیزباید اعتماد به نفس داشت . مهارتهای زندگی هم به در درمان عزت نفس پایین کمک میکند . کسی که با مهارتهای زندگی آشنااست خود را میشناسد . او با آسیبها و صدمات روحی را که به او وارد شده پیدا میکند در نتیجه راه درمان نزدیکتر میشود .  راه دیگر درمان عزت نفس و اعتماد به نفس پایین کمک گرفتن از درمانگران ماهر است . با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتوانیم آسانترین راه را برای درمان عزت نفس پایین پیدا کنیم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره عزت نفس و اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Building Confidence and Self-Esteem 

http://1220001414.blogfa.com/

زینب بازدید : 25 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

خودباوری

خودباوری و اعتماد به نفس ممکن است دو مقوله نزدیک به هم باشد اما کاملا متفاوت هستند .  کسانی هستند که خود باور هستند اما اعتماد به نفس ندارند . باور نکردنی است کسی هم ممکن است اعتماد به نفس داشته باشد اما به خود باوری نرسیده باشد . کسانی هم هستند که خودباوری و اعتماد به نفس را باهم دارند . حال باهم به چیستی خودباوری و اعتماد به نفس بیاندیشیم . ببینیم رابطه خودباوری و اعتماد به نفس چیست ؟ در موردی صحبت کنیم که خود باور هستند اما اعتماد به نفس ندارند . به کسانی اطلاق میشود که در توانایی خود شک ندارند میدانند اگر دست به کار شوند حتی بهتر از خوب انجام میدهند . بحث اینجاست که ممکن است جرات بروز ندارند . اگر قرار باشد جایی بخواهد در موردش صحبت کنند یا توضیح دهند نمیتوانند . اینگونه اشخاص اعتماد به نفس ندارند.

خودباوری و اعتماد به نفس

خودباوری واعتماد به نفس در کنار هم معجزه میکنند . با خودباوری و اعتماد به نفس است که مهارتهای زندگی بروز میکنند .حال در نظر بگیرید کسانی را که اعتماد به نفس دارند اما خود باور نیستند . با اعتماد به خود دست به کار میزنند اما ته دل استرس دارند . ذهن اینگونه افراد درگیر این تفکر است که اگر خراب شود ... وقتی کار با موفقیت انجام میشود نفس راحتی میکشند و میگویند فکرش را هم نمیکردم . میتوان گفت اعتماد به نفس اینگونه افراد تا حدی کاذب و خطرناک است . اعتماد به نفس قوی و واقعی در کنار خودباوری به انسان قدرت تفکر با استرس کمتر میبخشد . برای تشخیص بهتر این نیروهای درونی بهتر است با مشاوران اگاه در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مشورت کنیم . جالب است که مشورت بامشاوران هر پروژه به ما اعتماد به نفس قوی میبخشد .

اعتماد به نفس چیست ؟

روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس

روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس در واقع ریشه یابی بوجود آمدن این دو عامل دروجود ما است . روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس از چرایی و چگونگی و کم یا زیاد بودن این عوامل میگوید . در روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس ما از زمان واقع شدن این عوامل مطلع میشویم . روانشناسی خود باوری و اعتماد به نفس به ما کمک میکند تا به این عوامل قوت ببخشیم . داشتن اعتماد به نفس قوی به ما کمک میکند تا خود را بهتر بشناسیم . اگر اعتماد به نفس قوی نداشته باشیم ممکن است هیچگاه از توانایی های خود را مطلع نشویم ممکن است به خود باوری نرسیم . البته این دو وابسته مطلق به هم نیستند هرکسی ممکن است یک عامل را داشته و دیگری را نداشته باشد . واقعیت اینست که این دو فاکتور در کنار هم لازم و ملزوم هستند .

خود باوری یکی از کلید واژه های مهم و رایج در علم روانشناسی است . خود باوری یک مفهوم شخصی نیست بلکه در علم اقتصاد و سیاست نیز مفهومی کاربردی و موکد است . پس خودباوری میتواند مربوط به جوامع نیز باشد . مانند خودباوری ایران در زمان هخامنشیان که زبانزد دنیا شده است . خود باوری چین در استفاده از آسیب جدی اش یعنی جمعیت زیاد . چین از معضل جمعیت به عنوان یک بازوی پیروزی کارگری استفاده کرد . خود باوری کشور ژاپن پس از انقلاب صنعتی . ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت در صنعت خود را بالا بکشد . که به انقلاب صنعتی ژاپن معروف است . مردم این کشور در کارگاهها و کارخانه ها سه شیفت کار کردند . آنها در انقلاب صنعتی با دو فاکتور خود باوری و اعتماد به نفس پیروز شدند . و صد البته  اراده .

راههای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس

راههای افزایش خود باوری و اعتماد به نفس مانند هر مورد دیگر نیاز به کنکاش و مطالعه دارد . برای دست یافتن به راههای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس به مشورت نیاز داریم . راههای افزایش و اعتماد به نفس از درون ما میگذرد نوع بینش ما نسبت به خود وجامعه . نگرش ما نسبت به آرمانها و حتی تابوهای جامعه مان . نسبت به ایده آلها و توقعات جامعه از شهروندانش . خودباوری و اعتماد به نفس قوی دیدگاه و باورهایمان نسبت به نکات مثبت نیست بلکه شامل ضعفها نیز میشود . کسی که ضعفهایش را میشناسد و با اعتماد به نفس قوی خودش را باور میکند . کسی که با کمبودهایش کنار می آید . کسی که میداند در کجا بسیار توانمند و در کجا ناتوان است او شخص مد نظر ماست .  میتوان گفت گامی اساسی در جهت افزایش خود باوری برداشته است .

کسی که به اعتماد به نفس قوی و خودباوری میرسد دچار تحولی عظیم در درونش میشود . او اکنون خود را شناخته ، باور کرده و دارد بسوی خود سازی پیش میرود . او به تدریج شخصی خود ساخته میشود . خودش را دوست دارد . به خودش احترام میگذارد . با تمام کمبودهایش کنار می آید و از خود به اندازه توانمندیهایش توقع دارد . در چنین شخصی استرس و هیجان کاذب کمتری دیده میشود . میداند چه میکند سردر گم نیست . موفقتر است زیرا خود را آسیب شناسی نموده است . نقاط ضعف و عطفش را میشناسد . او برای جامعه اش مفید است چون برای خود مفید است . کسی که برای خود مفید باشد قطعا برای دیگران نیز سود خواهد داشت کمترین سودش اینست که میتواند الگویی مناسب باشد . کمترین سودش اینست که سنگ بنای جامعه را که  خانواده است درست گذاشته است .

مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس

مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس بستگی زیادی به واقع بینی ما دارد واقع گرایی ما سبب میشود احساس کنیم در درون جامعه هستیم نه در حاشیه . کسی که با مهارتهای خودباوری و اعتماد به نفس پیش میرود حسادت نمیکند او خودش را فقط با تواناییها وضعفهای خودش میسنجد . او با اراده است چون اعتماد به نفس قوی دارد . کارهایش را نیمه نمیگذارد چون برای خواسته هایش احترام قائل است . او از دشواریها برای موفقیتهایش پلکان میسازد . در نظر بگیرید کسی در راهی میرود سیل آمده وراه را خراب کرده نیمه راه سنگها راه را بسته اند . کسی که خودباوراست و اعتماد به نفس قوی دارد به گونه ای عمل میکند انسان مضطرب به گونه ای دیگر . آن کهاعتماد به نفس قوی  دارد ارام سنگها را بر میدارد پل میسازد انکه مضطرب است به سنگها لگد میزند . قضاوت با شما ...

کسی که به خود باوری رسیده چون میداند چه میکند چند حرکت بعدیش را پیش بینی میکند . حتی اتفاقاتی که ممکن است سد راهش شوند را حدس میزند مانند یک شطرنج باز . کسی که به خود باوری رسیده میپذیرد که اتفاقات غیر منتظره پروژه ها را با شکست مواجه میکند . او اگر موفق نشود شکست نمیخورد چون پذیرفته است . او هیچ چیز را مطلق نمیداند او وجودش را ماکتی از دنیا میداند . جمع اضداد . همانگونه که بدن و روح آدمی هماره در مسیر بالا و پایین است دنیا نیز چنین است . نه انسان مادام موفق است نه همیشه شکست خورده . او همیشه در حال آغاز است مانند آغاز روزها ، آغاز فصلها و دیگر آغازهای زیبا . عدم را میپذیرد مانند عدم بهار در زمستان ، عدم روز در شب ونبودهای دیگر ...

اعتماد به نفس چیست ؟

ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس

ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس راه زندگی مارا روشن میکند . ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس به ما کمک میکند چشمانی داشته باشیم که به نور امید روشن است .  این عشق ما را در دیدن افقهای باز زندگی یاری میکند .  از ما انسانی رشید میسازد که به داشته هایش افتخار میکند نداشته ها را میپذیرد پس غمگین نمیشود . خودباوری و اعتماد به نفس به ما قوت میبخشد . شادمان میکند . از استرس و هیجانهای کاذبمان میکاهد و ما را در راه اهدافمان قوی میسازد . یادمان باشد ما در آینده فرزندانمان نقش داریم ما اهمیت داریم چون تاثیر گذار هستیم . ما مهم هستیم چون سنگ بنای جامعه هستیم . به امید داشتن جامعه ای پویا و سالم در سایه خودباوری و اعتماد به نفس .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خودباوری و اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  The Difference Between Self-Esteem and Self-Confidence ...

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 28 جمعه 09 دی 1401 نظرات (0)

تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس به انسان کمک میکند در نظر همه بزرگ و ارجمند بماند  کسی که از درون به خود اطمینان دارد کارهایش را درست وهدفمند انجام میدهد کسی که بزرگ است در خود نیازی به تایید و تحسین دیگران نمیبیند تقویت اعتماد به نفس کمک میکند بدون دغدغه نسبت به نظر و قضاوت دیگران به برنامه های زندگیمان برسیم  کسی که به تقویت اعتماد به نفس خویش میپردازد عزت نفس پیدا میکند مهارت افزایش عزت نفس را کسی پیدا میکند که اعتماد به نفسش بالا باشد اگر شما انسان موفقی هستید با تقویت اعتماد به نفس خود میتوانید به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنید  کمک میکند به جرقه های ذهنی خود اهمیت بدهید مهارت افزایش عزت نفس پیدا میکنید و به خود و افکارتان بها میدهید  توقعتان از خودتان بالا میرود به خود میگویید من لایق بیشتر از اینها هستم من میتوانم خیلی بهتر ازاین که هستم باشم .

مهارت اعتماد به نفس

وقتی کسی با مهارت افزایش عزت نفس آشنا باشد هیچگاه خود را در معرض قضاوت دیگران قرار نمیدهد شاید بگویید دیگران نا خوداگاه به قضاوت خواهند نشست  من میگوییم در برخی مواقع ما خود از دیگران میخواهیم ما را قضاوت کنند  در نظر بگیرید امروز شما میخواهید خودتان را از کسالتی که دارید خلاص کنید  شما میتوانید  در پارک یا محلهای مخصوص ورزش اینکار را انجام دهید ولی کسی را میبینید  در وسط پیاده رو ورزش میکند نا خوداگاه مگویید این چه جای ورزش کردن است؟ حتی اگر بیان نکنید اورا قضاوت کرده اید تقویت اعتماد به نفس از ما انسانی ارزشی میسازد تقویت اعتماد به نفس ناهنجاریها را از ما دور میکند در عین حال آنقدر اعتماد به نفس داریم که ساختار شکنی کنیم توجه کنید اگر ساختار شکنی بر اساس یک پیش زمینه فکری قوی باشد ناهنجار محسوب نمیشود  بلکه تبدیل به یک تز جدید میشود .

با استفاده از راهکارهای تضمینی

راههای تقویت اعتماد به نفس

راههای تقویت اعتماد به نفس را میتوانیم از مشاوران اگاه بپرسیم  کتابهای مربوط به مهارتهای زندگی را بخوانیم و یا با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از این راهها آگاهی یابیم . یکی از راههای تقویت اعتماد به نفس تمرین مقایسه نکردن خود با دیگران است برخی عادت دارند مدام خود را با دیگران مقایسه میکنند  ممکن است در برخی مواقع شادی آفرین باشد اما خیلی از مواقع باعث تخریب ذهن و فکر آدمی میشود مخصوصا وقتی خود را با کسی مقایسه کنیم که اختلاف فکری و طبقاتی شدید با ما دارد بدترین اثر اینست که ذهن ما در جهت بهبود زندگی و رسیدن به آمال خودمان کارنکرده است  ذهن ما به چگونگی زندگی دیگران معطوف شده است  چه خوب است خود را با گذشته خود مقایسه کنیم وبه پیشرفتهایمان بیاندیشیم  اگر پیشرفتی نداشته ایم آسیب شناسی کنیم و به دنبال راه حل این مشکل باشیم .

مهارت های افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از راههای تقویت اعتماد به نفس تقویت توان جسمی است  شاید در بحث مهارت افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کمتر از آن سخن گفته میشود تغذیه مناسب و درست باعث رشد جسمی میشود فکر سالم در بدن سالم است . با تغذیه سالم و خوب سلامت ما تضمین میشود و در نتیجه میتوانیم درست فکر کنیم  به موقع عکس العمل نشان دهیم و نتیجه همه اینها بدست امدن مهارت افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است داشتن یک رابطه سالم و  خوب زناشویی به اعتماد به نفس کمک زیادی میکند اقایان به خاطر داشته باشید خانها اول به روابط عاطفی توجه دارند پس از یک رابطه حسی خوب رابطه زناشویی برقرار کنید  یکی دیگر از راههای  تقویت اعتماد به نفس طرز راه رفتن ماست کسانی که راست قامت راه میروند اعتماد به نفس بالایی دارند قامت صاف در دیگران نیز تاثیر خوبی دارد .

روشهای تقویت اعتماد به نفس

روشهای تقویت اعتماد به نفس با تمرکز نیز بسیار مفید است روش تمرکز شما را از پراکندگی افکار باز میدارد افکار پریش و پیچیده بر روی توانایی ذهن شما تاثیر منفی میگذارد شما در روشهای تقویت اعتماد به نفس با تمرکز باید وقت بگذارید  شبها قبل از خواب چراغ قوه را روشن کرده و به آن نگاه کنید این روش افکار شمارا متمرکز میکند یا شمعی در تاریکی روشن کنید و به نورش خیره شوید سعی کنید کمتر پلک بزنید شما وقتی تمرکز افکار داشته باشید خود به خود اعتماد به نفس بالا کسب خواهید کرد  یک روش دیگر اینست که شب قبل از خواب به مدت پنج ثانیه اجازه عبور هیچ فکری را از ذهنتان ندهید بله مغز شما در این پنج ثانیه رفرش و تازه میشود در همین مجال بسیار اندک ذهن شما استراحت میکند و شما میتوانید امیدوار باشید که افکارتان تمرکز یافته اند .

انواع روش های تقویت اعتماد به نفس

یکی دیگر از روشهای تقویت اعتماد به نفس که بسیار مفید است روش کنفرانس است  موضوعی را انتخاب کرده در باره آن با صدای بلند کنفرانس بدهید صدایتان را ضبط کرده و به آن با دقت گوش کنید  ابتدا نقاط ضعف خود را بنویسید و بعد آنها را اصلاح کنید حال بار دیگر کنفرانس داده و اینبار خودتان را تشویق کنید این کار عزت نفس شما را افزایش میدهد داشتن مهارت افزایش عزت نفس از شما یک انسان مطمئن میسازد شما میتوانید با تمرین تند خوانی نیز مهارت افزایش عزت نفس خود ودر نتیجه اعتماد به نفستان را بالا ببرید روش تند خوانی : یک صفحه کتاب را که تاکنون نخوانده اید باز کنید یک کاغذ و قلم همراهتان باشد اکنون لغات کلیدی صفحه کتاب را تند نگاه کنید  بعد برداشتتان رااز این صفحه  بنویسید حال صفحه را کانمل بخوانید و ببینید برداشت شما ومتن چقدر به هم نزدیک است .

راه تقویت اعتماد به نفس

راه تقویت اعتماد به نفس فقط و فقط خواستن است راه تقویت اعتماد به نفس اراده کردن است توانایی و استعداد هر کسی مشخص است  کسی که میخواهد مهارت افزایش عزت نفس را پیدا کند مسلما راه تقویت اعتماد به نفس را میداند این دو با هم یکی نیستند ولی ارتباط مستقیم دارند  کسی که قدر داشته هایش را میداند از خود مطمئن است و به خود اعتماد دارد   کسی هم که به خود اعتماد دارد گوهر وجودی خود و افکارش را آسان نمیفروشد پس عزت نفسش بالااست مهارت افزایش عزت نفس در این است که شما ارزش خود را بدانید ارزیدن یعنی داشتن عزت نفس  کسی که عزت نفسش بالا است برای خود و اعتماد به نفسش وقت میگذارد مطالعه میکند با نظر اندیشمندان آشنا میشود و خود را در ورطه عشق و امید و شور زندگی به بالاتر میکشاند و موفق هم میشود .

ایمان بیاورید هر آنچه را که با تمام وجود بخواهیم به دست خواهیم آورد انسان موجودی است پر از انرژی های مثبت و ناشناخته نیرویی در وجود انسان نهفته است که میتواند از او نابغه بسازد و برعکس میتواند او را به رخوت بکشاند مهارت افزایش عزت نفس نیز مانند تمام مهارتها از وجود ما نشات میگیرد یک بار هم که شده تلقین کردن را امتحان کنید با خود فراوان بگویید من میتوانم سپس دست به کاری بزنید که تا به حالا انجام نداده اید ممکن است کار شما ماهرانه نباشد ولی به شما جرات شروع تازه را میدهد از شکست نهراسید  برای کارهایی که به برد و باخت آنها اشراف دارید ریسک کنید ریسک کردن به شما قدرت پذیرش شکست را میدهد فقط کسانی میتوانند ریسک کنند که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند .

با استفاده از راهکارهای تضمینی

راه تقویت اراده و اعتماد به نفس

راه تقویت اراده و اعتماد به نفس با هم در ارتباط مستقیم است کسی که اعتماد به نفس بالا دارد میتواند از اراده قوی هم برخوردار شود یک راه تقویت اراده و اعتماد به نفس تمرین است  اراده کنیم و تمرین کنیم  از امروز به مدت یک ربع یک زبان دیگر بیاموزیم  اراده کنیم از امروز نیم ساعت پیاده روی کنیم  اراده کنیم همین سیگار که در دست ماست اخرین باشد و آنرا تمام نکنیم اراده کنیم از امروز یک ربع کتاب بخوانیم  تمرین کنیم امشب سریال مورد علاقه مان را نبینیم از همین تمرین های کوچک میتوانیم به اراده ای قوی برسیم راه تقویت اراده و اعتماد به نفس اینست که بخواهیم و عمل کنیم  در ابتدای تمرین با کارها و ترک عادتهای سخت خودمان را محکوم به شکست نکنیم  با خود مهربان باشید و تمرینات را از آسان به سخت شروع کنیم موفقیت یکایک شما آرزوی ماست .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه  تقویت اعتماد به نفس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:How to Build Self Confidence (with Examples) 

 

زینب بازدید : 23 سه شنبه 06 دی 1401 نظرات (0)

 

دقت کنید

تربیت کودک ونوجوان راههای زیادی دارد . راه های تربیتی که به پدر ومادر کمک میکند متفاوت و متنوع است . بهترین این راهها مشاوران تربیتی و مشورت کردن با مشاوران کودک و مطالعه در زمینه تربیتی میباشد . در سالهای اول زندگی کودک لازم است حوصله بیشتری به خرج بدهیم . ابراز محبت و دادن مسئولیت به کودک بسیار اهمیت دارد .  آشنا کردن کودک و کمک کردن به او برای شناخت شخصیت خودش نیز مهم است . آماده کردن او برای شناخت  مسائل اطراف خودنیزاز نکات قابل توجه میباشد . تجربه نشان  داده بهتر است فرد قبل از انجام هر کار یا فعالیتی خود را برای انجام آن آماده کند . تربیت کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست . قبل از اینکه صاحب اولاد باشیم بهتر است بیشتر بدانیم . در مورددنیای کودک ، خواسته هایش و روشهای تربیتی کودک .

تربیت کودک ونوجوان باید با هماهنگی کامل پدر و مادر انجام شود . زیرا تربیت کودک ونوجوان در چند مرحله صورت میگیرد . نوزادی ، تربیت کودک در 7 سال اول زندگیش و تربیت کودک در بعد از هفت سالگی . در طول زمان تربیت کودک ، والدین باید با اصول وروشهای تربیتی کودک در زمان های مختلف سنی کودک سنی کودک آشنا باشند . تربیت کودک و نوجوان بسیار متفاوت است . پاسخی که به سوالات کودک داده میشود بانوجوان متفاوت است . طرز بیان و توجه به احساسات فرزندهم نکته قابل توجهی است .

ارتباط عاطفی

ما از همان نوزادی که فرزند خود را درآغوش میگیریم با او رابطه عاطفی برقرار میکنیم . به ابراز احساسات را به صورت عملی می آموزیم . هنگامی که به او لبخند میزنیم و او یاد میگیرد لبخند بزند در واقع اولین ارتباطهای عاطفی برقرار میشود . نوزاد ما می آموزد در قبال احساسات خوشایند لبخند بزند . وقتی او گریه میکند و شما به شیر میدهید او یاد میگیرد باید برای نیازهای خود ارتباط برقرار کند . یاد میگیرد وقتی گرما وسرمای زیاد ویا هر عاملی اورا آزار میدهد باید گریه کند . اگر پدر یا مادر نتواند با کودک خود ارتباط برقرار کند کودکی نا آرام خواهد داشت . کودک به گریه وابراز نیاز به روش خودش ادامه میدهد ولی پاسخ درست و خوبی دریافت نمیکند . این کودک مدام احساس تنهایی و سرخوردگی میکند و در جوانی ونوجوانی از مادر حرفشنوی نخواهد داشت .

در نظر بگیرید کودکی گرسنه است گریه میکند مادر نمیداند دلیل گریه او چیست و سردر گم میشود . در واقع نتوانسته با کودکش ارتباط خوبی برقرار کند . از طرف مادر و کودک چند نوع کنش و واکنش انجام میشود . مادر ممکن است کلافه بودن خود را با یا اصواتی مانند اووف ، اه و آخ ابراز کند . این کودک در نوجوانی همین اصوات را برای کوچکترین نگرانی و ابرازاحساس ناخوشایند استفاده خواهد کرد . مادری که در اینگونه موارد کودکش را در آغوش میکشد و با او ابراز همدردی میکند کودکی منطقی تر خواهد داشت استفاده از کلماتی مانند « چی شده عزیزم ، آخی ، جونم و...» فرزند را عاطفی وبا درک متقابل بار خواهد آورد . و بالاخره مادری که قبل از مادر شدن از مشورت مشاوران و از تجربه بزرگترها بهره گرفته متفاوت عمل میکند . او میداندگریه کودک برای چیست .

بیشتر

کودکمان را علمی پرورش دهیم یا سنتی ؟

در زمان های قدیم علم با سنت توام بود . همه از یک روش برای درمان و زندگی استفاده میکردند . ایرادی که به این روش گرفته شد این بود که این علوم به صورت آکادمیک نبود . صرفا تجربی بود ودر قبال آموختن علوم مختلف مدرکی دریافت نمیشد .  عده ای هم بودند که به صرف اعتماد مردم دست به درمان میزدند . خیلی از مواقع به جای بهبود اوضاع بدتر میشد . اکنون در بحث تربیت کودک نیز چنین اتفاقاتی می افتد . در این زمان که در جامعه کودک سالاری حاکم است . اگر ما به روش سنتی کودکمان را پرورش دهیم در جامعه و مدرسه با همسالان خود همگون نخواهد بود . تربیت نوین به روش اگوئیسم و خود محوری است کودک دوست دارد حرف اول را بزند . این کودک در خانواده که اکثرا تک فرزندیست ممکن است بتواند حرف اول را بزند اما در جامعه هرگز .

در جامعه ای که همه به روش نوین تک فرزندی و اگوئیسم فرزند خود را پرورش داده اند همه میخواهند حرف اول را بزنند . این کودکان تعامل ، صبر ، تحمل و کوتاه آمدن را نیاموخته اند . برای رسیدن به خواسته های خود یا باید در یک رقابت سخت بجنگند یا تسلیم شوند . اگر پیروز شوند همیشه تضمینی نیست که مجبور نشوند روزی با قویتر از خود رقابت کنند . اگر تسلیم شوند روح آنها درگیر شکست خواهد بود . به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی  مراجعه میکنیم و تلفیقی از روش نوین و سنتی میگیریم . در این روش بهترینهای دو روش انتخاب شده به نسبت خوبی تلفیق میشوند . با توجه به روحیات و توان خانواده و کودک توصیه میشود . این توصیه ازجانب کارشناسان میتواند برای آینده کودک در جامعه مفید باشد .

تقویت حضور در جامعه

برخی والدین فرزندان خود را به خود وابسته میکنند . شاید به دیگران اعتماد ندارند . شاید بنا به مسائل خانوادگی ومحکم کردن جایگاه خود در زندگی خانوادگی . برخی دیگر نیز اصلا به این مسائل نمی اندیشند . آنها آنقدر با هم هستند که ناخوداگاه به هم وابسته میشوند . آسیبی که وابستگی به کودک وارد میکند را بررسی میکنیم . کودک وابسته استقلال عملی و فکری ندارد . او نمیتواند انتخاب کند . اگر هم انتخاب کند انتخاب درستی نخواهد بود . کودک وابسته در رفتن به مدرسه مشکل خواهد داشت . او در دوستیابی مشکل دارد . نیاز به جایگزین اورا وادار میکند تا کسی را درجامعه جایگزین مادر کند . این شخص ممکن است احساسات کودک ما را خدشه دار کند . این شخص ممکن است از کودک ما سواستفاده نماید . کودک وابسته هر کاری انجام میدهد تا جایگزین را حفظ نماید .

کودک وابسته برای حفظ جایگزین ممکن است دست به کارهایی بزند که دوست ندارد انجام دهد . این کودک در بزرگسالی سلطه پذیر خواهد شد . او در تصمیم گیری نیاز به تایید و توصیه دیگران دارد . نیاز دارد انتخابهایی چون همسر ، شغل ، تعیین رشته تحصیلی و خرید ماشین وخانه دیگران انتخاب کنند . او نخواهد توانست با نظر دیگران مخالفت کند چون همواره محتاج تایید دیگران است . اعتمادبه نفس پایین دارد که ممکن است منجر به کاهش عزت نفسش شود . اگر رابطه اش با دوست ، همسر و یا دوست قطع شود نیاز به جایگزین خواهد داشت . جایگزین چون معمولا با افکار مغشوش و بدون دادن استراحت به ذهن انتخاب میشود ، نا مناسب خواهد بود . همیشه نگران است که تنها بماند . در تنهایی استرس شدید دارد و احساس درماندگی میکند .

چاره چیست ؟

کودکمان را هر چند وقت یکبار با پدر بزرگ یا مادربزرگ تنها بگذاریم . این کار هم به ما زمان میدهد تا به جسم و جان خود استراحت دهیم و هم از وابستگی افراطی کودک پیشگیری میکند . هراز گاهی بگذاریم با همسالان خود در میان اقوام حتی برای ساعاتی تنها بماند . مراقبتهایمان نا محسوس باشد . در انتخابهایش دخالت نکنیم . درمواقعی که انتخابش خیلی نا مناسب است دلایلمان را عنوان کنیم اما انتخاب مجدد را به خودش واگذاریم . در محیط بازی از دور مراقبت کنیم ومدام از او نخواهیم مواظب باشد . بگذاریم از بلندیها بالا برود . بالا رفتن از نردبان یا گله با مراقبت از او انسانی مستقل میسازد . به او پول توجیبی اختصاص دهیم تا بتواند برای پولهایش برنامه ریزی کند . مرتب کردن اتاقش را به عهده خودش بگذاریم . بستن دگمه یا بند کفشها به او روحیه مستقل میبخشد .

اسباب بازی کودکان

اسباب بازی تمام دنیای کودک است . اجازه بدهید اسباب بازیهایش را خودش انتخاب کند . به صرف قیمت و جنس اسباب بازی اورا از دلخواسته اش محروم نکنید . هرگز پسرانه یا دخترانه بودن اسباب بازی نباید اورا از دلخواسته اش محروم کند . والدینی هستند که طبق ذهنیات خود فرزند دختر را وادار میکنند با عروسک و فرزند پسر با تفنگ بازی کند . برای دختر رنگ صورتی وبرای پسر رنگ آبی انتخاب مبکنند . برخی رنگها را مناسب و برخی را جلف میدانند . در صورتی که این قراردادها ذاتی نیست و اجتماعی است . وادار کردن کودکان به اعتقاد داشتن به این قوانین قراردادی باعث کشتن روحیه ابتکار و نوع اوری میشود . کودکانی که در انتخابهایشان دخالت کمتری میشود کودکانی خلاق و مبتکر بار می آیند . مشاوره خانواده در درک این مسائل میتواند کمک خوبی باشد .

برخی بازیها و اسباب بازیها میتواند روحیات کودک مارا مشخص کند . آزاد گذاشتن کودک در انتخاب میتواند از بروز برخی بیماریها و انحرافات بعد از بلوغ آگاهمان کند . دخترانی که علاقه شدید دارند با اسباب بازیهای پسرانه بازی کنند . پسرهایی که ادای دخترها را در می آورند نیاز به مشاوره دارند . عقده اودیپ یا اختلال هموسکشنال . تمام این اختلالها که بیان میشود فقط به خاطر آگاهی شما است . مشاوره کودک شمارا یاری خواهد کرد فرزندانی سالم داشته باشید . با آگاهی میتوان از اختلالهای احتمالی فرزندانمان بدون ترس ونگرانی مطلع شویم . درمان به موقع بهتر از بستن چشمان و هدر رفتن زمان است . امیدواریم فرزندانتان از ته دل و به شادی بخندند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What Are Child Rearing Practices? | Livestrong.com

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 28 پنجشنبه 01 دی 1401 نظرات (0)

کودکان بیش فعال و والدین

کودکان بیش فعال تعداد قابل توجهی از اختلالات رفتاری کودکان را تشکیل میدهد . امروزه بسیاری از والدین با اختلال کم توجهی و بیش فعالی کودکان خود دست و پنجه نرم میکنند . نقش والدین در تربیت و حتی درمان کودکان بیش فعال بسیار قابل توجه است . دلیل این مسئله این است که والدین بیشترین زمان را با کودکان بیش فعال خود سپری میکنند . باید تاکید کرد که والدین در مورد تغییر رفتار و حتی پیگیری درمان کودکان بیش فعال نقش پررنگی را ایفا میکنند . رفتارهای کودکان بیش فعال برای والدین بسیار ناراحت کننده است . اغلب والدین به خاطر رفتارهای آنها کلافه میشوند .

در مدرسه و مهدکودک آموزگاران آنها مرتبا از آنها گلایه دارند . اغلب معلم ها به والدین میگویند حواس فرزند شما خیلی زود پرت میشود . آنها خیلی وول میخورند . سرجایشان بند نمیشوند . برایشان سخت است روی صندلی ، راحت بشینند . طوری رفتار میکنند که انگار برای درس و تحصیل انگیزه ای ندارند .

تشخیص اختلال کم توجهی و بیش فعالی در کودکان (ADHD)

نشانه های کودکان بیش فعال شامل موارد زیر است :

  •  الگوی پایداری از بی توجهی و یا بیش فعالی همراه با تکانشگری . این موارد در عملکرد یا رشد کودک بیش فعال اختلال ایجاد میکند .
  • بی توجهی : در تشخیص نشانه های کودکان بیش فعال باید بگوییم که شش نشانه ی بی توجهی دست کم به مدت 6 ماه ادامه داشته باشند . همچنین با سطح رشدی کودک ناهماهنگ باشند و بر فعالیت های تحصیلی و شغلی تاثیر مخربی بگذارند .
  • بیش فعالی : اگر 6 نشانه یا بیشتر از موارد بیش فعالی و تکانشگری به مدت 6 ماه ادامه یافت تشخیص کودکان بیش فعال را میگذاریم . البته این موضوع باید هماهنگ با رشد کودک نباشد و بر فعالیت های تحصیلی – شغلی تاثیر منفی بگذارد .

ویژگی های کودکان بیش فعال,علائم کودکان بیش فعال,

ویژگی های کودکان بیش فعال در رابطه با عدم توجه

ویژگی های کودکان بیش فعال در موارد توجه و بیش فعالی شامل موارد زیر است .

  • در بیشتر موارد قادر نیستند به جزئیات دقیق توجه کنند . در انجام تکالیف درسی یا کارهای مربوط به شغل خودشان جزئیات را نادیده میگیرند . اغلب کارها با بی دقتی انجام میشود .
  • از نشانه های کودکان بیش فعال این است . زمانی که بازی یا تکالیف شان را انجام میدهند قادر نیستند توجه شان را روی موضوع متمرکز نگه دارند . یکی از نشانه های کودکان بیش فعال این است که در روخوانی طولانی به مشکل برمیخورند .
  • هنگامی که با کودکان بیش فعال صحبت میکنید به نظر میرسد به حرف های شما گوش نمیدهند . افراد حس میکنند حواس آنها جای دیگری است . این موضوع به وضوح قابل رویت است .
  • از نشانه های کودکان بیش فعال این است که از قوانین و دستورات پیروی نمیکنند . آنها تکالیف شان و کارهای روزمره و روتین مربوط به مدرسه یا محل کار را نمیتوانند به اتمام برسانند .

قسمت دوم ویژگی های کودکان بیش فعال در رابطه با عدم توجه

  • از ویژگی های کودکان بیش فعال این است که در سازماندهی کارهایشان مشکل دارند . وقتی تکالیف را میخواهند پشت سرهم انجام دهند قطعا به مشکل برمیخورند . اغلب کارهایشان آشفته و نامنظم به نظر میرسد . از ویژگی های کودکان بیش فعال عدم مدیریت زمان است . این موضوع باعث میشود که در آینده انسان های خوش قولی به بار نیایند .
  • در بیشتر موارد از کارهایی که نیاز به تلاش ذهنی مداوم دارد ، پرهیز میکنند . باید گفت که یکی از متنفرترین کارها برای کودک بیش فعال همین موضوع است . به هیچ وجه مایل نیستند این کارها را انجام دهند . این در مورد بزرگترها و بزرگسالان نیز صادق است . مثلا پر کردن فرم ها یا تصحیح مقالات طولانی برای آنها بسیار آزاردهنده است .
  •  اگر شما کودکان بیش فعالی داشته باشید . قطعا با این موضوع مواجه میشوید که آنها لوازم مربوط به کارها و تکالیف شان را به راحتی گم میکنند . این لوازم میتواند شامل تلفن ، موبایل ، لوازم تحریر ، کتاب و از همه مهم تر کلید ها شود .
  • کودکان بیش فعال به راحتی به وسیله محرک های نامربوط حواس شان پرت میشود . درمورد بزرگسالان و نوجوانان این بیشتر شامل افکار نامربوط است .
  • کودکان بیش فعال در بیشتر موارد کارهای روتین خود را فراموش میکنند . این در بزرگسالی و نوجوانی خود را به صورت بدقولی و بدعهدی نشان میدهد . مانند دیر رسیدن به قرارها ، دیر پرداخت کردن یا عدم پرداخت تعهدات مالی .

تشخیص کودکان بیش فعال,کودکان بیش فعال,

علائم کودکان بیش فعال در مورد فعالیت های تکانشگرایانه و بیش فعالانه

علائم کودکان بیش فعال شامل چندین مورد است که به آنها اشاره میشود . اگر 6 نشانه یا بیشتر از این علائم به مدت 6 ماه ادامه یابد تشخیص گذاری صورت میگیرد . البته باید گفت که این ویژگی های بیش فعالی با سطح رشد کودک حتما ناهماهنگ باشند . بر کنش های شغلی ، اجتماعی و تحصیلی مستقیما تاثیر نامطلوبی بگذارند.

بیش فعالی چه علائمی دارد ؟

  1.  از علائم کودک بیش فعال این است که بسیار بی قرار هستند . سر جای خود به سختی میتوانند بنشینند .
  2. سخت ترین کاری که یک کودک بیش فعال میتواند انجام دهد این است که منتظر بماند . اغلب دیده میشود کلاس یا محل کار خود را ترک میکند . در صورتی که ضروری است در آن موقعیت باقی بمانند .
  3. از علائم دیگر کودک بیش فعال این است که بدون در نظر گرفتن موقعیت بالا و پایین میپرند یا میدوند . در نوجوانی و بزرگسالی این میتواند به سراسیمگی تبدیل شود .
  4.  از علائم کودکان بیش فعال این است که نمیتوانند بازی هایشان را آرام انجام دهند . کارهای مربوط به اوقات فراغت آنها اغلب در سکوت انجام نمیشود .
  5.  از ویژگی های کودکان بیش فعال میتوان به این اشاره کرد که مدام در حال جنب و جوش هستند . آنها قادر نیستند برای طولانی مدت آرام بمانند .
  6. کودکان بیش فعال ، بیش از حد صحبت میکنند .
  7.  شاید با این موقعیت مواجه شده باشید که کودکان بیش فعال از اینکه کلام شما کامل شده باشد ، پاسخ میدهند . منتظر ماندن در گفت و گو و رعایت نوبت برای آنها کار سختی است .
  8.  به نظر میرسد که کودکان بیش فعال برای دیگران ایجاد مزاحمت میکنند . برای مثال لوازم دیگران را بدون اجازه برمیدارند . اغلب آنها یک کار را انجام میدهند بعد در مورد آن فکر میکنند.

نشانه های کودکان بیش فعال,ویژگی های کودکان بیش فعال,

تشخیص کودکان بیش فعال

تشخیص کودکان بیش فعال حتما باید توسط متخصصان مشاوره کودک انجام شود . زیرا اختلال کاستی توجه و بیش فعالی ممکن است با سایر اختلالات در بعضی ویژگی ها همپوشانی داشته باشد . به یاد داشته باشد متمایز کردن نشانه های بیش فعالی از رفتارهای بهنجار قبل از 4 سالگی بسیار دشوار است . والدین گرامی به یاد داشته باشید که نشانه های بیش فعالی و کاستی توجه صرفاً نافرمانی ، لجبازی ، خصومت ، عدم درک تکالیف و پیروی از دستورالعمل ها نیستند .

مشاوره خانواده در کاهش فشارهای ناشی از ویژگی های کودکان بیش فعال بسیار میتواند به والدین کمک کند . والدین گرامی ، نشانه هایی که برای شما ذکر شد حتما باید در بیش از یک موقعیت پدیدار گردد . مثلا در خانه ، مدرسه یا محل کار .

باید توجه کنید که هیچ شاخص زیستی برای تشخیص کودک بیش فعال (ADHD) وجود ندارد . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی باید به والدین کمک کنند که کمبودهای تحصیلی و مشکلات مربوط به مدرسه مرتفع گردد . همچنین این اختلال باید از اختلالات لجبازی و نافرمانی ، اختلال انفجاری متناوب ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات طیف اوتیسم ، اختلالات دوقطبی ، اختلالات شخصیت ، اختلالات افسردگی و اختلالات دلبستگی واکنشی تمیز داده شود . در هنگام تشخیص اختلال بیش فعالی و کم توجهی (ADHD) تمیز دادن این اختلال از سایر اختلالات بسیار حیاتی است . توصیه میشود از مشاوره کودک حتما کمک بگیرید . لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  hat can I do if my child is very ADHD

زینب بازدید : 30 پنجشنبه 01 دی 1401 نظرات (0)

در مشاوره با کودکان

مشاوره با کودکان در سنین ابتدایی بسیار مهم و حائز اهمیت است . باید بدانید که کودکان در این سنین نیازمند توجه بسیار زیاد از جانب والدین و مشاورین و معلمان مدرسه هستند . کودکان در این سن نیاز به توجهات بسیار دارند زیرا آموزش کودک در سنین که در ابتدایی تحصیل میکند بسیار مهم است . و در آینده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد . در بدو ورود به دبستان به محیط بزرگتر از آنچه که پیش از این در آن زندگی میکرده وارد میشود . او اکنون توانایی مقابله با این حجم از استرس ها ، اضطراب ها و تنش های محیطی را به تنهایی و با خود ندارد . از این بابت نیازمند کمک والدین و توانایی‌های آنها برای مشاوره با کودکان است . کودک حالا برای اثبات خود به یک جامعه بزرگتر نیازمند راهنمایی های بسیاری از جانب والدین است .

تحقیقات انجام شده در مشاوره با کودکان

در مشاوره با کودکان متوجه شدیم که اولین شخصی که کودک در تلاش برای اثبات خود به او است معلم مدرسه کودک است . اگر کودک در این دوران تنها باشد ممکن است به انزوا دچار شده و بسیاری از ظرفیت های مغزی اش را از دست بدهد . راهنمایی های شما به او در ایجاد خلاقیت و توسعه فکری کمک بسیار میکند . اگر شما به تنهایی توانایی کمک به فرزند خود را ندارید حتما از مشاوره کودک کمک بگیرید . برای این امر باید به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه فرمایید . از آن جایی که میدانید نقش آموزش و پرورش در تربیت و رشد و تعالی کودکان بسیار مهم است . پس مهمترین نکته در مشاوره با کودکان این است که حتما از آموزش ابتدایی بهره مند باشند .

چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

مشاوره با کودکان دبستانی

مشاوره با کودکان دبستانی نشان داده که در مدرسه کودک بسیاری از ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی خود را می یابد و به جواب بسیاری از سوال هایش دست پیدا میکند . اما باید بدانید اولین محیطی که کودک در آن رشد و تعالی می یابد خانه و خانواده است . از این رو نحوه برخورد شما با کودک بسیار مهم و حائز اهمیت فراوان در تربیت و آینده است . کودکان در روند زندگی خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکند که اگر با مشاوره خانواده مواجه نشوند ممکن است بزرگتر شوند . این در آینده ممکن است به معضلات فکری و عقده های روانی بسیار تبدیل شود و شخصیت کودک را از خلوص و پاکی بیرون بیاورد و خود اهمیت مبحث مشاوره با کودکان دبستانی را نشان میدهد .

سعی کنید با کودک خود صحبت کنید و از احساسات و اتفاقات روزمره او ، با خبر باشید . هیچگاه به کودک احساس تنهایی و انزوا را تلقین نکنید . بگذارید احساس کند که خانواده برای او یک مامن و پناهگاه است . شما باید به نحوی رفتار کنید که کودک بتواند با شما ارتباط صمیمی برقرار کند و مشکلاتش را بیان کند . گاهی کودکان در مدرسه با بچه هایی روبرو میشوند که آنها را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و این خود معضلات روانی بسیاری ایجاد میکند . شما باید بتوانید تمامی ابعاد زندگی کودک ابتدایی خود را کنترل کنید . اگر به تنهایی نمیتوانید این کار را انجام دهید حتما از مشاوره با کودکان دبستانی در مراکز مربوطه کمک بگیرید . آنها به شما جریان سالم زندگی کودک را می آموزند و به شما یاد میدهند چگونه با معضلات زندگی کودک خود به درستی برخورد کنید .

مشاوره با کودکان ابتدایی

مشاوره با کودکان ابتدایی نشان داده که اگر کودک در مدرسه احساس کند که نمیتواند با مشاورین و معلمان ارتباط برقرار کند از درس فراری خواهد شد . شما باید در ایجاد رابطه بین معلم و کودک تلاش بسیار کنید و حتما کودک را به مدرسه و محیط دلخواهش منتقل کنید . اگر کودک با مدرسه ارتباط برقرار نکند در روند تحصیلی موفق نخواهد شد . او توانایی مدیریت و کنترل عواطف و احساسات و خشم و حتی گاهی رفتارهای خود را ندارد . همه از او انتظار دارند که در جایگاه خود بهترین باشد . بر او فشار مقایسه با همسالان بسیار قوی است و او را کلافه میکند . در چنین شرایطی ما با یک کودک سر خورده نگران و ناامید روبرو هستیم . کودک شادابی و لطافت کودکانه را از دست میدهد و زیر بار فشارهای انتظار دیگران ، تمام دوران کودکی اش را میبازد .

نکات مشاوره کودک ابتدایی

اکنون کودک با یک محیط بسیار بزرگتر از خانه و خانواده روبروست . از این روست که نقش خانواده در مشاوره با کودکان ابتدایی و رفتار والدین با او بسیار مهم است . باید بدانید که هر کودک توانایی بالقوه و استعدادهای مختص به خودش را دارد . هیچگاه از یه کودک دبستانی بیشتر از حد توانش انتظار نداشته باشید . او را با کسانی که در سطح خودش هستند و نه کسانی که از او بهترند مقایسه کنید . سعی کنید ظرفیت‌های بالقوه و استعدادهای کودک را در هر موضوع و محتوایی دریابید . به کودک بها بدهید و از او در انجام کارها نظر بخواهید . برای انجام تکالیفش به او فشار وارد نکنید و سعی کنید یک وقت مختص این کار برای او تعیین کنید . همیشه و در همه حال او را تشویق کنید و هرگز به نوعی که ناامید شده اید رفتار نکنید .

اهمیت مشاوره با کودکان

اهمیت مشاوره با کودکان را باید تا کنون درک کرده باشید . گاها بیخیالی های والدین به تربیت و شخصیت یک کودک اثرات جبران ناپذیر و وحشتناکی بر جای میگذارد . برای مشاوره با کودکان بگذارید کودک به تمام معنا ، معنای مهم بودن را در چشمهای شما درک کند . اجازه بدهید که کودک خودش را بشناسد و بتواند ظرفیت‌های خود را کشف کند . سعی کنید کودک را به ورزشها و هنرهای مختلف سوق بدهید . اگرچه این کار شامل هزینه ها و مخارج بسیار است اما شما میتوانید این کار را با مبالغ کمتر و پس انداز از مخارج خانه انجام دهید چرا که حتی گاهی از لباس و خرید های معمول در خانه مهم تر است .

چرا روانشناسی کودک مهم است ؟

اهمیت مشاوره با کودکان از این رو بسیار است که یک کودک افسرده ناامید و سرخورده میتواند در آینده به یک نوجوان با احساس خودکشی تبدیل شود و به خانواده و بنیان او و حتی به اجتماع ضررها و زیان های بسیاری برساند . برای پیشگیری از این کار سعی کنید به کودک خود اهمیت بدهید . در مسیر مشاوره با کودکان حتما و حتما از نهاد های مربوط به مشاوره با کودکان ابتدایی استفاده کنید . هر کودک باید یک مشاور شخصی داشته باشد که تمامی ابعاد شخصیت او را میشناسد . به او کمک میکند که ابعاد مختلف زندگی اش را کنترل کند . و با اجتماع اطراف خود روابط بهتر و سازنده تری داشته باشد . مطمئن باشید که شما به تنهایی نمیتوانید همه جنبه های شخصیت فرزند خود را بشناسید و کنترل کنید .

چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

روشهای مشاوره با کودکان

روشهای مشاوره با کودکان بسیار زیاد و در دسترس هستند . شما نیز میتوانید در خانه نکات مهمی را رعایت کنید تا فرزندی سالم تر به اجتماع تحویل بدهید نکاتی مثل عناوین زیر :

  • هیچگاه ظاهر کودکتان را مسخره نکنید .
  • هیچگاه به ظرفیت های کودکتان بی توجه نباشید .
  • هیچگاه کودکتان را با دیگران مقایسه نکنید .
  • از نصیحت کردن پی در پی و آموزش های تکراری و خسته کننده بپرهیزید .
  • هیچگاه سعی نکنید کودکتان را به کاری مجبور کنید .
  • هیچگاه نظر شخصی‌تان را به کودک تحمیل نکنید .
  • هیچ گاه در بین فرزندانتان فرق نگذارید .
  • همیشه کودکتان را در ابتدای لیست انجام کارها قرار دهید .
  • هیچگاه در جمع کودکتان را تخریب نکنید .
  • در رفتار با کودک خود از خشونت بپرهیزید .
  • هیچ گاه در تربیت کودک از تنبیه بدنی استفاده نکنید .

چند نکته مهم

در روشهای مشاوره با کودکان از خلاقیت و توانمندی های کودک بهره بگیرید به این معنا که کودک را با راهکارهای چالش گونه روبرو سازید . مشاوره با کودکان دبستانی نیازمند تجربه و تخصص است و روشهای بسیاری را برای والدین شرح میدهد . این روشها را در مطالب بعدی در دسترس شما قرار میدهیم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

زینب بازدید : 31 پنجشنبه 24 آذر 1401 نظرات (0)

اولین چیزی که در مشاوره خانواده و خیانت می بایست مورد بحث قرار گیرد این است که اساسا  نشانه های خیانت چیست؟ خیانت در بین افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و هر فردی برای تعریف آن مبنای خاصی دارد. بعضی هر نوع رابطه با جنس مخالف را خیانت می دانند خواه این ارتباط کلامی باشد خواه جنسی. اما برخی دیگر تنها رابطه ی جنسی همسرشان با فرد دیگری را خیانت می دانند و آن را مبنای تشخیص خیانت قرار می دهند. اما مفهوم کلی واژه ی خیانت به معنای هر نوع رابطه ی پنهانی زن یا شوهر با فرد دیگر است، چون این ارتباط از همسر پنهان می شود پس قاعدتا باعث ناراحتی و رنج او می شود و از نشانه های بی وفایی است.  واژه ی خیانت به این رفتار اطلاق می شود.

نشانه های خیانت چیست؟

در این دوره خیانت هم در بین زنان دیده می شود و هم در بین مردان. اما خیانت در مردان معمولا بروز بیشتری پیدا می کند. چون مردان تنوع طلبی بیشتری دارند و دوست دارند در زندگی خود هیجان بیشتری ایجاد کنند. بعضی نیز اعتقاد دارند که این کار مردان ریشه در منشا زیستی آنها دارد. میل آنها به چند همسری از قدیم الایام وجود داشته و چه بسا تا الان نیز ادامه دارد. بسیاری از مردانی که به همسرانشان خیانت می کنند، چه بسا زندگی بسیار خوب و عاشقانه ای نیز داشته باشند، اما میل به تنوع طلبی در آنها سرکوب نشده است.

در ابتدای هر رابطه همه چیز خوب است و زن و مرد بهترین رفتار را با یکدیگر دارند. اما کم کم با گذشت زمان و بروز اختلافات بر سر مسائل گوناگون، زندگی رو به سردی می گراید و چه بسا زمینه های خیانت در میان زوجین ایجاد گردد. نشانه های مختلفی در زندگی وجود دارد که می تواند نشانه ی خیانت یکی از زوجین باشد. در اینجا به ذکر برخی از این نشانه ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان

نشانه های خیانت چیست؟

کم توجهی

  1. اگر توجهش به شما کم شده است، شاید یکی از علائم خیانت باشد.

 اگر همسرتان اخیرا توجه بسیار کمی به شما دارد و مدام با افکار خودش کلنجار می رود، شاید بتوان گفت که احتمالا با فرد دیگری آشنا شده است. البته این دلیل به تنهایی کافی نیست و باید در کنار عوامل دیگر قرار بگیرد تا نشان دهد که فرد مورد نظر در حال خیانت است.

درگیری با دنیای مجازی

  1. مدام گوشی در دست دارد.

 فردی که دائما گوشی در دست است و یا تماس های مشکوک دارد شاید در حال خیانت به شما باشد. البته همانطور که قبلا عنوان شد هیچ یک از این عوامل به تنهایی کافی نیستند و باید موضوع را به طور کامل بررسی کرد.

پنهان کاری

  1. از دیگر علائم خیانت این است که گوشی اش را از شما پنهان می کند و یا برای گوشی اش رمز می گذارد.

 این کار نیز می تواند یکی از نشانه  های خیانت فرد مقابل باشد.

  1. تغییر رفتار مشهودی از خود نشان می دهد.

ناگهان متوجه می شوید که شما و علایقتان هیچ اهمیتی برای او ندارید و در واقع گویا شما را فراموش کرده است و شاید از برخوردش فکر کنید که فقط از سر اجبار است که با شما زندگی می کند و یا یه منزل می آید.

دروغ گویی و تنش بی جهت

  1. دروغگویی نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خیانت همسرتان باشد

. اگر متوجه شده اید که همسرتان اخیرا دروغ زیاد می گوید، حتما کاسه  ای زیر نیم کاسه است. گاهی اوقات زیاده گویی نیز در کنار  دروغگویی می تواند شک برانگیز باشد. شاید همسرتان برای توجیه کارش زیاده گویی کند و جزئیاتی را بیان کند  که برای شما هیچ اهمیتی ندارد. این زیاده گویی ها هم گاهی اوقات می تواند  شما را  در حل مسئله یاری نماید.

  1. مشاجره ی دائمی نیز می تواند یکی از علائم خیانت باشد.

گاهی مردان برای اینکه حواس  طرف مقابلشان را پرت کنند، دائما بر سر مسائل بی اهمیت به جرو بحث می پردازند  که  خود این امر هم می  تواند دلیلی بر خیانت آنها باشد.

  1. خوشحالی و شادی بیش از حد نیز در برخی از مردان می تواند نشان دهنده ی بروز خیانت باشد.  اگر مردی بیش از حد شاد است و بدون هیچ دلیلی پر از انرژی و هیجان است، شاید با فردی آشنا شده و آن فرد این انرژی مضاعف را به او تزریق می  نماید.

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

 خیانت مشکلی است که امکان دارد  هریک از ما با آن مواجه شویم و در این شراییط قرار بگیریم. بحثی که در اینجا مطرح می شود این است که اولا  چگونه تشخیص دهیم خیانتی روی داده است و ثانیا چنانچه از خیانت همسرمان مطمئن شدیم، بعد از آن چه عملکردی داشته باشیم تا رابطه مان کمترین آسیب را ببیند. متاسفانه بسیاری از ما نمی دانیم در این شرایط بغرنج چه مدیریتی داشته باشیم و اوضاع را چگونه کنترل کنیم. خانم ها در اکثر مواقع متاسفانه از روی احساس تصمیم گیری می کنند و موضوع را با افرادی در میان می گذارند که در این زمینه متخصص نیستند و راه حل های بی اساس ارائه می دهند و شرایط را بغرنج تر می کنند.

باید اول از همه از نشانه های خیانت به خوبی آگاه بود و آنها را به  درستی تشخیص داد و در صورت بروز خیانت مسئله را با یک مشاور با روانکاو متبحر در زمینه ی مشکلات خانوادگی در میان گذاشت تا بهترین و موثرترین راه حل را ارائه دهد و با کمک او بتوانید این مشکل را به بهترین وجه حل و فصل نمایید.

خیانت در افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد که برخی از آنها را قبلا ذکر کردیم. اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد تشخیص صحیح ماست. گاهی امکان دارد که خانمی بیش از حد بر روی رفتارهای همسرش حساس باشد یا در واقع دچار افکار وسواس گونه در  مورد همسر خود باشد. اکثر اوقات ما تنها در فکر خود از همسرمان یک فرد خائن می سازیم و با همان فکر خودمان را عذاب می دهیم، در صورتی که اگر به درستی بررسی کنیم، می بینیم که اصلا خیانتی روی نداده است.

اگر پس از بررسی متوجه شدیم که همسرمان واقعا خیانت می کند، آنگاه چه کنیم؟

چنانچه تشخیص ما درست بود و همسرمان واقعا به  ما خیانت می کرد آنگاه باید راه حل درستی را اتخاذ کنیم. اولین کاری که باید انجام داد این است که از یک مشاور خانواده باتجربه کمک بگیریم. بعد در یک فرصت مناسب و بدون هیچگونه عصبانیت یا قضاوتی موضوع را با همسرمان در میان بگذاریم تا بفهمیم که چه مسئله ای باعث بی وفایی همسرمان نسبت به ما شده است. شاید او هم تاب تحمل بعضی چیزها را نداشته و یا شاید در زندگی با ما کمبودهایی داشته که باعث این رفتار اشتباهش شده است. هیچگاه نباید حق را به طور کامل به خودمان بدهیم چون قطعا ما هم در برخی موارد مقصر بوده ایم.

پس از ریشه یابی مشکل باید در صدد حل آن باشیم. باید از این موضوع نیز آگاهی پیدا کنیم که آیا همسرمان از این کار خود پشیمان است و یا نه علیرغم اطلاع شما از مسئله باز هم قصد دارد به کارش ادامه دهد. همه ی اینها در تصمیم گیری صحیح برای نحوه ی ادامه ی زندگی موثر هستند. روش برخورد ما بعد از آگاهی از خیانت بسیار اهمیت دارد. ما باید بتوانیم بهترین برخورد را در مواجهه با این مشکل از خود نشان دهیم.

آیا پس از تشخیص خیانت باز هم می توان به فرد خاطی اعتماد کرد یا خیر؟

سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند. البته این در صورتی است که فرد خیانتکار واقعا از کار خود پشیمان باشد و بخواهد خانواده ی خود را  حفظ کند. اما چه بسا همسرش دیگر مثل قبل به او اعتماد نداشته باشد و روی او و رفتارش حساس شده باشد و هر رفتاری را از جانب همسرش نشانه ی بی وفایی او بداند.

در این مواقع چه باید کرد؟

طبق نظر بسیاری از روانشناسان، در این هنگام بار اصلی مسئولیت اعتماد سازی بر دوش فرد خطاکار است. او باید تلاش کند تا اعتماد از دست را به خانواده و همسرش بازگرداند و آنها را مطمئن سازد که دیگر  چنین خطایی رخ نمی دهد. در مواردی که خیانت تنها یک بار رخ داده و فرد خیانتکار قلبا از کرده ی خود پشیمان است، به راحتی می تواند اعتماد همسرش را جلب کند و با هم زندگی به مراتب بهتری را بسازند. اما مردی که مدام در حال خیانت است و اعتماد یا عدم اعتماد همسرش برای او اهمیتی ندارد، قطعا موفق به اعتماد سازی نزد همسر نمی گردد و دچار مشکلات زیادی در زندگی می گردد. چه بسا همسرش پس از تلاش بسیار برای زندگی با وجود همه ی آن فشارهای روانی و عاطفی و عدم  توجه همسرش، حتی راضی به  جدایی گردد.

در این مواقع مرد به خیانت عادت کرده و قطعا باید مورد درمان روانکاوی قرار بگیرد که پروسه ی بسیار مشکل  و زمان بری است. گاهی حتی خود فرد دوست ندارد درمان شود و به همان زندگی پر از خیانت خود ادامه می دهد. در مجموع نباید در تصمیم گیری عجله کرد، چون تشخیص خیانت بسیار مشکل است و باید همه ی جوانب موضوع خیانت را سنجید و از هدف فرد برای خیانت آگاه شد. مشورت با متخصصان حرفه ای در این زمینه بسیار کمک کننده است و در بسیاری از موارد می تواند مشکلات را حل و فصل نماید.

منبع: https://psychology.avije.org/family-counselling/

 

خیانت زناشویی

زینب بازدید : 28 شنبه 19 آذر 1401 نظرات (0)

سلام و درود خدمت شما همراهان عزیز؛ شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که پاسخ  صحیح به نیاز عاطفی زنان چگونه باید باشد؟

امروز در نظر داریم که در این مقاله با شما دوستان عزیز درباره نیاز عاطفی زنان گفت و گو نماییم.

نیاز عاطفی زنان

وابستگی های عاطفی و نیاز عاطفی زنان سبب می شود که در زندگی مشترک، جام وفاداری به دست بانوان داده شود؛ این بدین معنی می باشد که بانوان نسبت به آقایان از نیاز عاطفی بیشتری برخوردار می باشند و از همین رو سعی در وفادار ماندن می کنند و از تنوع طلبی کمتری نسبت به آقایان برخوردار هستند؛ این تفاوت ها و مغایرت ها سبب می شود که زنان نیاز  و وابستگی عاطفی بیشتری را در خود جای دهند؛ اما در بیشتر مواقع آنقدر این نیاز ها را در خود پنهان می کنند که به مرور سبب می شود توانایی بروز ناراحتی ها و نیاز های عاطفی خود را از دست می دهند.

شاید به نظر نرسد، اما زنان مخلوقات بسیار ظریف، معصوم و بی دفاعی می باشند؛ در واقع باید نیاز عاطفی زنان را جدی گرفت؛ مخصوصا مردانی که به تازگی ازدواج کرده اند باید به همسر خود توجه بسیاری داشته باشند.

زنان ترجیح می دهند که نیاز های عاطفی خود را بروز ندهند؛ زیرا در کشور های جهان سومی نیاز عاطفی زنان یک نوع ضعف به حساب می آید که مردان از آن سو استفاده می کنند؛ در واقع شاید شما هم با مردانی مواجه شده باشید که نسبت به نیاز عاطفی زنان بی توجه بوده و یا از آن سو استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است بدانید اگر مایل هستید زن شما سر حال و شاد باشد باید به نیاز های عاطفی وی توجه نمایید.

دلایل نیاز عاطفی زنان

 اگر شما یک مرد هستید، ممکن است از دلایل نیاز عاطفی زنان آگاه نباشید؛ اما اگر به مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ مشاوره خانواده انتخابی شما به خوبی دلایل نیاز عاطفی زنان را برای شما توضیح می دهد. همچنین وی می تواند به شما یاد دهد که چگونه به نیاز های عاطفی همسرتان توجه کنید؛ آسیب های عاطفی و روانی زنان دلایل بسیاری دارد، از جمله این دلایل شامل موارد رو به رو  می باشد: بی توجهی نسبت به زنان، تخریب شخصیتی زنان در بین دوستان و اطرافیانشان، خیانت به زنان، نادیده گرفتن قابلیت های آنان.

دلایل نیاز عاطفی زنان

رفع نیاز عاطفی زنان

 برای رفع نیاز عاطفی زنان راه های بسیاری  وجود دارد که می توان انجام داد؛ در اینجا تعدادی از راه های رفع نیاز عاطفی زنان را برای شما عنوان می کنیم:

  • توجه کردن به زنان
  • تقدیر از زحمات آنان
  • فراهم کردن نیاز های جسمی و روحی آنان
  • وفادار بودن به آنان تحت هر شرایط
  • اعتماد داشتن و ایجاد فضایی ایمن و مطمئن برای آنان.

علائم نیاز عاطفی زنان

 شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می توان علائم نیاز عاطفی زنان را متوجه شد؛ بهتر است بدانید زنان سعی دارند که نیاز های عاطفی خود را از دیگران مخفی نمایند؛ درواقع، اکثر زنان از این موضوع واهمه دارند «که دیگران یا همسران آن ها پس از آشکار شدن نیاز های عاطفی آنان، آن ها را به طرز عجیب و ناشایستی قضاوت کنند»؛ البته بهتر است بدانید که این ترس و واهمه از کودکی با آنان همراه شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد؛ در بیشتر مواقع این شیوه های تربیتی نادرست «توسط والدین» است که ، ترس و واهمه را به فرزندان انتقال می دهد.

بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان

راه های بسیاری برای بر طرف کردن نیاز عاطفی زنان وجود دارد؛ اما اولین راه برای بر طرف کردن نیاز های عاطفی زنان این است که به یک مشاوره خانواده مراجعه نمایید؛ البته بهتر است بدانید که مراکز مشاوره روانشناسی بسیاری در این راستا وجود دارند اما بهتر است که شما برای انتخاب یک مشاوره با تجربه، حتما در مورد مرکز درمانی مورد نظر خود تحقیق کرده و از مجوز درمانی مرکز، اطمینان حاصل نمایید. مشاوران زنان به راحتی می توانند  در برطرف کردن نیاز های عاطفی زنان کمک به شما کنند؛ بدین صورت که شما و همسرتان می توانید با چند جلسه مراجعه به مشاوران زنان، از آنان بخواهید که در شناخت نیاز های عاطفی همسرتان به شما کمک کرده و به شما مشاوراتی جهت بر طرف کردن نیاز های ایشان دهند.

علائم نیاز عاطفی زنان

انواع نیاز عاطفی زنان

 بعضی از بانوان درون گرا هستند؛ به این شکل که در رابطه، احساسات عاطفی خود را بروز نمی دهند و سعی دارند که ناراحتی ها و نا رضایتی های خود در رابطه را پنهان کنند؛ «در برخی موارد ممکن است حجب و حیای زن، سبب شود که نیاز های عاطفی خود را مخفی کند» اما مردان این چنین نیستند و به راحتی ابراز نارضایتی می کنند؛ در این قسمت انواع نیاز های عاطفی زنان

را برای شما عزیزان عنوان کرده و شرح می دهیم:

  • نیاز های روحی
  • نیاز های جسمی
  • نیاز های جنسی

حالا به سراغ توضیحات موارد ذکر شده می رویم:

نیاز های روحی زنان

منظور از نیاز های روحی یک زن، این است که به سادگی از دلتنگی ها، ناراحتی ها، غم ها و غصه های او گذر نکنید؛ در زندگی، نیاز هایی همچون خوراک، پوشاک، و مسکن به تنهایی مهم نیستند؛ «نه اینکه کلا این نیاز ها را بخواهیم نادیده بگیریم، نه؛ بلکه ما می گوییم که نیاز های مهمتری هم وجود دارند که به زنان کمک می کنند تا زندگی را برای همسرانشان دلچسب تر، شیرین تر و شاد تر کنند».

یکی از انواع نیاز عاطفی زنان، نیاز های روحی می باشد؛ البته بهتر است بدانید زنان تشنه نیاز هایی همچون احترام، امنیت، تعلق، دوست داشتن، خود شکوفایی، تقدیر و تشکر و خوب دیده شدن هستند بنابراین اگر یک مرد بتواند به همسر خویش احترام گذاشته و او را دوست بدارد، «او را متعلق به خود بداند و به او توجه کند» و اجازه رشد و شکوفا شدن را به وی بدهد؛ به مرور زمان زن نیاز های روحی که دارد بر طرف می شود.

نیاز های جسمی زنان

نیاز های جسمی نیاز هایی می باشد که شما در اطراف خود می بینید؛ نیاز های جسمی شامل موارد رو به رو می شود: اینکه یک مرد بتواند وسایل و لوازم آرامش همسر خود را فراهم کند، در سختی ها وی را حمایت کرده و بار مشکلات را به تنهایی روی دوش همسرش نگذارد، در مواقع خاص همسرش را در آغوش گرفته و او را آگاه کند که تحت هر شرایطی وی را رها نمی کند و...

نیاز های روحی زنان

نیاز های جنسی زنان

اکثر شما خوانندگان عزیز با نیاز های جنسی آشنایی دارید اما بخاطر داشته باشید که در یک رابطه جنسی سالم، لذت بردن هر دو طرف از رابطه، بسیار مهم است بنابراین آقایان محترم بهتر است بدانند که نباید در اوج رابطه جنسی، هنگامی که همسرشان در حال نزدیک شدن به اوج لذت است رهایش کنند.

شاید شما هم جزو آن دسته مردانی باشید که لذت بردن شریک زندگی و جنسیتان برای شما خیلی مهم نیست و پس از به اوج رسیدن خویش دست از رابطه می کشید، اما بهتر است بدانید که اگر پس از رسیدن به اوج لذت خود، رابطه را تمام کنید و وسط راه همسرتان را به حال خود رها کرده و او را به لذتی که سزاوار اوست نرسانید، پس از مدتی نیاز های او بالا گرفته و دیگر از با شما بودن و رابطه جنسی با شما لذت نمی برد و حتی ممکن است دیگر تن به رابطه با شما ندهد.

پاسخ به نیاز عاطفی زنان

در برخی موارد این موضوع سبب شده که رابطه زوجین به طلاق کشیده شود؛ البته بهتر است از این موضوع آگاه باشید که حتی اگر این موضوع به طلاق کشیده نشود، همسر شما دیگر از با شما بودن احساس رضایت نمی کند، بنابراین ممکن است به اجبار تن به رابطه جنسی با شما دهد؛ پس بهتر است به نیاز های عاطفی همسر خود بسیار توجه کنید زیرا بی توجهی به آن عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

بسیار خوشنودیم که با این مطالب در کنار شما عزیزان بودیم؛ در واقع ما سعی کردیم به راحت ترین شکل ممکن مطالب را برای شما شرح دهیم، امید داریم که به خوبی شما را با مطالب ذکر شده آشنا کرده باشیم.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How to respond when your woman is becoming emotional ...

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 1,201
  • بازدید سال : 7,026
  • بازدید کلی : 21,181