loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 49 جمعه 06 تیر 1399 نظرات (0)

مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده

مهارت زندگی عبارتست از جمع علوم وتجارب و به کارگیری درست آنها . یک انسان بازندگی محدود تجارب محدودی نیز دارد . یک انسان با هوش محدود علم محدودی نیز دارد . هر کس در بخشی از جسم ، مغز و اندیشه پویا و فعال است . اگر ما قدرت عمل خود را بر پایه معلومات و تجارب شخصی بنا کنیم کامل نخواهیم بود . کسی که از بهره هوشی خوبی برخوردار است از علوم و تجارب دیگران بدرستی و به نفع خود استفاده میکند . شما یک لابیرنت را در نظر بگیرید اکثر راههای خروج آن بن بست است . در این هزار تو فقط یک راه خروج وجود دارد . کسی که زود میخواهد از این لابیرنت خارج شود باید از دیگران که این راه را آزموده اند کمک بگیرد . این راه استفاده از تجربه دیگران است .


بیشتر بخوانید: مشاوره قبل از ازدواج


مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده همه روزه به تعداد زیادی مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی میدهد . شما با مشاوره تلفنی خانواده یا مشاوره روانشناسی آنلاین از علم ، آگاهی و تجربیات مشاوران بهره مند میشوید . برای روشن شدن این کلام مثال میزنم  یک نفر کتابخوان در هر ماه ممکن است چند کتاب بخواند . در طول عمرش صدها کتاب خوانده است . کسی که طالب علم است علاوه بر اینکه خودش کتاب میخواند از گفته های فرد کتابخوان نیز بهره میبرد . مسلما دانش این شخص خیلی بیشتر از کسی است که فقط کتاب میخواند . به این روش اجماع میگویند .  البته آن فرد باید سیر مطالعاتیش با این شخص همگون باشد تا دچار آشفتگی علمی و فکری نشود . در زندگی نیز وقتی با فردی مشاوره میکنید در واقع ازروش اجماع بهره میبرید .

شکار فرصت ها

شما اگر در زندگی فرصتهای خوب را برای بهره گیری شکار کنید میتوانید در مسیر موفق تر بودن گام بردارید . اکنون با توجه به تعدد  مراکز مشاوره ، مراکزی برای معرفی خود تصمیم به ارائه خدمات متنوع گرفته اند . شما با بهره گیری از مشاوره آنلاین میتوانید در روحیه خود فرهنگ مشاوره را ارتقا ببخشید . موفقیت همه شما آرزوی ماست.

برای مشاوره درباره سایر موارد مشاوره خانواده با ما تماس بگیرید

  • مراحل مشاوره پیش از ازدواج
  • برای مشاوره ازدواج کجا برم
  • مشاوره برای ازدواج موفق
  • مشاور خانواده مذهبی
  • مشاوره تلفنی مذهبی خانواده
  • ارتباط با مشاور خانواده
  • مشاوره ازدواج مجدد
  • روانشناس خانواده خوب
  • مشاوره خانواده تلفنی شبانه روزی
  • میخوام طلاق بگیرم مشاوره
  • مرکز مشاوره قبل ازدواج
  • مشاوره قبل ازدواج تلفنی
  • مشاوره قبل ازدواج با فرد معتاد

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد

زینب بازدید : 79 جمعه 06 تیر 1399 نظرات (0)

مشاوره پرورش درست کودک

مشاوره خانواده تلفنی کودک نیز به منظور پرورش درست کودک در کانون خانواده تشکیل شده است . کودکی حساسترین مرحله رشد است . کودک اگر متناسب با سنش رشد کند و آسیب نبیند میتواند نوجوانی ،جوانی و بزرگسالی خوبی داشته باشد . درغیر اینصورت آشفتگی های روحی دلیل اختلال های رفتاری او خواهد بود . مشاوره خانواده تلفنی کودک فرصت مناسبی برای بهره بردن است . برای اینکه با مراحل رشد شخصیتی کودکمان آشنا شده و آنها را درست پرورش دهیم . آشنایی با هوش هیجانی و مراحل آن بسیار حائز اهمیت است . از نوزادی تا زیرهفت سالگی کودک پیروفطرت خود میباشد . او به ابعاد اهمیتی نمیدهد و آن را نمیشناسد . او به همه چیز از دیدگاه خود مینگرد . در مرحله تجربه عملی است . خود میان بین است . هرچیز جذابی را میخواهد لمس کند . همه چیز برایش اسباب بازیست .

در سن پس از هفت سال یعنی سن عملیاتی عینی کودک به دیدگاه خود نسبت به اشیا نظام میبخشد . او ابعاد ، جنس ، کیفیت و طبقه بندی اشیا را تجربه کرده و می آموزد . مشاوره کودک در این سنین میتواند به شما در دسته بندی و عملکرد هوش هیجانی کودکتان کمک کند . مشاوره خانواده تلفنی کودک یک فرصت و مجال برای بهره بردن از تجارب و اطلاعات مشاوران است . اگر دوران حسی حرکتی کودک یعنی زیر هفت سال بخوبی طی شده باشد پایه های رشد او کامل است . اکنون شما با اطلاع و آگاهی از مرحله بعدی تحول رشدی کودکتان روبرو میشو.ید . مشاوره روانشناسی میتواند به شما کمک کند اسکلت روحی فرزندتان بخوبی شکل بگیرد . مستحکم و بر پایه آگاهی و اطلاع . هر مرحله از تحول رشد کودک در جایگاه خود مهم و قابل توجه است .

تلفنی

کودک و خانواده

یک کودک که مورد توجه رشد میکند در مرحله پس از دوران صوری میتواند تصمیمات درستی بگیرد . او از نظر رشد کامل است پس رفتارها ، تصمیمها و افکار او بر مبنای آگاهی است .او در سلامت کامل رشدی تصمیم میگیرد . البته تغذیه نیز در رشد ذهنی کودک موثر است . یک تغذیه خوب در دوزان نوزادی و کودکی به سلامت رشد و گرورش جسمی او کمک میکند . فکر سالم در بدن سالم است . مهم نیست که کودک ما فلج باشد یا نابینا یا ناشنوا مهم اینست از آن بخش جسمش که میخواهد استفاده کند سالم باشد . یک نابینا با لمس کردن اشیا را تشخیص میدهد چون حس لامسه خوبی دارد . اگرحس لامسه او مشکل داشته باشد باید از ارگان دیگری برای تشخیص کمک بگیرد . وقتی از سلامت صحبت میکنیم منظور افراد بدون معلولیت نیستند بلکه انتخاب درست از اعضای سالم است .

کودک اگر معلولیت جسمی داشته باشد اما دوران رشد خوبی را پشت سر بگذارد میتواند از داشته هایش درست استفاده کند . استیون هاوکینگ کیهان شناس مشهور که دچار بیماری ای ال اس (بیماری خواب اعضا ) بود نمونه بارز است . او از هیچیک از اعضای بدنش جز بخشی از مغزش نمیتوانست استفاده کند . اما درنهایت شهرت علمی دیده از جهان فرو بست . او استاد راهنما داشت دنیس ویلیام سیاما . مشاوره در هر کاری به موفقیت خواهد انجامید .

رایگان

 

زینب بازدید : 66 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

درمان وسواس کودکان

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه:درمان وسواس کودکان دبستانی بسیار مهم است . زیرا دریک دبستان تعداد زیادی کودک با سلیقه های مختلف از نظر نظافت و یا امانت داری برای ساعتها همراه کودک وسواس هستند . درمان وسواس کودکان دبستانی باید قبل از شروع مدارس انجام شود . ممکن است رفتارهای بقیه کودکان از قبیل تمسخر و یا به رو آوردن وسواس بودن او ، شدت بیماری را بیشتر کند . درمان این کودکان باید قبل از ورود به اجتماع آغاز شود . رفتار مدیر ، ناظم ، معلم و دانش آموزان در شدت بیماری تاثیر زیادی دارد . حتی ممکن است برخی کودکان در اثر حسادت یا رقابت و یا مشاجره سطحی از این نقطه ضعف کودک در جهت آزردن او استفاده کنند .

حال کودکی که مهارت شناخت ، تفکیک و کنترل رفتارها را دارد میتواند بعد از مداوا بر روی رفتارهای اجتماعی خود نیز این روش را پیاده کند . او در واقع مدیریت ذهن و رفتارش را در دست گرفته است . این مهارت در فرصتهای شغلی ، موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی یاریگر او خواهد بود . یادمان باشد ذهن و روان ما مانند جسممان که با ورزش و تغذیه مناسب تقویت میشود قابل تربیت کردن هستند . وقتی ذهن و روان ما مهارت  کنترل کردن رفتاررا تقویت کند این مهارت همیشه همراهش خواهد بود . مرکز مشاوره آویژه با کادری مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه های مختلف ازجمله کودکان میباشد . راه تماس با این مرکز از طریق جستجوی سایت آویژه از طریق گوگل برای شما باز است .

سوالات متداول

درمان وسواس کودکان چیست ؟

برای درمان وسواس کودکان دو روش کاربردی مطرح میشود . روش دارو درمانی و مشاوره روانشناسی و اختلال وسواس همزمان که اولین قدم مشاوره میباشد . و روش درمان سنتی با داروهای گیاهی که به تنهایی موثر نخواهد بود .

انواع وسواس فکری در کودکان ؟

انواع وسواس فکری کودکان هراس اجتماعی یا فوبیا ، ترس از تاریکی یا اجتماع ، ترس ازافراد تخیلی و حتی کارتونی و ترس از عوامل محیطی میباشد . ترس از بیمار شدن با مبکروبها و یا کثیفی بیش از حد محیط . وسواس بر روی لوازم شخصی مانند کتاب ، اسباب بازی و ....

درمان شناختی رفتاری وسواس در کودکان چقدر موثر است ؟

این روش بسیار مهم است با این روش کودک علاوه بر درمان ، اعتماد به نفس کافی برای مبارزه با عوامل محیطی نیز پیدا میکند . او میتواند مهارت تشخیص رفتار درست از نادرست را بیابد . او میتواند مهارت کنترل رفتارش را یاد بگیرد و عوامل مخرب و مضر را از خود دور کرده و در عوض رفتارهای مثبت را جایگزین کند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How do you stop OCD behavior

زینب بازدید : 60 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)

درمان داروئی وسواس کودکان

درمان داروئی وسواس در کودکان برای تنظیم سروتونین مغز انجام می شود . مشاوره اختلال کودک پایین بودن سطح سروتونین در مغز را یکی از عوامل ایجاد وسواس میداند . درمان داروئی وسواس کودکان از طریق داروهایی مثل کلومیپرامین ، زولوفت ، سیتالوپرام ، فلوکساتین ، سرترالین که باعث افزایش سروتونین در مغز میشوند انجام میشود . انواع وسواس کودکان را میشود از طریق دارو درمانی و مواجه کردن کودک با آنچه باعث اضطرابش میشود درمان کرد . درمان وسواس در کودکان  حتما باید بطور کامل و با کمک مشاوره تربیت کودک انجام شود . نقش والدین در تسریع بهبود وسواس کودکان بسیار حیاتی است . والدین با کم کردن عامل اضطراب و بالا بردن حس امنیت کودک میتوانند در درمان وسواس کودکان کمک کنند . مشاوره کودک با  رفتار درمانی کودک را برای مقابله در برابر تکرار کارهایش آموزش میدهد .

نحوه برخورد والدین با کودک وسواسی

برای درمان انواع وسواس کودکان روانشناسی کودک نشان میدهد والدین هم باید همکاری های لازم را داشته باشند . والدینی که نسبت به علائم وسواس کودکان بی تفاوت هستند ظلم بزرگی به فرزند خود می کنند . والدین نباید از مطرح کردن مشکل با مشاوره کودک نگرانی داشته باشند . صحبت با مشاوره اختلال کودک در مورد وسواس اطمینان خاطر از درمان را در والدین بوجود می آورد . برای درمان وسواس کودکان والدین باید به پذیرش برسند تا بتوانند کودک خود را یاری کنند . والدین می توانند به کودک امیدواری بدهند . والدین باید مراحل درمان را برای کودک خود توضیح بدهند . دوره درمان وسواس کودکان ممکن است طولانی باشد پس والدین باید برای کودک فضای آرامی را فراهم کنند . صحبت با مشاوره کودک میتواند به شما آرامش دهد که در این مسئله تنها نیستید .

امروزه افزایش اطلاعات در مورد وسواس فکری به یک نیاز در جامعه ما بدل شده است. با توجه به اینکه مسائل جامعه به سمت تخصصی شدن پیش می رود، نیاز به راهنمایی و مشورت با دیگران درباره اختلال وسواس نیز بیشتر می شود. اگر شما نیز با مشکل مربوط به وسواس فکری سروکار پیدا کرده باشید به این نکته پی برده اید که لزوم مشورت با دیگران در مورد تصمیم گیری، انتخاب و ارائه راه حل های مناسب برای درمان وسواس بر کسی پوشیده نیست. در هر صورت اگر با مسائل مربوط در حیطه اختلال وسواس مواجه شدید ناچارید تصمیماتی در این باره اتخاذ کنید. مسلماً در چنین مواقعی، مشاوره به شما کمک خواهد کرد که اطلاعات قابل توجه و مفیدی بدست بیاورید. کارشناسان مرکز مشاوره آویژه به این نتیجه رسیده اند که اغلب مواقع شکست ها و ناکامی ها زمانی شکل می گیرند که افراد دانش و اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد نظر ندارند. بدین ترتیب پیشنهاد ما این است که در درجه اول مقالات کارشناسان مرکز مشاوره آویژه را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید با اطلاعات کافی در مورد مسائل خود تصمیم گیری کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد

منبع : وسواس کودک

زینب بازدید : 51 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)

 

وسواس در کودکان متاسفانه آثار منفی زیادی به دنبال دارد . کودک وسواسی دچار عدم تمرکز در کارهای شخصی و تکالیف مدرسه می شود . روانشناسی کودک وسواسی نشان می دهد کودک بخاطر تکرار یک سری افکار در ذهنش دیگر نمی تواند روی کارهای دیگر تمرکز کند . وسواس در کودکان باعث میشود کودک از برقرای ارتباط با دیگران خودداری کند . کودک دارای OCD مدام فکر میکند که ممکن است به دیگران آسیب برساند پس از دیگران دوری میکند . انواع وسواس کودکان بصورتی است که کودک گمان می کند اگر کارها را به شیوه ثابت و مدل خاصی انجام ندهد باعث آسیب به دیگران میشود . درمان داروئی وسواس کودکان حتما باید همزمان با مراجعه به مشاوره کودک باشد . مراجعه به مشاوره تربیت کودک باعث می شود کودک و والدین  احساس رضایت بهتری از نحوه درمان وسواس داشته باشند .

اقدامات رفتاری در تسریع درمان وسواس

هدف اصلی درمان وسواس در کودکان کاهش افکار وسواسی است . در درمان داروئی وسواس در کودکان مدت زمان اثربخشی دارو حدود 8 تا 12 هفته میباشد . برای سرعت بخشیدن به این روند بهتر است کودک از جهت جسمانی زیر نظر متخصص تقویت شود . والدین باید مراقب باشند افکار کودک به اعتقاد او تبدیل نشود . زیرا اعتقاد پیدا کردن به افکار وسواسی مانع از درمان میشود . بهتر است گاهی به افکار وسواسی در جاهایی که امکان بروز ندارند به عمد فکر شود تا متوجه بی اثر بودن آنها شوند . شناخت زمینه های بروز وسواس و کنترل آنها اهمیت زیادی دارد . درمان وسواس کودکان از جهت آسیب رساندن به روند رشد شخصیتی آنها قابل توجه است . در درمان انواع وسواس در کودکان باید درمان باید بصورت ریشه ای صورت بگیرد تا کودک دچار مشکلات بزرگتری نشود .

سوالات متداول

چه چیز وسواس در کودکان را تشدید می کند ؟

حساسیت بیش از اندازه والدین برای بی نقص بودن تکالیف و بی توجهی به علائم وسواس در کودک ، فضای متشنج و پر استرس خانه باعث تشدید وسواس میشود .

علت فکرهای وسواسی کودک چیست ؟

کمبود سروتونین در مغز باعث بوجود آمدن اضطراب و استرس میشود و کودک برای فرار از اضطراب دچار افکار تکراری می شود .

با وسواس کودک چگونه برخورد کنیم ؟

مراجعه به روانشناس کودک و تقویت روحی و جسمی کودک برای مقابله با وسواس از مهمترین کارهای والدین است .

گاهی اوقات اگر بخواهیم در مورد همه چیز تخصص پیدا کنیم قطعا کار سختی پیش رو داریم. حال اگر شما هم درباره وسواس فکری و درمان آن سولاتی برایتان پیش آمده است. رسیدن به همه جوانب و انجام این موضوع به بهترین نحو می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. زمانی که شما با موضوعات اختلال وسواس روبرو می شوید برای رسیدگی کردن به تمام جوانب شان نیاز به کمک دارید. البته باید توجه کنید که کمک گرفتن باید از کسانی باشد که آگاهی لازم را در مورد وسواس فکری داشته باشد. بدین ترتیب شما می توانید راهکارهای کارسازی در مورد درمان وسواس بیابید که مشکلات تان را به بهترین نحو حل و فصل کنند.هنگامی که شما نیازمند مشاوره ای حرفه ای در مورد مسائل وسواس باشید، می توانید از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بهره بگیرید. همفکری با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید مسائل خود را بدون ترس از قضاوت شدن مطرح کنید. از طرفی با همفکری هایی که بدین صورت انجام می گیرد شما از این فرصت برخوردار می شوید که راه حل های مختلف را آزمون کنید تا ببینید بهترین راهکاری که مناسب با مشکل شماست، چیست. امیدواریم از مطالبی که سایت آویژه در اختیار شما قرار می دهد به خوبی استفاده کنید.

منبع: وسواس فکری چیست؟

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 125
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 1,255
  • بازدید سال : 7,080
  • بازدید کلی : 21,235