loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 44 یکشنبه 11 مهر 1400 نظرات (0)

همه ما به نوعی خود بیرونی داریم.
این نسخه تمیزتر از خودتان است که با دیگران به اشتراک می گذارید ، مانند یک مهمانی تعطیلات کاری که برای اولین بار با مردم ملاقات می کنید. چه بپذیریم چه نپذیریم ، معمولاً در هنگام تعامل با دیگران از ماسک هایی استفاده می کنیم - حتی آنهایی که به ما نزدیک هستند. ماسک های ما ما را می پوشانند و درون ما را در اعماق خود نگه می دارند. گاهی اوقات ماسک طعنه ، لبخند گسترده یا کارهای خوب است.

ازدواج داستان متفاوتی است و باید باشد.
ازدواج باید جایی باشد که همه نقاب های خود را بردارید. وقتی نذر خود را گفتید ، تمام خود را به همسرتان واگذار کردید. شما عشق خود را در هر شرایطی (غنی تر ، فقیرتر ، بیماری ، سلامتی - به یاد دارید) مرتکب شده اید. شما تصمیم گرفتید درون خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. شما نه می توانید ماسک را دوست داشته باشید و نه همسرتان. تنها راه برای تجربه واقعی عشق ، آسیب پذیری است. آسیب پذیری از طریق صداقت و شفافیت در برقراری ارتباط ایجاد می شود. صداقت در رابطه یک انتخاب و عملی است که منجر به تجربه عشق و دوست داشتن دیگران با خود واقعی شما می شود.

اگر ما نتوانیم در ازدواج خود واقعی و شفاف باشیم ، رابطه واقعی نخواهد بود.
دروغ مجرم ازدواج های دردناک است. ما تمام عمر خود را با این شخص می گذرانیم. شرایط خارج از آن آمده و خواهد آمد که این ازدواج را تهدید می کند. زندگی اتفاق می افتد. در حالی که نیروهای خارجی تحت کنترل ما نیستند ، صداقت را طوری انتخاب می کنیم که بتوانیم در ازدواج خود ارتباطی باز داشته باشیم. اگر در یک صفحه نباشیم چگونه می توانیم یک تیم باشیم؟ اگر همه کارت ها روی میز نباشند ، چگونه می توانیم بهترین حرکت بعدی خود را استراتژی کنیم؟ برای همکاری با یکدیگر ، باید با یکدیگر واقعی باشیم. ما باید ماسک های خود را برداریم و صادق بودن را انتخاب کنیم. به این ترتیب ما می توانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم ، بازوها را به هم متصل کنیم و به صورت یکپارچه با زندگی روبرو شویم.

ما قرار نیست تنها زندگی را اداره کنیم.
اخیراً ، من شغل خود را ترک کردم و صادقانه نمی دانم که در آینده به کجا می روم. یک روز صبح ، من برای انجام طوفان فکری جدی برای شروع تدوین برنامه ها بیدار شدم و تلاش کردم تا حرکت بعدی خود را استراتژی کنم. احساس کشش می کنم که وانمود کنم در این انتقال کاملاً خوب هستم. وسوسه می شوم که لبخند بزنم و به همه بگویم که چقدر از فرصت های جدید (پوشاندن ترس هایم) هیجان زده هستم.

تلاش های من تا قبل از مواجهه با شکست عاطفی چندان پیش نیفتاد. به شوهرم گفتم نمی توانم کاری را که باید انجام دهم انجام دهم. فریاد می زدم برای کمک. من احساس ناامنی می کردم و همه دروغ ها در وجودم جاری می شد. با کنار گذاشتن دروغ ها ، آنچه را که احساس می کردم به اشتراک گذاشتم. تنها راه خلاص شدن از شر این است که آن را بیان کنید (و به همین دلیل شفافیت بسیار حیاتی است!). من شرمندگی را که احساس کردم ، بیان کردم. هرگونه توهمی را که با هم داشتم کنار گذاشتم و نقاب هیجان و فرصت جدید را کنار گذاشتم. زیبا نبود ، اما خام و واقعی بود.

صداقت و شفافیت ابزار عشق و سلاح در برابر شرمندگی است.
اگر شما فردی شفاف نباشید ، همسرتان واقعاً نمی تواند شما را بشناسد. مسلماً شما نیز ممکن است خودتان را نشناسید. وقتی ما عدم صداقت را انتخاب می کنیم ، در واقع فرصت دوست داشتن از همسر ما سلب می شود. صداقت رشد را تشویق می کند و به رابطه عمیق می افزاید که قابل تکرار نیست. شفافیت یک پایه قوی در ازدواج ایجاد می کند و باعث ایجاد اعتماد می شود. صداقت می گوید "ما در یک تیم هستیم". شفافیت می گوید "من می خواهم شما را بیشتر بشناسم و می خواهم شما مرا بیشتر بشناسید".

شفافیت من به شوهرم فرصتی داد تا مرا بشناسد و پاسخ دهد. به او این فرصت را داد که به او نیاز داشته باشد. او عاشقانه پاسخ داد ، نیازی به ماسک نیست زیرا من ماسک خود را رها کردم. در حال حاضر ما می توانیم یک تیم باشیم و با هم با این تغییر روبرو شویم. وقتی می دانم تنها نیستم احساس امنیت می کنم.

شفافیت مربوط به یک ازدواج سالم و طولانی مدت است (چیزی که همه ما می خواهیم ، درست است؟). آسیب پذیری و صداقت فضای جدیدی را برای شما و همسرتان برای متحد شدن ایجاد می کند ، در کنار هم ایستاده و آماده رویارویی با هرگونه زندگی هستید.


منبع:familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 1,224
  • بازدید سال : 7,049
  • بازدید کلی : 21,204