loading...
روانشناسی امروزی
زینب بازدید : 31 جمعه 23 مهر 1400 نظرات (0)

همه ما می دانیم که روابط عاشقانه کار سختی است. مانند اتومبیل ، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا بتوانند به خوبی کار کنند. اگر مشکلی وجود دارد ، بهتر است بلافاصله آن را تعمیر کنید تا از عوارض بعدی در جاده جلوگیری کنید.

اغلب ما می توانیم برخی از تعمیرات و تعمیرات اولیه را خودمان انجام دهیم. در مواقع دیگر ، زوج درمانی رفتاری و کمک یک متخصص مجاز می تواند بهترین رابطه باشد. این نوع مشاوره رابطه ای بر بهبود رضایت از روابط و حل تعارض بین زن و شوهر متمرکز است. هدف نهایی یک مشاور این است که به ایجاد یک رابطه سالم و حل هر گونه مسأله موجود کمک کند.

زوج درمانی چیست؟
زوج درمانی نوعی روان درمانی است که در آن یک درمانگر مجاز با تجربه بالینی کار با زوجین ، اغلب درمانگر دارای مجوز ازدواج و خانواده (LMFT) ، به افراد درگیر در یک رابطه عاشقانه کمک می کند تا بینش خود را بیندیشند ، اختلافات را حل کرده و روابط را بهبود بخشند. رضایت از استفاده از انواع مداخلات درمانی اگرچه عمل زوج درمانی رفتاری بسته به جهت گیری نظری درمانگر ممکن است متفاوت باشد ، اما همه زوج درمانی تمایل دارد عناصر کلی زیر را شامل شود:

تمرکز بر یک مشکل خاص (مانند مشکلات جنسی ، اعتیاد به اینترنت ، صمیمیت ، حسادت)
مشارکت فعال از طرف درمانگر در درمان خود رابطه ، و نه هر فرد جداگانه.
مداخلات متمرکز بر راه حل و تغییر در اوایل درمان.
تعیین روشنی از اهداف درمان.
تحقیقات انجام شده توسط انجمن ازدواج و خانواده آمریکا نشان داد که بیش از 97  از زوجین مورد بررسی از درمان زوجین کمک مورد نیاز خود را دریافت کردند. علاوه بر این ، 93 درصد از زوج ها گفتند که درمان به آنها ابزارهای موثرتری برای مقابله با تعارض می دهد.

آنچه در زوج درمانی انتظار می رود
آیا نمی دانید در هر جلسه درمان زوج چه انتظاری دارید؟ به طور معمول ، اولین جلسه درمان زوجین با برخی از سوالات استاندارد مصاحبه در مورد سابقه رابطه و همچنین غوطه وری عمیق در خانواده ، ارزش ها و پیشینه فرهنگی هر یک از شریک زندگی آغاز می شود. در صورت لزوم ، درمانگر یا مشاور ازدواج ممکن است از جلسات اولیه برای مداخله در بحران استفاده کند.

سپس درمانگر زن و شوهر به زوج کمک می کند تا موضوعی را که در درمان مورد توجه قرار می گیرد ، شناسایی کنند ، اهداف درمانی را تعیین کرده و ساختار درمان را برای هر جلسه مشاوره برنامه ریزی کنند.

در طول درمان ، درمانگر به زن و شوهر کمک می کند تا بین پویایی رابطه ایجاد کنند و مشکل را ایجاد کنند و هر دو شریک را برای درک نقش خود در تعاملات ناکارآمد راهنمایی کند. این بینش بیشتر در مورد مسائل و ناراحتی های روابط به آنها کمک می کند تا نحوه درک رابطه و یکدیگر را تغییر دهند.

اگرچه به دست آوردن بینش مهم است ، اما جنبه مهم دیگر زوج درمانی شامل تغییر رفتارها می شود. درمانگران زوج اغلب مشق شب را به شرکا اختصاص می دهند تا مهارتهایی را که در درمان آموخته اند در تعاملات روزانه خود به کار گیرند.

اکثر زوج ها با آگاهی بیشتر از الگوهای رابطه خود و با مهارت های لازم برای برقراری ارتباط موثر و حل مشکلات با شرکای خود از درمان کنار می روند.

چه کسانی باید زوج درمانی را در نظر بگیرند؟
زوج درمانی برای هر نوع رابطه ای مفید است ، از جمله:

روابط مستقیم یا همجنسگرایان
روابط بین نژادی
روابط نوجوانان جوان یا دانشگاه
روابط با فاصله سنی زیاد
روابطی که در هر مرحله ای از جمله قرار ملاقات ، نامزدی یا ازدواج متقابل هستند
برای مثال ، یک زوج اخیراً نامزد ممکن است مشاوره قبل از ازدواج را فرصتی ارزشمند برای برآوردن انتظارات رابطه قبل از ازدواج بیابند. یک زوج دیگر ، 25 سال با هم ، ممکن است مشاوره ازدواج را به عنوان روشی موثر برای بازیابی احساس هیجان و عاشقانه در رابطه خود کشف کنند.

درمان زوجین می تواند یک مشکل فعلی را حل کند ، از تشدید مشکلات جلوگیری کند یا به سادگی "معاینه" برای یک زوج خوشبخت که دوره گذار یا افزایش استرس را تجربه می کنند ، ارائه دهد. موضوعات مشترک مورد توجه در درمان زوجین شامل مسائل مربوط به پول ، فرزندپروری ، رابطه جنسی ، خیانت ، همسر ، مسائل مزمن سلامت ، ناباروری ، قمار ، مصرف مواد ، فاصله احساسی و درگیری مکرر است.

آیا باید به مشاوره بروم یا طلاق بگیرم؟
اگر رابطه فعلی شما متزلزل است ، طلاق تنها گزینه نیست: مشاوره زوجین می تواند یک ازدواج سخت را نجات دهد. اگر تمایلی به ازدواج با همسرتان دارید ، باید به مشاوره زوجین مراجعه کنید. مشاوره زوجین ، همچنین به عنوان مشاوره ازدواج شناخته می شود ، می تواند چیزی باشد که رابطه شما برای التیام زخم های قدیمی و شروع مجدد نیاز دارد. مشاوره می تواند راهی معنادار برای بازگرداندن بنیان ازدواج و روشن ساختن اینکه آیا طلاق تصمیم مناسب است ، باشد.


منبع:familico.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 1,065
  • بازدید سال : 6,890
  • بازدید کلی : 21,045